[MSS ALL] Check engine - kod błędu PO 125? |
Autor |
Wiadomość |
Gabriel68
Forumowicz

Auto: MSS Space Star 1.3 Family 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 88 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 12-05-2010, 22:57 [MSS ALL] Check engine - kod błędu PO 125?
|
|
|
Proszę o rozczytanie kodu błędu PO 125.
Gdzie w ogóle w Workshop Manual do Mss-a znajduje się tabela błędów? |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 13-05-2010, 08:16
|
|
|
P0125 Feedback system. Serwisówka plik "aaa13b+multipoint+fuel+injection+(mpi).pdf"
M/Y 2001 strona 13B-5
Procedura diagnostyczna na stronie 13B-18 |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Gabriel68
Forumowicz

Auto: MSS Space Star 1.3 Family 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 88 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13-05-2010, 22:53
|
|
|
Dzięki Cns, to się nazywa konkret. 52-a "pomuki" na koncie. |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 17-05-2010, 15:11
|
|
|
pozwolicie, że przyłączę się do tematu.
faktycznie tak podaje serwisówka, ale w moim SS (1.3, model 2001) po podłączeniu ELM-a wyskoczył błąd P0125 opisany jako "insufficient coolant temperature or excessive time to enter closed loop fuel control" - na nasze to mniej więcej "za niska wartość temp płynu chłodzącego albo za długi czas do wejścia w zamkniętą pętlę".
to spora różnica, bo nie wiadomo czy brać się za diagnozę czujnika temp.wody czy przedniej sondy lambda.
gdzie leży prawda ???
dodam, że ten błąd wyskoczył razem z błędem P0115 - Engine coolant temperature sensor system czyli "Obwód czujnika temperatury silnika (wody)" - to już jest takie samo w serwisówce i na ELM-ie. |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 18-05-2010, 08:53
|
|
|
lapass, przy zamkniętej pętli jest jeszcze : " sterowania paliwem" lub coś takiego. Ja bym najpierw sprawdził czujnik i obwód temperatury skoro te dwa naraz wyskoczyły. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 18-05-2010, 14:48
|
|
|
dzięki, ale czujnik temp wody właśnie wymieniłem, nawet 2 razy, bo pierwszy okazał się zpsuty (wtyczka obracała się w w metalowej oprawie). objawy mam takie: na zimnym silniku mam za wysokie obroty (ok. 2000, bardzo powoli spadają do 1300). kiedy silnik się rozgrzeje tak do 1/3 - 1/2 skali na wskaźniku to zapala się lampka (uprzednio skasowana) i wspominane błędy.
według ostatniego postu tomusn w TYM temacie oraz serwisówki winna za błąd P0125 jest raczej przednia sonda. co prawda mowa o lancerze, ale 'sens' błędu jest chyba taki sam. w sumie przy zimnym silniku sygnały z sondy i czujnika temp. wody są chyba tak samo ważne dla ustalenia składu mieszanki. problem występuje przy przejściu z pracy 'zimnej' na 'ciepłą'. sondę niedawno wymieniałem (sam dobierałem zamiennik po numerze oryginału). |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 18-05-2010, 15:59
|
|
|
Może błąd nie leży w czujniku ale w jego obwodzie - jakaś wtyczka zaśniedziała , kabelek się obluzował i daje dziwne wartości.Tym bardziej że po swahili to te błędy bardziej jako błąd obwodu by można było tłumaczyć a nie czujnika. Jak masz w okolicy kogoś z EvoScanem może sprawdzenie dynamiczne by coś odpowiedziało na ten temat.
Chociaż objawy faktycznie na lambdę wskazywałyby. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
Gabriel68
Forumowicz

Auto: MSS Space Star 1.3 Family 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 88 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18-05-2010, 22:11
|
|
|
No i trafiłem do Aso na Muta, im też wyszło PO 125 excessive time CL - czyli excessive time to enter closed loop fuel control. Bez kasowań błędów od razu zaczęli sprawdzać przednią sondę lambdę. Nie bardzo podobały im się jej odczyty, odłączyli ją przeczyścili gniazdo jak i wtyczkę, samej sondy nie ruszali. Ponowne sprawdzenie i stwierdzenie, że odczyty ok. Co ich ewidentnie zaskoczyło. Czujnikiem temperatury wody się nie zainteresowali. Za to przeczyścili przewody podciśnienia(?). Skasowali błąd i od 300 km nic się nie pojawiło na razie. Ani panowie mechanicy, ani ja nie byliśmy przekonani, że problem został rozwiązany. |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 19-05-2010, 19:15
|
|
|
drtymf napisał/a: | Jak masz w okolicy kogoś z EvoScanem |
mam ELM327 i program PCMSCAN, mogę czytać dynamiczne parametry, co więcej/innego oferuje Evoscan?
