[Cari 1.8 GDI] Cała prawda o GDI-podsumowanie |
Autor |
Wiadomość |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-12-2011, 21:52
|
|
|
abuelo12 napisał/a: | pojawią się wszystkie usterki typu gaśnięcie, wysprzęglik, falowanie obrotów |
jak pojawią się wszystkie to znaczy, że auto na żyletki się nadaje , żeby wszystko co najgorsze się pojawiło to naprawdę ruina musi być |
|
|
|
 |
jabol_ko
Nowy Forumowicz Dynamic
Auto: 1.8 GDI DYNAMIC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Gru 2011 Posty: 2 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 17-12-2011, 23:11
|
|
|
Witam.
Kupiłem Carisme 2000r 1.8 Gdi wersja Dynamic.
Mam 2 pytanka:
- jak odpalam rano słyszę pukanie ale po przejechaniu 2-3 km nie słychac już czy to normalne???
- falują mi obroty ( auto nie gaśnie ale spada do najniższych obrotów potem wskakuje na prawie tysiąc) jaka może by przyczyna??
Carisme mam od tyg. nigdy wcześniej nie miałem tej marki. Spodobał mi się wygląd tej wersji Dynamic auto mam z niemiec z przebiegiem 186 000 z książką serwisową.
Chciałbym info czy mam poważny problem czy nie ma tragedii.
Pozdro |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 18-12-2011, 10:39
|
|
|
O jakim pukaniu mówisz?
Co do falowania obrotów to z fusów nie wywróżymy. Może być milion problemów. Najlepiej by było na kompie sprawdzić o się dzieje. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 18-12-2011, 11:31
|
|
|
Co do falowania to przyczyn może być kilka, ale podstawowe to: brudna przepustnica->wyczyścić i odpięcie akumulatora->nauczyć obrotów, pukanie to przeważnie popychacze->utrzymywać maksymalny poziom oleju na bagnecie i nie mulić auta poniżej 2krpm za długo |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
jabol_ko
Nowy Forumowicz Dynamic
Auto: 1.8 GDI DYNAMIC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Gru 2011 Posty: 2 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 18-12-2011, 14:40
|
|
|
Ok z falowaniem obrotów tak zrobie i jak coś to podjade na kompa. A popychacze jak by były walnięte to nie waliły by cały czas?? Bo dosłownie słychać takie puste pukanie przez pierwsze 2-3 km albo jak pochodzi chwile z rana i woda sie podniesie to samo przestaje.
A załóżmy że to popychacze orientujesz się w koszcie naprawy takiej usterki?? |
|
|
|
 |
Mario
moderator ...............

Auto: Eclipse 3g RS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3009 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18-12-2011, 14:41
|
|
|
Popychaczami bym się nie przejmował bo to normalne w tym silniku (tj. bardzo częste), szczególnie tak jak piszesz gdy zimny silnik
Dobry olej i zawsze sprawdzać jego stan i będzie ok
[ Dodano: 18-12-2011, 14:43 ]
Jaki tam masz teraz zalany ? |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=88868 |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18-12-2011, 16:07
|
|
|
Odnośnie jeszcze tematu, który założył abuelo12, powiem Tobie kolego, że jeśli zamierzasz kupić carismę po lifcie tj z silnikiem 1.8 GDI 122KM, i jeśli będziesz miał problem np z silnikiem, który odbiega od standardowych problemów, to będziesz zdany na siebie. Tutaj na forum głównie wypowiadają się użytkownicy carism przed liftowych, w których dla przykładu znajdują się inne pompy paliwa. |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 19-12-2011, 08:48
|
|
|
Różnica w mocy pomiędzy 1.6 a gdi jest duża. A róznica w spalaniu wrecz zerowa.
Jezeli kupisz dobry egzemplarz i bedziesz tankował pb98 to raczej żadnych problemów nie bedziesz miał.
Skrzynie cięzko zajechać a przy 240 tys mam jeszcze orginalne sprzęgło.
Co do zawieszenia to dopiero po 4 latach musiałem z tyłu robic tuleje itp. amortyzatory mają dobre 90 tys przejechane i ciagle trzymają normy.
GDI jest super a 1.6 kupiłem by załozyc lpg.
Jedynie co jest wadliwe to zamienniki wydechów. te za 100 zł wystarczaja na 40 tys |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
abuelo12
Nowy Forumowicz abuelo
Auto: nissan almera
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011 Posty: 12 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 19-12-2011, 23:42
|
|
|
dzięki za słowa otuchy, może nic się nie będze psuło "GDI jest super a 1.6 kupiłem by załozyc lpg. " Morfi-- to masz dwie Cari ?
Inne pompy paliwa ? ktoś może wyjaśnić czym różnią się silniki i ich osprzęt po liftingu, bo faktycznie większość problemów tutaj na forum dotyczy Cari GDI z przed liftingu....
Czego ewentualnie można się spodziewać?
No i pytanie praktyczne -do kogoś kto miał przyjemność przejechać się 1.6 i GDI, czy różnica jest wyraźnie odczuwalna? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-12-2011, 06:30
|
|
|
Różnica jest, widać to szczególnie na wyższych biegach głównie przyspieszając na czwórce ale wtedy redukcja do trójki i tragedii nie ma. |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 20-12-2011, 06:59
|
|
|
Silniki nie różnią się niczym, w osprzęcie zostały zmienione drobne elementy, w przepustnicy zamiast linki silniczek, filterek przerzucony z pompy WC do tej w baku, czujnik ciśnienia zmienił położenie. Jak uwążnie przeczytasz tematy o (przedliftówce też) to nie powinno być problemów. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-12-2011, 10:31
|
|
|
i9i napisał/a: | filterek przerzucony z pompy WC do tej w baku, | w przed liftówce masz filterek na pompie niskiego ciśnienia też, który czasami warto przemyć. a w po lifcie filtr paliwa, "ten taki normalny" co był w komorze silnika w przedlifcie został wrzucony do zbiornika |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 20-12-2011, 10:51
|
|
|
Jak sprzedawałem swoje GDI miało 180tyś. i wydech był jak nowy.
Wymieniłem tylko łącznik elastyczny.
Milej wspominam GDI niż DID. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 20-12-2011, 13:46
|
|
|
abuelo12, tak obie GDI (przed liftem) prawie 4 lata a 1.6 po lifcie od 10 dni.
Róznica jest juz od najniższych obrotów
Chyba komp jest inny po i przed liftem |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
abuelo12
Nowy Forumowicz abuelo
Auto: nissan almera
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011 Posty: 12 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 27-01-2012, 21:52
|
|
|
Dziękuje wszystkim za pomoc.
Po sprzedaży swojej Almerki będę się rozglądał za nowym autem.
W grę wchodzi Carisma II, Lancer VIII i Honda Accord, przy czym Cari jest moim faworytem (oczywiście w wersji GDI ) |
|
|
|
 |
|