Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
slabo pali na zimnym silniku 2.0 did
Autor Wiadomość
kamyl42 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 38
Skąd: Ełk
Wysłany: 01-04-2015, 11:46   

Tak wymienili na pewno. Oddawali czesci stare ale nie były mi potrzebne. W zime nie mialem problemuz odpaleniem auta. Tylko jak zima minęła to się zaczeły problemy. Po świętach sie pobawie bo teraz to okropna pogoda a niestety nie mam garażu. Zamówie ten interfejs to sprawdze czy nie ma błędów.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-04-2015, 16:47   

Grzegorz J napisał/a:
Jesteś pewny że ci wymienił?
:lol:
kamyl42 napisał/a:
Poprostu po dłuższym kreceniu auto odpala.
Zawór na pompie paliwa moze puszczac paliwo z powrotem.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
NUFI 
Forumowicz

Auto: RVR 2.0 4x4, Chrysler T&C
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-04-2015, 18:43   

kamyl42 napisał/a:
Stare swiece zostaly u mechanika to nie mam jak podmienić. Ale raczej to nie świece. Musze poszukac gdzie indziej przyczyny.


Posiadam interfejs na ELM327 ze złączem USB i działa dobrze z Grandisem :) .
Miałem podobny problem z odpalaniem po nocy i właściwie temperatura zewnetrzna nie miała znaczenia. Wcześniej (jeszcze przed tą usterką) też zmieniłem świece żarowe - jedna była uszkodzona. JaK się później okazało, problemem była uszkodzona uszczelka pod pompą vacum (Pompa paliwowo-próżniowa vacum bosch ). Interfejs oczywiście takiej usterki nie pokazywał. Po jej wymianie wszystko wróciło do normy. Jest to metalowa uszczelka (pomiędzy pompą a blokiem silnika) do kupienia np. w ASO Skody lub VW za około 50-60zł.
Uszczelka (nr VW 03G145215A) pod pompą vacum (nr VW 03G145209)

Nie wiem Kolego, czy to na pewno jest to samo ale może coś podpowie. Powodzenia życzę.
_________________
2 duże Futrzaki
 
 
 
kamyl42 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 38
Skąd: Ełk
Wysłany: 01-04-2015, 22:24   

Kolego a mógłbyś mi wyjaśnić w którym miejscu sie znajduje ta pompa i czy dobre jest dojście aby wymienić uszczelkę.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-04-2015, 12:46   

NUFI napisał/a:
do kupienia np. w ASO Skody lub VW za około 50-60zł.

W IC detal 27,20
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
viporion 
Nowy Forumowicz

Auto: Grandis,civic,EspaceIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 25
Skąd: Ornontiwice
Wysłany: 02-04-2015, 23:39   

swieca zarowa przy takich temp... jak obecnie mamy nie robiily by takich cyrkow... :)

co do uszczelki pompy itp... kolego kup cobie interfejs za 27 zl ( mnie tyle wyszedl na bluetooth na chinskiej stronie z wysylka)

podlacz to scaiganij "darmową" aplikacje Torque i sprawdz bledy ( ewentualne) zapodaj tutqaj

Przy okazji dzieki temu interfejsowi sprawdz jakie masz podcisnienie na wolnych obrotach.. ( wtedy wykluczysz uszczelke pompy vacu) oczywiscie zapodaj jakie maszp odcisnienie ( poroanamy z tym jakie my mamy :P )

i chyba nikt ci wiecej nie pomoze bo wrozyc z fusów to chyba nie te forum... :) 2 - 3 dychy t nei duzo a interfejs sie ci przyda do innych aut czy szpanowac i pomagac kolegom.. pozdro
 
 
jogi_23 
Forumowicz

Auto: grandis 2.0 did bsy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 150
Skąd: ełk
Wysłany: 04-04-2015, 19:52   

Ja jak miałem nieszczelność na tej uszczelce pod pompą to czasami palił na 3 gary i kupa dymu wtedy z tyłu no i paliwo waliło na króciec wody z czujnikiem temperatury i rozpuściło go i węże od wody. Po wymianie zawsze zapala równo i nie ma problemów. Mnie zastanowił zapach ropy w środku kabiny od czasu do czasu i zacząłem szukać i znalazłem a komputer nic nie pokazywał.
 
 
NUFI 
Forumowicz

Auto: RVR 2.0 4x4, Chrysler T&C
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-04-2015, 12:52   

kamyl42 napisał/a:
Kolego a mógłbyś mi wyjaśnić w którym miejscu sie znajduje ta pompa i czy dobre jest dojście aby wymienić uszczelkę.


