Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mrugające/pulsujące oświetlenie. Alternator, ładowanie
Autor Wiadomość
Grzegorz76 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014
Posty: 102
Skąd: Ostróda
Wysłany: 19-10-2016, 20:34   

Zakatek napisał/a:
Jakaś pomocna rada przy sprawdzaniu wiązki przyczepki? Teraz mierzylwm napiecie na alternatorze jest idealne 14.1 a po dodaniu gazu 14.5 i tak trzyma caly czas. Na akumulatorze jest 12.5 po dodaniu gazu zbliza sie do 13v.

Skoro na alternatorze masz 14,1 a na akumulatorze 12,5 to problem jest miedzy alternatorem a instalacją elektryczną. Sprawdź czy masa między alternatorem a budą jest dobra i kabel plusowy ten gruby nie zaśniedziały.
 
 
Zakatek 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 138
Skąd: Katowice
Wysłany: 20-10-2016, 04:40   

Niestety pod plastykami bagażnika od strony pasażera nie widzę żadnej kostki, no chyba że coś przeoczyłem :/
Masy wyglądają ładnie...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-10-2016, 06:36   

Wyglądać może i dobrze wyglądają ale wcale nie muszą dobrze przerodzić. Na próbę najlepiej zrobić nowe połączenia z przewodów rozruchowych lub mierzyć napięcie ładowania w taki sposób że jedną końcówką miernika dotykamy do + na akumulatorze a drugą gdzieś do silnika lub obudowy alternatora. Jeśli wtedy napięcie ładowania będzie ok, to będzie oznaczać, że przewód plusowy też jest ok i winna jest masa.
 
 
Zakatek 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 138
Skąd: Katowice
Wysłany: 20-10-2016, 09:56   

Zrobiłem nową masę od aku do karoserii i nic to nie pomogło. No nic dzisiaj umówiony jest do majstrów którzy ostatnio skasowali i nie naprawili...
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 20-10-2016, 10:20   

plecho1 napisał/a:
lub mierzyć napięcie ładowania w taki sposób że jedną końcówką miernika dotykamy do + na akumulatorze a drugą gdzieś do silnika lub obudowy alternatora

Zadziałało by na 100% gdyby mógł odłączyć ten kabel ładowania "+" od akumulatora bo inaczej i tak obwód jest zamknięty i np. problem na masie akumulatora bądź na innym kablu dołączonym do klemy "+" może spowodować również niski odczyt . Nie wiem czy da się w jakiś elegancki sposób wyłuskać ten kabel na polaczeniu do klemy i go odczepić
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-10-2016, 10:44   

Zakatek, ważniejsza jest masa po między plusem akumulatora a masą alternatora.
jepm, jeśli jest różnica w napięciu przy pomiarze bezpośrednio na alternatorze w stosunku do pomiaru na akumulatorze to winny jest albo przewód plusowy lub jego konektory łączący zaciski akumulatora z zaciskiem alternatora albo winne jest analogiczne połączenie masowe. Ten sposób który podałem pozwala na wykluczenie lub potwierdzenie problemów z przewodem plusowym, zresztą podobnie można zrobić z przewodem masowym.
 
 
Zakatek 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 138
Skąd: Katowice
Wysłany: 20-10-2016, 12:56   

Panowie elektrycy stoja przy swoim, jako dowód pokazali mi na oscyloskopie skoki napięcia na instalacji. Najwyżej umówię się z nimi jak nic nie poradzą, że kupię alternator, lub sprawdzę go w polecanym przez nich warsztacie. Jak bedzie dalej to samo to zwrot kosztów. :evil:
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 20-10-2016, 13:17   

jak masz chwile czasu to spróbuj po prostu po kolei wypinać bezpieczniki - może na cos trafisz i przestanie migać a będziesz wiedział gdzie szukać.

Może spróbuj też podjechać do ASO tam powinni mieć takie ustrojstwo które wpina się w złączkę alternatora i pozwala sprawdzić działanie regulatora. Choć cenowo to pewnie wyjdzie niewiele mniej jakbyś kupił drugi używany alternator :( Spróbuj jednak powypinać bezpieczniki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.