Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Włączanie napędów
Autor Wiadomość
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 16-11-2011, 22:10   

Około 1 litra pali więcej na 4wd
_________________

 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-11-2011, 09:10   

Różnica będzie większa w mieście. Dużo mniejsza na trasie.
Nie ma też konstrukcyjnych przeciwwskazań, żeby zmieniać ustawienia pokrętła podczas jazdy z każdą prędkością. To pokrętło jedynie wybiera mapę, a nie fizycznie zespala napęd.
 
 
Grzesq 
Forumowicz


Auto: Ford Mondeo MK4 2.0 TDCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 290
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-11-2011, 10:30   

krzychu napisał/a:
Różnica będzie większa w mieście. Dużo mniejsza na trasie.
To pokrętło jedynie wybiera mapę, a nie fizycznie zespala napęd.

Dokładnie tak.
Przy 4WD napęd załącza tył przy ruszaniu i utracie trakcji, dlatego dużo częściej dzieje się to w mieście niż na trasie. Jednak przy silniku po chiptuningu, można zauważyć różnicę w jeżdzie na trasie pomiędzy 2WD a 4WD, ponieważ samochód przy mocy~170KM ma tendencje to zrywania przyczepności przy ustawionym napędzie tylko na przód.
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 17-11-2011, 10:45   

wydaje mi sie że na 4wd napęd jest na 4 koła 50/50 do uslizgu to jest asc . W Hondzie jest tak że przy uslizgu włącza sie 4wd i jest do :butthead: .oczywiscie nie jest to reduktor napęd może sie wyłączyć jak się przegrzeje ale to tylko tyle.Wyrażnie czuć 4/4 czy 2wd nic tu się nie dołącza przy uślizgu poza ASC
_________________

 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-11-2011, 10:51   

lexus napisał/a:
wydaje mi sie że na 4wd napęd jest na 4 koła 50/50 do uslizgu to jest asc .


Było wiele razy na forum. W trybie Auto w zależności głównie od prędkości ogólnej pojazdu i różnicy prędkości między przednią a tylną osią oraz paru innych rzeczy jak zapewne położenie kierownicy i pedału przyspieszenia komputer wylicza jak bardzo dołączyć tylną oś. W przypadku trybu LOCK ta wartość jest mnożona prze 1,5x.
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 17-11-2011, 14:05   

Nie wiem jaki jest rozkład mocy ale na pewno mając tryb auto czyli 4wd nie masz dołaczanych kól przy uslizgu bo od tego jest asc .jadąc 4wd masz napęd na 4 koła :evil:
_________________

 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-11-2011, 14:56   

lexus napisał/a:
ale na pewno mając tryb auto czyli 4wd nie masz dołaczanych kól przy uslizgu


Nie jeździłem, ale z tego co np. nagrali ASX-a na ośnieżonym podjeździe we wszystkich możliwych trybach i ustawieniach ASC i przy 2WD nie chciał ruszyć, a na 4WD ruszył bez problemu (w obu przypadkach ASC OFF) wyciągnij sam wnioski.... Z materiałów udostępnionych przez importera też wynika, że tylna oś jest dołączana, a czym większy poślizg przedniej osi tym więcej momentu pójdzie na tył.
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 17-11-2011, 15:21   

krzychu napisał/a:
Nie jeździłem, ale z tego co np. nagrali ASX-a na ośnieżonym podjeździe we wszystkich możliwych trybach i ustawieniach ASC i przy 2WD nie chciał ruszyć, a na 4WD ruszył bez problemu (w obu przypadkach ASC OFF)
.Zgadzam się w pełni że na 4wd jedziesz na4/4 ja pisałem że nie czekasz na uślizg tylko od razu po przełączeniu gały masz napęd na 4 koła .Jak nie wyłączysz asc to nie wyjedziesz z zaspy bo asc będzie zmiejszało napęd tego koła które się slizga nawet przy gale na auto lock
_________________

 
 
small 
Forumowicz

Auto: misiek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 57
Skąd: Polska
Wysłany: 17-11-2011, 15:49   

Panowie, jadąc na wąskich, ośnieżonych górskich podjazdach mam włączyć 4wd czy A wd lock i czy asc ma być w pozycji off?
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 17-11-2011, 15:52   

small napisał/a:
Panowie, jadąc na wąskich, ośnieżonych górskich podjazdach mam włączyć 4wd czy A wd lock i czy asc ma być w pozycji off
. napęd na 4WD asc nie ruszaj ma być włączone .Tak jak napisałem jedż z większymi prędkościami .jeżeli chcesz podjechać pod chałupę u Górala lub się zakopiesz to przełącz asc na off a napęd na Lock.
_________________

 
 
Muciek 
Mitsumaniak
Amnetyst Black

Auto: O2 FL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 896
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-11-2011, 16:49   

4WD to napęd na cztery koła, z tym że napęd sam sobie dobiera ile % mocy daje na tył a ile na przód, z tymże na tył idzie co najmniej 15%, więc tył nie dołącza się przy uślizgu, a działa cały czas. Było o tym na forum tyle razy wraz z prezentującym to filmikiem. Aż dziw że nikt nie pamięta :wink:
 
 
 
DJ Fazi 
Mitsumaniak
Fan bulwarówek


Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 439
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17-11-2011, 20:34   

krzychu napisał/a:
lexus napisał/a:
ale na pewno mając tryb auto czyli 4wd nie masz dołaczanych kól przy uslizgu


Nie jeździłem, ale z tego co np. nagrali ASX-a na ośnieżonym podjeździe we wszystkich możliwych trybach i ustawieniach ASC i przy 2WD nie chciał ruszyć, a na 4WD ruszył bez problemu (w obu przypadkach ASC OFF) wyciągnij sam wnioski.... Z materiałów udostępnionych przez importera też wynika, że tylna oś jest dołączana, a czym większy poślizg przedniej osi tym więcej momentu pójdzie na tył.


Outek to nie Rav4 lub CR-V !

Tu decyduje elektronika przy 4WD zawsze idzie na tyl nie mniej niż 15% momentu obrotowego, w lock x1,5.
Podobnie jest w Haldexie 4 gdzie nie hydraulika przedniej osi, a elektronika decyduje kiedy i ile ma iść na tyl.
_________________
glonojad rulezz
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-11-2011, 20:58   

Znaczy zrozumiałem czego się czepiacie... Tak zawsze coś momentu jest na tył przekazywane to jest dla mnie jasne nawet w 2WD. A o tym ile go ma być przekazane decyduje elektronika - dokładnie tak jest.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.