 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Gene 29-07-2010, 13:51 |
chce kupić pinina |
Autor |
Wiadomość |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 14-01-2010, 20:42
|
|
|
stegano napisał/a: | Junior a Pinin to nie to samo? |
Szczerze nie spotkalem sie z nazwa Junior w przypadku Pajero, wiec nie odpowiem.
Pinin to taki SUV, nie jest to typowa terenowka oparta na ramie z mechanizmami roznicowymi itd tylko takie jakby podwyzszone "kombi" ktore poradzi sobie w lekkim terenie i fajnie bedzie jezdzilo w gorach np w zimie
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
Wysłany: 14-01-2010, 20:57
|
|
|
Nie jestem pewien, ale wydaje mi się że junior wychodził tylko na japonie. Silniki ma o wiele mniejsze od pinina, bo tylko 900cc z turbina i 1.1 bez turbiny. To jakby prototyp Pinina... |
_________________ Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397 |
|
|
|
 |
yanes
Forumowicz
Auto: O2i SS2 4x4TDI,Audi A5 Q TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 111 Skąd: Podhale
|
Wysłany: 14-01-2010, 21:04
|
|
|
To może ustalmy co mamy na myśli.Dla mnie Pinin to jest TAKI samochód a Pinin Shogun wyglada tak jak na tej licytacji. http://moto.allegro.pl/it..._tylna_kpl.html Czyli to są takie same samochody tylko jedna wersja jest z kierownicą po lewej a druga po prawej. Junior jest troche podobny do pinina ale to nie to samo co pinin i shogun. |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
|
|
|
 |
Grelu
Mitsumaniak
Auto: ASX 4wd i+ Pinin 1,8gdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 57 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 14-01-2010, 22:28
|
|
|
Hej,
Pajero Mini(Junior?) jest pod wieloma względami podobne do Pinina, czasem łudząco, ale mimo wszystko to inny samochód, o wiele mniejszy, rozmiarami coś jak Suzuki samurai.
Oprócz Japonii jest też bardzo popularny u ruskich. Shogun Pinin to jak wszystkie Shoguny wersja angielska. Były też Pajero IO w japonii, montero IO, a w brazylii TR4.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Pajero_iO
Ten ostatni ma nieco przestylizowanych kilka elementów.
http://www.productionpara...l/print-031.jpg
Technicznie nie wiem, ale brazylijczycy strasznie katują te auta, mają nawet specjalny rajd dla pininów, a właściwie kategorię tr4 w Mitsubishi Cup
http://www.gpnews.com.br/...meiro-podio.htm
http://tudoglobal.com/blo...ste.html/print/
Ze swojej strony powiem - tylko z napedem Super select! Są też wersje z torsenem w tylnym moście - napewno jeśli jest oznaczenie na dyfrze 8UO, torsen jest w środku. Podejrzewam że to w wersji 2,0GDI ale pewności nie mam. Ja mam 3 drzwiowy i 1,8GDI mi zupełnie wystarcza. Nie wiem jak jest z długim. W moim bagażniczek jest malutki, ale napewno w terenie lepiej sobie da rade niż 5 drzwiowy. Więc zależy do czego potrzebujesz to autko...
Stuki popychaczy w silniku GDI to niemal norma, klepanie koła dwumasowego też częsta bolączka, a pierwsze co wymienisz to pewnie łożysko przedniego koła
a co drugie wymienisz?
hmm...
łożysko drugiego przedniego koła ;p |
_________________ Pozdrawiam Serdecznie!
Grelu. |
|
|
|
 |
Jacek Krym
Nowy Forumowicz Krymek

