Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróbka awd na rwd
Autor Wiadomość
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 19-01-2011, 12:58   

Wszyc napisał/a:
czemu do pozostałych wrzucają wzdłużnie położone silniki nissana i skrzynie nissana przecież wystarczyło by wyjąć półosie :P

byc moze dlatego ze jezdza profesjonalnie a ja nie. :D
swinks_UK napisał/a:
rosomak1983 napisał/a:

przeciez chodzi o lancera , nie czytasz... :roll:

Czytam... a gdzie to napisałeś w tym temacie??? :badgrin: :badgrin:

o tutaj , :lol: :lol: :lol:
rosomak1983 napisał/a:
myslalem zeby moze do czerwonego lancera (mam dobra skrzynie 4x4 do niego) jest lekki i zrywny... mogłoby być ciekawie. A moc ta co ma to by wystarczyła jak dla mnie popatrz co tutaj wyciaga koles z poldka 104kM (obejrzyj cały filmik)

:roll: :roll: :roll: :lol:
swinks_UK napisał/a:
kto więc nie pilnuje swego tematu. :wink:

przeczytaj całosc zanim wdasz sie w dyskuje i zaczniesz puszczac głupie usmieszki :wink:
cns80, czyli dyfer centralny rozdziela moc na przód i tył,
znalazłem opis ze nalezy zaspwac dyfer cenralny ,tylko tak mysle jak to mozliwe zeby pomiedzy napedami by mechaznim róznicowy , skoro naped jest 50/50 stały nie...
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 19-01-2011, 13:16   

rosomak1983 napisał/a:

przeczytaj całosc zanim wdasz sie w dyskuje i zaczniesz puszczac głupie usmieszki :wink:

Masz jakiś problem z emotikonami?
Otrzymałeś rzeczową odpowiedź by cie naprowadzić na idee konwersji napedu z AWD, ale skoro wiesz swoje lepiej i wolisz się skupić na emotkach...
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-01-2011, 14:04   

Ja kończę dyskusję w tym momencie bo do niczego nie prowadzi napęd nie jest 50/50 rzadko jakie auto tak ma śmiem wątpić by się to tyczyło również dużej części miśków zresztą to i tak nie ma znaczenia wyjmuj półosie rób jaki masz problem świat należy do pionierów myśmy swoje powiedzieli :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 19-01-2011, 15:14   

Dobra wiec jak ktos zna budowe i wie jak jest przekazany naped to niech sie podzieli informacjami i wytłumaczy co i jak.
Wszyc napisał/a:
wyjmuj półosie

jak bede swapował cos do pantery to wyjme jej i pojade sie przejechac pare minut z czystej ciekawosci...
Do lancera wiec rwd odpada nie bede wkładał z tyłu mostu zeby mi zaraz skrzynia padła...

A dyskusja fajna niech ktos wyjasni w końcu ile tam jest mechaznimów roznicowcych i jak działaja,

ja znalazlem cos takiego

Mechanizm różnicowy w pojazdach ma za zadanie kompensację różnicy prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej podczas pokonywania przez nie torów o różnych długościach, w przypadku pojazdów z napędem na więcej niż jedną oś może występować także dodatkowy centralny (międzyosiowy) mechanizm różnicowy w skrzyni rozdzielczej kompensujący różnicę prędkości obrotowej pomiędzy osiami napędowymi. Zapobiega to wytwarzaniu się zbędnych naprężeń w układzie przeniesienia napędu, które przyczyniają się do szybszego zużycia opon, przekładni, zwiększenia spalania paliwa, oraz mogą prowadzić do ukręcenia półosi.

Czyli jest mechanizm róznicowy MOZE BYC pomiedzy napedem przód tył (ale NIE ZAWSZE), wiec straty napewno sa :? Wiec po to trzeba zaspawac dyfer centralny w przypadku obecnosci tego mechaznimu.

[ Dodano: 19-01-2011, 19:06 ]
Własnie bylem w garazu tak skrzynia posiada mechanizm roznicowy pomiedzy napędami :roll:

A co do napedu 50/50 to czasem nie bylo takiego w E88A ???
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Jackall 
Mitsumaniak


Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 1244
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-01-2011, 00:12   

Tylko w ramach ciekawostki zobaczcie ten filmik
http://www.youtube.com/watch?v=qSV8h-9U-vk
nie wiem w jaki sposób przerobili srebrnego swifta, wiem tylko że były wersje FWD i AWD a srebrny jest RWD.
Nawet raz była dyskusja na jakimś forum suzuki (chyba na złośniku) o przeróbce poprzez odłączenie półosi ale nie wiem jak się to skończyło bo zmieniłem auto i zapomniałem o temacie


