Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS ALL] Check engine - kod błędu PO 125?
Autor Wiadomość
Gabriel68 
Forumowicz


Auto: MSS Space Star 1.3 Family 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 88
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12-05-2010, 22:57   [MSS ALL] Check engine - kod błędu PO 125?

Proszę o rozczytanie kodu błędu PO 125.
Gdzie w ogóle w Workshop Manual do Mss-a znajduje się tabela błędów?
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 13-05-2010, 08:16   

P0125 Feedback system. Serwisówka plik "aaa13b+multipoint+fuel+injection+(mpi).pdf"
M/Y 2001 strona 13B-5
Procedura diagnostyczna na stronie 13B-18
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Gabriel68 
Forumowicz


Auto: MSS Space Star 1.3 Family 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 88
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13-05-2010, 22:53   

Dzięki Cns, to się nazywa konkret. 52-a "pomuki" na koncie. :shock:
 
 
lapass 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 265
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 17-05-2010, 15:11   

pozwolicie, że przyłączę się do tematu.
faktycznie tak podaje serwisówka, ale w moim SS (1.3, model 2001) po podłączeniu ELM-a wyskoczył błąd P0125 opisany jako "insufficient coolant temperature or excessive time to enter closed loop fuel control" - na nasze to mniej więcej "za niska wartość temp płynu chłodzącego albo za długi czas do wejścia w zamkniętą pętlę".
to spora różnica, bo nie wiadomo czy brać się za diagnozę czujnika temp.wody czy przedniej sondy lambda.

gdzie leży prawda ???

dodam, że ten błąd wyskoczył razem z błędem P0115 - Engine coolant temperature sensor system czyli "Obwód czujnika temperatury silnika (wody)" - to już jest takie samo w serwisówce i na ELM-ie.
 
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 18-05-2010, 08:53   

lapass, przy zamkniętej pętli jest jeszcze : " sterowania paliwem" lub coś takiego. Ja bym najpierw sprawdził czujnik i obwód temperatury skoro te dwa naraz wyskoczyły.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
lapass 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 265
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 18-05-2010, 14:48   

dzięki, ale czujnik temp wody właśnie wymieniłem, nawet 2 razy, bo pierwszy okazał się zpsuty (wtyczka obracała się w w metalowej oprawie). objawy mam takie: na zimnym silniku mam za wysokie obroty (ok. 2000, bardzo powoli spadają do 1300). kiedy silnik się rozgrzeje tak do 1/3 - 1/2 skali na wskaźniku to zapala się lampka (uprzednio skasowana) i wspominane błędy.
według ostatniego postu tomusn w TYM temacie oraz serwisówki winna za błąd P0125 jest raczej przednia sonda. co prawda mowa o lancerze, ale 'sens' błędu jest chyba taki sam. w sumie przy zimnym silniku sygnały z sondy i czujnika temp. wody są chyba tak samo ważne dla ustalenia składu mieszanki. problem występuje przy przejściu z pracy 'zimnej' na 'ciepłą'. sondę niedawno wymieniałem (sam dobierałem zamiennik po numerze oryginału).
 
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 18-05-2010, 15:59   

Może błąd nie leży w czujniku ale w jego obwodzie - jakaś wtyczka zaśniedziała , kabelek się obluzował i daje dziwne wartości.Tym bardziej że po swahili to te błędy bardziej jako błąd obwodu by można było tłumaczyć a nie czujnika. Jak masz w okolicy kogoś z EvoScanem może sprawdzenie dynamiczne by coś odpowiedziało na ten temat.
Chociaż objawy faktycznie na lambdę wskazywałyby.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
Gabriel68 
Forumowicz


Auto: MSS Space Star 1.3 Family 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 88
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18-05-2010, 22:11   

No i trafiłem do Aso na Muta, im też wyszło PO 125 excessive time CL - czyli excessive time to enter closed loop fuel control. Bez kasowań błędów od razu zaczęli sprawdzać przednią sondę lambdę. Nie bardzo podobały im się jej odczyty, odłączyli ją przeczyścili gniazdo jak i wtyczkę, samej sondy nie ruszali. Ponowne sprawdzenie i stwierdzenie, że odczyty ok. Co ich ewidentnie zaskoczyło. Czujnikiem temperatury wody się nie zainteresowali. Za to przeczyścili przewody podciśnienia(?). Skasowali błąd i od 300 km nic się nie pojawiło na razie. Ani panowie mechanicy, ani ja nie byliśmy przekonani, że problem został rozwiązany.
 
