Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Peugeot 406 - Lucifer
Autor Wiadomość
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 07-07-2011, 13:08   

JacekeR napisał/a:
Autko biegało aż do śmierci , żonka go uśmierciła.

Jak tego dokonała?
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-07-2011, 13:38   

JacekeR napisał/a:
Autko biegało aż do śmierci , żonka go uśmierciła

to jak ludzie - wszyscy poza 1 żyją aż do śmierci ;)
 
 
JacekeR 
Mitsumaniak

Auto: Nissan Qashkqai J10 2.0PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1426
Skąd: Stargard
Wysłany: 07-07-2011, 15:27   

Nie opanowała PUG-a przy wyprzedzaniu i przy 120 zaczęliśmy tańcować po drodze , wykładka na prawy bok i w skarpę potem powrót na koła. Samochód poszedł do żyda za 1000 zł, była ful wersja bez skóry. Szkoda , ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Teraz jest Carisma
fj_mike napisał/a:
Rafal_Szczecin napisał/a:
zwroc uwage na kolo pasowe, bo w niektorych modelach przy wym rozrzadu trzebabylo zmieniac kola pasowe

Tego nie dotyczy. Manual nic o tym nie mówi.

Dotyczy silników HDI.
Polecam forum :
Klub 406 http://www.406-klub.pl/


Edit: Poprawa cytatu.
Ostatnio zmieniony przez mkm 10-07-2011, 17:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 02-10-2011, 16:27   

Weekend z Lucyferem w garażu :mrgreen:

Poprzedniej głowicy nie opłacało się remontować. Kupiliśmy używkę. Oczywiście planowanie + wymiana uszczelniaczy zaworowych.

Zatem:
- montaż nowej starej głowicy
- wymiana pompy wody (Airtex - nie słyszałem o takiej firmie wcześniej)
- rolek (Ruville - INA)
- pasek Contitech

Wszystko szło ładnie do momentu próbnego kręcenia wałem zaraz po napięciu paska.
Kolizja!
Wszystko było ustawione na znakach lecz nadal było źle.
Pierwszym podejrzanym była góra (demontowane były wałki rozrządu). Po milionie teorii, słów na K i na CH daliśmy sobie wczoraj wieczorem spokój.

Znajomek jeszcze wczoraj na koniec zwrócił uwagę, że po po ustawieniu na znakach, środkowe cylindry idą do góry a nie skrajne.
Dzisiaj ustawiliśmy wszystko na elektrody :mrgreen: Znak na kole pasowym był przesunięty ok. pół obrotu. I tu przypominam sobie słowa Rafała:
Rafal_Szczecin napisał/a:
zwroc uwage na kolo pasowe, bo w niektorych modelach przy wym rozrzadu trzebabylo zmieniac kola pasowe

Cholera wie, co tam było modzone wcześniej. Silnik odpalił i chodzi bez problemu.
Na sucho (układ chłodzenia jest niekompletny, przerdzewiała rurka) i na baterii:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

Ostatnio zmieniony przez mkm 02-10-2011, 17:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-10-2011, 16:40   

fj_mike napisał/a:

Znajomek jeszcze wczoraj na koniec zwrócił uwagę, że po po ustawieniu na znakach, środkowe cylindry idą do góry a nie skrajne.
Dzisiaj ustawiliśmy wszystko na elektrody :mrgreen: Znak na kole pasowym był przesunięty ok. pół obrotu. I tu przypominam sobie słowa Rafała:
Rafal_Szczecin napisał/a:
zwroc uwage na kolo pasowe, bo w niektorych modelach przy wym rozrzadu trzebabylo zmieniac kola pasowe

Cholera wie, co tam było modzone wcześniej. Silnik odpalił i chodzi bez problemu.
Na sucho (układ chłodzenia jest niekompletny, przerdzewiała rurka) i na baterii:
http://www.youtube.com/watch?v=l4vLUS0eFTg