drtymf napisał/a: | Chociaż objawy faktycznie na lambdę wskazywałyby. |
niby tak, ale: 1. sondę niedawno wymieniałem (ok.1000 km), 2. są błędy mówiące wprost o awarii sondy, jednej lub drugiej
Gabriel68 napisał/a: | Za to przeczyścili przewody podciśnienia |
czy chodzi o te cienkie przewody dochodzące do (w okolice) przepustnicy?
na razie chyba wezmę miernik uniwersalny i zacznę mierzyć konektory wg serwisówki. tylko podobno to jest tak, że jak coś nie styka to ciężko to wykryć na postoju, jak auto jest w ruchu to wszystko pracuje, w garażu nie bałdzo. |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 20-05-2010, 09:39
|
|
|
lapass napisał/a: | mam ELM327 i program PCMSCAN, mogę czytać dynamiczne parametry, co więcej/innego oferuje Evoscan? |
No tak w sumie nie wgłębiałem się w ten temat tak że nawet nie wiem jakie są możliwości. W każdym bądź razie sprawdź jak zachowują się czujniki temp. silnika czy nie dają jakichś dziwnych odczytów czy nie ma skoków no i czy pokazują tak jak powinny.
Z tego co wyczytałem w wątku podanym przez Ciebie wcześniej to problem może wyglądać tak : póki sterownik chodzi w trybie ssanie nie czyta sygnałów z czujników albo się nimi nie przejmuje i daje sterowanie takie jakie ma zapisane w pamięci. W momencie kiedy temp. pracy wchodzi w zakres normalny powinien przełączyć się w normalny tryb działania - zczytywać dane z czujników i na ich podstawie sterować silnikiem. Wygląda na to że właśnie w momencie przejścia ma problem. Z tego co wywnioskowałem to właśnie może być tak że nie odczytuje temperatury pracy z racji walniętego czujnika/ coś źle w obwodzie w jakimś tam zadanym czasie od odpalenia w którym już to powinien osiągnąć i wywala błąd, albo do dobrze czyta temperaturę ale na przykład lambda nie daje mu odpowiednich danych w tym momencie i to samo.
U Gabriel68, nie podobał im się odczyt sondy i to mógł być problem, ale u ciebie jest dodatkowo ten błąd obwodu czujnika temp. więc ja bym tu szukał, albo w teście dynamicznym albo właśnie kombinując z miernikiem.
W serwisówce od Sierry na której kiedyś podobnie sprawdzałem procedura była taka że sprawdzało się czujnik, potem wtyczki i przewody ( opory , napięcia te sprawy było to opisane w procedurze testowej) a na końcu szarpało się lekko przewodami żeby zobaczyć czy nie ma właśnie jakichś marnych połączeń. Zreszta tam podobna rzecz była przy przestawieniu kompa w tryb serwisowy. Jak to w miśku wygląda nie wiem
Jeszcze jedna rzecz o która spytam : czy przypadkiem u ciebie w samochodzie nie ma 2 czujników temp. płynu ? Z tego co się spotkałem wcześniej często są dwa : jeden na wskaźnik na desce a drugi osobny do dawania danych na sterowanie silnika. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 20-05-2010, 10:23
|
|
|
drtymf napisał/a: | póki sterownik chodzi w trybie ssanie nie czyta sygnałów z czujników |
mi się wydaje, że jest właśnie odwrotnie: na zimnym silniku ważne są odczyty sondy i czujników, to przecież one doprowadzają do zmniejszania dawek paliwa i wyłączenia ssania, jak silnik jest ciepły to właściwie potrzebny jest tylko odczyt temperatury na deskę i sprawny włącznik wentylatora chłodnicy. tak bym też rozumiał 'closed loop' - sterownik działa wg zamkniętego algorytmu, natomiast na zimno jest 'open loop', czyli algorytm się dynamicznie zmienia. ale nie wiem tego na pewno, tak tylko fizolofuje
drtymf napisał/a: | czy przypadkiem u ciebie w samochodzie nie ma 2 czujników temp. płynu ? |
nie wiem, wydaje mi się, że jest jeden, obsługujący zegary i komputer
na pewno tak jak pisałeś muszę sprawdzić jak wygląda napięcie na kostkach czujnika temp. i sondy.
