Problemy z elektryką |
Autor |
Wiadomość |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 11-10-2010, 21:39
|
|
|
Zauważyłem że antena mi się nie wysuwa. Da się to jakoś naprawić czy muszę do tego przywyknąć?? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 11-10-2010, 22:35
|
|
|
mazda10000 napisał/a: | Zauważyłem że antena mi się nie wysuwa. Da się to jakoś naprawić czy muszę do tego przywyknąć?? |
Zależy jakie ma kto wymagania. Niektórzy podgłaśniają radio jak sie urwie wydech albo słychać niepokojące hałasy w samochodzie |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 11-10-2010, 22:41
|
|
|
No ba, tylko widzisz jak mi się urwie wydech to sobie nawet radia nie posłucham, albo będę słuchać trzasków Więc da jakoś się to naprawić?? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 11-10-2010, 23:44
|
|
|
Wszystko zależy co się z anteną stało. Być może się zatarła (dość powszechna usterka). Szybko sprawę można rozwiązać kupując uniwersalną z allegro i powinna zasadniczo działać. Trzeba się na początek dostać do anteny i zobaczyć czy silniczek ją wysuwa jak podasz napięcie. Jeśli chodzi a nie wysuwa to może być urwana plastikowa prowadnica wiec trzeba wtedy nowa antene najlepiej. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
painkiller
Forumowicz

Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 434 Skąd: wRock
|
Wysłany: 12-10-2010, 08:44
|
|
|
lukasz12 mógłbyś rozwinąć wątek z tą uniwersalna anteną? Ta się dokupić samą antenę i dopasować do silniczka? Mi się właśnie nie wysuwa i podejrzewam że zerwała się właśnie ta plastikowa prowadnica bo po wyłączeniu radia słychać jak silniczek rzęzi. Już drugi rok się przymierzam się do wymiany ale ciągle pojawiają się inne wydatki. |
_________________
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 12-10-2010, 09:45
|
|
|
painkiller napisał/a: | lukasz12 mógłbyś rozwinąć wątek z tą uniwersalna anteną? Ta się dokupić samą antenę i dopasować do silniczka? Mi się właśnie nie wysuwa i podejrzewam że zerwała się właśnie ta plastikowa prowadnica bo po wyłączeniu radia słychać jak silniczek rzęzi. Już drugi rok się przymierzam się do wymiany ale ciągle pojawiają się inne wydatki. |
Całą antene kupić razem z silniczkiem i tylko odpowiednio podłączyć. Antena uniwersalna potrzebuje sygnału 12V i wtedy się wysuwa. Jak odejmiesz napięcie to się chowa. Tak zreszta jest to skonstruowane w radioodbiornikach że po włączeniu dają napięcie na specjalny pin do sterowania anteną.
http://allegro.pl/promocj...1254379448.html |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
painkiller
Forumowicz

Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 434 Skąd: wRock
|
Wysłany: 13-10-2010, 07:50
|
|
|
OK, dzięki lukasz12, będę musiał się do tego przymierzyć |
_________________
 |
|
|
|
 |
rupert70
Mitsumaniak

Auto: Sigma F07W A/T 93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 218 Skąd: Chełm / Dorohusk
|
Wysłany: 13-10-2010, 12:51
|
|
|
Łukasz dobrze wam podpowiada. W tamtym roku montowałem taką uniwersalną antenę z allegro.Oryginalna ma 2 kabelki więcej, gdyż da sie ją schować w trakcie jazdy ,gdy wyłączymy radio.Ta zastępcza jest wysunięta cały czas po przekręceniu stacyjki. Da się tak jeździć i w niczym już mi to nie przeszkadza.I ostatnie, zachowajcie oryginalną gumkę na błotnik ,gdyż z nowych żadna nie pasuje |
_________________ Rzeczywistość powoduje u mnie zadziwienie. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 13-10-2010, 19:14
|
|
|
rupert70 napisał/a: | .Oryginalna ma 2 kabelki więcej, gdyż da sie ją schować w trakcie jazdy ,gdy wyłączymy radio.Ta zastępcza jest wysunięta cały czas po przekręceniu stacyjki. |
Ale to działa na tej samej zasadzie. Tutaj 12V idzie ze stacyjki a można równie dobrze podłączyć pod oryginalny kabelek z radia w instalacji. O ile dobrze pamiętam to jest chyba różowy. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
bubek [Usunięty]
|
Wysłany: 14-10-2010, 10:27
|
|
|
painkiller, tak z ciekawości powiem, że bat anteny z tą prowadniczką to jedyne 270 zł w serwisie ... mi się udało kupić antenę od Pajero ( z niektórych Eclipsów też pasuje), gdzie jest dokładnie taki sam bat i sobie go przełożyłem do mojej uszkodzonej. To już kolejna moja antena złożona z trzech innych. |
|
|
|
 |
painkiller
Forumowicz

Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 434 Skąd: wRock
|
Wysłany: 20-10-2010, 09:00
|
|
|
Tradycyjnie gdy zabieram się za antenę przydarza się inna usterka i tak jest tym razem, padło gniazdo zapalniczki:/ Używałem dodatkowego wiatraczka do odparowania przedniej szyby, wiatraczek zdechł i myślałem że to on ale po podłączeniu do drugiego gniazdka po lewej stronie kierownicy wiatraczek chodzi. Czy gniazdo zapalniczki ma jakiś bezpiecznik? Bo w puszcze z bezpiecznikami nie moglem znaleźć pasującego opisu |
_________________
 |
|
|
|
 |
Piotr Z
Mitsumaniak

Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 293 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 20-10-2010, 22:45
|
|
|
painkiller napisał/a: | Tradycyjnie gdy zabieram się za antenę przydarza się inna usterka i tak jest tym razem, padło gniazdo zapalniczki:/ Używałem dodatkowego wiatraczka do odparowania przedniej szyby, wiatraczek zdechł i myślałem że to on ale po podłączeniu do drugiego gniazdka po lewej stronie kierownicy wiatraczek chodzi. Czy gniazdo zapalniczki ma jakiś bezpiecznik? Bo w puszcze z bezpiecznikami nie moglem znaleźć pasującego opisu |
jest taki bezpiecznik bo go co jakiś czas wymieniam jak przeciążę instalacje jakimiś urządzeniami tylko w tej chwili nie powiem który bo nie pamietam
[ Dodano: 20-10-2010, 22:59 ]
tyko że jak pada bezpiecznik od zapalniczki to obydwa gniazdka powinny nie działać. |
_________________ Pozdrawiam
Piotr
pierwszy zlot sigm w Kazimierzu Dolnym
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 20-10-2010, 23:31
|
|
|
Może tylko przewody od gniazda nie łączą, trzeba rozebrać i sprawdzić. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 22-10-2010, 19:57
|
|
|
tak przy okazji - czemu używasz wiatraczka do przedniej szyby - ona ma bardzo dobrą wentylację.. ? |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
krzysiek65
Forumowicz

Auto: DIAMANTE 12v93r.kombi automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 59 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 23-10-2010, 01:45
|
|
|
włączenie klimatyzacji powoduje natychmiastowe odparowanie szyb w całym aucie .to zdecydowanie najlepszy sposób. przy zimnych szybach a szczególnie w obecności pasażerów żadne nadmuchy nie pomogą. |
_________________ -------- COŚ POTRZEBA? pisz na PW, dzwoń lub smsuj na +49 152 169 86005
 |
|
|
|
 |
|