Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY3A 1.8] Korozja tarcz hamulcowych
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-03-2013, 21:41   

mjsystem napisał/a:
Cytat:

Moim zdaniem za słabo hamujesz. Jak zauważam jakieś małe wżery na tylnej tarczy to od razu przy najbliższej bezpiecznej okazji rozpędzam auto i wciskam na maxa hamulec (musisz naprawdę mocno zahamować, żeby tył zaczął sensownie hamować) i wżery ścierają się.

Ja hamuję całkiem często i mocno i nic to nie daje. Być może kwestia producenta tarcz? :?


Jak już się utworzy skorupa tlenku żelaza to prędzej zeszlifuje klocek niż na odwrót, ponadto od wewnętrznej strony tarczy jest osłona metalowa ochronna przeciwbryzgowa która to ma swoje zalety i wady
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-03-2013, 22:25   

Zab007 napisał/a:
Jakoś nie przekonuje mnie tłumaczenie serwisu, że za słabo hamowałem, ponieważ z jednej strony jest wytarta odpowiednio.

Niestety tak właśnie się dzieje jak słabo hamujesz. Nie miej do nikogo pretensji oprócz siebie.
_________________

 
 
maniax86 
Mitsumaniak


Auto: lancer 1.6 invite 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 811
Skąd: okolice rybnika
Wysłany: 18-03-2013, 07:08   

szczerze powiedziawszy to pierwsze słyszę że musze mocno hamowac :shock:
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 18-03-2013, 07:15   

maniax86, człowiek uczy się całe życie :mrgreen:
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-03-2013, 07:19   

maniax86 napisał/a:
szczerze powiedziawszy to pierwsze słyszę że musze mocno hamowac

No właśnie ja też myślałem, że im słabiej, tym lepiej - (ten rocznik tak ma ;) )- a widzę, że nie do końca.. mam teraz problemy z zapieczonym tłoczkiem, ale za tydzień, dwa jadę na ostatni przegląd więc zgłoszę problem.
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 18-03-2013, 07:19   

Zab007 napisał/a:
W warsztacie (po za ASO polecili mi tarcze JPN, twierdząc, że do tyłu nie ma potrzeby montowanai droższych tarcz.

Szerokim łukiem omijaj ten warsztat!
Zapytaj się czy jak pokrzywisz je w ciągu pierwszego pół roku to czy wymieniac i kupować będą w ramach gwarancji...
 
 
lukas1 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 337
Skąd: Z domu
Wysłany: 18-03-2013, 09:26   

Koledzy podpowiedzcie, jutro zmieniam z tylu tarcze i klocki ale czy warto przy tej okazji wymienic cos jeszcze ???? oprocz przeczyszczenia elementow ukladu hamulcowego ??
_________________
Z C4 na Lancera jak z chinskich trampek na chinskie korki
 
 
daktaris 
Mitsumaniak

Auto: Lancer sportback 1.8
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 56
Skąd: Elbląg
Wysłany: 18-03-2013, 09:56   

hej :)
sprawdz pod uszczelką tłoczka czy nie ma wody i rdzawgo nalotu.
daj duzo smaru do tłoczków pod uszczelkę, sprawdz czy na prowadnicach szczeki nie ma nalotu i przesmaruj.
 
 
lukas1 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 337
Skąd: Z domu
Wysłany: 18-03-2013, 10:03   

dzienx :D
_________________
Z C4 na Lancera jak z chinskich trampek na chinskie korki
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-03-2013, 10:03   

daktaris napisał/a:
hej :)
sprawdz pod uszczelką tłoczka czy nie ma wody i rdzawgo nalotu.
daj duzo smaru do tłoczków pod uszczelkę, sprawdz czy na prowadnicach szczeki nie ma nalotu i przesmaruj.

Rozumiem, że dam radę to samemu zrobić?
Pozdrowienia!
 
 
michael161 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-03-2013, 10:57   

Orientuje się ktoś czy są z tyłu czujniki zużycia klocków hamulcowych?? Ostatnio zauważyłem że już tylko takie cieniutkie listki zostały :twisted: przebieg 72tys '08 2.0 DID
_________________

 
 
daktaris 
Mitsumaniak

Auto: Lancer sportback 1.8
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 56
Skąd: Elbląg
Wysłany: 18-03-2013, 13:59   

opisze mniej wiecej jak u mnie to wyglądało:

potrzebne bedą:
szczotka drucianka+ jak jest możliwość to drucianki do wiertarki :)
papier scierny 1500-2000 wodny ( uzywamy wd40 a nie wody)
ja uzyłem pasty z alledrogo ATE
klucze
zacik do wężyka elastycznego ( aby nam płyn nie wypłynął cały)

Aby dobrać się :) do tylnego tłoczka ,trzeba odkręcić i całkowicie wyjać dolną prowadniczke.
Górnej nie ruszamy ,szczeka wyjdzie gdy obrucimy ją do góry i wysuniemy w głab samochodu wtedy dopiero zaciskamy wężyk elastyczny poluzowujemy i ruchem obrotowym ( kręcąc szczeką ) odkrecimy wężyk od szczeki.

Aha toczek można przed rozłączeniem wysunać po obruceniu szczeki naciskajac na hamulec( tak żeby nie wypadł)- wczesniej usunąć można uszczelkę górna.

może sie okazać że est ona przerwana, wczesniej nabyć w ASO koszt za komplet 25+ zotych
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 18-03-2013, 17:01   

michael161 napisał/a:
Orientuje się ktoś czy są z tyłu czujniki zużycia klocków hamulcowych??

Znaczy te akustyczne, metalowe blaszki, powinny być. O ile nie odpadły. Równie dobrze mogły by ich nie być. :mrgreen:
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
lukas1 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 337
Skąd: Z domu
Wysłany: 21-03-2013, 15:11   

wczoraj zmienilem tylne tarcze i klocki
dzis widze ze na jednej stronie ( w sumie ta co sie grzala - zdjecie dolne ) klocek zbiera mniejsza powierzchnie z tarczy niz po drugiej stronie.
widac to dokladnie na zdjeciach
Nic nie trze nic nie grzeje sie teraz kolo luzno chodzilo na podnosniku
czy to sprawa dotarcia i tarczy i klocka , jezli tak to dlaczego po drugiej stronie wyglada jakby klocek zbieral cala powierzchnia ( gorne zdjecie )



_________________
Z C4 na Lancera jak z chinskich trampek na chinskie korki
 
 
daktaris 
Mitsumaniak

Auto: Lancer sportback 1.8
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 56
Skąd: Elbląg
Wysłany: 22-03-2013, 08:09   

u mnie było podobnie ale po jakimś czasie się spasowały klocki i dotarły z tarczami i jest ok
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.