[CY3A 1.8] Korozja tarcz hamulcowych |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 15-03-2013, 21:41
|
|
|
mjsystem napisał/a: | Cytat: |
Moim zdaniem za słabo hamujesz. Jak zauważam jakieś małe wżery na tylnej tarczy to od razu przy najbliższej bezpiecznej okazji rozpędzam auto i wciskam na maxa hamulec (musisz naprawdę mocno zahamować, żeby tył zaczął sensownie hamować) i wżery ścierają się.
|
Ja hamuję całkiem często i mocno i nic to nie daje. Być może kwestia producenta tarcz? |
Jak już się utworzy skorupa tlenku żelaza to prędzej zeszlifuje klocek niż na odwrót, ponadto od wewnętrznej strony tarczy jest osłona metalowa ochronna przeciwbryzgowa która to ma swoje zalety i wady |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-03-2013, 22:25
|
|
|
Zab007 napisał/a: | Jakoś nie przekonuje mnie tłumaczenie serwisu, że za słabo hamowałem, ponieważ z jednej strony jest wytarta odpowiednio. |
Niestety tak właśnie się dzieje jak słabo hamujesz. Nie miej do nikogo pretensji oprócz siebie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
maniax86
Mitsumaniak

Auto: lancer 1.6 invite 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Gru 2011 Posty: 811 Skąd: okolice rybnika
|
Wysłany: 18-03-2013, 07:08
|
|
|
szczerze powiedziawszy to pierwsze słyszę że musze mocno hamowac |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 18-03-2013, 07:15
|
|
|
maniax86, człowiek uczy się całe życie |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18-03-2013, 07:19
|
|
|
maniax86 napisał/a: | szczerze powiedziawszy to pierwsze słyszę że musze mocno hamowac |
No właśnie ja też myślałem, że im słabiej, tym lepiej - (ten rocznik tak ma )- a widzę, że nie do końca.. mam teraz problemy z zapieczonym tłoczkiem, ale za tydzień, dwa jadę na ostatni przegląd więc zgłoszę problem. |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 18-03-2013, 07:19
|
|
|
Zab007 napisał/a: | W warsztacie (po za ASO polecili mi tarcze JPN, twierdząc, że do tyłu nie ma potrzeby montowanai droższych tarcz. |
Szerokim łukiem omijaj ten warsztat!
Zapytaj się czy jak pokrzywisz je w ciągu pierwszego pół roku to czy wymieniac i kupować będą w ramach gwarancji... |
|
|
|
 |
lukas1
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 337 Skąd: Z domu
|
Wysłany: 18-03-2013, 09:26
|
|
|
Koledzy podpowiedzcie, jutro zmieniam z tylu tarcze i klocki ale czy warto przy tej okazji wymienic cos jeszcze ???? oprocz przeczyszczenia elementow ukladu hamulcowego ?? |
_________________ Z C4 na Lancera jak z chinskich trampek na chinskie korki |
|
|
|
 |
daktaris
Mitsumaniak
Auto: Lancer sportback 1.8
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 56 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 18-03-2013, 09:56
|
|
|
hej
sprawdz pod uszczelką tłoczka czy nie ma wody i rdzawgo nalotu.
daj duzo smaru do tłoczków pod uszczelkę, sprawdz czy na prowadnicach szczeki nie ma nalotu i przesmaruj. |
|
|
|
 |
lukas1
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 337 Skąd: Z domu
|
Wysłany: 18-03-2013, 10:03
|
|
|
dzienx |
_________________ Z C4 na Lancera jak z chinskich trampek na chinskie korki |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18-03-2013, 10:03
|
|
|
daktaris napisał/a: | hej
sprawdz pod uszczelką tłoczka czy nie ma wody i rdzawgo nalotu.
daj duzo smaru do tłoczków pod uszczelkę, sprawdz czy na prowadnicach szczeki nie ma nalotu i przesmaruj. |
Rozumiem, że dam radę to samemu zrobić?
Pozdrowienia! |
|
|
|
 |
michael161
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-03-2013, 10:57
|
|
|
Orientuje się ktoś czy są z tyłu czujniki zużycia klocków hamulcowych?? Ostatnio zauważyłem że już tylko takie cieniutkie listki zostały przebieg 72tys '08 2.0 DID |
_________________
 |
|
|
|
 |
daktaris
Mitsumaniak
Auto: Lancer sportback 1.8
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 56 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 18-03-2013, 13:59
|
|
|
opisze mniej wiecej jak u mnie to wyglądało:
potrzebne bedą:
szczotka drucianka+ jak jest możliwość to drucianki do wiertarki
papier scierny 1500-2000 wodny ( uzywamy wd40 a nie wody)
ja uzyłem pasty z alledrogo ATE
klucze
zacik do wężyka elastycznego ( aby nam płyn nie wypłynął cały)
Aby dobrać się do tylnego tłoczka ,trzeba odkręcić i całkowicie wyjać dolną prowadniczke.
Górnej nie ruszamy ,szczeka wyjdzie gdy obrucimy ją do góry i wysuniemy w głab samochodu wtedy dopiero zaciskamy wężyk elastyczny poluzowujemy i ruchem obrotowym ( kręcąc szczeką ) odkrecimy wężyk od szczeki.
Aha toczek można przed rozłączeniem wysunać po obruceniu szczeki naciskajac na hamulec( tak żeby nie wypadł)- wczesniej usunąć można uszczelkę górna.
może sie okazać że est ona przerwana, wczesniej nabyć w ASO koszt za komplet 25+ zotych |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 18-03-2013, 17:01
|
|
|
michael161 napisał/a: | Orientuje się ktoś czy są z tyłu czujniki zużycia klocków hamulcowych?? |
Znaczy te akustyczne, metalowe blaszki, powinny być. O ile nie odpadły. Równie dobrze mogły by ich nie być. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
lukas1
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 337 Skąd: Z domu
|
Wysłany: 21-03-2013, 15:11
|
|
|
wczoraj zmienilem tylne tarcze i klocki
dzis widze ze na jednej stronie ( w sumie ta co sie grzala - zdjecie dolne ) klocek zbiera mniejsza powierzchnie z tarczy niz po drugiej stronie.
widac to dokladnie na zdjeciach
Nic nie trze nic nie grzeje sie teraz kolo luzno chodzilo na podnosniku
czy to sprawa dotarcia i tarczy i klocka , jezli tak to dlaczego po drugiej stronie wyglada jakby klocek zbieral cala powierzchnia ( gorne zdjecie )
 |
_________________ Z C4 na Lancera jak z chinskich trampek na chinskie korki |
|
|
|
 |
daktaris
Mitsumaniak
Auto: Lancer sportback 1.8
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 56 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 22-03-2013, 08:09
|
|
|
u mnie było podobnie ale po jakimś czasie się spasowały klocki i dotarły z tarczami i jest ok |
|
|
|
 |
|