[Cari 1.6] stukają zawory |
Autor |
Wiadomość |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: NX300h
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-02-2012, 21:01
|
|
|
Przepraszam ale z pośpiechu nie dokładnie doczytałem i odniosłem się do uszczelek gniazd świec |
|
|
|
 |
bronek32
Forumowicz
Auto: CARIZMA 96r 1.6 16v 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2011 Posty: 46 Skąd: wawer
|
Wysłany: 10-02-2012, 23:06
|
|
|
Ok ale cóż to za przyrząd bo coś o tym słyszałem że trzeba je wypchnąć ale to nie jest proste jak się nie ma narzędzi i najlepiej zdjąć głowice |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: NX300h
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-02-2012, 23:51
|
|
|
Aby rozebrać zawory na zamontowanej głowicy, trzeba jakoś podeprzeć zawory aby po zdemontowaniu zabezpieczeń i sprężyn nie wpadły do cylindra i aby te elementy w ogóle dało się zdemontować. Słyszałem, że podnosi się tłok maksymalnie do góry a do cylindra poprzez otwór na świecę wtłacza się powietrze pod ciśnieniem z kompresora, które podpiera zawory. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21959 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-02-2012, 10:38
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Słyszałem, że podnosi się tłok maksymalnie do góry a do cylindra poprzez otwór na świecę wtłacza się powietrze pod ciśnieniem z kompresora, które podpiera zawory | Dokładnie tak robiłem w Galancie. Ciśnienie jakie wtłaczałem to ok. 4 bar. Wszystko poszło bezproblemowo. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-02-2012, 09:04
|
|
|
Ja ten przyrząd zrobiłem ze świecy i szybkozłączki do węża, bo pożyczony przyrząd musiałem oddać. Do zdejmowania podkładek sprężyn zaworów używałem klucz oczkowy i teścia z silnym magnesem ( montaż był trudniejszy). Trzeba uważać by do podparcia powietrzem wybrać odpowiednią pozycję tłoka. Jak ustawiłem niewłaściwą powietrze spowodowało obrót wału i lot klucza, którym obracałem wałem. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
bronek32
Forumowicz
Auto: CARIZMA 96r 1.6 16v 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2011 Posty: 46 Skąd: wawer
|
Wysłany: 17-02-2012, 18:38
|
|
|
Dzięki wszystkim za pomoc ale na razie niestety nie skorzystam bo mi się miśka trochę spaliła i to prawie ze mną cud że nie wyleciała w powietrze |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21959 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-02-2012, 23:54
|
|
|
Co się stało? |
|
|
|
 |
bronek32
Forumowicz
Auto: CARIZMA 96r 1.6 16v 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2011 Posty: 46 Skąd: wawer
|
Wysłany: 18-02-2012, 07:44
|
|
|
Dokładnie to nie wiem ale to robota katalizatora gorzej że w tym czasie spałem w cari jak się kopciło .Temat opisałem na forum tam więcej info |
|
|
|
 |
tomekdt
Nowy Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 7 Skąd: Toruń/Wawa
|
Wysłany: 15-06-2012, 11:30
|
|
|
Witam. Czy dam rade sam wyrgulowac zawory, ktore stukaja czy raczej do mechanika trzeba jechac?? |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-06-2012, 13:57
|
|
|
Jaki silnik? Jeżeli:
- 1.8 GDI to nic nie zrobisz są samoregulujące (stukają z powodu zużycia, można je trochę wyciszyć porządnym olejem),
- 1.6 i 1.8 MPI wyregulujesz bez problemu,
- 1.9 TDI/DID Diesel regulacja płytkami też nie zrobisz sam. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
|