slabo pali na zimnym silniku 2.0 did |
Autor |
Wiadomość |
kamyl42
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Grandis 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 38 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 01-04-2015, 11:46
|
|
|
Tak wymienili na pewno. Oddawali czesci stare ale nie były mi potrzebne. W zime nie mialem problemuz odpaleniem auta. Tylko jak zima minęła to się zaczeły problemy. Po świętach sie pobawie bo teraz to okropna pogoda a niestety nie mam garażu. Zamówie ten interfejs to sprawdze czy nie ma błędów. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-04-2015, 16:47
|
|
|
Grzegorz J napisał/a: | Jesteś pewny że ci wymienił? |
kamyl42 napisał/a: | Poprostu po dłuższym kreceniu auto odpala. | Zawór na pompie paliwa moze puszczac paliwo z powrotem. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
NUFI
Forumowicz
Auto: RVR 2.0 4x4, Chrysler T&C
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Sty 2009 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-04-2015, 18:43
|
|
|
kamyl42 napisał/a: | Stare swiece zostaly u mechanika to nie mam jak podmienić. Ale raczej to nie świece. Musze poszukac gdzie indziej przyczyny. |
Posiadam interfejs na ELM327 ze złączem USB i działa dobrze z Grandisem .
Miałem podobny problem z odpalaniem po nocy i właściwie temperatura zewnetrzna nie miała znaczenia. Wcześniej (jeszcze przed tą usterką) też zmieniłem świece żarowe - jedna była uszkodzona. JaK się później okazało, problemem była uszkodzona uszczelka pod pompą vacum (Pompa paliwowo-próżniowa vacum bosch ). Interfejs oczywiście takiej usterki nie pokazywał. Po jej wymianie wszystko wróciło do normy. Jest to metalowa uszczelka (pomiędzy pompą a blokiem silnika) do kupienia np. w ASO Skody lub VW za około 50-60zł.
Uszczelka (nr VW 03G145215A) pod pompą vacum (nr VW 03G145209)
Nie wiem Kolego, czy to na pewno jest to samo ale może coś podpowie. Powodzenia życzę. |
_________________ 2 duże Futrzaki
 |
|
|
|
 |
kamyl42
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Grandis 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 38 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 01-04-2015, 22:24
|
|
|
Kolego a mógłbyś mi wyjaśnić w którym miejscu sie znajduje ta pompa i czy dobre jest dojście aby wymienić uszczelkę. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-04-2015, 12:46
|
|
|
NUFI napisał/a: | do kupienia np. w ASO Skody lub VW za około 50-60zł. |
W IC detal 27,20 |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
viporion
Nowy Forumowicz
Auto: Grandis,civic,EspaceIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2015 Posty: 25 Skąd: Ornontiwice
|
Wysłany: 02-04-2015, 23:39
|
|
|
swieca zarowa przy takich temp... jak obecnie mamy nie robiily by takich cyrkow...
co do uszczelki pompy itp... kolego kup cobie interfejs za 27 zl ( mnie tyle wyszedl na bluetooth na chinskiej stronie z wysylka)
podlacz to scaiganij "darmową" aplikacje Torque i sprawdz bledy ( ewentualne) zapodaj tutqaj
Przy okazji dzieki temu interfejsowi sprawdz jakie masz podcisnienie na wolnych obrotach.. ( wtedy wykluczysz uszczelke pompy vacu) oczywiscie zapodaj jakie maszp odcisnienie ( poroanamy z tym jakie my mamy )
i chyba nikt ci wiecej nie pomoze bo wrozyc z fusów to chyba nie te forum... 2 - 3 dychy t nei duzo a interfejs sie ci przyda do innych aut czy szpanowac i pomagac kolegom.. pozdro |
|
|
|
 |
jogi_23
Forumowicz
Auto: grandis 2.0 did bsy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 150 Skąd: ełk
|
Wysłany: 04-04-2015, 19:52
|
|
|
Ja jak miałem nieszczelność na tej uszczelce pod pompą to czasami palił na 3 gary i kupa dymu wtedy z tyłu no i paliwo waliło na króciec wody z czujnikiem temperatury i rozpuściło go i węże od wody. Po wymianie zawsze zapala równo i nie ma problemów. Mnie zastanowił zapach ropy w środku kabiny od czasu do czasu i zacząłem szukać i znalazłem a komputer nic nie pokazywał. |
|
|
|
 |
NUFI
Forumowicz
Auto: RVR 2.0 4x4, Chrysler T&C
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Sty 2009 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-04-2015, 12:52
|
|
|
kamyl42 napisał/a: | Kolego a mógłbyś mi wyjaśnić w którym miejscu sie znajduje ta pompa i czy dobre jest dojście aby wymienić uszczelkę. |
Sam tego nie robiłem ale pompa znajduje się na prawej stronie bloku silnika i jest do niego przykręcona. A pompa to dokładnie taka:
http://images68.fotosik.pl/7/5b2878cf419ede13.jpg
