[Cari 1.8 GDI] Przepływomierz |
Autor |
Wiadomość |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 03-02-2015, 22:02
|
|
|
Bismarck napisał/a: | Dlatego Mitsubishi stosuje dodatkowy wtrysk paliwa w okolice świecy zapłonowej |
ha ha ha, bardzo śmieszne, ktoś coś słyszał o dodatkowym wtrysku?
choć przydałby się dodatkowy wtrysk przed przepustnicę który by czyścił układ dolotowy z nagaru.... nie, nie mówię tu o podtlenku gazu |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
Bismarck
Forumowicz
Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 193 Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
|
Wysłany: 03-02-2015, 23:13
|
|
|
wiem ze to wolny kraj i kazdy moze sobie czytac tekst jak chce (wtrysk paliwa) wedlug mnie i wielu innch ludzi oznacza mieszanke paliwowo-powierzna a nie wtryskiwacz
Poczytaj troszeczke
http://pl.wikipedia.org/w...ednim_wtryskiem
Układ GDI w samochodach Mitsubishi
tryb najwyższej wydajności - silnik z dużym obciążeniem. Wtrysk paliwa odbywa się w dwóch fazach. Pilotowa dawka wtryskiwana jest w suwie ssania a właściwa dawka w suwie sprężania. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8 |
|
|
|
 |
Marcin93
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2014 Posty: 27 Skąd: Swobnica
|
Wysłany: 04-02-2015, 14:39
|
|
|
To z tego co napisał Bismarck zrozumiałem, że ten dodatkowy wtrysk jest odpowiedzialny za to przerywanie? A da się coś z tym zrobić? |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 04-02-2015, 16:11
|
|
|
Bismarck nie wiem jak ty, ale ja czytam całymi zdaniami, a nie poszczególnymi połączeniami wyrazów, sformułowałeś takie zdanie które mówi o tym jak by to tylko mitsubishi takie "patenty" stosowało i w dodatku piszesz że w okolice świecy zapłonowej (tak jak byłby jakiś dodatkowy wtryskiwacz przy świecy zapłonowej)
"Dlatego Mitsubishi stosuje dodatkowy wtrysk paliwa w okolice świecy zapłonowej, żeby mieszanka w momencie zapłonu miała skład stechiometryczny, a następnie była dopalana z nadmiarem powietrza " - znowu to samo, dwie różne informacje zlepione w jedno
dodatkowe paliwo wtryskiwane w trakcie ssania jest po to aby AFR=14,7 w całej objętości mieszanki, a żeby mieszanka była wystarczająco bogata w momencie zapłonu zastosowany jest specjalny kształt denka tłoka |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
Marcin93
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2014 Posty: 27 Skąd: Swobnica
|
Wysłany: 05-02-2015, 21:00
|
|
|
To kto w końcu odpowie jak ten problem rozwiązać? Zależy mi na tym, ponieważ robię trochę kilometrów moim GDI i to przerywanie jest trochę uciążliwe.Pozdrawiam |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 05-02-2015, 21:26
|
|
|
po pierwsze to zrób testy, a dokładniej 3 logi:
- zimy silnik, odpalenie bez dodawania gazu przez jakieś 3-5 min
- silnik nagrzany, wjeżdżasz na jakąś szybszą drogę gdzie możesz to spokojnie zrobić, uruchamiasz log, jedziesz na 3 biegu i z butem w podłodze rozpędzasz się chociaż do 4krpm
- silnik nagrzany, uruchamiasz log dodajesz gazu do ok. 2krpm i trzymasz w miarę bez ruszania nogą przez 1-2 minuty
w drugim teście ważne abyś miał zaznaczoną wartość Fuel pressure sensor, o ile masz w evoscanie 2.6 ustawienia z chyba 13 strony tematu o Evoscanie
no i dodaj jeszcze żeby odczytywać
- octane level
- EGR valve
- Boost (MDP)) |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
Marcin93
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2014 Posty: 27 Skąd: Swobnica
|
Wysłany: 05-02-2015, 21:46
|
|
|
Ok. Jutro mam trochę czasu to porobię logi z Twoją instrukcją MichciuGT i przeslę na stronę Pozdrawiam
[ Dodano: 06-02-2015, 17:14 ]
Witam. Nie mogę znaleźć EGR Valve oraz Fuel pressure sensor. Szukałem coś o tych ustawieniach ale nic nie znalazłem
[ Dodano: 06-02-2015, 18:00 ]
Tutaj zamieszczam logi które zrobiłem.Drugiego testu nie robiłem ponieważ nie mam tych opcji,które pisałem wyżej :
http://przeklej.org/file/...06.17.33.43.csv
http://przeklej.org/file/...06.17.44.44.csv
http://przeklej.org/file/...06.17.48.05.csv
Pozdrawiam
[ Dodano: 06-03-2015, 10:28 ]
Witam po dłuższej przerwie.Dziś właśnie udało mi się wymrugać błąd w mojej Cari. Wymrugało mi błąd 64- Alternator FR terminal system.A jeśli chodzi o Evoscana to błędów nie pokazuje jak przeczytałem na forum.A jeśli chodzi o ten błąd.Czy to może być wina przerywania?Mój mechanik powiedział mi że to nie możliwe,a ja jestem w tych tematach zielony. Pozdrawiam.
