Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6A/W 2.0TD] Brak zasilania na listwie świec żarowych
Autor Wiadomość
jarzyna 
Nowy Forumowicz
jarzyna


Auto: Mitsubishi Galant VIII 2.0TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 8
Skąd: Międzychód
Wysłany: 15-06-2011, 23:13   Brak zasilania na listwie świec żarowych

Owczar dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

Bezpiecznik już sprawdziłem i jest dobry. Namierzyłem również przekaźnik (rzeczywiście jest zamontowany do obudowy filtra powietrza). Nie sprawdzałem jeszcze przekaźnika, ale w wolnej chwili zajmę się tym. Jeśli przekaźnik będzie ok to następnie sprawdzę czujnik temperatury.

Owczar napisał/a:

Ja bym jednak obstawiał padnięte świece.


Nie rozumiem dlaczego winne mogą być świece skoro wszystkie grzeją tak samo długo.
_________________
Mitsubishi Galant 2.0TD 90KM 2000rok
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-06-2011, 23:21   

Cytat:
Nie rozumiem dlaczego winne mogą być świece skoro wszystkie grzeją tak samo długo.


To, że grzeją, nie znaczy że dobrze grzeją. Ja bym zaczął od sprawdzenia ich oporności.

Gdyby czujnik temp wyleciał poza zakres, to ECU wywaliłoby błąd. Chyba, że charakterystyka by się lekko przesunęła, w co wątpię. Przekaźnik też działa zero-jedynkowo, a skoro napięcie na świecach się pojawia, tzn, że jest z nim wszystko ok. W ostateczności może nie stykać, ale by się grzał, a w ostateczności w szybkim czasie przypalił. Świece to element eksploatacyjny i ich awaria nie musi równać się tylko z przerwaniem obwodu.

Ale najlepiej sprawdź wszystko po kolei tak jak napisałem. Pomiar tych oporności to maks pół godzinki roboty, a będzie wszystko jasne. Koniecznie zmierz opór każdej świecy osobno. Do odkręcenia będziedz miał 4 nakrętki ze świec aby zdjąć listwę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.