Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer 2.0 sport i oponki 205/45 r16
Autor Wiadomość
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 10-04-2009, 12:20   

Szczerze mówiąc moge to sprawdzić dopiero w srodę bo na świeta wybrałem sie mazdą - ale niegdy nie zdarzyło się żeby cos ocierało nawet przy pełnym załadunku - spalanie nawet nie wiem - może wzrosło - ale trudno to stwierdzić - w trasie spalanie zostało takie samo - na zimówkach tez jest takie samo - wcześniej na orginalnych tez takie było. Felga chyba 7.5cali - ale w 100% nie jestem pewien. Koła całkowicie chowają sie nadkolach. Ja najczęściej jeźdze sam samochodem + żona - rzadko ktoś wiecej - ale nawet jak było 5 osób to nie obcierało - tylko że ja mam samochód z USA - a one nie są obniżone sprężynkami tak jak to mają 2.0 w Europie.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-04-2009, 12:29   

A widzisz no właśnie coś mi się za wysoki wydawał, jak ja mam pustego to mi opona jak patrzysz z boku już prawie wchodzi w nadkole a Ty masz sporo miejsca. Wczoraj załadowałem trochę auto i się schowała ze 2 cm w nadkolu. A nie skojarzyłem że w USA nie mieli obniżanych 2.0.

Krzychu
 
 
seb_pl 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sport kombi 2.0 `05
Kraj/Country: UK
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 83
Skąd: Zabrze
Wysłany: 24-04-2009, 11:16   

Ja myślę nad felgami 205/45 lub 40/17 myślicie że dadzą radę w obniżanym sporcie?Nie będzie nic obcierać?

[ Dodano: 24-04-2009, 12:12 ]
I jeszcze jedno pytanko...Jeździ bądź jeździł ktoś z was na oponkach z profilem 40 lub 45?Pytam bo słyszałem że bardzo psują komfort jazdy w twardym zawieszeniu i nie jestem pewien cn będzie gdy bęďę jechał na urlop i zapakuję samochód po dach.Może ktoś doradzić co wybrać?Byłbym wdzięczny
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-04-2009, 19:21   

Pisałem wcześniej. Jeśli brał bym 205 to zdecydowanie dalej z profilem 50 czyli 205/50/16 szkoda felg i zawiasu na niższy profil a korzyści z tego wiele nie będzie.

Krzychu
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 25-04-2009, 20:18   

Ja mam 215/40/17 - ale ja mam 2.0 z USA - zawieszenie nie jest obniżone - nie wiem czy w europejskiej wersji nie bedzie ocierać - wiadomo twardszy jest ale gorzej jest na koleinach - szerokość daje o sobie znać. A co do felg - u mnie jest dezent V i opony ze wzmocnionym rantem - nawet uderzenie i rozciecie całej opony nie uszkodziło felgi - opona została przecieta na długości 5cm.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
seb_pl 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sport kombi 2.0 `05
Kraj/Country: UK
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 83
Skąd: Zabrze
Wysłany: 03-05-2009, 11:34   

CHYBA JEDNAK ZDECYDUJE SIE NA 17TKI 45 LUB 40 BO KOMFORT JAZDY I TAK JUŻ JEST TROCHE SPIEPRZONY SAMYM ZAWIESZENIEM A I WYDAJE MI SIĘ ŻE AUTO WYCHODZĄCE Z FABRYKI Z TAKIM ZAWIESZENIEM POWINNO BYC PRZYSTOSOWANE DO NIEGO I ŻADNYCH TRZASKÓW MAM NADZIEJE NIE USŁYSZĘ,POZA TYM TO CHYBA BARDZIEJ OD KOMFORTU WOLĘ BEZPIECZEŃSTWO
 
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 03-05-2009, 14:10   

Ja najprawdopodobniej bede zmieniał spowrotem na 15 calowe - niedługo bedzie synek i na 17 bedzie troche za twardo dla dziecka - pewnie felgi bede sprzedawał - a może macie jakieś namiary na dobre 195/65/15 - najważniejsze żeby były ciche i w miarę komfortowe ??
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
Pawel`85 
Forumowicz
Lancerniety


Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 295
Skąd: 3 Miasto
Wysłany: 04-05-2009, 01:15   

Ciche i komfortowe w Lancerze 2.0 sport z utwardzonym zawieszeniem?
:twisted:
Bedziesz musial miekki fotelik kupic :biggrin:
_________________
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-05-2009, 12:39   

Karwoś napisał/a:
195/65/15


Lepiej 195/60/15

seb_pl - a tam trzaski, gorzej jak wpadniesz w jakąś dziurę i Ci pół felgi wyrwie. A co do bezpieczeństwa to pomyśl że chyba każdy samochód tej klasy jest bardziej miękko zawieszony i bezpieczeństwo raczej się zmniejszy zakładając mniejszy profil (ryzyko uszkodzenia felgi i stracenia powietrza w momencie). Ale każdy robi jak uważa.

Krzychu
 
 
seb_pl 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sport kombi 2.0 `05
Kraj/Country: UK
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 83
Skąd: Zabrze
Wysłany: 04-05-2009, 20:40   

z tego co wiem to mniejszy profil i szersza felga = lepsza przyczepność i i co za tym idzie krótsza droga hamowania.Nie zamierzam kupić tanich felg więc chyba nie będę miał problemów z dziurami gdy felgi są wykonany z dobrej jakości materiałów a zarazem zdaję sobie sprawę z tego że będę musiał bardziej uważać na dziury,ale to przynajmniej mnie "uspokoi" w mieście i będę jeździł bezpieczniej bo nie będę chciał uszkodzić swoich alusków:) Hehe...A jak będę chciał przycisnąć to już powariuję na autobanie:)
 
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 06-05-2009, 20:12   

Ja mam 195/65/15 - ja mam wersję z USA - zawieszenie nie jest obniżone!!!

A co do 215/40/17 - przyczepność jest bardzo dobra - oczywiście dużo dają opony - ja mam akurat bardzo słabe na mokrym - ale na suchyba jak przyklejone. Niestety są też głośne - szczególnie po zmianie z zimówek - 15 cali i 195/65 - teraz są głośne - niestety czuć też poprzeczne łączenia dość mocno (chodzi o łączenia na asfalcie). Zawieszenie oczywiście jest twardsze niż np w Maździe 6, ale jest też dość komfortowe. Czasami niestety skrzypią tuleje amortyzatrów - ale cóż taka juz przypadłość Lancerów z tego roku.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
seb_pl 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sport kombi 2.0 `05
Kraj/Country: UK
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 83
Skąd: Zabrze
Wysłany: 08-05-2009, 19:13   

a ma jakieś znaczenie profil opony na zimę?Czy to wszystko jedno jaki a zależne jest to tylko od bieżnika i mieszanki?
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-05-2009, 19:17   

Od profilu zależy też komfort jazdy, co prawa jak się jeździ po ubitym sniegu to niekiedy on jest bardziej równy niż polskie drogi ale jak posypią solą lub nierówno się topi lód to wyższy profil jest lepszy. Ja na zimę kupie 15-stki alusy i opony 195/60/15.

Krzychu
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 08-05-2009, 20:38   

Zimą im większy profil tym lepiej i oczywiście im węższe tym lepsze (szczególnie jeżeli chodzi o śnieg.)
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-05-2009, 20:42   

Karwoś napisał/a:
im węższe tym lepsze (szczególnie jeżeli chodzi o śnieg.)


Ale to trochę taki mit spowodowany rajdami WRC. Co z tego że na kopnym śniegu będzie trochę lepiej się wgryzała jak i tak 90-95% jeździ się po asfalcie a tam wtedy stracisz na przyczepności. Ja mam ciężkie warunki w zimie (teren dość górzysty, rzadko porządnie jest odśnieżone) a raczej wezmę standardowe 195-tki. Raczej nie będę brał 185. Jak ktoś jeździ głowie w mieście to nie widzę żadnego powodu żeby kupować węższe.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.