 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[MSS ALL] Check engine - kod błędu PO 125? |
Autor |
Wiadomość |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 20-05-2010, 14:12
|
|
|
Dobra strona z numerami części tak BTW.
Skoro ten wymieniłeś to chyba powinno być jednak dobrze, tak że nie mam więcej pomysłu jak pomóc. Jak sprawdzenie wtyczek kabelków i wykresów nic nie da będzie lipa |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 11-06-2010, 13:02
|
|
|
nie no panowie jestem załamany . wymieniłem (drugi raz) czujnik temperatury silnika (ten do komputera) i po tygodniu kontrolka CE zaczęła się świecić na nowo. elektromechanik stwierdził, że czujnik padł (drugi ???!!!) a do tego źle dobrana mieszanka uszkodziła przednią sondę (wymienianą, jak pisałem, miesiąc temu !). w tym momencie mam założoną jakąś 'tymczasową' sondę (ale lampka CE się nie świeci) jednak auto pali coraz więcej (teraz już ok. 9 litrów zamiast 7,5).
mam do Was jeszcze jedno pytanie, jeśli nie z tematu to sorry: co odpowiada za włączanie wentylatora chłodnicy w mss 1,3? przekopałem schematy i nie mam pojęcia, chyba nie ma klasycznego włącznika?
podobno jest możliwość, że czujniki padają bo mam uszkodzony termostat, chłodzenie działa na małym obiegu, więc temperatura jest za wysoka dla czujnika. i znowu pytanie do właścicieli modeli 1,3 - czy po rozgrzaniu przewody górny i dolny od chłodnicy powinny mieć zbliżoną temperaturę? u mnie ten dolny jest zawsze wyraźnie chłodniejszy (żeby nie było - termostat też dopiero co wymieniałem). |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 30-11-2011, 19:22
|
|
|
lapass, czy udało Ci się rozwiązać problem błędu P0125? Co prawda mam silnik 1.6 ale historia podobna, miałem błąd P0135 - wymieniłem sondę na Boscha, za jakiś czas błąd P0125 |
_________________ Si vis pacem, para bellum. |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 30-11-2011, 21:46
|
|
|
Ja też miałem te dwa błędy właściwie jeden po drugim i to w tej samej kolejności! P0125 może wystąpić z kilku przyczyn, u mnie winny był czujnik temperatury silnika. Wydaje mi się, że ten 'rejon' układu chłodzenia - obudowa i okolice termostatu - są takie same w 1,3 i 1,6. Miałem dość pecha, bo kupiłem czujnik firmy Intermotor i okazał się wadliwy, błąd powrócił. Nie pamiętam dokładnie, ale drugi chyba też padł. W końcu kupiłem (znów - jeśli dobrze pamiętam) EPS-a i mam spokój do dzisiaj. Charakterystyczne dla tego błędu było to, że jak go usunąłem, to powracał po kilku kilometrach jazdy z 'zimnego' startu, mniej więcej wtedy, kiedy mieszanka powinna być powoli zubożana.
Więcej o błędzie poczytasz klikając tutaj. |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 30-11-2011, 21:55
|
|
|
lapass napisał/a: | Ja też miałem te dwa błędy właściwie jeden po drugim i to w tej samej kolejności! P0125 może wystąpić z kilku przyczyn, u mnie winny był czujnik temperatury silnika. Wydaje mi się, że ten 'rejon' układu chłodzenia - obudowa i okolice termostatu - są takie same w 1,3 i 1,6. Miałem dość pecha, bo kupiłem czujnik firmy Intermotor i okazał się wadliwy, błąd powrócił. Nie pamiętam dokładnie, ale drugi chyba też padł. W końcu kupiłem (znów - jeśli dobrze pamiętam) EPS-a i mam spokój do dzisiaj. Charakterystyczne dla tego błędu było to, że jak go usunąłem, to powracał po kilku kilometrach jazdy z 'zimnego' startu, mniej więcej wtedy, kiedy mieszanka powinna być powoli zubożana.
Więcej o błędzie poczytasz klikając tutaj. |
Rozumiem, że ostatecznie pożegnałeś się z Checkiem ?
