Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Płyn do układu wspomagania kierownicy
Autor Wiadomość
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 29-11-2014, 22:50   

A czy ktoś wie jaki płyn zalewa ASO? Jakiej firmy?
_________________

 
 
farel 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 71
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 30-11-2014, 10:06   

każde ASO może stosować inny. Zadzwoń do nich to ci powiedzą.
 
 
dr2ke 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan 1.8 143 KM '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2014
Posty: 132
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 24-12-2015, 10:47   

Witam,
Dziś zauważyłem, że poziom jest delikatnie poniżej MIN. Temat dawno nie był odświeżany, więc zakładam, że ktoś ma jakieś nowe doświadczenia:)
tyku - czy MILLERS OILS MILLERMATIC ATF SPIII-WS się sprawdził ? po opisie nie jestem przekonany czy nadaje się do wspomagania, ale no nie znam się na tym ;)
_________________
forever young
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 24-12-2015, 11:53   

dr2ke napisał/a:
czy MILLERS OILS MILLERMATIC ATF SPIII-WS się sprawdził ?
Tak, sprawdził się. :wink:
Aktualnie mam wymieniony na Eneos ATF DIII
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 24-12-2015, 12:06   

A po wymianie kierownica kręci się troszkę ciężej, czy lżej, czy bez zmian?
_________________

 
 
Golotheman 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2015
Posty: 448
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-02-2019, 07:52   

brylekVFR, też miałem poziom poniżej minimum. Zwróciłem uwagę na to, bo zaczął wydobywać się spod maski jakiś dziwny zapach spalenizny. Myślałem, że maglownica się przegrzewa przez to. Ale dolanie niestety nie rozwiązało problemu, dalej szukam źródła tego smrodu.

Ale w odpowiedzi na Twoje pytanie - dolanie oleju do pełna spowodowało wyraźną poprawę w płynności i sile wspomagania :D /myślę, że warto było czekać 4 lata na tą odpowiedź :badgrin: /
_________________
Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 
 
Venom86 
Forumowicz


Auto: Lancer Evo X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Cze 2016
Posty: 199
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-02-2019, 08:49   

Mialem podobna sytuacje gdzie plyn z poziomu max do min po 2 tygodniach spadl. Plamy pod autem od plynu nie macie? u mnie przetarl sie wezyk zaraz na sankach niedaleko miejsca gdzie klima skrapla wode. Przeez to plyn byl dodatkowo rozrzedznay przez wydaliny z klimy i dopiero jak auto na 3-4 dni zostawilem to zostal slad.

Przewod w tym miejscu do sanek jest przymnocowany platikowa opaska i krecac sie w niej przeciera sie...
_________________
Evo X MR - jest
Lancer SB 1.8 - był
Kawasaki ER-6n
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 22-02-2019, 10:41   

Venom86 napisał/a:
Przewod w tym miejscu do sanek jest przymnocowany platikowa opaska i krecac sie w niej przeciera sie...

Venom86, Masz może fotkę z tego miejsca :?:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 23-02-2019, 00:12   

Golotheman napisał/a:
/myślę, że warto było czekać 4 lata na tą odpowiedź :badgrin: /

Haha :mrgreen: tak, od teraz moje zycie będzie inne :biggrin:
A tak poważniej, to nie dolewałem go, od tamtej pory stoi w miejscu, tylko jak otwieram maskę to zerkam czy go nie ubyło. Nie ubywa to nie ruszam :mrgreen:
_________________

 
 
Venom86 
Forumowicz


Auto: Lancer Evo X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Cze 2016
Posty: 199
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-02-2019, 15:36   

tyku napisał/a:
Venom86 napisał/a:
Przewod w tym miejscu do sanek jest przymnocowany platikowa opaska i krecac sie w niej przeciera sie...

Venom86, Masz może fotkę z tego miejsca :?:


Zrobie w wolnej chwili i moze jeszcze dzis wrzuce ;)
_________________
Evo X MR - jest
Lancer SB 1.8 - był
Kawasaki ER-6n
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 28-03-2020, 15:44   

Właśnie planuję wymienić płyn wspomagania i zastanawia mnie instrukcja z manuala, a mianowicie piszą tam, żeby wymianę robić na odłączonych wtryskach:

Cytat:
<1800>

1.Raise the front wheels using a jack, and support with a rigid rack.

2.Disconnect the return hose, and catch the fluid into a container.

3.Disconnect the all of the injector connectors.

4.Crank the engine with the starter motor intermittently several times and then turn the steering wheel fully in both directions repeatedly to drain off the fluid.

5.Connect the return hose securely, and fix with clips.

caution Do not use ATF-SP II M and ATF-SP III.
Fill the specified fluid to the level between MAX and MIN marks of the oil reservoir, and bleed the power steering system.
Fluid: ATF DEXRON III or DEXRON II


W większości poradników na YT nikt nie odłącza wtrysków, tylko robią płukankę na włączonym silniku, więc zastanawiam się która metoda lepsza? Na odłączonych wtryskach trudniej zapowietrzyć układ?


Z olejów chyba wybiorę Eneosa ATF III, albo Valvoline ATF ze względu, że to pełne syntetyki (LM TOP TEC ATF 1100, Motul DEXRON III, VALVOLINE ATF DEX/MERC to półsyntetyki z tego co wyczytałem).
 
 
DrakeOpes 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Sedan 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2019
Posty: 3
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 24-04-2020, 16:41   

HUGIO napisał/a:
Właśnie planuję wymienić płyn wspomagania i zastanawia mnie instrukcja z manuala, a mianowicie piszą tam, żeby wymianę robić na odłączonych wtryskach:

Cytat:
<1800>

1.Raise the front wheels using a jack, and support with a rigid rack.

2.Disconnect the return hose, and catch the fluid into a container.

3.Disconnect the all of the injector connectors.

4.Crank the engine with the starter motor intermittently several times and then turn the steering wheel fully in both directions repeatedly to drain off the fluid.

5.Connect the return hose securely, and fix with clips.

caution Do not use ATF-SP II M and ATF-SP III.
Fill the specified fluid to the level between MAX and MIN marks of the oil reservoir, and bleed the power steering system.
Fluid: ATF DEXRON III or DEXRON II


W większości poradników na YT nikt nie odłącza wtrysków, tylko robią płukankę na włączonym silniku, więc zastanawiam się która metoda lepsza? Na odłączonych wtryskach trudniej zapowietrzyć układ?


Z olejów chyba wybiorę Eneosa ATF III, albo Valvoline ATF ze względu, że to pełne syntetyki (LM TOP TEC ATF 1100, Motul DEXRON III, VALVOLINE ATF DEX/MERC to półsyntetyki z tego co wyczytałem).


Tak na logikę to wtryski się odłącza, żeby tylko zakręcić rozrusznikiem a nie odpalać silnik, bo jak pompa ruszy na pełnych obrotach po odpaleniu a oleju nie będzie to zatrzesz pompę. Osobiście kupiłem oryginalny olej DiaQueen Power Stering Fluid MZ320095. Około 60 zł za litr w ASO - wiem drogo w uj. :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.