 
lapass 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 265
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 19-05-2010, 19:15   

drtymf napisał/a:
Jak masz w okolicy kogoś z EvoScanem

mam ELM327 i program PCMSCAN, mogę czytać dynamiczne parametry, co więcej/innego oferuje Evoscan?
drtymf napisał/a:
Chociaż objawy faktycznie na lambdę wskazywałyby.

niby tak, ale: 1. sondę niedawno wymieniałem (ok.1000 km), 2. są błędy mówiące wprost o awarii sondy, jednej lub drugiej
Gabriel68 napisał/a:
Za to przeczyścili przewody podciśnienia

czy chodzi o te cienkie przewody dochodzące do (w okolice) przepustnicy?

na razie chyba wezmę miernik uniwersalny i zacznę mierzyć konektory wg serwisówki. tylko podobno to jest tak, że jak coś nie styka to ciężko to wykryć na postoju, jak auto jest w ruchu to wszystko pracuje, w garażu nie bałdzo.
 
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 20-05-2010, 09:39   

lapass napisał/a:
mam ELM327 i program PCMSCAN, mogę czytać dynamiczne parametry, co więcej/innego oferuje Evoscan?

No tak w sumie nie wgłębiałem się w ten temat tak że nawet nie wiem jakie są możliwości. W każdym bądź razie sprawdź jak zachowują się czujniki temp. silnika czy nie dają jakichś dziwnych odczytów czy nie ma skoków no i czy pokazują tak jak powinny.

Z tego co wyczytałem w wątku podanym przez Ciebie wcześniej to problem może wyglądać tak : póki sterownik chodzi w trybie ssanie nie czyta sygnałów z czujników albo się nimi nie przejmuje i daje sterowanie takie jakie ma zapisane w pamięci. W momencie kiedy temp. pracy wchodzi w zakres normalny powinien przełączyć się w normalny tryb działania - zczytywać dane z czujników i na ich podstawie sterować silnikiem. Wygląda na to że właśnie w momencie przejścia ma problem. Z tego co wywnioskowałem to właśnie może być tak że nie odczytuje temperatury pracy z racji walniętego czujnika/ coś źle w obwodzie w jakimś tam zadanym czasie od odpalenia w którym już to powinien osiągnąć i wywala błąd, albo do dobrze czyta temperaturę ale na przykład lambda nie daje mu odpowiednich danych w tym momencie i to samo.

U Gabriel68, nie podobał im się odczyt sondy i to mógł być problem, ale u ciebie jest dodatkowo ten błąd obwodu czujnika temp. więc ja bym tu szukał, albo w teście dynamicznym albo właśnie kombinując z miernikiem.
W serwisówce od Sierry na której kiedyś podobnie sprawdzałem procedura była taka że sprawdzało się czujnik, potem wtyczki i przewody ( opory , napięcia te sprawy było to opisane w procedurze testowej) a na końcu szarpało się lekko przewodami żeby zobaczyć czy nie ma właśnie jakichś marnych połączeń. Zreszta tam podobna rzecz była przy przestawieniu kompa w tryb serwisowy. Jak to w miśku wygląda nie wiem :)

Jeszcze jedna rzecz o która spytam : czy przypadkiem u ciebie w samochodzie nie ma 2 czujników temp. płynu ? Z tego co się spotkałem wcześniej często są dwa : jeden na wskaźnik na desce a drugi osobny do dawania danych na sterowanie silnika.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
lapass 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 265
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 20-05-2010, 10:23   

drtymf napisał/a:
póki sterownik chodzi w trybie ssanie nie czyta sygnałów z czujników

mi się wydaje, że jest właśnie odwrotnie: na zimnym silniku ważne są odczyty sondy i czujników, to przecież one doprowadzają do zmniejszania dawek paliwa i wyłączenia ssania, jak silnik jest ciepły to właściwie potrzebny jest tylko odczyt temperatury na deskę i sprawny włącznik wentylatora chłodnicy. tak bym też rozumiał 'closed loop' - sterownik działa wg zamkniętego algorytmu, natomiast na zimno jest 'open loop', czyli algorytm się dynamicznie zmienia. ale nie wiem tego na pewno, tak tylko fizolofuje ;)
drtymf napisał/a:
czy przypadkiem u ciebie w samochodzie nie ma 2 czujników temp. płynu ?

