Przeróbka awd na rwd |
Autor |
Wiadomość |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 19-01-2011, 12:58
|
|
|
Wszyc napisał/a: | czemu do pozostałych wrzucają wzdłużnie położone silniki nissana i skrzynie nissana przecież wystarczyło by wyjąć półosie |
byc moze dlatego ze jezdza profesjonalnie a ja nie.
swinks_UK napisał/a: | rosomak1983 napisał/a:
przeciez chodzi o lancera , nie czytasz...
Czytam... a gdzie to napisałeś w tym temacie??? |
o tutaj ,
rosomak1983 napisał/a: | myslalem zeby moze do czerwonego lancera (mam dobra skrzynie 4x4 do niego) jest lekki i zrywny... mogłoby być ciekawie. A moc ta co ma to by wystarczyła jak dla mnie popatrz co tutaj wyciaga koles z poldka 104kM (obejrzyj cały filmik) |
swinks_UK napisał/a: | kto więc nie pilnuje swego tematu. |
przeczytaj całosc zanim wdasz sie w dyskuje i zaczniesz puszczac głupie usmieszki
cns80, czyli dyfer centralny rozdziela moc na przód i tył,
znalazłem opis ze nalezy zaspwac dyfer cenralny ,tylko tak mysle jak to mozliwe zeby pomiedzy napedami by mechaznim róznicowy , skoro naped jest 50/50 stały nie... |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 19-01-2011, 13:16
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: |
przeczytaj całosc zanim wdasz sie w dyskuje i zaczniesz puszczac głupie usmieszki
|
Masz jakiś problem z emotikonami?
Otrzymałeś rzeczową odpowiedź by cie naprowadzić na idee konwersji napedu z AWD, ale skoro wiesz swoje lepiej i wolisz się skupić na emotkach... |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-01-2011, 14:04
|
|
|
Ja kończę dyskusję w tym momencie bo do niczego nie prowadzi napęd nie jest 50/50 rzadko jakie auto tak ma śmiem wątpić by się to tyczyło również dużej części miśków zresztą to i tak nie ma znaczenia wyjmuj półosie rób jaki masz problem świat należy do pionierów myśmy swoje powiedzieli |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 19-01-2011, 15:14
|
|
|
Dobra wiec jak ktos zna budowe i wie jak jest przekazany naped to niech sie podzieli informacjami i wytłumaczy co i jak.
Wszyc napisał/a: | wyjmuj półosie |
jak bede swapował cos do pantery to wyjme jej i pojade sie przejechac pare minut z czystej ciekawosci...
Do lancera wiec rwd odpada nie bede wkładał z tyłu mostu zeby mi zaraz skrzynia padła...
A dyskusja fajna niech ktos wyjasni w końcu ile tam jest mechaznimów roznicowcych i jak działaja,
ja znalazlem cos takiego
Mechanizm różnicowy w pojazdach ma za zadanie kompensację różnicy prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej podczas pokonywania przez nie torów o różnych długościach, w przypadku pojazdów z napędem na więcej niż jedną oś może występować także dodatkowy centralny (międzyosiowy) mechanizm różnicowy w skrzyni rozdzielczej kompensujący różnicę prędkości obrotowej pomiędzy osiami napędowymi. Zapobiega to wytwarzaniu się zbędnych naprężeń w układzie przeniesienia napędu, które przyczyniają się do szybszego zużycia opon, przekładni, zwiększenia spalania paliwa, oraz mogą prowadzić do ukręcenia półosi.
Czyli jest mechanizm róznicowy MOZE BYC pomiedzy napedem przód tył (ale NIE ZAWSZE), wiec straty napewno sa Wiec po to trzeba zaspawac dyfer centralny w przypadku obecnosci tego mechaznimu.
[ Dodano: 19-01-2011, 19:06 ]
Własnie bylem w garazu tak skrzynia posiada mechanizm roznicowy pomiedzy napędami
A co do napedu 50/50 to czasem nie bylo takiego w E88A ??? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Jackall
Mitsumaniak

Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 1244 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-01-2011, 00:12
|
|
|
Tylko w ramach ciekawostki zobaczcie ten filmik
http://www.youtube.com/watch?v=qSV8h-9U-vk
nie wiem w jaki sposób przerobili srebrnego swifta, wiem tylko że były wersje FWD i AWD a srebrny jest RWD.
