Montaż turbo do Lancera VIII Kombi 2.0 i 16V Sport 13 |
Autor |
Wiadomość |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 27-08-2014, 14:58
|
|
|
Widzę że każdy idzie na łatwiznę tylko wymiana na inny silnik gdzie chęci
Gabriel0992 zobacz ten temat co Marcino wkleił i tym tropem możesz iść
krzychu napisał/a: | Pewnie skrzynia tego nie wytrzyma, nie mówiąc o sprzęgle. |
Zobacz budowe skrzyni lancera i lancera evo |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-08-2014, 15:02
|
|
|
milo napisał/a: | Widzę że każdy idzie na łatwiznę tylko wymiana na inny silnik gdzie chęci |
Chęci są, wiedzy brak i tu jest kłopot.
Zrobić się da, jeździć bezawaryjnie już nie.
Wymiana silnika jest jedyna bezawaryjną i rozsądną cenową opcją oprócz starej, znanej maksymy - chcesz mieć szybkie auto? To je kup. A przy przewidywanych przeze mnie realnych kosztach uturbiania oraz czasie trwania takiej operacji oraz kosztach usuwania wszelkich awarii bo o czymś się nie pomyślało (Allegro pełne jest niedokończonych projektów) taniej będzie sprzedać Lancera i kupić coś szybszego niż pchac się w to co planuje. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 27-08-2014, 17:52
|
|
|
milo napisał/a: | Widzę że każdy idzie na łatwiznę tylko wymiana na inny silnik gdzie chęci |
Temat upgrade-u swojej fury, przeszedł chyba każdemu przez głowę w mniejszym lub większym stopniu. No risk no fun. Ale drogi są przynajmniej dwie: Albo chcemy mieć potwora do przemieszczania się, albo do zabawy. Jeśli chodzi o zabawę to każda technika jest dozwolona (dalej mówimy o podnoszeniu mocy) bo jak się zesra to mamy czym wozić cztery litery, a na zabawę trzeba zakasać rękawki. Natomiast auto do codziennej eksploatacji to zupełnie inna bajka, mod ma być trwały i odporny na warunki wszelakie. Tutaj nie można zjeść i nadal mieć ciastka (no może przez klika pierwszych upalań bo później jest ciągle mało).
I pytanie po co te 200 koni? Jak do upalania to można i dwie dychy wepchnąć i chwała za chęci i pracę się należy. By pokazać że mam? Bez sęsu ( jak mawiał klasyk). Najlepsza jest odpowiedź: bo czasem przy wyprzedzaniu brakuje mocy, podtlenek i heja.
A teraz na ziemię.
Gabriel0992 napisał/a: | Typek mi tam powiedział ze jak nie odpreze silnika to max 200KM , jak bym odprezyl to mogę liczyć na pełna moc z evo |
Chyba mówił o zakuwaniu. Pełnej mocy Evo chyba nawet dodmuchany silnik turbo z Outka nie wytrzyma na dłuższą metę, a wolnossak wypluje korby już przy hamowaniu. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
Gabriel0992
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 16V Sport 135KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 20 Skąd: facebook
|
Wysłany: 27-08-2014, 20:10
|
|
|
Wiesz napisałem to co się dowiedziałem w warsztacie , a wole się upewnić co i jak za nim cokolwiek kupie i zamontuję . Chcę po prostu zwiększyć moc tego autka do max 200KM bo po prostu chcę mięć większy zapas mocy , nie chcę robić żadnych przekładek silnika , ani zmieniać auta bo je lubię , jak by mnie było stać to bym kupił Evo .
Przeglądałem ten temat z tym galantem turbo .