[ Dodano: 23-03-2015, 21:08 ]
volve, Witam.Mam pytanie odnośnie wymiany przepustnicy.Gdy przełożę używaną przepustnicę z innego silnika to czy muszę restartować komputer?Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
lubega1983
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI lif
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2015 Posty: 30 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14-04-2015, 13:34
|
|
|
Alternator jak najbardziej może powodować jakieś przebicie i może mieć to wpływ na jakość pracy silnika .... Ale przerywał by też na zimnym. Ja też walcze z tym problemem od jakiegoś czasu.
Do volve : Jaką masz przepustnice ? na linke ? el. magnes ? Zalecał bym reset z uczeniem obrotów. |
|
|
|
 |
Marcin93
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2014 Posty: 27 Skąd: Swobnica
|
Wysłany: 22-04-2015, 11:12
|
|
|
Witam . Nie chcę zakładać nowego postu więc napiszę tutaj o co chodzi. Otóż gdy odpaliłem ostatnio samochód na zimnym silniku przy temperaturze ok. 20 ° C to chodził jakby na 2 gary ( stukało coś w tłumik i wariowały obroty ) i po chwili zgasł. Po ponownym odpaleniu to samo ale po wciśnięciu lekko pedału gazu obroty się unormowały. Na drugi dzień przy temperaturze ok 5°C wszystko było ok lecz gdy jest cieplej dzieje się to samo. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 22-04-2015, 15:43
|
|
|
miałem podobnie tzn. silnik chodził nierówno zaraz po odpalaniu przez pierwsze chyba ze 2-4 minuty, po jakimś czasie to znikło, ale zdaje mi się że winą może być zły odczyt temp. gdy silnik jest ciepły to od razu stara się działać na AFR ok. 30:1
a na zimnym i gdy dodajesz lekko gazu przestawia się na 14,7:1....
reset komputera + sprawdzenie czy temp. dobrze odczytuje, a pomiar ciśnienia znajdziesz na forum bez problemu w dziale carismy FAQ...
Błąd 64 alternatora też mam... nawet po resecie komputera, ale jeszcze nie sprawdzałem co go może powodować |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
Marcin93
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2014 Posty: 27 Skąd: Swobnica
|
Wysłany: 05-05-2015, 21:15
|
|
|
Witam po dłuższej przerwie.Otóż zrobiłem reset komputera jak zalecał MichciuGT lecz gdy dzisiaj odpaliłem samochód na zimnym silniku przy temp. 25° C to miałem te same objawy co pisałem wcześniej tylko że nie były one tak mocne jak wcześniej.Czy to może być wina czujnika temperatury silnika ,że na zimnym przy wyższej temperaturze pali jakby na 2 gary a po rozgrzaniu silnika "przerywa" przy stałej prędkości? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21014 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 06-05-2015, 11:07
|
|
|
A przeprowadziłeś naukę obrotów po resecie |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Marcin93
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2014 Posty: 27 Skąd: Swobnica
|
Wysłany: 06-05-2015, 17:54
|
|
|
Tak |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21014 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 06-05-2015, 18:30
|
|
|
Błędy jakieś wyskakują
Może warto sprawdzić układ zapłonowy: świece, cewki, kable WN. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Marcin93
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2014 Posty: 27 Skąd: Swobnica
|
Wysłany: 06-05-2015, 20:07
|
|
|
Błąd wyskakuje nr 64- Alternator FR terminal system. Świece wymieniałem na NGK irydowe. Sprawdzałem również opór modułów cewek jak i stan cewek. Wszystko wydaje się być w porządku. A jeśli chodzi o świece to poprzedni właściciel jeździł na świecach bosha z 4 elektrodami gdy jeździłem po kupnie auta jakiś czas to padły i wymieniłem je na NGK a po tygodniu jazdy zaczęły się problemy z przerywaniem. |
|
|
|
 |
|