Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
02-06-2009, 08:43
[3.2 DID] Wymiana Oleju w Napedach
Autor Wiadomość
SoffCar 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DID 2005
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 68
Skąd: Legionowo (prawie :)
Wysłany: 09-02-2009, 00:20   

altmarcin napisał/a:
Czy mogę zalać dyfry olejem wyższej klasy niż zalecana? Np. syntetyk GL5 75W140
bo będę miał taki gratis z pojazdu służbowego
(wymiana gwarancyjna, przebieg 300km-trzysta km!, czyli olej jak nowy i trochę go przefiltruję by nie było jakiś opiłków z nowej przekładni)


a może odkupię od Ciebie ten samochód, bo mnie serce boli jak takie rzeczy piszesz :?
jak to przefiltrujesz ... ?
kup nowy !
:?
 
 
altmarcin 
Forumowicz

Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 177
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 09-02-2009, 13:45   

przepuścić przez gazę - co za problem? :twisted:
wg mnie taki olej syntetyk będzie lepszy od nowego minerała i do tego za darmo, a nowy syntetyk do wszystkich przekładni to kosztuje tyle co trzy tankowania :wink:
 
 
 
SoffCar 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DID 2005
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 68
Skąd: Legionowo (prawie :)
Wysłany: 09-02-2009, 14:35   

etam gaza ... może wystarczy, jak się odstoi ..? :badgrin:
 
 
altmarcin 
Forumowicz

Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 177
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 10-02-2009, 11:15   

- chciałem wykasować poprzednie wypowiedzi by nie kontynuować durnowatej dyskusji, ale nie można wykasować więc:

- kupuję stare samochody bo można na nich oszczędzać, lać biodiesla, tańsze oleje, jechać na poligon, nie bać się, że się porysuje, a jak trzeba to samemu zrobić zaprawki, samemu zrobić chlapacze, założyć centralny zamek czy dowolne radio (bo nie ma komputerów pokładowych i innych bzdur)
- masz dużo nowsze auto więc więcej Cię ono kosztuje pieniędzy (autocasco i części: np. łożysko przód cena x 4) i strachu bo się porysuje, bo blokowcy porysują, itp.

- a moje pytanie dotyczyło klasy oleju, ale widzę, że nie wiedziałeś to musiałeś się do czegoś przyczepić
 
 
 
SoffCar 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DID 2005
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 68
Skąd: Legionowo (prawie :)
Wysłany: 10-02-2009, 11:49   

hm... to trochę nie tak, nie obrażaj się :)

ja nie modlę się do swojego auta, robi na mnie i tak ma być, na poprzednim rysy miałem z każdej strony aż się handlarz napatrzeć nie mógł :lol:
niestety nie mam czasu na prawdziwe pajero 2,8 i na uganianie się z nim samemu (nie mam nawet garażu)

to Twoje auto i Twój olej - lej co chcesz :lol:
ale - moim skromnym zdaniem - to bez sensu co napisałeś bo:
chcesz lać zużyty olej (w dodatku zlany z auta na dotarciu), a zastanawiasz się nad jego klasą ... no sam powiedz
ale ... Twoje auto.. Twój olej
Pozdro
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 10-02-2009, 16:28   

Jak dokładnie jest w Pajero nie wiem, ale jeśli instrukcja przewiduje np. olej mineralny, a ty mimo, że wlejesz lepszy bo syntetyczny możesz ją tym doskonale zepsuć :wink:
 
 
pki 
Forumowicz
Kuna

Auto: HDJ80
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 74
Skąd: kaszuby
Wysłany: 10-02-2009, 21:43   

Nie zgodze się z bartkiem.

IMHO w mosty można śmiało wlać 75W140 GL5.

Dla przykładu (wiem wiem) Jeep XJ dostaje w swoje słabiutkie mosteczki 75W90 standartowo, przy częstej jezdzie z przyczepą zalecany jest 75W140. Oczywiście GL5.