[ Dodano: 27-08-2014, 20:12 ]
A tutaj na forum ktoś w ogóle montował turbo pod ten motor ? |
|
|
|
 |
Seiji
Mitsumaniak WRRRR PSSST

Auto: CN9A 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2013 Posty: 387 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 28-08-2014, 00:23
|
|
|
krzychu napisał/a: |
A do Lancera ciężko zmieścić opony większe niż 205/50/16... Nadkola jakoś takie małe i wąskie |
u mnie w generacji wstecz są 225/45/17 a pojemność obu błotników mam taką samą jak zwykły lancer
milo napisał/a: | Widzę że każdy idzie na łatwiznę tylko wymiana na inny silnik gdzie chęci |
nie chodzi o to że na łatwiznę, tylko że jest to po prostu lepsze / tańsze / bardziej wytrzymałe rozwiązanie
niby jedno to 4G63 i drugie to 4G63 ale różnią się taką ilością rzeczy że z jednego drugiego się zrobić nie da |
_________________ Lancer Evolution IV |
|
|
|
 |
Gabriel0992
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 16V Sport 135KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 20 Skąd: facebook
|
Wysłany: 28-08-2014, 01:21
|
|
|
może i się nie da ale zawsze się da zrobić żeby to działało , tak jak wcześniej było napisane ze jak to zrobię to rozwalę silnik , to się zgodzę ale tylko wtedy kiedy będę go katować jak będzie zimny , strzelać ze sprzęgła co chwilę albo brać udziały w sprintach jakiś cały czas ,jak bym chciał po to samochód to bym kupił evo .Albo bym się bawił w przełożenie całego silnika ,skrzyni ,napędu 4x4 i zawieszenia do budy od kombiaka . Samochód ma mi służyć na co dzień ,że lubię ten samochód to już wole włoży w usprawnienie trochę tego silnika , niż teraz szukać innego samochodu lub drugiego silnika ,wiem że bym mógł kupić silnik z evo pod który bym nie miał problemu
wsadzić turbo , ale po co mi teraz tyle mocy , to pewniej będą plany na przyszłość . |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-08-2014, 07:08
|
|
|
Gabriel0992 napisał/a: | to się zgodzę ale tylko wtedy kiedy będę go katować |
A czemu ma korba nie wyjść bokiem jak np. będziesz wyprzedzał kolumnę TIR-ów lewym pasem? Albo podczas strojenia na hamowni? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10727 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 28-08-2014, 08:41
|
|
|
Ja działam, w skrzyniach bbiegów, i na pozór dwie takie sam różnią się czesciami w środku.... te słąbsze mają poprostu słabsze bebechy nie utwardzane tak..... przypuszczam ze tak sammo jest z silnikami, każda złotówka się liczy, i jak można coś taniej i szybciej (szybciej bo np bez kolejnego procesu ) zrobić to to robia,
Z bata gówna nie ukręcisz, można się bawić w tunig... ale... po co...
Moj szwagier (20l) miał golfa 3, z tunigowanym silnikiem 2.0 TDI na pompowtryskach z turbiną od 2.5, wieksze wtryski itp.... ponoć ponad 200 koni, i palił kapcie nawet na 3ce, i co..... i nie wiem czy zrobił z 1500 km i już jest rozebrany na czesci. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Gabriel0992
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 16V Sport 135KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 20 Skąd: facebook
|
Wysłany: 28-08-2014, 14:18
|
|
|
Zawsze jeszcze jeszcze mogę poszukać skasowanego evo tak aby silnik był na chodzie i po przekładać graty, lub poszukać w jakies rozsądnej cenie i kupić na drugie auto
[ Dodano: 28-08-2014, 15:09 ]
Sie właśnie dowiedziałem ze uturbienie tego silnika jest możliwe , samemu nie robiąc jest to koszt zedu 20000zl może nawet mniej dokładniej bede wiedział we wtorek co i jak , jaka moc można uzyskać mniej więcej . I napewno bez zakucia sie nie obejdzie . Na temat skrzyni sie dowiem we wtorek czy wytrzyma . |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-08-2014, 16:14
|
|
|
No ale za 20 tys to kupujesz 3 kompletne silnik od EVO? Nie kumam tego... |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10727 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 28-08-2014, 16:15
|
|
|
a jedank zakucie.....
+hamulce
+usztywnienie zawiasu
+...:)
Fajna zabawa w sumie jak sie ma kase to dlaczego nie. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-08-2014, 16:18
|
|
|
Gabriel0992 napisał/a: |
Sie właśnie dowiedziałem ze uturbienie tego silnika jest możliwe(...)bez zakucia sie nie obejdzie |
Tego też nie kumam. Skoro zakujesz silnik to przecież będziesz miał jak zakuty silnik z EVO. Jeszcze głowica z EVO VII i możesz mieć nawet ponad 300KM i 400Nm... Tylko pytanie po co kuć coś co można kupić, za 1/3 ceny... |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 28-08-2014, 16:29
|
|
|
krzychu napisał/a: | Tylko pytanie po co kuć coś co można kupić, za 1/3 ceny... |
Kupując silnik z Evo kupujesz kota w worku, trzeba go przed pierwszym odpaleniem rozebrać i zweryfikować czy tłoki nie nadpalone, gładzie nie zorane, panewki całe, pompa oleju sprawna, wał nie wytarty, za darmo nikt tego nie zrobi. A jak się trafi parch to remont może przekroczyć te dwie dychy. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-08-2014, 16:32
|
|
|
Gdzieś tam na allegro widzę nawet z gwarancją rozruchową... Można tez pewnie dostać takie, które są jeszcze przed wyciągnięciem z jakiego angola itd.. |
|
|
|
 |
Gabriel0992
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 16V Sport 135KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 20 Skąd: facebook
|
Wysłany: 28-08-2014, 22:20
|
|
|
jeszcze się zastanowię jaką decyzje podjąć czy robić ten ,czy może zebrać trochę więcej kasy i kupić evo . Chociaż kupując to kolejne koszty za naprawy ,ubezpieczenie . A przy tym to wiem co mam porobione i co pewnie będę miał niedługo do zrobienia . |
|
|
|
 |
|