Objawy prawie identyczne jak u kolegi jogi_23 |
_________________ 2 duże Futrzaki
 |
|
|
|
 |
kamyl42
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Grandis 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 38 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 07-04-2015, 21:31
|
|
|
To jak dobrze patrze to jest troche oleju miedzy pompą a blokiem silnika. A nie bylo tego wczesniej. Dzisiaj podczas wyprzedzania zabraklo mocy auto jechalo ale nie chcialo przyspieszac zero dynamiki. Po uruchomieniu ponownie auta wszystko wróciło do normy. |
|
|
|
 |
Grzegorz J
Mitsumaniak

Auto: Grandis 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 104 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 08-04-2015, 08:11
|
|
|
Silnik wszedł w tryb notlauf czyli w tryb serwisowy. Musisz podłączyć pod kompa. |
|
|
|
 |
kamyl42
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Grandis 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 38 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 13-04-2015, 20:50
|
|
|
Witam Panowie. Dzis przyszedl kabelek. Połączyłam pod kompa i wyskoczył mi błąd P0234 czyli przeładowanie turbiny. Co może być przyczyną. Dodam że nie miałem czasu pogrzebać w aucie. Bo do pracy musiałem jechać. |
|
|
|
 |
NUFI
Forumowicz
Auto: RVR 2.0 4x4, Chrysler T&C
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Sty 2009 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-04-2015, 19:53
|
|
|
kamyl42 napisał/a: | To jak dobrze patrze to jest troche oleju miedzy pompą a blokiem silnika. A nie bylo tego wczesniej. Dzisiaj podczas wyprzedzania zabraklo mocy auto jechalo ale nie chcialo przyspieszac zero dynamiki. Po uruchomieniu ponownie auta wszystko wróciło do normy.
Witam Panowie. Dzis przyszedl kabelek. Połączyłam pod kompa i wyskoczył mi błąd P0234 czyli przeładowanie turbiny. Co może być przyczyną. Dodam że nie miałem czasu pogrzebać w aucie. Bo do pracy musiałem jechać |
Przeładowanie turbiny oznacza złą pracę zmiennej geometrii turbiny.
Przyczyną może być:
1. zabrudzony układ zmiennej geometrii,
2. uszkodzona gruszka
3. złe sterowanie gruszką czyli niewłaściwe ciśnienie z pomy, nieszczelne przewody podciśnieniowe itp.
Ja miałem problem z zabrudzoną zmienną geometrią . Wyłączenie i ponowne włączenie silnika przywracało poprawną pracę. Ale te objawy zaczęły się nasilać.
Po czyszczeniu i szkleniu elementów wszystko chodzi OK. Przy okazji zmieniłem również gruszke. |
_________________ 2 duże Futrzaki
 |
|
|
|
 |
Grzegorz J
Mitsumaniak

Auto: Grandis 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 104 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 18-04-2015, 20:51
|
|
|
czyszczenie to w ostateczności. koniecznie trzeba zrobić tzw. próbę dynamiczną. Ja w Audi miałem też przeładowanie (pisałem o tym wcześniej). U nie wina leżała po stronie przepływomierza.
Napisz czy stosujesz święte 10 przykazań diesla? Jaki masz styl jazdy? Turbina musi się kręcić |
|
|
|
 |
kamyl42
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Grandis 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 38 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 19-04-2015, 12:13
|
|
|
Się staram przestrzegać przykazań. Hehe. Ale jeżdżę na krótkich dystansach. Po za miastem lubię sobie docisnąć szybciej. Ostatnio przekonałem auto na wyższych obrotak i jak do tej pory nie było trybu awaryjnego. Tylko pozostało ciężkie palenie na zimnym silniku.
[ Dodano: 07-05-2015, 20:09 ]
Witam. Dzisiaj autko zaprowadziłem do mechanika i zobaczymy co wyjdzie z tym ciężkim odpalaniem. Jak będę wiedział coś to dam znać. Mam nadzieję że to nic poważnego
[ Dodano: 09-05-2015, 10:14 ]
mechanik sprawdziła autko. Wszystkie parametry są poprawne, stawia na uszczelki pompy wysokiego ciśnienia paliwa. Zamówi uszczelki wymienimy i zobaczymy czy to da jakąś poprawę
[ Dodano: 18-06-2015, 08:13 ]
Witam po dlugiej przerwie. Uszczelki bardo cuezko bylo dostac do pompy vacum ale sie udalo zostaly wymienione. Ale niestety nie ma poprawy dalej pali tak samo. Auto bylo podlaczone do kompa u mechanik cisnienie ok kąt wtrysku te dobry i wszystkie parametry w normie. Wczoraj zalozylem zawór kierunkowy na przewodzie paliw ale dzis rano bylo to samo. Niemam juz pomysłów co to moze byc... Może ktos ma jakiś pomysł co można jescze sprawdzić. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-06-2015, 21:45
|
|
|
Synchronizacja rozrządu była sprawdzana |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|