Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CS3A 1.6] Denerwujące stuki zawieszenia przód / tył.
Autor Wiadomość
adnot 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2011
Posty: 51
Skąd: Lędziny
Wysłany: 09-11-2012, 11:50   

.TM - może tuleje pływające ??
 
 
gorpaw 
Mitsumaniak

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 69
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 10-11-2012, 22:18   

To są stuki jakby metaliczne - jak by z okolic lewego przedniego koła, które powtarzam występują tylko w czasie i po opadach deszczu.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-11-2012, 09:03   

Sprawdzić łożysko skrętne amortyzatora
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
adnot 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2011
Posty: 51
Skąd: Lędziny
Wysłany: 12-11-2012, 10:32   

Metaliczne mówisz , hmmm.

To może rusza Ci się sprężyna w gnieździe. Ja czasami też tak mam , mechanik doradził mi ,żebym co jakiś czas podczas mycia samochodu wypłukał wężem cały ten syf , który się tam zbiera.

Zabieg ten stosuję ok 2 lub 3 razy w roku.
Od tego czasu jest cisza - błogi spokój.
 
 
Bojar 
Forumowicz


Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 363
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 12-11-2012, 19:27   

robertdg napisał/a:
Sprawdzić łożysko skrętne amortyzatora


To raczej nie to. U mnie jak padło łożysko po 50kkm to waliło zdrowo ale raczej głuche stuki
 
 
gorpaw 
Mitsumaniak

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 69
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 13-11-2012, 09:26   

Czy skomplikowana i kosztowna jest wymiana tego łożyska ? Jak sprawdzić takie uszkodzenie ?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-11-2012, 09:32   

Bojar - kupiłeś testówkę, którą jeździli po szutrach na ręcznym albo ph-owcy testowali wjazdy na krawężnik czy jak to możliwe, żeby przy 50 tys poszło łożysko? :shock:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-11-2012, 08:21   

gorpaw napisał/a:
Jak sprawdzić takie uszkodzenie ?
Podnieść przód auta do gory, spradzać jak zochowuje się podpora spręzyny przy skrętach koła od prawej do lewej (i na odwrót)
gorpaw napisał/a:
Czy skomplikowana i kosztowna jest wymiana tego łożyska ?
Trzeba mieć ściagacz do sprężyn to po pierwsze, jak się wyciągnie cała kolumne amortyzatora, to trzeba rozkręcić podpore i wymienić łozysko (jezeli jest uszkodzone)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bojar 
Forumowicz


Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 363
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 14-11-2012, 09:18   

krzychu napisał/a:
Bojar - kupiłeś testówkę, którą jeździli po szutrach na ręcznym albo ph-owcy testowali wjazdy na krawężnik czy jak to możliwe, żeby przy 50 tys poszło łożysko? :shock:


Niestety to TYLKO Mitsubishi.
Samochód mam od nowości. Miał 7km jak go kupiłem. Jechał do mnie prosto ze składu celnego/statku
Jeżdżę szybko tylko po autobanach. Staram się szanować samochód ale i tak poszło. Wymieniałem w Niemczech bo tam akurat byłem. Niemcy się dziwili bo to pierwszy przypadek przy takim przebiegu u nich. Ale w końcu padł komentarz " przecież on jeździ po polskich drogach...." ;)
Łożysko 20E wymiana 75E po handlu. Razem niecała stówka


Teraz za to coś mi dzwoni przy tylnym prawym kole przy przejeżdżaniu przez duże nierówności.
Nie potrafią zdiagnozować co. Albo wydech albo mocowanie amortyzatora :?: :?
Auto ma 60kkm
 
 
Rydwan 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Wagon 2007, 99kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 10
Skąd: wrocław
Wysłany: 15-11-2012, 23:59   

Stukot metaliczny jest z kolumny kierowniczej i niestety TTTM
Trzeba się przyzwyczaić. Bardzo pomaga zamontowanie przedniej rozpórki kielichów.
Stuka zdecydowanie mniej a jak już to z lewej strony gdzie rzadziej trafiają się studzienki.[/quote]

stuk nie pochodzi z kolumny kierowniczej, tylko z prawego przodu, rozpórka jest fabrycznie zamontowana, Auto było bite właśnie w prawy przód. Co wydaje mi się ważne, stuk słychać w momencie zjeżdżania z krawężnika, "leżącego policjanta", ale najbardziej słyszalny jest gdy wjadę w zapadniętą pokrywę studzienki. Niestety dotyczy to najczęściej nowo wyremontowanych dróg. Podsumowując stuka, gdy koło spada w dół.
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-05-2016, 08:44   

Też mam stuki z kolumny kierowniczej, ale oprócz tego i innych odgłosów z pracy zawieszenia, niepokoi mnie jedno puknięcie.
Szybkie wejście w zakręt w prawo - jedno puknięcie (w lewo nie sprawdzałem)
Zjechałem z krawężnika, koła skręcone - jedno puknięcie
Jakieś pomysły?
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 26-05-2016, 15:35   

W carismie po deszczu zawsze stukało...powodem były gumy stabilizatora. W cari nawet na nowych potrafiło po deszczu się odezwać.
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-06-2016, 20:46   

Czy sucho czy deszcz mam taki oto dźwięk/puknięcie/łupnięcie zawsze pojedyncze z prawej strony.
Nigdy w trakcie jazdy na wprost, najczęściej przy bujnięciu budą na boki.
Tu można sprawdzić, występuje 3 razy przy podanych sekundach nagrania:
2:17 / 19:17 / 26:24
https://1drv.ms/u/s!AqgOl9xnXqn-g_VrMZmInAGoxbwaNw

Sworzeń wahacza i poduszka amortyzatora wymienione, nie wiem co dalej
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 06-06-2016, 09:30   

Takie objawy wskazują na luzy jarzma lub prowadnic zacisku.Tak jest u mnie.
_________________
zbychu74
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-06-2016, 20:48   

Zacisk już ma lekki luz, ale to jeszcze nie to.
Po wymianie tylnej tulejki wahacza póki co nie puka, oby jak najdłużej.
Została tylko kolumna kierownicza, ale to innym razem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.