Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
CB4W CHECK ENGINE przy utrzymywaniu stałych obrotów
Autor Wiadomość
archi_voo 
Mitsumaniak
electropope


Auto: CB4W 1996, CB4W 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 108
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-10-2010, 23:20   

bardzo ciekawa lektura.

Doradzi mi ktoś jakie sondy mam kupić. Wiadomo, że kupie NGK, tylko jaki rodzaj jest w lancerze? Czy obie (przednia i tylna sonda) mam takie same czy różne?
_________________
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 04-10-2010, 23:57   

archi_voo napisał/a:
Doradzi mi ktoś jakie sondy mam kupić

Na 90 procent masz tylko jedną sondę-za łącznikiem elastycznym, ale jak już się schylisz pod auto to sprawdź czy jakiś czujnik nie jest wpięty również za katem.
Kup NGK/NTK (nawet za 70zł na allegro) czteroprzewodową - dwa białe, szary i czarny (chyba-sonda na klucz 22). U mnie tania z allegro już drugi rok bezproblemowo jeździ.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 05-10-2010, 22:50   

a ja sprawdziłem oporność grzałki w sondzie i ta ntk ma 2 x mniejsza niż oryginalna (bodajże denso). co za tym idzie po niecałym miesiącu używania padło mi jej podgrzewanie co skutkuje zupełnie niczym:p bo na zimnym silniku i tak nie bierze z niej odczytów, a rozgrzewa się od spalin podobnie jak jej prostszy bracia (1 i 2 przewodowe) miałem ja reklamować, ale chyba nie będę bo nie ma sensu - obgadane za zlocie;)
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
archi_voo 
Mitsumaniak
electropope


Auto: CB4W 1996, CB4W 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 108
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-10-2010, 11:37   

a pamiętasz wartości? na których kablach jest grzanie? jak kupię to od razu wlutuję opornik ;)
_________________
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 25-10-2010, 17:33   

2 kable jednakowego koloru, w oryginalnej są czarne a w ntk chyba białe? w każdym badź razie jednakowego koloru. a oporniczek to jakiejś większej mocy! może przejrzyj manuala, może coś znajdziesz jaki tam prąd płynie.
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
archi_voo 
Mitsumaniak
electropope


Auto: CB4W 1996, CB4W 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 108
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-03-2011, 22:59   

I po problemie! Sondę wymieniłem. Więc tak:

1. Mam dwie sondy takie same w aucie: pierwsza normalnie za złączem elastycznym, druga na jednej trzeciej długości rury środkowej. Wymieniłem pierwszą.

2. Rezystancja grzałki oryginalnej sondy to ok 15 ohm, natomiast NTK ok 7,5 włączyłem wię opornik 5W 6,8 ohm


oto schemat połączeń:

                      WTYCZKA                          NTK

1. grzałka          czarny------5W6R8-------biały
2. grzałka          czarny----------------------biały
3. masa             biały------------------------czarny
4. sygnał           niebieski-------------------szary


Odczucia po wymianie:

- obroty na mroźnym silniku stabilizują się bardzo szybko
- obniżył się maksymalny moment poniżej 3 tys obrotów, powyżej nie widzę różnicy
- zobaczymy jak wyjdzie statystyka spalania narazie zalałem do pełna ;)
_________________
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 02-06-2011, 21:43   

A wiecie może jakie napięcie podawane jest na obwód grzałki, mierzył to ktoś?
Jeżeli NGK i DENSO zasilane są napięciem 12V to nie ma sensu wstawiać opornika, sonda NGK po prostu szybciej się rozgrzeje z racji grzałki o większej mocy.

Na allegro są sondy jakiejś franuskiej firmy BEGAR czy ktoś to montował w swoim miśku?
Sonda kosztuje sto pare zł i ma taki plus że jest oryginalna wtyczka. Nie trzeba bawić się w łączenie kabelków.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.