A wydawało mi się, że w instrukcji którą Ci posłałem było napisane coś w stylu "sprawdzić koło pasowe, gdyż w razie wulkanizacji znaki mogą się nie pokrywać, należy to wykonać przy kazdorazowej wymianie rozrządu" Grunt, że działa jak należy ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 02-10-2011, 16:46   

robertdg, tu w grę wchodzi wymiana całego koła pasowego na jakieś coś podobnego. W Norwegii to chyba się nikt nie zajmuje wulkanizacją kół pasowych, regeneracją sworzni wahacza czy przekładni kierowniczych :mrgreen:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-10-2011, 17:22   

Chodzi też o sens rozwulkanizowania połaczenia elastycznego, co też się często dzieje nie tylko w tym typie :-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-10-2011, 19:19   

fj_mike napisał/a:
robertdg, tu w grę wchodzi wymiana całego koła pasowego na jakieś coś podobnego.
Peugeot w silnikach miał problem z kołem pasowym i zamiennik jest bez tłumika drgań czyli się nie rozwulkanizuje :-) Wiem bo w swojej 406 zmieniałem
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 02-10-2011, 19:43   

Koło pasowe było bez zarzutu. Tylko pewnie mechanik który ostatnio robił rozrząd wie co zakładał.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 02-10-2011, 20:48   

daj ostanie 8 znakow (cyfry ) z vin'u, to jutro znajde Ci zamiennic z corteco .
nie chce mowic, " a nie mowilem "
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 02-10-2011, 21:51   

Rafał, wszystko śmiga. Fakt, nie jest ustawiony na znakach ale chodzi dobrze ;)

VIN tak na wszelki wypadek
VF38BRFVE80158741
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 03-10-2011, 14:25   

Koło pasowe :

OE Peugeot

0515 K6

Febi

FE32109



finansowo OE w peugeocie 473,80 detal
natomiast OE w IC 224,45 detal :lol: jestem w stanie zalatwic za 202,01
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 03-10-2011, 22:37   

Dzisiaj kolejny dzień (w zasadzie wieczór) w Lucyferem w garażu.

Przewód w układzie chłodzenia, metalowo-gumowy (swoją drogę trochę niemądrze dawać kawałek badziewianej rurki narażonej na ciągłe działanie wody) wyglądał tak po delikatnym czyszczeniu:


OE 1343 P7 dostępne na necie za jakieś 145 złociszy. Oczywiście jesteśmy w Norge, nie w Polsce więc możemy zapomnieć o jakimkolwiek serwisie.
Zatem dzisiaj w czasie pracy :-" zrobiliśmy własną :mrgreen:

Oczywiście zwykła rurka nie wchodziła w grę, użyliśmy nierdzewki.


Muszę jutro dokleić kawałek armaflexu od strony karoserii, zapomniałem zabrać dzisiaj ze sobą z pracy.

Układ chłodzenia zalaliśmy wodą i włączyliśmy silnik. Po zagrzaniu silnika spuściliśmy olej który wyglądał tak:

Poprzednia właścicielka nie zrobiła nic przy aucie poza tankowaniem benzyny :P

Po spuszczeniu oleju kolejno poszedł 15W40, co by silnik trochę przepłukać przed właściwym olejem.
Kolejny wyglądał tylko trochę lepiej niż poprzedni. Jutro kolejne 4litry i jeszcze jedno płukanie ;)

W tygodniu pozostanie jeszcze montaż reszty plastików, zalanie płynu chłodniczego.

Jak dobrze pójdzie, do końca października będą wypiaskowane zaciski hamulcowe.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-10-2011, 07:44   

Znaczy podnosisz wartosc auta :P
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Xsystoff 
Mitsumaniak
user

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 708
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-10-2011, 10:11   

fj_mike napisał/a:

OE 1343 P7 dostępne na necie za jakieś 145 złociszy. Oczywiście jesteśmy w Norge, nie w Polsce więc możemy zapomnieć o jakimkolwiek serwisie.

Serwis pewnie jest ale ceny masakruja 8) Olej niezly mazut, ciekawe gdzie jeszcze sa takie kwiatki, hamulcowy wymien, bo pewnie jest 50/50 woda ;)


p.s
w ktorej czesci Norge jestes?
_________________
Renault Espace IV ph2`08
Renault Laguna II ph1`03
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.