Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] badanie sondy
Autor Wiadomość
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 24-10-2006, 20:52   

saphire... no extra...

Masz również rację co do nieardustendingu.... :mrgreen: miałem na myśli osiąganie max około 1V i minimum około 0V no i to występuje z pewną częstością - osiaganie max i min... a ciągłości sygnału lambdy itd... no to już nic nie będę pisał... zrobiłeś to superowo...
Ładny wykres sondy można również podziwiać na Palm lub Laptopie....lub na dziadostwie diagnotycznym typu KTS itd... qrka bo oscyloskop owszem ale jakoś to tak tropikalnie brzmi... no ale dokładnośc by była max,,,

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-10-2006, 21:00   

oscyloskop w tym przypadku byłby najbardziej zaje..ty - dokładny wykres z regulacją podstawy czasu - nie ma lepszej opcji, ale i sam oscyloskop trochę kosztuje
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 24-10-2006, 21:07   

ROMEL napisał/a:
zrobiłeś to superowo...


To nie moja stronka tylko jakiejś szkoły czy technikum samochodowego... kiedyś tam wlazłem przypadkiem i dodałem do ulubionych :) a zresztą tam jest dużo więcej na różne inne samochodowe tematy ale to już sami zobaczcie:

Motoryzacyjne Know-How w ZSS Bydgoszcz

[ Dodano: 24-10-2006, 21:10 ]
Krzyzak napisał/a:
oscyloskop w tym przypadku byłby najbardziej zaje..ty - dokładny wykres z regulacją podstawy czasu - nie ma lepszej opcji, ale i sam oscyloskop trochę kosztuje


... i dlatego o nim wspomniałem, dobrze że u nas w robocie mamy przyzwoity osc więc jak w razie co byłby jakiś problem (tfu na psa urok) to się tylko podpiąć i działać :)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
ZAC
[Usunięty]

Wysłany: 24-10-2006, 23:15   

Tym miernikiem analogowym który pożyczyłem chyba nic nie pomierzę Pierwsze ,ze ma najmniejszy zakres do 10V, drugie że jak go podłączę to nic nie pokazuje Cyfrowy wyświetlał jakieś zmiany Nawet U dość rozsądne 0,85V , 0.5V

Jeśli można to poprosił bym schemat tego próbnika diodowego o którym wyczytałem na forum a jego konstruktorem jest Krzyżak :roll:

Był bym bardzo wdzięczny bo chciałbym za jego pomocą sprawdzić jeszcze
tę nieszczęsną sondę :?
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 25-10-2006, 06:59   

Chyba wystąpiło jakieś nieporozumienie...

Miernik do sondy - to poprostu sobie kup - nawet na allegro - nie kosztuje majątku a przyda Ci sie do jeszcze innych ciekawych zabaw...

Jeżeli chodzi o próbnik diodowy - to tu ZAC chodzi o próbnik do wybłyskiwania błędów z ECU a nie badanie sondy...

No chyba że jakies nowinki twórczości Krzyżaka mnie ominęły :mrgreen:

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25-10-2006, 07:41   

ROMEL napisał/a:
Jeżeli chodzi o próbnik diodowy - to tu ZAC chodzi o próbnik do wybłyskiwania błędów z ECU a nie badanie sondy...

No chyba że jakies nowinki twórczości Krzyżaka mnie ominęły


Jest taki próbnik do sondy - dość popularne urządzenie. Ma linijkę składającą się z około 10 LED-ów, im większe napięcie na sondzie tym więcej się ich zapala.
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 25-10-2006, 07:49   

AAA no widzisz... Josie - co ja bym bez WAS...

Popularne.. hmm... a ja ani razu nie miałem z tym styczności... a pierwsza sonde sprawdzałem jakieś 10 lat temu.... :roll: hmmm... no cóż...

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-10-2006, 08:42   

ten tester wygląda mniej więcej tak:



(niezły pająk co? - płytka uniwersalna :) )

i schemat wziąłem stąd:

http://www.ekoalma.pop.pl...utoriaux&did=10
 
 
ZAC
[Usunięty]

Wysłany: 25-10-2006, 14:38   

A jednak jest takie coś :D
Więc dobrze wyczytałem Dziekuję za schemat Muszę sobie zmontować takie cacko
Jeszcze raz dzięki :mrgreen:
 
 
tommi
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2006, 21:57   

a takie małe pytanko czy w CJO ('97) są dwie sony chyba prawda? czy trzebać sprawdzać 2?
 
 
ZAC
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2006, 22:08   

Pierwszy raz słyszę aby auto miało dwie sondy :roll: Co robi ta druga?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-10-2006, 22:11   

ZAC, druga koryguje dawke paliwa. Pierwsza sonda próbkuje spaliny a ECU ustala na podstawie odczytu i sygnału z TPS dakę paliwa - drugą sondą (sygnałem z niej) za katalizatorem "sprawdza" jak wygląda spalanie i koryguje paliwo.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
tommi
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2006, 22:18   

czyli trzeba sprawdzać obie? bo jeszcze nie gmerałem jak sie dostać (czy nie trzeba będzie 158 części odkręcać) do tej 1 zakładając ze 2 to ta za katalizatorem.
 
 
ZAC
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2006, 22:20   

To już wyższa szkoła jazdy Takie rozwiązanie musi już być na prawdę precyzyjne i pewnie przyjemnie oszczędza paliwo i silnik :D
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-10-2006, 22:27   

Raczej tylko spełnia normę EURO 3 ;-)

Wielkiej róznicy nie ma.
ja jej nie mam :mrgreen:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.