W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 07-07-2011, 13:08
JacekeR napisał/a:
Autko biegało aż do śmierci , żonka go uśmierciła.
Jak tego dokonała?
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
Krzyzak moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Auto: Nissan Qashkqai J10 2.0PB
Kraj/Country: Polska Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Cze 2011 Posty: 1426 Skąd: Stargard
Wysłany: 07-07-2011, 15:27
Nie opanowała PUG-a przy wyprzedzaniu i przy 120 zaczęliśmy tańcować po drodze , wykładka na prawy bok i w skarpę potem powrót na koła. Samochód poszedł do żyda za 1000 zł, była ful wersja bez skóry. Szkoda , ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Teraz jest Carisma
fj_mike napisał/a:
Rafal_Szczecin napisał/a:
zwroc uwage na kolo pasowe, bo w niektorych modelach przy wym rozrzadu trzebabylo zmieniac kola pasowe
Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 02-10-2011, 16:27
Weekend z Lucyferem w garażu
Poprzedniej głowicy nie opłacało się remontować. Kupiliśmy używkę. Oczywiście planowanie + wymiana uszczelniaczy zaworowych.
Zatem:
- montaż nowej starej głowicy
- wymiana pompy wody (Airtex - nie słyszałem o takiej firmie wcześniej)
- rolek (Ruville - INA)
- pasek Contitech
Wszystko szło ładnie do momentu próbnego kręcenia wałem zaraz po napięciu paska.
Kolizja!
Wszystko było ustawione na znakach lecz nadal było źle.
Pierwszym podejrzanym była góra (demontowane były wałki rozrządu). Po milionie teorii, słów na K i na CH daliśmy sobie wczoraj wieczorem spokój.
Znajomek jeszcze wczoraj na koniec zwrócił uwagę, że po po ustawieniu na znakach, środkowe cylindry idą do góry a nie skrajne.
Dzisiaj ustawiliśmy wszystko na elektrody Znak na kole pasowym był przesunięty ok. pół obrotu. I tu przypominam sobie słowa Rafała:
Rafal_Szczecin napisał/a:
zwroc uwage na kolo pasowe, bo w niektorych modelach przy wym rozrzadu trzebabylo zmieniac kola pasowe
Cholera wie, co tam było modzone wcześniej. Silnik odpalił i chodzi bez problemu.
Na sucho (układ chłodzenia jest niekompletny, przerdzewiała rurka) i na baterii:
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
Ostatnio zmieniony przez mkm 02-10-2011, 17:53, w całości zmieniany 1 raz
Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
Wysłany: 02-10-2011, 16:40
fj_mike napisał/a:
Znajomek jeszcze wczoraj na koniec zwrócił uwagę, że po po ustawieniu na znakach, środkowe cylindry idą do góry a nie skrajne.
Dzisiaj ustawiliśmy wszystko na elektrody Znak na kole pasowym był przesunięty ok. pół obrotu. I tu przypominam sobie słowa Rafała:
Rafal_Szczecin napisał/a:
zwroc uwage na kolo pasowe, bo w niektorych modelach przy wym rozrzadu trzebabylo zmieniac kola pasowe
Cholera wie, co tam było modzone wcześniej. Silnik odpalił i chodzi bez problemu.
Na sucho (układ chłodzenia jest niekompletny, przerdzewiała rurka) i na baterii:
http://www.youtube.com/watch?v=l4vLUS0eFTg
A wydawało mi się, że w instrukcji którą Ci posłałem było napisane coś w stylu "sprawdzić koło pasowe, gdyż w razie wulkanizacji znaki mogą się nie pokrywać, należy to wykonać przy kazdorazowej wymianie rozrządu" Grunt, że działa jak należy
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 02-10-2011, 16:46
robertdg, tu w grę wchodzi wymiana całego koła pasowego na jakieś coś podobnego. W Norwegii to chyba się nikt nie zajmuje wulkanizacją kół pasowych, regeneracją sworzni wahacza czy przekładni kierowniczych
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
Wysłany: 02-10-2011, 17:22
Chodzi też o sens rozwulkanizowania połaczenia elastycznego, co też się często dzieje nie tylko w tym typie
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-10-2011, 19:19
fj_mike napisał/a:
robertdg, tu w grę wchodzi wymiana całego koła pasowego na jakieś coś podobnego.
Peugeot w silnikach miał problem z kołem pasowym i zamiennik jest bez tłumika drgań czyli się nie rozwulkanizuje Wiem bo w swojej 406 zmieniałem
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think... .
Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 02-10-2011, 19:43
Koło pasowe było bez zarzutu. Tylko pewnie mechanik który ostatnio robił rozrząd wie co zakładał.
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 02-10-2011, 21:51
Rafał, wszystko śmiga. Fakt, nie jest ustawiony na znakach ale chodzi dobrze
VIN tak na wszelki wypadek
VF38BRFVE80158741
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 03-10-2011, 22:37
Dzisiaj kolejny dzień (w zasadzie wieczór) w Lucyferem w garażu.
Przewód w układzie chłodzenia, metalowo-gumowy (swoją drogę trochę niemądrze dawać kawałek badziewianej rurki narażonej na ciągłe działanie wody) wyglądał tak po delikatnym czyszczeniu:
OE 1343 P7 dostępne na necie za jakieś 145 złociszy. Oczywiście jesteśmy w Norge, nie w Polsce więc możemy zapomnieć o jakimkolwiek serwisie.
Zatem dzisiaj w czasie pracy zrobiliśmy własną
Oczywiście zwykła rurka nie wchodziła w grę, użyliśmy nierdzewki.
Muszę jutro dokleić kawałek armaflexu od strony karoserii, zapomniałem zabrać dzisiaj ze sobą z pracy.
Układ chłodzenia zalaliśmy wodą i włączyliśmy silnik. Po zagrzaniu silnika spuściliśmy olej który wyglądał tak:
Poprzednia właścicielka nie zrobiła nic przy aucie poza tankowaniem benzyny
Po spuszczeniu oleju kolejno poszedł 15W40, co by silnik trochę przepłukać przed właściwym olejem.
Kolejny wyglądał tylko trochę lepiej niż poprzedni. Jutro kolejne 4litry i jeszcze jedno płukanie
W tygodniu pozostanie jeszcze montaż reszty plastików, zalanie płynu chłodniczego.
Jak dobrze pójdzie, do końca października będą wypiaskowane zaciski hamulcowe.
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
Wysłany: 04-10-2011, 07:44
Znaczy podnosisz wartosc auta
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony. Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.