Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galki zmiany biegow
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-08-2006, 09:46   

Ficu865 napisał/a:
Ktoś skracał w colcie?

Josie. Jechałem potem jego i Baski Coltem. Różnica jest, ale jakoś lepiej macha mi się tą dłuższą...
 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 29-08-2006, 09:49   

a te strzalki nie oznaczaja przypadkiem zatrzaskow, takich jak np. w slupkach czy "daszku" zegarka i wystarczy podwazyc podstawe mieszka :?: bo w podstawie nie widze zadnej srubki...
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-08-2006, 23:30   

Tak oznaczają, nie ma tam śrub według schematu
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Ficu865
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2006, 09:24   

Chyba po skróceniu wykonuje się mniejsze ruchy prawda? czy zupełnie odwrotnie bo już sam nie wiem..
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-08-2006, 10:58   

Krótsze i trzeba użyć większej siły.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 30-08-2006, 11:17   

wichura1 napisał/a:
Krótsze i trzeba użyć większej siły.


Nie trzeba wcale takiej większej siły używać :) Biegi dalej leciutko wchodzą jak na japońca przystało. Powiem tylko że żałuję że tej wajchy jak w ikarusie nie obciachałem wcześniej. W CA0 ciachał gregorbu - też jest zadowolony.
 
 
slo_mo
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2006, 11:41   

Skrócenie drążka zmiany biegów owocuje zmniejszeniem czasu potrzebnego na zmianę każdego z biegów. Skrócenie drążka pociąga za sobą najczęściej zmianę siedzenia na kubełek, bo często standadowe siedzenia są za wysoko i poważnie utrudniają operowanie skróconym drążkiem.
Ja u siebie w aucie mam nową gałkę, ale wszystko zrobione jest w taki sposób że aby w każdej chwili można bylo powrócić do fabrycznego "kartofla". Po wykręceniu fabrycznej gałki na drążku wylądował ścisły gumowy protektor (bo te plastikowe nakładki dołączane do kompletu można od razu wyrzucić do kosza), na nim plastikowa opaska termokurczliwa (podgrzewana kurczy się łądnie przylegając, a po ostygnięciu jest twarda). Na to wszystko wsadziłem gałkę i całość przykręciłem dołączonymi do kompletu imbusami - od roku całość trzyma idealnie (zero nawet najmniejszych drgań i ruchów). Jak widać założenie gałki to tylko kwestia odpowiedniego montażu :mrgreen:
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 30-08-2006, 12:10   

ciekawe czy w automacie da się skrócić, wystaje toto w kosmos, a tu nie trzeba machać wcale, może raz na 300km :)
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
mario-borek
[Usunięty]

Wysłany: 31-08-2006, 19:45   

Tak jak napisał Slo_mo , skrócenie drążka może spowodować utrudniony dostęp i miejszą wygodę w operowaniu dzwignią zmiany biegów.
Jeśli chodzi o gałkę to zmieniałem w każdym aucie, i zawsze zadawałem sobie pytanie - czy przy sprzedarzy będe zabierał gołkę z sobą , NIE - naogół jest już zniszczona a w nowym samochodzie będziemy chcieli mieć nową , lub po prostu nie będzie pasowała.
Więc demontuje starą gałkę na ,,fizycznego" a nową na fabryczny zestaw uszlachetniając go odrobiną poxsyliny (tej elastycznej ) aby pozbyć się ewentualnych luzów. I zawsze trzyma :twisted:
:twisted:
 
 
Mari
[Usunięty]

Wysłany: 01-09-2006, 04:38   

tomusn napisał/a:
ciekawe czy w automacie da się skrócić, wystaje toto w kosmos, a tu nie trzeba machać wcale, może raz na 300km :)


W automaciku moze byc kiepsko masz tam przycisk a w w samym tym preciku jest wodzik, mozna pokombinowac i skracac o ta sama dlugos jedno i drugie , ale ja bym sie tego nie podejmowal przynajmniej... :)
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-09-2006, 00:09   

mario-borek napisał/a:
Tak jak napisał Slo_mo , skrócenie drążka może spowodować utrudniony dostęp i miejszą wygodę w operowaniu dzwignią zmiany biegów.


Nie wiem w jaki sposób :wink: Nie to żebym stał się obrońcą skracanych dźwigni, ale żadnego problemu z wygodą nie ma :wink:
 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 02-09-2006, 10:32   

Nie chce Wam przerywac chlopaki, ale przymyslcie ta wymiane galki, bo nasz dobrodziej daje spory rabacik za podanie wymiarow orginalnego drazka (galant juz wykorzystany by me :D ) ale cala reszta jeszcze czeka: Cari, Colty, Lancery, itd. ... Skorzana kosztuje w takim przypadku zamiast 79PLN tylko 50PLN :!: :idea: :!: a z tworzywa jeszcze taniej (pewnie ok. 20-30PLN)
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 02-09-2006, 10:59   

mario-borek napisał/a:
skrócenie drążka może spowodować utrudniony dostęp i miejszą wygodę w operowaniu dzwignią zmiany biegów.


nie wiem czy zauwazyles ale u mnie w cari byl skrocony z dobre 5cm, jest o wiele lepiej niz fabrycznie :)
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
mario-borek
[Usunięty]

Wysłany: 03-09-2006, 16:16   

nie zauważyłem :shock: - zbyt skupiłem się na przerobionej dzwigni hamulca ręcznego :oops: . fakt że jes strasznie długi , i krótszy wyglądał by dużo lepiej.
Sam skracałes :?: a co z podnoszonym wstecznym i tym paskudnym plastikiem :?:
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 04-09-2006, 00:13   

eeee poprzedni wlasciciel cial - po zdjeciu wszystkiego, typu galka itp. obcial drazek i plastik od wstecznego o te sama dlugosc i wszystko smiga okej
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.