Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] ściąga przy hamowaniu i przyspieszanu w koleinach
Autor Wiadomość
DziadekMirek 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2A GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 234
Skąd: Toruń
Wysłany: 14-09-2010, 21:04   

Pewien znajomy, o ktorym mowia ze urodzil sie z kierownica w reku, doradzil mi ostatnio zebym na przod zalozyl opony 195/65/15 a z tyłu mozna zostawic 205/60/15. Nie bedzie tak wozic na koleinach. I podobno tez jest to metoda stosowana przez kierowcow-rajdowcow.
Gdyby kto inny mi to mowil to rozesmialbym sie, ale akurat Ten znajomy zęby zjadl na samochodach.
_________________
Nigdy nie kłóć się z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
 
 
 
prisoner 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5 V6 SE 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 47
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 15-09-2010, 01:29   

Również śmigam na 215/45/17 letnie i pływa na koleinach, na zimowych nie ma tego problemu. Wynika to m.in. z konstrukcji felg (odsadzenie) i właśnie szerokości opony. Zmieniałem całą zawiechę i robiłem geometrię. Problem pływania mnie irytował więc przerzuciłem w celach testowych na zimówki. Problem znikał.
_________________
 
 
Dzik 
Mitsumaniak


Auto: CB4W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 245
Skąd: W-wa
Wysłany: 15-09-2010, 13:03   

Opony, szerokości i długości, sworznie i wachacze. Powiedz mi kolego jakie masz felgi? Seryjne 17' czy coś z niemieckiej stajni? Pytam bo chodzi mi o ET felgi.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-09-2010, 13:41   

Ja mam 205/55R16 ET42 i w koleinach nie ma problemu.
 
 
Cacper 
Mitsumaniak

Auto: Gal 2.5 V6 & Lancer 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 112
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15-09-2010, 18:37   

Ja mam taki sam rozmiar (opon) jak Owczar i również nie mam problemu w koleinach. Proponuję założyć spinkę kolumn McPhersona - znacząco pomaga
_________________
Cacper
 
 
 
costa brawa 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 `00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 563
Skąd: mielec
Wysłany: 15-09-2010, 23:35   

Cacper napisał/a:
Proponuję założyć spinkę

co masz na mysli ? bo nie bardzo rozumiem

w galu nie ma Mcpersona :)
_________________
Mój misiek :)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33851
 
 
Dzik 
Mitsumaniak


Auto: CB4W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 245
Skąd: W-wa
Wysłany: 16-09-2010, 10:51   

ha, ha, ha. Kolega się trochę rozpedzil. Dziadku Mirku, robią taki myk aby lepiej pokonywac zakrety, ale powiedz kierowcy mocnej przednionapedowki aby założył na przód mniejsze opony to się dziwnie popatrzy. Ja mam taki problem iż po najechaniu tyłem na nierówność strasznie lata dupa. Amory nowe, wszystko wymienione i pomierzone. Stawiam na słabe ET felgi. Poczekam do momentu zmiany na zimowki to wtedy się okaże.
 
 
zbir 
Forumowicz

Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-09-2010, 12:16   

syndrom "latającej dupy" to częsty (niestety niejednoznaczny) problem w galu:-)

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=24157
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=27966

A wracająć do tematu felgi mam 17tki 7J ET42, więc mocno odstają.

PS. Mam wrażenie że fabryczne zawieszenie galantów zupełnie nie przystaje do agresywnego wyglądu auta... jakby było projektowane pod "taczki" typu renault thalia na kółkach 175/14 :lol:
 
 
Cacper 
Mitsumaniak

Auto: Gal 2.5 V6 & Lancer 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 112
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16-09-2010, 12:52   

"Spinka kolumn" czyli wspornik, wzmocnienie, usztywnienie będące w komorze silnika przykręcone do górnego mocowania amortyzatorów. Mam nadzieję, że teraz się jasniej wyraziłem bo widzę, że ostatnio mam problemy z przekazem - przepraszam. U mnie to znacząco pomogło pomimo niewielkiej ceny, coś ok. 140 zł
_________________
Cacper
 
 
 
zbir 
Forumowicz

Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-09-2010, 14:18   

czyli tzw. rozpórka kielichów :-) tylko czy to ma sens w seryjnym zawiasie? zawsze myślałem że to taki "kolejny level" po sportowym zawieszeniu itp.
Ostatnio zmieniony przez zbir 16-09-2010, 14:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 16-09-2010, 14:30   

Oczywiście, ze ma sens :)
Ja ostatnio montowałem i dwóch sceptyków przekonałem o zaletach rozpórki.
Sam uważam, że rozpórka przednia górna powinna być montowana w każdym aucie powyżej 100KM, a nawet w niektórych słabszych przynosi poprawę własności jezdnych i prowadzenia.
 
 
 
zbir 
Forumowicz

Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-09-2010, 14:58   

OK, przekonaliście mnie. Pod wpływem impulsu kupiłem:

http://allegro.pl/rozpork...1208232389.html

dam znac o efektach po montażu
 
 
Dzik 
Mitsumaniak


Auto: CB4W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 245
Skąd: W-wa
Wysłany: 16-09-2010, 17:47   

Zbirze, dzięki za lnki!! A ta rozporka to aluminiowe gow**, jest dobra tylko do tego aby rękę oprzeć podczas grzebania w silniku. Przetestowane na ok 200 samochodach.
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 16-09-2010, 18:03   

Dzik napisał/a:
Zbirze, dzięki za lnki!! A ta rozporka to aluminiowe gow**, jest dobra tylko do tego aby rękę oprzeć podczas grzebania w silniku. Przetestowane na ok 200 samochodach.


Ano możesz zastosować upgrejda do tej rozpórki. tj te cienkie blaszki które są przy niej (te co idą na kielichy) proponuje wymienić na jakąś blachę 3-5milimetrową :) i będzie git
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Dzik 
Mitsumaniak


Auto: CB4W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 245
Skąd: W-wa
Wysłany: 16-09-2010, 19:04   

Blaszki to mniejszy problem. Ja bym tego materiału nie nazwał aluminium tylko "twardsza cyna", strasznie się gnie. Czemu uzyska od vr4 kosztuje 3x wiecej a i innych firm ze 2x? W tym przypadku nie płacimy za firmę a za materiał z jakiego została wyprodukowana.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.