Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Zbiór dziwnych zachowań mojego auta.
Autor Wiadomość
Kaucz 
Mitsumaniak
EA5A should be RWD!


Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1599
Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
Wysłany: 04-07-2010, 14:06   

Cytat:
Łożysko koła powiedziało pa pa.

Ale to nie byłoby wtedy, że nawet w czasie jazdy na wprost by szurało, tarło itp ? Jak mi ostatnio poszło łożysko to właśnie tak było. Zaznaczam, że dzieje się tak tylko przy hamowaniu i to też dopiero jak się rozgrzeją trochę. Zakręty itp normalnie bez stuków i puków.
_________________
...hontou ?

"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-07-2010, 14:13   

robertdg napisał/a:
osadzenia klocków na jarzmie wyczyścic i posmarować, lacznie z blaszkami.

kosmiczny błąd byś zrobił, gdybyś kolegi posłuchał - tych blaszek NIGDY się nie smaruje
wyobrażasz sobie, jaki syf by się zebrał, gdy zacznie się do smaru kleić błoto i kurz?

wyczyścić szczotką drucianą i NIC WIĘCEJ!
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-07-2010, 15:13   

Krzyzak, to nie jest jakiś tam zwykły smar, ideą tego zastosowania jest to aby zabezpieczyć blaszkę przed korozją i zakleszczaniem klocka, nawet jeżeli pyły się przylepieją do tego smaru/pasty(bo nie ma na to sily, osiadają na każdym materiale), etc., to i tak nic się negatywnego przez to nie dzieje, po czym wymiana klocków sprowadza się do wytarcia starej pasty/smaru, nałożenia nowej i montazu klocka, też kiedyś myślałem tak jak Ty to opisałeś, jednak ku doświadczeniu znajomych mechaników i swoim własnym zmieniłem podejście, nie widziałem w żadnym aucie, aby były jakies problemy z układem hamulcowym, spowodowane zastosowaneniem tego specjalnego smaru/pasty, czego nie można wspomnieć przy nie zastosowaniu tej pasty/smaru.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-07-2010, 15:34   

te blaszki są ze stali nierdzewnej - nie widziałem nigdy takiej zardzewiałej
NIGDY się ich nie smaruje - żaden mechanik mnie nie przekona
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-07-2010, 15:58   

Krzyzak napisał/a:
te blaszki są ze stali nierdzewnej - nie widziałem nigdy takiej zardzewiałej
NIGDY się ich nie smaruje - żaden mechanik mnie nie przekona
Nie mam zamiaru Cie przekonywać na siłe, może kiedyś sam się o tym przekonasz (osobiście nie życze Ci tego), nie tylko w Mitsu stosuja takie blaszki.
Ponadto mnie nikt do tego nie przekonywał na siłe, czy też merytorycznie, wystarczy że widziałem efekty.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-07-2010, 19:08   

Kaucz napisał/a:
Ale to nie byłoby wtedy, że nawet w czasie jazdy na wprost by szurało, tarło itp ? Jak mi ostatnio poszło łożysko to właśnie tak było. Zaznaczam, że dzieje się tak tylko przy hamowaniu i to też dopiero jak się rozgrzeją trochę. Zakręty itp normalnie bez stuków i puków.
Mam takie objawy jak u Ciebie i mam łożysko do wymiany. Nie zaliczyłeś konkretnej dziury lub krawężnika ostatnio?
 
 
Kaucz 
Mitsumaniak
EA5A should be RWD!


Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1599
Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
Wysłany: 04-07-2010, 23:31   

Hugo napisał/a:
Nie zaliczyłeś konkretnej dziury lub krawężnika ostatnio?

Hm w sumie to jak jechałem z PO do ZKL to w Połczynie zaliczyłem jedną dość konkretną :evil: Ale to minął przynajmniej tydzień od tych objawów :roll:
_________________
...hontou ?

"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-07-2010, 00:24   

Kaucz napisał/a:
Hm w sumie to jak jechałem z PO do ZKL to w Połczynie zaliczyłem jedną dość konkretną Ale to minął przynajmniej tydzień od tych objawów
Moje zaczęło wyć po kilku dniach od walnięcia w krawężnik.
 
 
Kaucz 
Mitsumaniak
EA5A should be RWD!


Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1599
Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
Wysłany: 05-07-2010, 00:32   

Nadal mam nadzieję, że to jednak nie to. Mam zaplanowany wyjazd i w ciągu poniedziałku i wtorku auto musi buc zrobione... Jeśli to łożysko to może się przedłużyć ( pamiętam jakie Kosior miał problemy z łożyskiem z drugiej strony.... )

Niby mogę wziąć auto brata, ale na podróż 451km w jedną stronę to ciężko mi się to widzi ( przyzwyczaiłem się już do klimy )
_________________
...hontou ?

"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-07-2010, 08:28   

Kaucz napisał/a:
Mam zaplanowany wyjazd i w ciągu poniedziałku i wtorku auto musi buc zrobione...
Uwierz, że dużo można przejeździć na rozwalonym łożysku koła w Galancie.
 
 
Kaucz 
Mitsumaniak
EA5A should be RWD!


Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1599
Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
Wysłany: 05-07-2010, 11:07   

Pytanie czy jest to bezpieczne... wątpię.
Auto stoi na warsztacie już. Pierwsze co rzuciło się w oczy mechanikowi to to, że klocki były z prawej strony starte praktycznie do 0 ( przypominam zmieniałem je na początku maja ). Czy coś jeszcze będzie ? Się okaże. W miejsce starych Akebono wstawiam klocki TRW.
_________________
...hontou ?

"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-07-2010, 11:18   

Kaucz napisał/a:
klocki były z prawej strony starte praktycznie do 0 ( przypominam zmieniałem je na początku maja ). Czy coś jeszcze będzie ? Się okaże. W miejsce starych Akebono wstawiam klocki TRW.
Coś Ci zapieka uklad hamulcowy(tłok zacisku, prowadnice), Akebono wcale nie są takie złe.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-07-2010, 11:36   

Kaucz napisał/a:
Pytanie czy jest to bezpieczne... wątpię.
Spokojnie. Jest to tak skonstruowane, że koło nie odpadnie od razu.
 
 
Kaucz 
Mitsumaniak
EA5A should be RWD!


Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1599
Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
Wysłany: 06-07-2010, 14:00   

Wszystko się wyjaśniło.
Auto już normalnie jeździ. Zapiekł się zacisk hamulca z prawej strony. Klocki zostały starte do 0. Tarcza została przetoczona. Zaciski z OBU stron ( aby sytuacja z drugiej strony w razie czego się nie powtórzyła ) zostały rozebrane, przeczyszczone i nasmarowane. Mechanik stwierdził, że dziwnym jest to, że nie zostało to zrobione przy wymianie tarcz i klocków 2 miesiące temu.

A tak wyglądały moje klocki


W miejsce tych klocków tak jak pisałem wcześniej poszły klocki TRW.
_________________
...hontou ?

"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-07-2010, 14:04   

Kaucz, to już skreśliłeś wszystkie punkty z listy :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.