stuki w zawieszeniu albo kolach? |
Autor |
Wiadomość |
kornel
Forumowicz
Auto: carisma 1.8gdi `99
Kraj/Country: UK
Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 69 Skąd: bristol, AVON
|
Wysłany: 09-02-2009, 10:19
|
|
|
ja wlasnie mam zamiar wymienic koncowki stabilizatora.ciezko je dostac w uk. a w mitsubishi chca 50funtow!!!!!!!!! wczesniej mialem problem z zawieszeniem-strasznie cos jakby kwiczalo przy docisku kolem(na muldach).okazalo sie,ze sprezyna pekla na pol ! moze masz ktorys z tych problemow |
|
|
|
 |
jolly69
Mitsumaniak

Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 267 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 09-02-2009, 17:54
|
|
|
Podłączę się pod temat. Właśnie wyszło, że do wymiany są u mnie wahacze i gumy stabilizatora. Generalnie auto jest ciche, nie słychać stuków, więc problem się dopiero zaczyna. I właśnie mam pytanie o wahacze, gdyż mają już luzy na swożniu . Czy w carismie można wymieniać sam swożeń, czy trzeba cały wahacz ?? Dopiero co zamieniłem Colta na Carismę i wiem że w Colcie wymieniało się cały wahacz a jak jest w Cari ?? Dodam, że w serwisie powiedzieli że oni doradzają tylko i wyłącznie wymianę całych wahaczy bo zdarzało się, że wciskane ( na prasie chyba ) swożnie już na starcie dostawały luzy.. powiedzcie, czy ktoś wymieniał tylko swożeń i jak to chodzi ?? |
|
|
|
 |
Elektrownik [Usunięty]
|
Wysłany: 09-02-2009, 18:00
|
|
|
ja u siebie w Cari w ciągu trzech lat użytkowania już 2 razy wymieniałem sworznie i wszystko było ok. Także myślę, że spokojnie możesz wymieniać. Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
rodman26
Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2009 Posty: 80 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: 09-02-2009, 19:21
|
|
|
Witam!Jak już tak piszecie o zawieszeniu a mam jeden problem to może poradzi mi ktoś co zrobić.Mam do wymiany przedni drążek poprzeczny stabilizatorów(chodzi tu o gumy)i z tego co widzialem pod autem to jest ciężko go wydostać z tamtąd i teraz pytanie czy mając kanał samemu idzie to zrobić czy lepiej nie sypać k...... i dać to mechanikowi do zrobienia |
_________________ Siła tkwi w detalach
 |
|
|
|
 |
jolly69
Mitsumaniak

Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 267 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 09-02-2009, 21:03
|
|
|
Elektrownik napisał/a: | ja u siebie w Cari w ciągu trzech lat użytkowania już 2 razy wymieniałem sworznie i wszystko było ok. Także myślę, że spokojnie możesz wymieniać. Pozdrawiam! |
Dzięki za radę, chodzi mi przede wszystkim o koszta związane z wymianą wahaczy (coś około 300 zł za sztukę - nie mówię oczywiście o tanich podróbkach). Nawet jeżeli wymiana sworzni nie wystarczy na taki sam czas jak nowe wahacze to i tak uważam że ceny napraw są nieporównywalne i chyba jednak zaryzykuję z samymi sworzniami.. tylko warsztat muszę znaleźć co mi to porządnie zrobią.. ale to temat na inny post.. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 12-02-2009, 15:12
|
|
|
mlun napisał/a: | W twojej cari sworznie mżan wymieniać |
mam Cari przed liftem i już wymieniałem sam sworzeń. |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 13-02-2009, 15:13
|
|
|
W Cari przed liftem wymieniałem sworznie
na "555" (ThreeFive) kupowane u Japaneze:
 |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 13-02-2009, 16:55
|
|
|
Jeszcze jedna sprawa, może koleś w sklepie się pomylił ale są dwa rodzaje, z gładkim brzegiem i z wielowpustem o czym się przekonałem rozbierając u siebie, dostałem gładki a miałem ten drugi |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
jachacyp
Nowy Forumowicz

Auto: carisma97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2011 Posty: 15 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 15-10-2011, 21:19
|
|
|
Witam.Jestem nowy na forum, ale coś na ten temat wiem.Mam problem z drobnymi stukami.Byłem na OSK,trzepali zawieszenie, bujali na boki,sprawdzali amory i ...NIC-dalej stuka.Najbardziej jest to odczuwalne podczas jazdy po drobnych nierównościach, bardzo chropowatym asfalcie,wypłuczynach na drodze.Może ktoś wie co to może być |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 15-10-2011, 22:37
|
|
|
jachacyp napisał/a: | .Najbardziej jest to odczuwalne podczas jazdy po drobnych nierównościach |
Może Łożysko kolumny Mcphersona, tak miałem nikt nie wiedział co to ale jestem uparty, kupiłem wymienili i cisza |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21959 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-10-2011, 09:32
|
|
|
jachacyp napisał/a: | Może ktoś wie co to może być | Luzy na zaciskach hamulcowych. Kopnij w koło a się przekonasz. |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 16-10-2011, 19:16
|
|
|
jachacyp napisał/a: | .Może ktoś wie co to może być |
Tam gdzie masz z przodu klocki zamontowane w tym kopycie i to całe może mieć luz i grechotać, jak sam nie kumasz mechaniorowi powiedz czy komuś kto troszkę grzebie w tym |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
Darek [Usunięty]
|
Wysłany: 16-10-2011, 19:44
|
|
|
jolly69 napisał/a: | chodzi mi przede wszystkim o koszta |
rok temu wymieniałem kompletne wahacze bo poprzedni właściciel przyspawał sworznie do wahaczy i zmienił geometrie tak że opony wystarczyły na sezon. Koszta to 135 zł za szt. u Japaneze. |
|
|
|
 |
502marian
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 21 Skąd: PL
|
Wysłany: 16-10-2011, 23:37
|
|
|
Koloego jachacyp.
Miałem podobne objawy. OSK nie mogła nic wykryć. Najpierw wymieniłem łączniki stabilizatorów. Stukanie nie ustawało. Nastepna diagnoza to zuzyta prawa końcówka drążka kierowniczego. Wymieniłem po obu stronach i stukanie ustało. Zaczął bym od sprawdzenia tych elementów bo to podstawa. Oczywiście nie mozna wykluczyc że problem lezy w innym miejscu. Musisz znależć tylko fachowca. Ja swój samochód sprawdzałem na SKO trzy razy, bawili się szarpakami i innymi gadzetami i nie mogli znależć przyczyny dziwnych stuków. Pojechałem do innego mechanika i postawił diagnozę po 2 min., pokazał mi od spodu gdzie sa luzy, wymienił koncówki, ustawił zbiezność i jest ok. |
|
|
|
 |
|