Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przypadkowe zawieszanie się WinXP
Autor Wiadomość
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 01-06-2010, 23:23   

może znalazłem przyczynę
napięcia:
rdzeń procesora: 1,46-1,47V
+2,5V: 2,54
+3,3V: 1,47-2,78V
+5V: 1,88-4,25V
+12V: 5,95-10,88V

Sprawdzane Everestem HE 2.20
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-06-2010, 00:10   

tomusn napisał/a:

+5V: 1,88-4,25V
+12V: 5,95-10,88V


Znaczy masz takie piękna wahania? norma dla 5V to +/- 0,25V a dla 12V to +/- 0,5V
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 02-06-2010, 00:24   

mam HWMonitor:
rdzeń procesora: 1,42-1,50V
+2,5V: 2,56-2,82V
+3,3V: 1,41-2,80V
+5V: 1,61-4,87V
+12V: 3,01-11,14V
-12V: -11,14 -2,62V
-5V: -11,20 -2,05
oczywiście wartości min - max


napiszcie co zrobić żeby pacjent przeżył :?
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
bravo99 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6GLX 1998r 5d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 226
Skąd: wawa
Wysłany: 02-06-2010, 06:04   

jak dla mnie na 99% zasilacz do wymiany
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 02-06-2010, 09:50   

zasilacz mam już na podmianę,

ale informerzy jak mechanicy, każdy ma inny pomysł (oczywiście poparty doświadczeniem i przykładami) i dyskredytuje kolegów po fachu
1. zasilacz
2. kondensatory na płycie
3. zły sterownik płyty -> złe wyniki czujników
4. programy monitorujące są do ... złe
:D
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-06-2010, 10:32   

1. Multimetr i wraź we wtyczkę molex (to ta od starych dysków, CD itd, czarny to 0 a po bokach to +5 i +12V). Czasem faktycznie mierniki na płycie mogą być kiepskiej jakości a wartość min-max nie wiem z jakiego kresu podawana.
2. przyglądnij się im jak by były strzelone na pewno zobaczysz wydente góry.
3. e tam
4. czasem może źle odczytywać wartości dlatego multimetr będzie rozstrzygający.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-06-2010, 10:56   

Ja bym postawił na 1 albo 2, z tendencja na 2, gdyz bardziej zblizone jest to do tych objawow, mialem kiedys, pare lat temu podobny przypadek wlasnie spowodowany punktem 2, a zasilacz tez warto sprawdzic.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 02-06-2010, 12:01   

no własnie kondensatory oglądałem moim niefachowym okiem i wydają się ok, żadnych przebarwień , ni wybrzuszeń

zmierzę napięcia we wtykach

[ Dodano: 03-06-2010, 00:04 ]
napięć nie zmierzyłem, ale zmieniłem zasilacz - to samo - znaczy wyniki mierzone Harłer Monitorem
na razie wyjeżdżam i mnie nie będzie, ale po powrocie pecet idzie do zaufanego warsztatu
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 04-06-2010, 08:51   

Mam nadzieję, że nie zrobiłeś głupoty pod tytułem wymiana jednego słabego zasilacza na inny badziewny zasilacz tylko dlatego, że gdzieś indziej działał ? :P
A jeśli tak to czy chociaż się upewniłeś, że jest markowy i da radę dać prąd w postaci 300 czy 400 W ? :P
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
PatricoWroc 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 366
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-06-2010, 11:12   

W ogóle kliknij PPM na Mój Komputer na pulpicie, wejdź w właściwości, następna zakładka sprzęt i wejdź w menadżer urządzeń. I zobacz czy masz wszystkie sterowniki. :)
_________________

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-06-2010, 11:19   

Maretzky85 napisał/a:
da radę dać prąd w postaci 300 czy 400 W
Coś ostatnio mącą Ci się jednostki, moc też jest na P[W](w szczególności ta czynna :-) ), ale prąd jest na I[A] ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 04-06-2010, 13:04   

robertdg, myślenie skrótowe :P
A, że rano u mnie z myśleniem krucho to wyszło jak wyszło, ważne, że wiadomo o co kaman.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21951
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-06-2010, 21:26   

Mam dokładnie to samo co Ty tomusn, z tym, że jeszcze czasami występuje problem z włączeniem komputera. Np. zawieszka na ekranie napisu Microsoft Windows XP (jak przelatuje ten niebieski pasek) lub przechodzi do BIOS-a (czy czegoś takiego) i się nie chce włączyć, muszę resetować. Jak już się włączy to często zawiesza się jak np. otworzę folder, w którym jest kilkaset utworów w formacie mp3 lub gdy włączam Winamp'a. W takich sytuacjach pomaga poruszanie taśmą idącą od płyty do dysku twardego oraz wtyczką przy dysku twardym. Nic innego nie pomaga. Taśma ASUS i dysk twardy (160 GB) są nówki sztuki. W czym problem?
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-06-2010, 21:45   

Hugo posprawdzaj na innym komputerze tą tasmę i dysk. A może któryś z pinów w porcie na płycie głównej nie styka ? Jak masz drugi port, to podłącz pod niego i zobacz czy to coś da.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
omenek 
Forumowicz


Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 71
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 06-06-2010, 09:27   

Ja od swojej strony powiem tak:
1. Sprawdź RAM programem Memtest86+
2. Czy twardy dysk nie wydaje dziwnych odgłosów (stukanie, próba ponownego rozpędzania przy zawieszeniu)

Ja bym raczej nie wierzył w wartości napięcia pokazywane przez programy typu SpeedFan. Z mojego doświadczenia wynika, że bardzo często te wartości odbiegają od stanu rzeczywistego.

Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.