dzięki za rady |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 20-05-2010, 11:03
|
|
|
lapass, nie jestem tego oczywiście pewien ale właśnie wydaje mi się że jest tak jak napisałem, wyczytałem to właśnie w serwisówce do Sierry ale nie sądzę że będzie się to zmieniać w zależności od samochodu.
Chodzi o to że na zimnym silniku odczyty np.: sondy lambda są niemiarodajne - nie jest ona zagrzana do temperatury pracy więc na jej wskazaniach nie za bardzo można polegać przy sterowaniu składem mieszanki. Podobnie jest dla wielu innych czujników. I dlatego komp steruje pracą silnika nie biorąc pod uwagę czujników , więc wtedy obwód czujników jest otwarty.
Po przejściu na normalną pracę sonda sie już zagrzała , jej odczyty są prawidłowe i i stabilne i można modyfikować dawki paliwa i inne parametry pracy biorąc je pod uwagę. Wtedy "zamyka się" obwody czujników do komputera i moim zdaniem to jest zamknięta pętla TO tak dla przykładu. Na parametry które wychodzą z ECU wpływ ma co najmniej kilkanaście czujników i dopiero wtedy można obliczyć prawidłowe czasy zapłonu, dawki paliwa itp. rzeczy.
Poparciem tego jest też fakt że w momencie awarii któregoś czujnika ECU przechodzi w tryb awaryjny to zachowuje się jakby cały czas na ssaniu jeździł - większe obroty, spadek mocy, wzrost apetytu na paliwo itd.
Chociaż żeby definitywnie rozstrzygnąć pewnie trzebaby jakiego elektronika samochodowego kumatego zapytać.
EDIT:
Zerknąłem na serwisówkę : jednak są dwa czujniki temperatury :
Serwisówka : 11B-28 rysunek:
11.- Konektor czujnika temperatury cieczy chłodzącej silnika
12. - Konektor wskaźnika temperatury cieczy.
Wygląda jakby były koło siebie na jednej wiązce. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 20-05-2010, 12:51
|
|
|
trochę dziwnie to wygląda, jakby były blisko siebie, ja na pewno blisko tego czujnika nic nie mam, może chodzi o to, że 1 terminal obsługuje zegar a drugi komputer? |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 20-05-2010, 13:27
|
|
|
Zerknij sobie na http://www.japancars.ru/c...R6&mg=14&bg=120
Tam wyraźnie widać że są dwa , tak jakby gdzieś koło obudowy termostatu:
10801 GAUGE UNIT,WATER TEMPERATURE - czujnik do wskaźnika (google po numerze części i daje link )
10803 SENSOR UNIT,WATER TEMPERATURE - czujnik do kompa ( to samo i daje http://cn.oemol.com/oem/e...D-177572/*.html
czyli jednak się różnią. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 20-05-2010, 14:05
|
|
|
natknąłem się na taki czujnik jak szukałem tego do komputera, myślałem że to do innych modeli. jak jest u mnie w aucie nie mam jak podejrzeć, ale wszystkie katalogi mówią, że faktycznie są 2 czujniki. tylko że problem jest raczej z tym, który wymieniłem (2-stykowym), ten 1-stykowy chyba podaje tylko wskazanie na zegar.
dzięki za linki, zbieram takie wynalazki radzieckie
faktycznie - jest mały jednostykowy czujniczek bliżej silnika. ale tak jak pisałem wyżej - on odpowiada raczej tylko za wskazanie na zegarach, a z nim nie mam problemu |
Ostatnio zmieniony przez lapass 20-05-2010, 17:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|