 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przypadkowe zawieszanie się WinXP |
Autor |
Wiadomość |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 01-06-2010, 23:23
|
|
|
może znalazłem przyczynę
napięcia:
rdzeń procesora: 1,46-1,47V
+2,5V: 2,54
+3,3V: 1,47-2,78V
+5V: 1,88-4,25V
+12V: 5,95-10,88V
Sprawdzane Everestem HE 2.20 |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-06-2010, 00:10
|
|
|
tomusn napisał/a: |
+5V: 1,88-4,25V
+12V: 5,95-10,88V
|
Znaczy masz takie piękna wahania? norma dla 5V to +/- 0,25V a dla 12V to +/- 0,5V |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 02-06-2010, 00:24
|
|
|
mam HWMonitor:
rdzeń procesora: 1,42-1,50V
+2,5V: 2,56-2,82V
+3,3V: 1,41-2,80V
+5V: 1,61-4,87V
+12V: 3,01-11,14V
-12V: -11,14 -2,62V
-5V: -11,20 -2,05
oczywiście wartości min - max
napiszcie co zrobić żeby pacjent przeżył |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
bravo99
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6GLX 1998r 5d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lip 2009 Posty: 226 Skąd: wawa
|
Wysłany: 02-06-2010, 06:04
|
|
|
jak dla mnie na 99% zasilacz do wymiany |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 02-06-2010, 09:50
|
|
|
zasilacz mam już na podmianę,
ale informerzy jak mechanicy, każdy ma inny pomysł (oczywiście poparty doświadczeniem i przykładami) i dyskredytuje kolegów po fachu
1. zasilacz
2. kondensatory na płycie
3. zły sterownik płyty -> złe wyniki czujników
4. programy monitorujące są do ... złe
|
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-06-2010, 10:32
|
|
|
1. Multimetr i wraź we wtyczkę molex (to ta od starych dysków, CD itd, czarny to 0 a po bokach to +5 i +12V). Czasem faktycznie mierniki na płycie mogą być kiepskiej jakości a wartość min-max nie wiem z jakiego kresu podawana.
2. przyglądnij się im jak by były strzelone na pewno zobaczysz wydente góry.
3. e tam
4. czasem może źle odczytywać wartości dlatego multimetr będzie rozstrzygający. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-06-2010, 10:56
|
|
|
Ja bym postawił na 1 albo 2, z tendencja na 2, gdyz bardziej zblizone jest to do tych objawow, mialem kiedys, pare lat temu podobny przypadek wlasnie spowodowany punktem 2, a zasilacz tez warto sprawdzic. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 02-06-2010, 12:01
|
|
|
no własnie kondensatory oglądałem moim niefachowym okiem i wydają się ok, żadnych przebarwień , ni wybrzuszeń
zmierzę napięcia we wtykach
[ Dodano: 03-06-2010, 00:04 ]
napięć nie zmierzyłem, ale zmieniłem zasilacz - to samo - znaczy wyniki mierzone Harłer Monitorem
na razie wyjeżdżam i mnie nie będzie, ale po powrocie pecet idzie do zaufanego warsztatu |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 04-06-2010, 08:51
|
|
|
Mam nadzieję, że nie zrobiłeś głupoty pod tytułem wymiana jednego słabego zasilacza na inny badziewny zasilacz tylko dlatego, że gdzieś indziej działał ?
A jeśli tak to czy chociaż się upewniłeś, że jest markowy i da radę dać prąd w postaci 300 czy 400 W ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
PatricoWroc
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 366 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-06-2010, 11:12
|
|
|
W ogóle kliknij PPM na Mój Komputer na pulpicie, wejdź w właściwości, następna zakładka sprzęt i wejdź w menadżer urządzeń. I zobacz czy masz wszystkie sterowniki. |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-06-2010, 11:19
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | da radę dać prąd w postaci 300 czy 400 W | Coś ostatnio mącą Ci się jednostki, moc też jest na P[W](w szczególności ta czynna ), ale prąd jest na I[A] |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 04-06-2010, 13:04
|
|
|
robertdg, myślenie skrótowe
A, że rano u mnie z myśleniem krucho to wyszło jak wyszło, ważne, że wiadomo o co kaman. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21951 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-06-2010, 21:26
|
|
|
Mam dokładnie to samo co Ty tomusn, z tym, że jeszcze czasami występuje problem z włączeniem komputera. Np. zawieszka na ekranie napisu Microsoft Windows XP (jak przelatuje ten niebieski pasek) lub przechodzi do BIOS-a (czy czegoś takiego) i się nie chce włączyć, muszę resetować. Jak już się włączy to często zawiesza się jak np. otworzę folder, w którym jest kilkaset utworów w formacie mp3 lub gdy włączam Winamp'a. W takich sytuacjach pomaga poruszanie taśmą idącą od płyty do dysku twardego oraz wtyczką przy dysku twardym. Nic innego nie pomaga. Taśma ASUS i dysk twardy (160 GB) są nówki sztuki. W czym problem? |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 05-06-2010, 21:45
|
|
|
Hugo posprawdzaj na innym komputerze tą tasmę i dysk. A może któryś z pinów w porcie na płycie głównej nie styka ? Jak masz drugi port, to podłącz pod niego i zobacz czy to coś da. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
omenek
Forumowicz

Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 71 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 06-06-2010, 09:27
|
|
|
Ja od swojej strony powiem tak:
1. Sprawdź RAM programem Memtest86+
2. Czy twardy dysk nie wydaje dziwnych odgłosów (stukanie, próba ponownego rozpędzania przy zawieszeniu)
Ja bym raczej nie wierzył w wartości napięcia pokazywane przez programy typu SpeedFan. Z mojego doświadczenia wynika, że bardzo często te wartości odbiegają od stanu rzeczywistego.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|
|