Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy taki dolot Cold Air pasuje do Avance 2.5 V6 z 2002r. ?
Autor Wiadomość
mati_z 
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 281
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-05-2016, 14:03   

Mała uwaga, w Galancie (przynajmniej w 2.5 V6) jest Karman-Vortex sensor, a nie hot wire jak w większości aut, a on jest bardziej odporny na zanieczyszczenia i zakłócenia w przepływie powietrza ;)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14384
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-05-2016, 14:25   

Na zanieczyszczenia może i tak, ale przy zaburzeniach przepływu nie ma szans by pokazał prawdę.

W lexusie też mam karman vortex, a żadnej różnicy nie odczuwam.
 
 
artufcb 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 463
Skąd: parczew
Wysłany: 24-05-2016, 00:33   

Czyli uważasz że od filtra powietrza k&n lepszy jest zwykły jednorazowy?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14384
Skąd: Pruszków
Wysłany: 24-05-2016, 09:14   

Jednorazowy ale dobrej firmy. Wkładka KN nie dodaje mocy - to mit jakich wiele.

W Polsce jest dziwny zwyczaj - ludzie kupują za słabe do swoich potrzeba auta, a potem wyprawiają gusła i czary żeby do 160KM dodać 5KM. Nie można po prostu kupić mocniejszego auta? Chyba, że zamiast rzeczywistego przyrostu mocy interesuje nas efekt placebo, stąd taki popyt na sportowe filtry, magnetyzery, pseudo chipy itp.

Żeby nie być gołosłownym sam kupiłem wkładkę KN - ale z czystej ekonomii. Porządnych zamienników nie było - tylko takie które sprawiały wrażenie, że silnik je zassie do środka. OEM kosztował ponad 200PLN, a wkładkę kupiłem za 140PLN. Absolutnie żadnej różnicy, poza tym, że raz w roku muszę się mordować z wygrzebywaniem owadów, które przykleiły się do siatki gdy kręciłem silnik do odcięcia. Wytłuściłem całą wannę, ale filtr wymyłem. Jednak szczerze mówiąc nigdy więcej się nie zdecyduję na ten wynalazek. W dodatku jest jeszcze jedna wada. Podczas czyszczenia uziemiam auto na min 24h żeby ten badziew w międzyczasie wysechł. Jak wyschnie to widać przez niego cały świat. Po zalaniu oleju się poprawia, ale mam poważne wątpliwości czy filtruje tak małe cząstki jak deklaruje producent.

Generalnie nic mi do tego co ktoś montuje w swoim aucie i jak ktoś bardzo chce raz w roku pociapać się z oliwką i owadami, to polecam. Jednak pisanie, że głupi wkład podnosi moment w jakimś zakresie czy moc to już po prostu bzdura :) Raz podniesie, raz zabierze - loteria jak w lotto. Dobry filtr i regularny serwis silnika zapewnią lepszą moc niż wkładka sportowa.
 
 
artufcb 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 463
Skąd: parczew
Wysłany: 24-05-2016, 19:30   

również kupiłem wkładkę k&n ale nie dla podniesienia mocy tylko tak jak ty z czystej ekonomii, ale z tym czyszczeniem jej masz rację, już po jednym razie mam dość. Tylko że mi zajęło to 3h z wysuszeniem. I nie wiem czy ty przesadzasz czy to ja właśnie narazilem swój silnik na awarię
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-05-2016, 20:14   

Ja 60kkm zrobiłem na K&N a poprzedni właściciel - nie wiem :)
Silnik - jak to w Galancie, im starszy tym jakoś lepiej działa :)
Nie znam się ale tak sobie gdybam, że dopóki jest to N/A to drobny pył jak wpadnie czasem to mu nie zaszkodzi - przerobi, wypluje i tyle :D
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14384
Skąd: Pruszków
Wysłany: 24-05-2016, 23:43   

Ja ją zostawiłem do suszenia w normalnym tempie. W instrukcji napisali by tego nie przyśpieszać suszarką itp. A dosyć długo schło.

Mi najwięcej czasu zajęło pozbycie się właśnie owadów, które przykleiły się do siatki. Wręcz mozolnie je wydłubywałem wykałaczką. Zastanawiam się czy na wlocie do puszki nie założyć dodatkowej siatki która wyłapie owady.

Drobny pył dostaje się do oleju i potem krąży z nim po silniku, choć pewnie te auta wcześniej trafią na złom niż się zatrą ;) W końcu nie wysilone vki.
 
 
artufcb 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 463
Skąd: parczew
Wysłany: 25-05-2016, 10:11   

A nie miałeś specjalnego płynu w zestawie do zmiękczenia brudu? 2x popryskalem i bieżąca woda wszystko spkukala

Co do zimnego powietrza w silniku. W takie dni jak dziś czyli gorąco w dzień a chłodniej w noc czuje ogromną różnice w mocy czy momencie przy niższych obrotach. Z 2k obr jak wcisne gaz na 4 czy 5 to moment mam już 3k a dalej nie trzeba prosić. Gdy jest gorąco to jest dużo słabszy. A to marne 2.0.dlaczego tak ?
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-05-2016, 14:05   

artufcb napisał/a:
A nie miałeś specjalnego płynu w zestawie do zmiękczenia brudu? 2x popryskalem i bieżąca woda wszystko spkukala

Dokładnie tak - z zestawem do czyszczenia K&N konserwacja wkładki to "czysta" przyjemność.
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
artufcb 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 463
Skąd: parczew
Wysłany: 25-05-2016, 15:53   

Ale smarowanie już było nie było czysta przyjemnością a brudnym nieporozumieniem :p
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.