Lancer 2.0 sport i oponki 205/45 r16 |
Autor |
Wiadomość |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 10-04-2009, 12:20
|
|
|
Szczerze mówiąc moge to sprawdzić dopiero w srodę bo na świeta wybrałem sie mazdą - ale niegdy nie zdarzyło się żeby cos ocierało nawet przy pełnym załadunku - spalanie nawet nie wiem - może wzrosło - ale trudno to stwierdzić - w trasie spalanie zostało takie samo - na zimówkach tez jest takie samo - wcześniej na orginalnych tez takie było. Felga chyba 7.5cali - ale w 100% nie jestem pewien. Koła całkowicie chowają sie nadkolach. Ja najczęściej jeźdze sam samochodem + żona - rzadko ktoś wiecej - ale nawet jak było 5 osób to nie obcierało - tylko że ja mam samochód z USA - a one nie są obniżone sprężynkami tak jak to mają 2.0 w Europie. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-04-2009, 12:29
|
|
|
A widzisz no właśnie coś mi się za wysoki wydawał, jak ja mam pustego to mi opona jak patrzysz z boku już prawie wchodzi w nadkole a Ty masz sporo miejsca. Wczoraj załadowałem trochę auto i się schowała ze 2 cm w nadkolu. A nie skojarzyłem że w USA nie mieli obniżanych 2.0.
Krzychu |
|
|
|
 |
seb_pl
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sport kombi 2.0 `05
Kraj/Country: UK
Dołączył: 03 Kwi 2009 Posty: 83 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 24-04-2009, 11:16
|
|
|
Ja myślę nad felgami 205/45 lub 40/17 myślicie że dadzą radę w obniżanym sporcie?Nie będzie nic obcierać?
[ Dodano: 24-04-2009, 12:12 ]
I jeszcze jedno pytanko...Jeździ bądź jeździł ktoś z was na oponkach z profilem 40 lub 45?Pytam bo słyszałem że bardzo psują komfort jazdy w twardym zawieszeniu i nie jestem pewien cn będzie gdy bęďę jechał na urlop i zapakuję samochód po dach.Może ktoś doradzić co wybrać?Byłbym wdzięczny |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-04-2009, 19:21
|
|
|
Pisałem wcześniej. Jeśli brał bym 205 to zdecydowanie dalej z profilem 50 czyli 205/50/16 szkoda felg i zawiasu na niższy profil a korzyści z tego wiele nie będzie.
Krzychu |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 25-04-2009, 20:18
|
|
|
Ja mam 215/40/17 - ale ja mam 2.0 z USA - zawieszenie nie jest obniżone - nie wiem czy w europejskiej wersji nie bedzie ocierać - wiadomo twardszy jest ale gorzej jest na koleinach - szerokość daje o sobie znać. A co do felg - u mnie jest dezent V i opony ze wzmocnionym rantem - nawet uderzenie i rozciecie całej opony nie uszkodziło felgi - opona została przecieta na długości 5cm. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
seb_pl
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sport kombi 2.0 `05
Kraj/Country: UK
Dołączył: 03 Kwi 2009 Posty: 83 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 03-05-2009, 11:34
|
|
|
CHYBA JEDNAK ZDECYDUJE SIE NA 17TKI 45 LUB 40 BO KOMFORT JAZDY I TAK JUŻ JEST TROCHE SPIEPRZONY SAMYM ZAWIESZENIEM A I WYDAJE MI SIĘ ŻE AUTO WYCHODZĄCE Z FABRYKI Z TAKIM ZAWIESZENIEM POWINNO BYC PRZYSTOSOWANE DO NIEGO I ŻADNYCH TRZASKÓW MAM NADZIEJE NIE USŁYSZĘ,POZA TYM TO CHYBA BARDZIEJ OD KOMFORTU WOLĘ BEZPIECZEŃSTWO |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 03-05-2009, 14:10
|
|
|
Ja najprawdopodobniej bede zmieniał spowrotem na 15 calowe - niedługo bedzie synek i na 17 bedzie troche za twardo dla dziecka - pewnie felgi bede sprzedawał - a może macie jakieś namiary na dobre 195/65/15 - najważniejsze żeby były ciche i w miarę komfortowe ?? |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
Pawel`85
Forumowicz Lancerniety

Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 295 Skąd: 3 Miasto
|
Wysłany: 04-05-2009, 01:15
|
|
|
Ciche i komfortowe w Lancerze 2.0 sport z utwardzonym zawieszeniem?