A tu fragment wypowiedzi z ww złośnika na temat AWD i rozdziału mocy
Cytat:
... "Przykładem takiego rozwiązania może być SUBARU. W układzie napędowym tej firmy zastosowano miedzy-osiowy mechanizm różnicowy ze sprzęgłem lepkościowym, które umożliwia samoczynna blokadę mechanizmu różnicowego (12 - 40%)stopnia zblokowania. W przypadku różnicy prędkości miedzy osią przednia a tylna. W normalnej eksploatacji moment ten jest dzielony po 50%na każdą z osi".

wiadomo że Misiek to nie subaru aczkolwiek patenty mogą być podobne.
_________________
Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)

Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY :D


Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-01-2011, 00:25   

Fakt faktem jakaś szperka powinna być pomiędzy osiami, jednak jak to tutaj rozwiązane jest... bez rozłożenia, czy sprawdzenia jak działa nie ma co mówić, że będzie tak a nie inaczej.

Co do przeróbek to w AWD prawie pół sukcesu już masz bo podłoga przygotowana pod wał napędzający tylną oś, czyli mniej rzeźbienia
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-01-2011, 14:27   

Nawet jak jest jakaś szpera na centralnym mechanizmie różnicowym to i tak nie pociągnie jeśli odczepimy przednie półosie (auto nie będzie jechało lub prawie nie jechało). Zaspawanie centralnego mechanizmu różnicowego (tylko trzeba by się zastanowić na ile to musi być wyważone) jest jakimś pomysłem pod warunkiem że tylna część napędowa jest przystosowana do przenoszenia całej mocy.
 
 
arturpaj
[Usunięty]

Wysłany: 23-01-2011, 20:50   

Panowie, należało zacząć by od zapoznania się z rysunkami skrzyni, aby wogóle rozpoczynać dyskusję http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3446
 
 
firtiris 
Mitsumaniak
fotoamator :)

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 249
Skąd: Jarosław
Wysłany: 20-12-2011, 18:19   

oj tam oj tam :)



http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

gość jest na facebooku Mohammad Samman
_________________
三菱 のギャラン
 
 
arturpaj
[Usunięty]

Wysłany: 03-01-2012, 07:16   

Jeśli mogę odgrzać tak starego kotleta, to trzeba wywalić przednią szperę, zablokować centralną, by puścić całą moc na tył. Tak wynika z rysunków skrzynki.
http://www.3sx.com/faq/ma...rag-English.pdf
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 09-01-2012, 08:24   

po wyjeciu przednich walkow auto pojedzie jesli jest szpera ale tak jakby na polsprzrgle. I to tylko dopoki owa szpera sie nie spali a wiec pewnie z kilkaset metrow. Jesli szpery nie ma to nie pojedzie wcale. Jesli zaspawamy przod to pojedzie owszem ale tyl bedzie mial 2 razy wieksze przelozenie a wiec na jedynce bedzie sie jezdzic jak na trojce...

Wpaldem niechcacy na pomysl jak najprosciej wytlumaczyc co sie stanie:
Otoz mechanizm roznicowy czy ten miedzy osiami czy miedzy kolami danej osi dziala tak samo, wiec jesli chcemy zrobic ze skrzyni awd skrzynie rwd to to samo co zrobic z fwd naped na jedno kolo.
No wiec co sie stanie jesli wyjmiemy poloske z jednego kola? Latwo sprawdzic. Nie pojedzie. Jedyna mozliwosc tylko wtedy kiedy mamy szpere 100% ale skrzynia obciazona w ten sposob rozleci sie szybciej niz malysz sprawdzi czy jego misiek laduje telemarkiem...
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10727
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 17-09-2012, 15:32   

Panowie,
A wy na to..... 6a13TT w ..... now własnie... RWD

http://105speed.hyperboar.../topic_id/12174
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 17-09-2012, 15:51   

Ale rzeźba... ciekawe jak się zachowuje przy zderzeniu...
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18-09-2012, 07:51   

Kto by się tym chciał zderzać... Ten adapter do skrzyni biegów :shock: Tłumiki trzymające silnik :shock: Te progi :shock: Jestem przekonany, że przy prawie 300 koniach jeszcze sporo się rzeczy ukręci zanim to zacznie dobrze działać...
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 18-09-2012, 08:49   

jest mega, nawet kierownicę z Galanta wrzucił

dziwie się tylko, że do roboty wybrał budę w tak kiepskim stanie
jakis taki mało przemyślany ten projekt
komora silnika w ogóle nie ruszona, tylko wrzucone "na hurra"

krzychu napisał/a:
Tłumiki trzymające silnik :shock:


tłumiki muszą być, bo przy tym ułożeniu silnika, drgania by rozwaliły tą budę
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.