regulacja zaworow 2,td (4d56) |
Autor |
Wiadomość |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 16-11-2010, 22:28
|
|
|
polaff napisał/a: |
ja zawsze ustawiam TYLKO na zimno i NIGDY nie sprawdzam później czy jest ok uważam, że nie ma takiej potrzeby no chyba, że coś się dzieje |
No i mamy jedność w myśleniu
Zakładamy partię? |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 16-11-2010, 22:40
|
|
|
niemalże :
Cytat: | NIGDY nie sprawdzam później czy jest ok |
ale dobrze jest |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 16-11-2010, 22:42
|
|
|
1405 napisał/a: | Nie żebym się czepiał ale wytłumacz mi w jaki sposób ustawiasz zawory na rozgrzanym do normalnej temperatury silniku? |
normalnie, bo przecież palcami śrubek i nakrętek nie odkręcę, od tego są klucze itp. więc się nie poparzę
1405 napisał/a: | W tym przypadku te wartości luzów są wartościami wynikającymi od rozszerzalności cieplnej materiału stąd ta różnica i jest to tylko czysta teoria. Tego nie sprawdzisz i lepiej jest nie zwracać na te dane uwagi |
to polecam choć raz ściągnąć pokrywę na ciepłym i okaże się że luzy są dużo większe niż te ustawione, a chodzi też o to żeby nie były za duże, prawda? |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 17-11-2010, 11:52
|
|
|
No to teraz wyjaśnijcie mi fenomen naklejki oryginalnej z Mitsu, którą mam naklejoną po klapą, i na której napisano: luzy zaworowe - 0,25 na zimnym 0,25 na ciepłym. Silnik 4D56 oczywiście. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 17-11-2010, 19:57
|
|
|
też mam tą wyklejkę na masce
ale jakby sprawdzić w innych źródłach to z tym luzem bywa różnie... |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 17-11-2010, 21:46
|
|
|
Heilsberg napisał/a: | No to teraz wyjaśnijcie mi fenomen naklejki oryginalnej z Mitsu, którą mam naklejoną po klapą, i na której napisano: luzy zaworowe - 0,25 na zimnym 0,25 na ciepłym. Silnik 4D56 oczywiście. | A nie zastanawiałeś się przypadkiem nad taką możliwością że ten "zimny" to zawór ssący, a "ciepły" to wydechowy? |
|
|
|
 |
Anntoni
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 117 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-11-2010, 20:44
|
|
|
no tak, ale wlasciwie czym sa rozlegulowane zawory?
klepie i wiecej spala czy co? |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 18-11-2010, 22:19
|
|
|
Anntoni napisał/a: | no tak, ale wlasciwie czym sa rozlegulowane zawory?
klepie i wiecej spala czy co? |
Tykającą bombą w silniku i jeżeli jest z układem rozrządu coś nie tak to nigdy nie wiesz kiedy Ci silnik rozwali. Takich niespodzianek to nikt z nas chyba nie lubi...
|
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 18-11-2010, 22:31
|
|
|
|
|
|
|
 |
pawel80
Forumowicz
Auto: L200 '11 178hp
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 144 Skąd: racibórz
|
Wysłany: 20-11-2010, 11:59
|
|
|
1405 napisał/a: | Anntoni napisał/a: | no tak, ale wlasciwie czym sa rozlegulowane zawory?
klepie i wiecej spala czy co? |
Tykającą bombą w silniku i jeżeli jest z układem rozrządu coś nie tak to nigdy nie wiesz kiedy Ci silnik rozwali. Takich niespodzianek to nikt z nas chyba nie lubi...
|
bez przesady za mały luz to podparty zawór czyli grozi jego wypalenie oraz wypalenie gniazda w skrajnych wypadkach nawet może zawór sie urwać
objawy : spadek mocy, spadek kultury pracy, oraz zwiększenie spalania paliwa jak i oleju
luz za duży jest równie niebezpieczny skracają się czasy napełniania i opróżniania cylindra, spadek mocy brak kultury pracy |
|
|
|
 |
Anntoni
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 117 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-11-2010, 23:54
|
|
|
a za duze luzy czym owocuja? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 21-11-2010, 08:03
|
|
|
Anntoni napisał/a: | a za duze luzy czym owocuja? |
Graniem zaworów, słaba moc, dymienie. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 21-11-2010, 20:08
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Anntoni napisał/a: | a za duze luzy czym owocuja? |
Graniem zaworów, słaba moc, dymienie. | Do tego dodałbym zaklepywanie trzonków zaworowych i dźwigienek łącznie z możliwością pęknięcia dźwigienki wskutek takiego dłuższego klepania. Napęd rozrządu tez dostaje bo niezależnie co napędza wałek to dochodzi w takim przypadku do szarpania łańcuchem czy też paskiem...myślę że można się domyśleć o co mi chodzi. Jakby nie patrzył zawory muszą być ustawione prawidłowo bo po dłuższej anormalnej pracy układu rozrządu może dojść do nieodwracalnych zmian w silniku, a nawet poważnej awarii. |
|
|
|
 |
jeremy
Mitsumaniak

Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Lis 2012 Posty: 77 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18-09-2013, 20:17
|
|
|
Witam tak wiem jest to mega kotlet ale nie chce zakładać nowego tematu jak jest ten.
to dal wyjaśnienia łopatologicznie proszę o instrukcje:
-jaka ma być szczelina
-jak poznać który jest ssący a który wydechowy
-jak poznać kiedy przestać kręcić kołem i robić pomiar szczelinomierzem
mam pajero sport z 98`, silnik to 2.5/ 99KM |
_________________ Jeżeli 5kg młotek nie pomógł to musi to być problem z elektryką.
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 30-09-2013, 21:05
|
|
|
luz na wszystkich 0,25. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|