Czy dostęp do termostatu i czujnika jest łatwy? Tzn. czy byłbym w stanie wymienić te elementy sam pod blokiem na parkingu? |
_________________ Si vis pacem, para bellum. |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 01-12-2011, 18:59
|
|
|
RaVciO napisał/a: | Rozumiem, że ostatecznie pożegnałeś się z Checkiem ? |
Tak, od ponad roku spokój.
RaVciO napisał/a: |
Czy dostęp do termostatu i czujnika jest łatwy? Tzn. czy byłbym w stanie wymienić te elementy sam pod blokiem na parkingu? |
Myślę, że bez problemu dasz radę, do tego czujnika jest bardzo łatwy dostęp. Termostat też chcesz wymieniać? To też jest dość proste, trzeba tylko mieć jakiś pojemnik na płyn, który się 'uleje'. |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 01-12-2011, 20:08
|
|
|
Zacznę od czujnika - koszt około 20zł Gdzie szukać tego czujnika?
 |
_________________ Si vis pacem, para bellum. |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 02-12-2011, 10:59
|
|
|
RaVciO napisał/a: | Zacznę od czujnika - koszt około 20zł |
Wydaje mi się, że jest trochę droższy...
Na zdjęciu zaznaczyłem obudowę termostatu. W niej, albo bardzo blisko, są zamocowane 2 czujniki. Jeden, ten o którym mówimy, jest po prawej, mniej więcej tak jak pokazuje strzałka. Odkręca się go sporym kluczem - 17 albo 19 jak dobrze pamiętam. Dochodzi do niego 2-pinowa wtyczka. Drugi jest bardziej z lewej strony i od spodu obudowy, ma prostą wtyczkę 1-pinową.
 |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 02-12-2011, 13:08
|
|
|
lapass napisał/a: | RaVciO napisał/a: | Zacznę od czujnika - koszt około 20zł |
Wydaje mi się, że jest trochę droższy...
Na zdjęciu zaznaczyłem obudowę termostatu. W niej, albo bardzo blisko, są zamocowane 2 czujniki. Jeden, ten o którym mówimy, jest po prawej, mniej więcej tak jak pokazuje strzałka. Odkręca się go sporym kluczem - 17 albo 19 jak dobrze pamiętam. Dochodzi do niego 2-pinowa wtyczka. Drugi jest bardziej z lewej strony i od spodu obudowy, ma prostą wtyczkę 1-pinową.
[url=http://img651.images....th.jpg]Obrazek[/URL] |
Mógłbyś mi na stronie intercars wskazać który czujnik jest który? Bo zacząłem mieć wątpliwości jak napisałeś, że cena może być wyższa...
Czujniki pod maską zlokalizowane. Dzięki |
_________________ Si vis pacem, para bellum. |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 02-12-2011, 18:36
|
|
|
Są 2 czujniki: 1-pinowy (ten powiedzmy lewej) jest na zegar, ten po prawej, z zarobioną 2-pinową wtyczką jest do sterownika silnika i o ten chodzi.
Ciężko podlinkować sklep IC, na screena wkleiłem zdjęcia obu. Ten prostszy faktycznie kosztuje od kilkunastu zł, ten drugi od ok. 39, ale ja bym Ci polecał FACET (inna albo stara nazwa to EPS). Może jest najdroższy, ale u mnie się sprawdził.
 |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 02-12-2011, 21:11
|
|
|
lapass napisał/a: | Są 2 czujniki: 1-pinowy (ten powiedzmy lewej) jest na zegar, ten po prawej, z zarobioną 2-pinową wtyczką jest do sterownika silnika i o ten chodzi.
Ciężko podlinkować sklep IC, na screena wkleiłem zdjęcia obu. Ten prostszy faktycznie kosztuje od kilkunastu zł, ten drugi od ok. 39, ale ja bym Ci polecał FACET (inna albo stara nazwa to EPS). Może jest najdroższy, ale u mnie się sprawdził.
[url=http://img534.images....th.jpg]Obrazek[/URL] |
Dziękuję.
Czujnik FACET/EPS kupiony cena 62zł z groszami, z kartą klubu 49,63 - tym sposobem 10zł wydane na kartę plastikową już się zwróciło
[ Dodano: 12-12-2011, 13:27 ]
W sobotę wymieniłem czujnik, niestety dzisiaj rano Check powrócił z tym samym błędem.
P0125 Insuficient Coolant temperature for Closed Loop Control
Gdzie szukać przewodów podciśnienia - podobno u autora tematu ich czyszczenie pomogło...