Nawet raz była dyskusja na jakimś forum suzuki (chyba na złośniku) o przeróbce poprzez odłączenie półosi ale nie wiem jak się to skończyło bo zmieniłem auto i zapomniałem o temacie
A tu fragment wypowiedzi z ww złośnika na temat AWD i rozdziału mocy Cytat: | ... "Przykładem takiego rozwiązania może być SUBARU. W układzie napędowym tej firmy zastosowano miedzy-osiowy mechanizm różnicowy ze sprzęgłem lepkościowym, które umożliwia samoczynna blokadę mechanizmu różnicowego (12 - 40%)stopnia zblokowania. W przypadku różnicy prędkości miedzy osią przednia a tylna. W normalnej eksploatacji moment ten jest dzielony po 50%na każdą z osi". |
wiadomo że Misiek to nie subaru aczkolwiek patenty mogą być podobne. |
_________________ Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)
Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY
Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-01-2011, 00:25
|
|
|
Fakt faktem jakaś szperka powinna być pomiędzy osiami, jednak jak to tutaj rozwiązane jest... bez rozłożenia, czy sprawdzenia jak działa nie ma co mówić, że będzie tak a nie inaczej.
Co do przeróbek to w AWD prawie pół sukcesu już masz bo podłoga przygotowana pod wał napędzający tylną oś, czyli mniej rzeźbienia |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-01-2011, 14:27
|
|
|
Nawet jak jest jakaś szpera na centralnym mechanizmie różnicowym to i tak nie pociągnie jeśli odczepimy przednie półosie (auto nie będzie jechało lub prawie nie jechało). Zaspawanie centralnego mechanizmu różnicowego (tylko trzeba by się zastanowić na ile to musi być wyważone) jest jakimś pomysłem pod warunkiem że tylna część napędowa jest przystosowana do przenoszenia całej mocy. |
|
|
|
 |
arturpaj [Usunięty]
|
|
|
|
 |
firtiris
Mitsumaniak fotoamator :)
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2009 Posty: 249 Skąd: Jarosław
|
|
|
|
 |
arturpaj [Usunięty]
|
Wysłany: 03-01-2012, 07:16
|
|
|
Jeśli mogę odgrzać tak starego kotleta, to trzeba wywalić przednią szperę, zablokować centralną, by puścić całą moc na tył. Tak wynika z rysunków skrzynki.
http://www.3sx.com/faq/ma...rag-English.pdf |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 09-01-2012, 08:24
|
|
|
po wyjeciu przednich walkow auto pojedzie jesli jest szpera ale tak jakby na polsprzrgle. I to tylko dopoki owa szpera sie nie spali a wiec pewnie z kilkaset metrow. Jesli szpery nie ma to nie pojedzie wcale. Jesli zaspawamy przod to pojedzie owszem ale tyl bedzie mial 2 razy wieksze przelozenie a wiec na jedynce bedzie sie jezdzic jak na trojce...
Wpaldem niechcacy na pomysl jak najprosciej wytlumaczyc co sie stanie:
Otoz mechanizm roznicowy czy ten miedzy osiami czy miedzy kolami danej osi dziala tak samo, wiec jesli chcemy zrobic ze skrzyni awd skrzynie rwd to to samo co zrobic z fwd naped na jedno kolo.
No wiec co sie stanie jesli wyjmiemy poloske z jednego kola? Latwo sprawdzic. Nie pojedzie. Jedyna mozliwosc tylko wtedy kiedy mamy szpere 100% ale skrzynia obciazona w ten sposob rozleci sie szybciej niz malysz sprawdzi czy jego misiek laduje telemarkiem... |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10727 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 17-09-2012, 15:32
|
|
|
Panowie,
A wy na to..... 6a13TT w ..... now własnie... RWD
http://105speed.hyperboar.../topic_id/12174 |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-09-2012, 07:51
|
|
|
Kto by się tym chciał zderzać... Ten adapter do skrzyni biegów Tłumiki trzymające silnik Te progi Jestem przekonany, że przy prawie 300 koniach jeszcze sporo się rzeczy ukręci zanim to zacznie dobrze działać... |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
|