Silnik oczywiście można rozwalić olejem, ale pytanie było o mosty.
_________________
HDJ80 1994
Eldorado Convertible 1976
Pajero II (sold)
Pajero III (sold)
 
 
 
pajeroX 
Mitsumaniak


Auto: Mitsu Pajero 3.2 Di-D WAGON
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 56
Skąd: kkk
Wysłany: 11-02-2009, 08:54   

jedno jest pewne przynajmiej w silnikach że nie mozna zmieniać oleju z gorszego na lepszy-a z lepszego na gorsz można, a w skrzyniach czy mostach to taczej sie leje taki sam jak był lub gęsciejsz zależy od zużyci części, przynajmniej tak zalecają.
_________________
:D

 
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 11-02-2009, 13:40   

Macie się prawo ze mną nie zgadzać, ale z doświadczenia - traktory, ciężarówki, busy - powiem że most można zniszczyć tak samo jak wymienione przez was silniki tzn. przechodzenie z lepszego na gorszy - dozwolone lub z gorszego na lepszy - niedozwolone.

Właściciel auta zrobi co będzie uważał za stosowne :wink:
 
 
charyy 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero DID 3.2
Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 10
Skąd: Twardogóra
Wysłany: 07-08-2009, 08:37   

tonys napisał/a:
Powoli zbliża się moment wymiany płynu w skrzyni w mojej pojarce, gdzie zakupić zalecany Dia Queen ATF SP II lub III. Rozglądałem się trochę lecz bez skutku. Pozdrawiam



a mozna zamienic owy olej na LOTOS ATF G III?
_________________
neo
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 07-08-2009, 08:42   

Wymienić na każdy można ale ile na tym pojeździ? :D
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-08-2009, 11:05   

bartek2800 napisał/a:
Macie się prawo ze mną nie zgadzać, ale z doświadczenia - traktory, ciężarówki, busy - powiem że most można zniszczyć tak samo jak wymienione przez was silniki tzn. przechodzenie z lepszego na gorszy - dozwolone lub z gorszego na lepszy - niedozwolone. :wink:


Dla czego mit o wymianie z gorszego na lepszy jest powtarzany z uporem godnym lepszej sprawy? nigdy (a wiele razy to robiłem w przeróżnym sprzęcie, dość często wiekowym) wymiana podłego minerala na porządny syntetyk nie zaszkodziła silnikowi, skrzyni czy mostom! - jedyne na co należy koniecznie zwrócić uwagę to gestość oleju a w przypadku skrzyni i mostów także jego lepkość, natomiast generalnie im lepszy olej, tym lepiej dla auta.

Główne mity to:

1. syntetyk wymywa nagar
- NIE nagar wymywają detergenty, które są obecnie dodawane także do olejów mineralnych, natomiast istnieją syntetyki bez detergentów

2. syntetyk jest rzadki
- NIE! bywają syntetyki o gęstości dochodzącej do 12 g/cm3

3. syntetyk niszczy uszczelki
- TAK - bywa szkodliwy dla uszczelek z naturalnego kauczuku, więc może być szkodliwy dla aut zabytkowych (takich 40-50 letnich i starszych!)

4. Syntetyk jest eksta a mineral jest nędzny
- NIE do końca - wysokiej klasy mineral jest znacznie lepszy od podłego syntetyka!