Sam tego nie robiłem ale pompa znajduje się na prawej stronie bloku silnika i jest do niego przykręcona. A pompa to dokładnie taka:
http://images68.fotosik.pl/7/5b2878cf419ede13.jpg

Objawy prawie identyczne jak u kolegi jogi_23
_________________
2 duże Futrzaki
 
 
 
kamyl42 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 38
Skąd: Ełk
Wysłany: 07-04-2015, 21:31   

To jak dobrze patrze to jest troche oleju miedzy pompą a blokiem silnika. A nie bylo tego wczesniej. Dzisiaj podczas wyprzedzania zabraklo mocy auto jechalo ale nie chcialo przyspieszac zero dynamiki. Po uruchomieniu ponownie auta wszystko wróciło do normy.
 
 
Grzegorz J 
Mitsumaniak


Auto: Grandis 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 104
Skąd: Starachowice
Wysłany: 08-04-2015, 08:11   

Silnik wszedł w tryb notlauf czyli w tryb serwisowy. Musisz podłączyć pod kompa.
 
 
kamyl42 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 38
Skąd: Ełk
Wysłany: 13-04-2015, 20:50   

Witam Panowie. Dzis przyszedl kabelek. Połączyłam pod kompa i wyskoczył mi błąd P0234 czyli przeładowanie turbiny. Co może być przyczyną. Dodam że nie miałem czasu pogrzebać w aucie. Bo do pracy musiałem jechać.
 
 
NUFI 
Forumowicz

Auto: RVR 2.0 4x4, Chrysler T&C
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-04-2015, 19:53   

kamyl42 napisał/a:
To jak dobrze patrze to jest troche oleju miedzy pompą a blokiem silnika. A nie bylo tego wczesniej. Dzisiaj podczas wyprzedzania zabraklo mocy auto jechalo ale nie chcialo przyspieszac zero dynamiki. Po uruchomieniu ponownie auta wszystko wróciło do normy.
Witam Panowie. Dzis przyszedl kabelek. Połączyłam pod kompa i wyskoczył mi błąd P0234 czyli przeładowanie turbiny. Co może być przyczyną. Dodam że nie miałem czasu pogrzebać w aucie. Bo do pracy musiałem jechać


Przeładowanie turbiny oznacza złą pracę zmiennej geometrii turbiny.
Przyczyną może być:
1. zabrudzony układ zmiennej geometrii,
2. uszkodzona gruszka
3. złe sterowanie gruszką czyli niewłaściwe ciśnienie z pomy, nieszczelne przewody podciśnieniowe itp.
Ja miałem problem z zabrudzoną zmienną geometrią . Wyłączenie i ponowne włączenie silnika przywracało poprawną pracę. Ale te objawy zaczęły się nasilać.
Po czyszczeniu i szkleniu elementów wszystko chodzi OK. Przy okazji zmieniłem również gruszke.
_________________
2 duże Futrzaki
 
 
 
Grzegorz J 
Mitsumaniak


Auto: Grandis 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 104
Skąd: Starachowice
Wysłany: 18-04-2015, 20:51   

czyszczenie to w ostateczności. koniecznie trzeba zrobić tzw. próbę dynamiczną. Ja w Audi miałem też przeładowanie (pisałem o tym wcześniej). U nie wina leżała po stronie przepływomierza.

Napisz czy stosujesz święte 10 przykazań diesla? Jaki masz styl jazdy? Turbina musi się kręcić :)
 
 
kamyl42 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 38
Skąd: Ełk
Wysłany: 19-04-2015, 12:13   

Się staram przestrzegać przykazań. Hehe. Ale jeżdżę na krótkich dystansach. Po za miastem lubię sobie docisnąć szybciej. Ostatnio przekonałem auto na wyższych obrotak i jak do tej pory nie było trybu awaryjnego. Tylko pozostało ciężkie palenie na zimnym silniku.

[ Dodano: 07-05-2015, 20:09 ]
Witam. Dzisiaj autko zaprowadziłem do mechanika i zobaczymy co wyjdzie z tym ciężkim odpalaniem. Jak będę wiedział coś to dam znać. Mam nadzieję że to nic poważnego

[ Dodano: 09-05-2015, 10:14 ]
mechanik sprawdziła autko. Wszystkie parametry są poprawne, stawia na uszczelki pompy wysokiego ciśnienia paliwa. Zamówi uszczelki wymienimy i zobaczymy czy to da jakąś poprawę

[ Dodano: 18-06-2015, 08:13 ]
Witam po dlugiej przerwie. Uszczelki bardo cuezko bylo dostac do pompy vacum ale sie udalo zostaly wymienione. Ale niestety nie ma poprawy dalej pali tak samo. Auto bylo podlaczone do kompa u mechanik cisnienie ok kąt wtrysku te dobry i wszystkie parametry w normie. Wczoraj zalozylem zawór kierunkowy na przewodzie paliw ale dzis rano bylo to samo. Niemam juz pomysłów co to moze byc... Może ktos ma jakiś pomysł co można jescze sprawdzić.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-06-2015, 21:45   

Synchronizacja rozrządu była sprawdzana :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.