Auto: Pinin IO 1.8 GDI Auto 160KM
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-02-2010, 19:55
|
|
|
Dodam coś od siebie.
W Europie Pinin , w Anglii Shogun a w Japonii Pajero I0 - wszystkie mają silnik 1.8 benzyna , albo GDI te starsze albo MPi nowsze , jednakże są to najlepsze małe terenówki na świecie.
Junior to dużo mniejszy braciszek Pinina , ma silniczek 1.1 litra i jest w klasie niższej jak chciażby Shit-zuki Jimny.
To tyle...
[ Dodano: 15-02-2010, 19:04 ]
Robson86 napisał/a: | stegano napisał/a: | Junior a Pinin to nie to samo? |
Szczerze nie spotkalem sie z nazwa Junior w przypadku Pajero, wiec nie odpowiem.
Pinin to taki SUV, nie jest to typowa terenowka oparta na ramie z mechanizmami roznicowymi itd tylko takie jakby podwyzszone "kombi" ktore poradzi sobie w lekkim terenie i fajnie bedzie jezdzilo w gorach np w zimie
Pozdroo |
Pinin to nie SUW , zaliczany jest do klasy 4X4. I nie jest too jakby podwyższone kombi.
Pinin ma pełną ramę wkomponowaną na stałe w karoserię i ma wszystkie cechy dużych terenówek. A z większością może w terenie konkurować i wygrywać. |
|
|
|
 |
Hudini
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI 16V 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 77 Skąd: Kościelisko
|
Wysłany: 15-02-2010, 20:30
|
|
|
Zgadzam się z Jackiem, mój ma stały napęd a potrafi dużo, nie miałem wygodniejszego auta a wcześniej miałem Samuraia, Vitare, Jeepa Cherokie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Daromen
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2008 Posty: 98 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 15-02-2010, 21:06
|
|
|
Równiez zgadzam sie z przedmówcami,pinin jest dobry w terenie,brakuje mu tylko pełnych blokad mostów,wtedy bylby znakomity. |
_________________ Pajero Pinin 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
Brikston
Forumowicz

Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 271 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 21-02-2010, 11:03
|
|
|
Witajcie,
nie bede zakladal nowego tematu, mam nadzieje ze ten odżyje.
Obecnie mam Carisme GDI, bardzo fajne autko i dobrze sie nim jezdzi, ale przymierzam sie do wymiany na Pinina 5D z silnikiem 1.8GDI/2.0GDI. Mam pare pytan odnosnie tego autka przed ewentualnym zakupem, na co zwrocic uwage:
1. Wiem, że na pewno na rure od paliwa, ktorej zaniedbanie moze doprowadzic do zarżnięcia popmy paliwowej itp.
2. Silnik GDI - sam silnik mam w cari i mam dobre zdanie o nim- ale który proponujecie 1.8GDI czy 2.0GDI, jakie osiagi/spalanie, czy warto szukac tego mocniejszego?
3. Jak wytrzymale jest zawieszenie w tych autach? po jakim przebiegu zaczyna cokolwiek stukac i co to najczesciej jest?
4. Wiem ze łożyska w kolach przednich (tylnych tez??) czesto sie zuzywaja, ten typ tak ma czy trzeba go mocno katowac zeby lozyska zajechac?
5. Jak sprawuje sie uklad przeniesienia napedu, te wszytskei reduktory, sprzegla? czy tam sie cos czesto dzieje na co trzeba zwrocic uwage przy ogladaniu auta? I jak to zrobic bez fachowca np.
6. Ja to jest z tymi drobnymi wyciekami oleju ze skrzyni (??) przy szybkiej jezdzie autostradowej? To normalne i nie trzeba sie tym martwic, czy raczej jest to oznaka ze cos sie dzieje?
7. Czytalem ze elektornika szwankuje, ale nie doszukalem co to dokladnie jest? Jak ktos wie cos..??
8. Jesli chodzi o nawigacje to jest w ogole dostepna mapa polski? Jest sens szukac modelu z nawigacja czy raczej nie?
9. Jestem sam, bez rodziny na razie, moze lepiej dac sobie spokoj z 5D i szukac 3D? jakie są rózniece miedzy tymi modelami, poza tym ze w 3D jest mniej drzwi, jest krótszy i ma mniej miejsca z tylu/ w bagazniku? (a jak jest z miejscem z przodu?)
10. I jesli jeszcze cos jest to prosze napiszcie na co zwrocic uwage??
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów |
_________________ Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 |
|
|
|
 |
Hudini
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI 16V 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 77 Skąd: Kościelisko
|
Wysłany: 21-02-2010, 12:00
|
|
|
A nie myślałeś o silniku MPI? Wiem że się narażę ale wydaję się mocniejszy i odporniejszy od GDI i to nie tylko moja opinia. ( i mniej pali ) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Brikston
Forumowicz

Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 271 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 21-02-2010, 12:52
|
|
|
Hudini napisał/a: | A nie myślałeś o silniku MPI? Wiem że się narażę ale wydaję się mocniejszy i odporniejszy od GDI i to nie tylko moja opinia. ( i mniej pali ) |
nie myslalem, mam sam carisme GDI, rewelacyjny silnik, nic sie nie dzieje (trzeba niezakatowany egzemparz kupic, to fakt, ale jak ze wszytkimi autami), ojciec tez ma GDI i tez nic sie nie dzieje. Tak wiec skladniam sie ku GDI zdecydowanie. Tylko teraz czy 1.8GDI czy 2.0 GDI? no i poza tym chce miec mozliwosc wybierania rodzaju napedu a to tylko w GDI jest mozliwe.
p.s. A w jakim sensie mocniejszy?? |
_________________ Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 |
|
|
|
 |
Hudini
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI 16V 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 77 Skąd: Kościelisko
|
Wysłany: 21-02-2010, 15:26
|
|
|
Źle się wyraziłem, nie szło mi o moc, ale o awaryjność właśnie, nie słyszałem o zepsutej elektronice w MPI czy zawieszeniu.
Ale nieistotne....
Jak masz wybór i jeździsz w max 3 osoby to polecam krótkiego, jest szybszy, lżejszy, zgrabniejszy, mniej pali... żałuje że nie było jak kupowałem 3D MPI.
ps. uważaj jak będziesz brać auto z reduktorem żeby nie było zjechane w terenie.
I |
_________________
 |
|
|
|
 |
Brikston
Forumowicz

Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 271 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 21-02-2010, 16:39
|
|
|
dzieki, to juz jakies info mam... ale jak sprawdzic czy nie jest zajechany?
ktos cos jeszcze dorzuci? |
_________________ Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 |
|
|
|
 |
Hudini
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI 16V 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 77 Skąd: Kościelisko
|
Wysłany: 21-02-2010, 17:43
|
|
|
Nie znam się na tym, ale poprzednimi autami "orałem" okoliczne błota, jak sprzedawałem to zaklinałem się że ja to w teren niiigdy nie jeździłem i jakoś działało.
Zawsze myłem dokładnie karczerem nadkola, zwróć uwagę na spód maski, tam lubi się gromadzić błoto, jeśli autko będzie dokładnie umyte to ja bym się zastanawiał, sam tak robiłem.
Jak kupowałem Pinina to mi w ASO sprawdzili czy poduszki nigdy nie były strzelone, grubość lakieru, stan amortyzatorów itp
Zobacz jaki olej gość lał do silnika, powinien być 0W30.
Koniecznie sprawdz numer VIN, musi się zaczynać literką J, od Japan przypadkiem nie kupuj z I jak italy czy B jak brazil, bo to złomy. Zobacz też czy to kiedyś nie był anglik, to też z numeru vin. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Jacek Krym
Nowy Forumowicz Krymek

Auto: Pinin IO 1.8 GDI Auto 160KM
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-02-2010, 21:37
|
|
|
Właściwie temat wyczerpany , ale mogę dodać , że 3D Pinin to dosłownie sportówka na autostradzie. Ja w niemczech wyciągałem 180km/h.
Poza tym to faktycznie superwygodne (dla kierowcy) pojazdy.
W mojej opini zawieszenie i skrzynia bardzo wytrzymałe , natomiast silniki GDI po pewnym czasie wariują a konkretnie elektroniczna przepustnica. Dobrze jest czasami przeczyścić ale po trzecim czyszczeniu , gdy nic sie nie poprawi trzeba szukać dobrej,
ewentualnie profesjonalna regeneracja = GBP 120. Dla niektórych stukanie zaworów to norma ale mnie by to denerwowało więc dla pewności nowe części zakupione w serwisie mitsubishi rozwiązują problem. Trzeba też wydać troche więcej pieniędzy aby ta niedogodność została usunięta przez ten właśnie autoryzowany warsztat - można wtedy ich cisnąć do skutku aż faktycznie wyeliminują te stuki.
Pozdrawiam |
_________________ Mój pierwszy Pinin
 |
|
|
|
 |
|
|