Osobiście nigdy bym swojemu autku nie zafundował marnego oleju, a ostatnio coraz bardziej przekonuje się do olejów dedykowanych dla autek ciężarowych.
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 09-08-2009, 11:38   

Mighn napisał/a:
bartek2800 napisał/a:
Macie się prawo ze mną nie zgadzać, ale z doświadczenia - traktory, ciężarówki, busy - powiem że most można zniszczyć tak samo jak wymienione przez was silniki tzn. przechodzenie z lepszego na gorszy - dozwolone lub z gorszego na lepszy - niedozwolone. :wink:


Dla czego mit o wymianie z gorszego na lepszy jest powtarzany z uporem godnym lepszej sprawy? nigdy (a wiele razy to robiłem w przeróżnym sprzęcie, dość często wiekowym) wymiana podłego minerala na porządny syntetyk nie zaszkodziła silnikowi, skrzyni czy mostom! - jedyne na co należy koniecznie zwrócić uwagę to gestość oleju a w przypadku skrzyni i mostów także jego lepkość, natomiast generalnie im lepszy olej, tym lepiej dla auta.

Główne mity to:

1. syntetyk wymywa nagar
- NIE nagar wymywają detergenty, które są obecnie dodawane także do olejów mineralnych, natomiast istnieją syntetyki bez detergentów

2. syntetyk jest rzadki
- NIE! bywają syntetyki o gęstości dochodzącej do 12 g/cm3

3. syntetyk niszczy uszczelki
- TAK - bywa szkodliwy dla uszczelek z naturalnego kauczuku, więc może być szkodliwy dla aut zabytkowych (takich 40-50 letnich i starszych!)

4. Syntetyk jest eksta a mineral jest nędzny
- NIE do końca - wysokiej klasy mineral jest znacznie lepszy od podłego syntetyka!

Osobiście nigdy bym swojemu autku nie zafundował marnego oleju, a ostatnio coraz bardziej przekonuje się do olejów dedykowanych dla autek ciężarowych.


...ale zobacz na datę mojego posta z którego cytowałeś. Teraz nie napisałbym tak, szczególnie gdy w między czasie czytałem twoje posty :wink: To, że lepszy im lepszy olej tym lepiej to wiadomo, ale niektóre przekładnie/silniki mogą zostać zniszczone przez zbyt dobry olej :wink:

P.S oleje do najnowszej generacji silników w ciężarówkach (np. D20, D26 w MANach) to konkretny towar, który w ekstremalnych warunkach pracy wytrzymuje do 100 000km na jednej wymianie 8)
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-08-2009, 17:35   

Nie tyle zbyt dobry, co źle dobrany ;)
Niestety z 95% ludzi dzielimy na tych co:
1. wymianę zlecają w ASO (i chwała im za to)
2. kupują najtańszy olej (brrr)
3. kupują olej w najładniejszej butelce

i może z 5% ludzi interesuje się tym co tak na prawdę lane jest do ich aut... Taki przykład: pytałem kiedyś znajomych jaki w/g nich jest najlepszy olej - większość odpowiedziała że Magnatec (reklama robi swoje!) a na pytanie uzupełniające dowiadywałem się że to na pewno olej syntetyczny - gdzie prawdą jest to, że Magnatec to średniej klasy półsyntetyk :P .

Niestety większość firm nie podaje ani na opakowaniach, ani nawet na stronach netowych pełnej specyfikacji oleju - są ofc. podawane wszystkie normy i dopuszczenia, ale zazwyczaj konia z rzędem temu, kto bez zapytania bezpośrednio u producenta uzyska informację o gęstości, lepkości czy zasadowość. Przykład jak powinna wyglądać rzetelna informacja o oleju możecie oglądnąć sobie np. tutaj
 
 
charyy 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero DID 3.2
Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 10
Skąd: Twardogóra
Wysłany: 27-08-2009, 17:36   

moim zdaniem warto wymienic olej w serwisie jezeli chodzi o skrzynie automat bo nie dosc ze problemem jest wymiana dynamiczna to jeszcze trzeba sciagac miche i dochodzi filtr,teraz juz jestem po i spie spokojnie :P i czeka mnie jeszcze dyf i silnik ale to juz samemu mozna i widze ze warto castrola magnetic 10w40 po waszych opiniach i ze zalecacie olej do dyferencjalow znajdujacy sie w tabeli a jaki koszt takiego oleju? do dyf i mostow
_________________
neo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.