nie wiem, wydaje mi się, że jest jeden, obsługujący zegary i komputer
na pewno tak jak pisałeś muszę sprawdzić jak wygląda napięcie na kostkach czujnika temp. i sondy.

dzięki za rady
 
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 20-05-2010, 11:03   

lapass, nie jestem tego oczywiście pewien ale właśnie wydaje mi się że jest tak jak napisałem, wyczytałem to właśnie w serwisówce do Sierry ale nie sądzę że będzie się to zmieniać w zależności od samochodu.

Chodzi o to że na zimnym silniku odczyty np.: sondy lambda są niemiarodajne - nie jest ona zagrzana do temperatury pracy więc na jej wskazaniach nie za bardzo można polegać przy sterowaniu składem mieszanki. Podobnie jest dla wielu innych czujników. I dlatego komp steruje pracą silnika nie biorąc pod uwagę czujników , więc wtedy obwód czujników jest otwarty.
Po przejściu na normalną pracę sonda sie już zagrzała , jej odczyty są prawidłowe i i stabilne i można modyfikować dawki paliwa i inne parametry pracy biorąc je pod uwagę. Wtedy "zamyka się" obwody czujników do komputera i moim zdaniem to jest zamknięta pętla :) TO tak dla przykładu. Na parametry które wychodzą z ECU wpływ ma co najmniej kilkanaście czujników i dopiero wtedy można obliczyć prawidłowe czasy zapłonu, dawki paliwa itp. rzeczy.

Poparciem tego jest też fakt że w momencie awarii któregoś czujnika ECU przechodzi w tryb awaryjny to zachowuje się jakby cały czas na ssaniu jeździł - większe obroty, spadek mocy, wzrost apetytu na paliwo itd.

Chociaż żeby definitywnie rozstrzygnąć pewnie trzebaby jakiego elektronika samochodowego kumatego zapytać.

EDIT:

Zerknąłem na serwisówkę : jednak są dwa czujniki temperatury :
Serwisówka : 11B-28 rysunek:
11.- Konektor czujnika temperatury cieczy chłodzącej silnika
12. - Konektor wskaźnika temperatury cieczy.

Wygląda jakby były koło siebie na jednej wiązce.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
lapass 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 265
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 20-05-2010, 12:51   

trochę dziwnie to wygląda, jakby były blisko siebie, ja na pewno blisko tego czujnika nic nie mam, może chodzi o to, że 1 terminal obsługuje zegar a drugi komputer?
 
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 20-05-2010, 13:27   

Zerknij sobie na http://www.japancars.ru/c...R6&mg=14&bg=120

Tam wyraźnie widać że są dwa , tak jakby gdzieś koło obudowy termostatu:
10801 GAUGE UNIT,WATER TEMPERATURE - czujnik do wskaźnika (google po numerze części i daje link )
10803 SENSOR UNIT,WATER TEMPERATURE - czujnik do kompa ( to samo i daje http://cn.oemol.com/oem/e...D-177572/*.html

czyli jednak się różnią.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
lapass 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 265
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 20-05-2010, 14:05   

natknąłem się na taki czujnik jak szukałem tego do komputera, myślałem że to do innych modeli. jak jest u mnie w aucie nie mam jak podejrzeć, ale wszystkie katalogi mówią, że faktycznie są 2 czujniki. tylko że problem jest raczej z tym, który wymieniłem (2-stykowym), ten 1-stykowy chyba podaje tylko wskazanie na zegar.
dzięki za linki, zbieram takie wynalazki radzieckie ;)

faktycznie - jest mały jednostykowy czujniczek bliżej silnika. ale tak jak pisałem wyżej - on odpowiada raczej tylko za wskazanie na zegarach, a z nim nie mam problemu
Ostatnio zmieniony przez lapass 20-05-2010, 17:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.