Bedziesz musial miekki fotelik kupic |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 04-05-2009, 12:39
|
|
|
Karwoś napisał/a: | 195/65/15 |
Lepiej 195/60/15
seb_pl - a tam trzaski, gorzej jak wpadniesz w jakąś dziurę i Ci pół felgi wyrwie. A co do bezpieczeństwa to pomyśl że chyba każdy samochód tej klasy jest bardziej miękko zawieszony i bezpieczeństwo raczej się zmniejszy zakładając mniejszy profil (ryzyko uszkodzenia felgi i stracenia powietrza w momencie). Ale każdy robi jak uważa.
Krzychu |
|
|
|
 |
seb_pl
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sport kombi 2.0 `05
Kraj/Country: UK
Dołączył: 03 Kwi 2009 Posty: 83 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 04-05-2009, 20:40
|
|
|
z tego co wiem to mniejszy profil i szersza felga = lepsza przyczepność i i co za tym idzie krótsza droga hamowania.Nie zamierzam kupić tanich felg więc chyba nie będę miał problemów z dziurami gdy felgi są wykonany z dobrej jakości materiałów a zarazem zdaję sobie sprawę z tego że będę musiał bardziej uważać na dziury,ale to przynajmniej mnie "uspokoi" w mieście i będę jeździł bezpieczniej bo nie będę chciał uszkodzić swoich alusków:) Hehe...A jak będę chciał przycisnąć to już powariuję na autobanie:) |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 06-05-2009, 20:12
|
|
|
Ja mam 195/65/15 - ja mam wersję z USA - zawieszenie nie jest obniżone!!!
A co do 215/40/17 - przyczepność jest bardzo dobra - oczywiście dużo dają opony - ja mam akurat bardzo słabe na mokrym - ale na suchyba jak przyklejone. Niestety są też głośne - szczególnie po zmianie z zimówek - 15 cali i 195/65 - teraz są głośne - niestety czuć też poprzeczne łączenia dość mocno (chodzi o łączenia na asfalcie). Zawieszenie oczywiście jest twardsze niż np w Maździe 6, ale jest też dość komfortowe. Czasami niestety skrzypią tuleje amortyzatrów - ale cóż taka juz przypadłość Lancerów z tego roku. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
seb_pl
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sport kombi 2.0 `05
Kraj/Country: UK
Dołączył: 03 Kwi 2009 Posty: 83 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 08-05-2009, 19:13
|
|
|
a ma jakieś znaczenie profil opony na zimę?Czy to wszystko jedno jaki a zależne jest to tylko od bieżnika i mieszanki? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-05-2009, 19:17
|
|
|
Od profilu zależy też komfort jazdy, co prawa jak się jeździ po ubitym sniegu to niekiedy on jest bardziej równy niż polskie drogi ale jak posypią solą lub nierówno się topi lód to wyższy profil jest lepszy. Ja na zimę kupie 15-stki alusy i opony 195/60/15.
Krzychu |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 08-05-2009, 20:38
|
|
|
Zimą im większy profil tym lepiej i oczywiście im węższe tym lepsze (szczególnie jeżeli chodzi o śnieg.) |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-05-2009, 20:42
|
|
|
Karwoś napisał/a: | im węższe tym lepsze (szczególnie jeżeli chodzi o śnieg.) |
Ale to trochę taki mit spowodowany rajdami WRC. Co z tego że na kopnym śniegu będzie trochę lepiej się wgryzała jak i tak 90-95% jeździ się po asfalcie a tam wtedy stracisz na przyczepności. Ja mam ciężkie warunki w zimie (teren dość górzysty, rzadko porządnie jest odśnieżone) a raczej wezmę standardowe 195-tki. Raczej nie będę brał 185. Jak ktoś jeździ głowie w mieście to nie widzę żadnego powodu żeby kupować węższe. |
|
|
|
 |
|