Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:52 |
O1 2.0 - Wypadanie zaplonu CD |
Autor |
Wiadomość |
Świeży
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2016 Posty: 16 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 03-06-2016, 16:32
|
|
|
Ja też odświeżę, gdyż zmagam sie z bardzo podobnym problemem i zastanawiam się czy sprawa została wyjaśniona.
Sprawa jest o tyle ciekawa że to może nie jest do końca wynik jednej usterki..u mnie wypadanie zapłonu na 3ecim cylindrze występowało i na benz. i gazie, objawy takie same jak opisał kolega heer75 u siebie. Po wymianie świec, cewki i przewodów problem jakby ustąpił i auta jeździ o wiele lepiej jednak cały czas zapłon wypada, chociaż teraz tylko na gazie..dopiero rozmawiałem z gazownikiem przez telefon, polecił mi kilka zabiegów które opisałem w oddzielnym temacie (wypadanie zapłonu/zamiana cewek i przewodów) jednak wszystko wskazuje na wtrysk gazu. Czekam na wizytę ale że jest to instalacja Vialle hahaha najbliższy gazownik jest ponad 100km ode mnie więc poki co mogę tylko domniemać x)
A i czy ktoś może mi powiedzieć czy może to być spowodowane zmianą butli gazowej ???? może to głupie ale butla zostala zmieniona po przyjechaniu do kraju, niby ma 50l pojemnosci jednak tankuję okolo 40l max i wydaje mi się że czym mniej gazu w butli tym gorzej sprawuje się auto, muli/ szarpie z lekka. Słyszałem że jeśli problem dotyczył by cisnienia to problem by wystąpił na wszystkich cylindrach no ale sam nie jestem mechanikiem nie wiem co o tym myslec. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 03-06-2016, 23:09
|
|
|
U mnie problem wyglądał tak, że przy małej ilości gazu w butli reduktor podnosił ciśnienie i przez to przelewał co jakiś czas na jednym garze. Po zmniejszeniu ciśnienia objawy ustąpiły. |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
fajah
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander - 2.0, 04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2007 Posty: 128 Skąd: Syberia
|
Wysłany: 13-08-2017, 22:37
|
|
|
Podczepię się do tematu.
Mam problem z wypadaniem zapłonu (błąd ogólny P0300).
Żona pod moją nieobecność zaprowadziła turbiaka do mechanika.
Wstawił cewki Janmora (tak wiem słabe) i przewody NGK. Dwa dni było dobrze. Po dwóch dniach to samo... wypadanie zapłonu... szarpie na dwójce jak cholera
Przed wymianą cewek były wymienione świece NGK IGR6A11 bez regulacji elektrod.
Bez LPG.
Chcę dać auto dla jakiegoś konkretnego mechanika. Może ktoś kogoś poleci z podlasia?
Auto potrzebne a tu takie kwiatki...
Pytanie do was jakie są fabrycznie cewki w outkach? Czy to są Diamond FL0162 i przewody Yazaki? Na przewodach 2004r to raczej oryginał.
Może ktoś z was ma oryginalne cewki na sprzedaż? |
_________________ 1998-2007: Lancer GLX 1.3
2007-2014: Galant GLX 2.0
2015-2017: Outlander 2.0
2017-xxxx: Outlander Turbo 2.0 |
Ostatnio zmieniony przez fajah 13-08-2017, 22:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 13-08-2017, 22:44
|
|
|
Raczej problemów nie szukał bym w cewkach. Powiedz mi, jakie świece masz wkręcone i czy regulował mechanior odstęp elektrod? Generalnie katalog zaleca świece NKG IGR6A11, ale należy zmniejszyć odległość elektord na 0.7 - 0,8 mm. Ewentualnie można zamontować świece dedykowane do EVO bodaj IGR7ag, dokładny kod znajdziesz w temacie auta kolegi fragu |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 14-08-2017, 07:19
|
|
|
Ja bym jednak szukał przyczyny poza świecami. Ja mając oem Igr6a11 mega wypalone odstępy na elektodach około 1,2 mm i auto śmigało dobrze bez wypadania zapłonu, zarówno na Pb i LPG. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
heer75
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 244 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 14-08-2017, 10:25
|
|
|
Świeży napisał/a: | Ja też odświeżę, gdyż zmagam sie z bardzo podobnym problemem i zastanawiam się czy sprawa została wyjaśniona.
Sprawa jest o tyle ciekawa że to może nie jest do końca wynik jednej usterki..u mnie wypadanie zapłonu na 3ecim cylindrze występowało i na benz. i gazie, objawy takie same jak opisał kolega heer75 u siebie. Po wymianie świec, cewki i przewodów problem jakby ustąpił i auta jeździ o wiele lepiej jednak cały czas zapłon wypada, chociaż teraz tylko na gazie..dopiero rozmawiałem z gazownikiem przez telefon, polecił mi kilka zabiegów które opisałem w oddzielnym temacie (wypadanie zapłonu/zamiana cewek i przewodów) jednak wszystko wskazuje na wtrysk gazu. Czekam na wizytę ale że jest to instalacja Vialle hahaha najbliższy gazownik jest ponad 100km ode mnie więc poki co mogę tylko domniemać x)
A i czy ktoś może mi powiedzieć czy może to być spowodowane zmianą butli gazowej ???? może to głupie ale butla zostala zmieniona po przyjechaniu do kraju, niby ma 50l pojemnosci jednak tankuję okolo 40l max i wydaje mi się że czym mniej gazu w butli tym gorzej sprawuje się auto, muli/ szarpie z lekka. Słyszałem że jeśli problem dotyczył by cisnienia to problem by wystąpił na wszystkich cylindrach no ale sam nie jestem mechanikiem nie wiem co o tym myslec. |
w butlach jest zawsze iles tam litrow "pustki" dla bezpieczenstwa, ja tez wbijam do swojej max 42litry. Masz Vialle- wspolczuje:) Tez mialem z nia problemy, na szczecie juz zalatwione (wymiana pompy). Co do wypadania- sprawdz szczelnosc silnika, to z grubszych rzeczy, z prozaiczynyc a tez mogacych byc powodem: weze gumowe odchodzace od kolektora.. moga byc popekane i zasysac lewe powietrze. Sciagnij kazdy i dobrze poogladaj wyginajac. |
_________________
 |
|
|
|
 |
fajah
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander - 2.0, 04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2007 Posty: 128 Skąd: Syberia
|
Wysłany: 05-09-2017, 20:57
|
|
|
Dzięki za info.
Zaprowadziłem do trzeciego mechanika i czekam na rezultaty. Jak nie uda się to zaprowadzę do serwisu Mitsubishi.
Jeden coś mówił o klinie na wałku że niby ścięty albo może czujnik położenia wałka. ehh |
_________________ 1998-2007: Lancer GLX 1.3
2007-2014: Galant GLX 2.0
2015-2017: Outlander 2.0
2017-xxxx: Outlander Turbo 2.0 |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
fajah
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander - 2.0, 04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2007 Posty: 128 Skąd: Syberia
|
Wysłany: 17-09-2017, 10:45
|
|
|
W końcu zaprowadziłem auto do serwisu Mitsubishi w Białymstoku.
Zrobili w szybkim tempie. Okazało się, że przepływomierz był zapchany...
Teraz tylko tam będę jeździć. |
_________________ 1998-2007: Lancer GLX 1.3
2007-2014: Galant GLX 2.0
2015-2017: Outlander 2.0
2017-xxxx: Outlander Turbo 2.0 |
|
|
|
 |
flash
Forumowicz

Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 194 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 17-09-2017, 11:43
|
|
|
A tak z ciekawości ile skasowało Cię ASO za wyczyszczenie tej przepustnicy? |
_________________ Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski |
|
|
|
 |
Pawel1988
Mitsumaniak

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Kwi 2016 Posty: 316 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 12-11-2017, 20:02
|
|
|
Cześć może pytanie proste ale proszę o odpowiedź . W outlanderze turbo 4g63t jeżeli mamy wypadanie zapłonu załóżmy na pierwszym cylindrze to jest to cylinder od strony rozrządu czy skrzyni ? Dzięki |
_________________ TURBOLOT-O1T 262KM/370Nm http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=99471 |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
|
|
|
 |
Pawel1988
Mitsumaniak

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Kwi 2016 Posty: 316 Skąd: Świętochłowice
|
|
|
|
 |
pavulon666
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 136 KM 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2019 Posty: 6 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 10-10-2019, 20:35
|
|
|
witam!
Nieco odświeżę wątek
Posiadam Outlandera 1 silnik 2.0 136 KM z roku 2007 LPG Vialle
Mam niestety taki sam problem CHECK ENGINE - i wyświetla błąd wypadanie zapłonu na 1 cylindrze.
Objawy są takie - Check Engine pali się na stałe.
Na zimnym silniku praca jest bardzo nierówna , po kilku minutach jazdy silnik jakby się stabilizuje. Nadal jednak czuć, że odbiega od ideału.
Po dojechaniu do mechanika i wykasowaniu błędu -silnik już rozgrzany (około 15 km) mogę jeździć cały dzień i o ile nie dam mu ostygnąć to CHECK nie wraca.
Wraca natomiast następnego dnia rano ( ze względu na to że ciągle pada ) zaczynam kojarzyć to w jakiś sposób z wilgocią.
Check po wykasowaniu następnego dnia załącza się po około 2 sekundach od przekręcenia stacyjki, a więc instalacja LPG zdaje się niema nic tu do rzeczy ponieważ jeszcze nie załącza gazu.
Auto kupiłem tydzień temu , gdzie ikona Check paliła się przy oględzinach auta (podobno ostatnie 7 dni przed zakupem auto nie było odpalane). Właściciel był zdziwiony twierdząc że owszem kiedyś check się zapalił , ale potem zgasł ...., pewnie jakaś pierdoła.
Pojechałem więc na stację diagnostyczną, skorzystać z wiedzy specjalisty gdzie diagnosta stwierdzili że to na pewno świece lub przewody
Wyszło na to że kupiłem auto, a teraz zamiast jeździć mam problem
Do tej pory:
- wymieniłem świece
- wymieniłem przewody
- zamieniałem cewki - cały czas ten sam błąd (wypadanie zapłonu na 1 cylindrze)
Macie jakiś pomysł ? czy to coś z elektryką ?
Czy autorze wątku heer75 znalazłeś już rozwiązanie ? ( wygląda na to, że mamy identyczny problem, identyczne auta i identyczne LPG ) |
_________________ Outlander 2.0 136 KM 2007r.
Instalacja LPG Vialle |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 10-10-2019, 21:12
|
|
|
pavulon666,
Kod błędu to P0301? Czy tylko taki?
Jakie cewki/świece/kable kupiłeś? |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
|