[ Dodano: 11-03-2012, 18:45 ]
Witam.
Nadal bujam się z Checkiem, ale zauważyłem nowy objaw.
Podczas mrozów -20 po kilku dniach check zgasł i pojawił się dopiero jak się ociepliło. Dzisiaj zrobiłem test, skasowałem błąd przed wyjazdem w trasę i po kilkunastu km znowu się zapalił. Ewidentnie zapala się po odpowiednim rozgrzaniu silnika. Możecie doradzić co to może być? (sonda na kolektorze jak już wcześniej pisałem wymieniona na zamiennik boscha, czujnik temp też wymieniony, a błąd P0125 nadal się pojawia...) |
_________________ Si vis pacem, para bellum. |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 08-09-2012, 12:20
|
|
|
RaVci0..........Czy udało Ci się rozwiązać problem z tym błędęm? U mnie występuje identyczny |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 09-09-2012, 17:25
|
|
|
cakp napisał/a: | RaVci0..........Czy udało Ci się rozwiązać problem z tym błędęm? U mnie występuje identyczny |
Ostatecznie wymieniałem dwa razy sondę najpierw bosch, który przestał szybko działać, choć serwis boscha twierdzi, że jest sprawna. Po zamontowaniu Denso DOX-0313 (sonda z wtyczką) problem zniknął.
Możesz bardziej szczegółowo przeczytać tutaj: Błąd P0135 |
_________________ Si vis pacem, para bellum. |
Ostatnio zmieniony przez RaVciO 09-09-2012, 20:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 09-09-2012, 20:09
|
|
|
Mój bład to P0125 jak w tym wątku. Auto posiadam od niedawna nie wiem co było wcześniej myślisz ze to związane z P0135. Owszem objawy mam takie jak pisałeś tutaj
http://www.mitsubishiklub...opic.php?t=1266
czyli spalanie trasa 7l przy 90km/h
http://www.mitsubishiklub...opic.php?t=1227
tu nawiązałeś do P0125 przy błedzie P0135
w AutoTW twierdzą że to błąd który tak naprawde niczego nie mówi nie ma jednoznacznej odpowiedzi co może siedzieć, po za tym że być może termostat. Z tego co czytam w tym wątku to wymiana termostatu czujnika temp nic nie daje błąd powraca. Ja ten błąd porównuje do wysokiego spalania które jest u mnie. Do tego przy okazji zatankowałem za 50zł by sprawdzić ile przejade. Wyzerowałem komputer. 5bieg 80KM spalanie 7, 5bieg 90Km spalanie7 ,5bieg 100km spalanie 7. Nerwicy można dostać zrobiłem za 50zł 100km potem w drodze powrotnej trasa zatankowałem znowu za 50zł zrobiłem 80 km i widzę ze daleko jeszcze do rezerwy. Spalanie w trasie powrotnej 6,6 tak sie zatrzymało jak jechałem na 5 biegu 60km/h potem przyspieszałem i nagle przy 100km/h widniało nadal 6.6 spalanie. Wjezdzam do miasta komputer sie zatrzymał 6.6. Cuda się dzieją. Wg wskaznika paliwa wychodzi ze zrobilem 80km za 50zł i jeszcze sporo tego paliwa zostało. Będę jechał do mechanika dam znać po ilu km zapalila sie rezerwa. Gdyż w jedna strone wyszlo za 50zł 100km, powrót narazie 50zł i 80km i nadal daleko do rezerwy |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 09-09-2012, 20:14
|
|
|
Błąd P0125 według ogólnych opisów kodów błędów mówi o termostacie lub czujniku temperatury, niestety kody błędów dla mistusbishi nie zawsze oznaczają to samo co dla innych samochodów. Wcześniej tego nie wiedziałem i po prostu niepotrzebnie wymieniłem sprawny czujnik temperatury.
Błąd P0125 wystąpił po błędzie P0135, ale to było tak, że wymieniłem sondę na boscha, ona padła i wtedy wyskoczył P0125. Po wymianie na denso zero problemów z autem i spalaniem.
De facto z mojego doświadczenia wynika, że błąd P0125 i P0135 dotyczą sondy lambda. |
_________________ Si vis pacem, para bellum. |
|
|
|
 |
|
|