Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mkm
23-11-2009, 22:39
Zgrzytająca dwójka
Autor Wiadomość
hudy85 
Forumowicz

Auto: Lancer '08 INSTYLE 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 62
Skąd: Opolskie
Wysłany: 01-01-2017, 21:57   

Daj znać później co powiedzieli, chociaż czytając wcześniejsze komentarze obstawiam, że nie będą widzieli problemu

[ Dodano: 04-01-2017, 12:24 ]
Powiedzcie mi jeszcze Panowie, czy to jest prawidłowe ustawienie lewarka na biegu jałowym w mitsubishi? To normalne, że jest przy prawej stronie?

 
 
lurek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan'08 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 422
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-01-2017, 15:19   

Nie, sama gałka też wygląda dziwnie :shock:
 
 
hudy85 
Forumowicz

Auto: Lancer '08 INSTYLE 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 62
Skąd: Opolskie
Wysłany: 04-01-2017, 15:50   

gałka wydaje mi się, że była wymieniona, albo jest zerwana, bo obraca się jakby gwintu nie było, jednak to mi nie przeszkadza póki co.
A gdzie reguluje się te wybieraki? Pod mieszkiem, czy pod maską?

[ Dodano: 12-01-2017, 01:00 ]
Postanowiłem zmienić olej raz jeszcze (wcześniej total transmission gear 8 75w80 gl4) na liqui moly gl3+ 75w80, dodatkowo płyn hamulcowy + odpowietrzenie wysprzęglika.
Efekt natychmiastowy, dwójka wchodzi bez problemu póki co, zobaczymy jak długo się to utrzyma.
Jeśli z czasem zacznie się sypać, to zostanie mi postawić na pompkę lub wysprzęglik.

[ Dodano: 13-01-2017, 12:37 ]
Wszystko wróciło do normy tak szybko, jak się poprawiło :(
Ostatnio zmieniony przez tyku 13-01-2017, 16:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 14-02-2018, 19:04   

Przy wymianie akumulatora, podłożyłem deskę pod nowy akku. Dwójka wchodzi jak w masło! Żadnych zgrzytów, oporu przy wrzucaniu i innych efektów.
Trik miał rację! Szkoda, że przez dziewięć lat nie wpadłem na to, żeby to sprawdzić. To znaczy wpadłem, ale mi się nie chciało wyjmować akumulatora, póki oryginalny działał ;-)
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
hudy85 
Forumowicz

Auto: Lancer '08 INSTYLE 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 62
Skąd: Opolskie
Wysłany: 14-02-2018, 20:34   

A masz oryginalny aku? Tzn odpowiednich rozmiarów?
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 14-02-2018, 23:48   

hudy85 napisał/a:
A masz oryginalny aku? Tzn odpowiednich rozmiarów?


Tak, oczywiście.
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
hudy85 
Forumowicz

Auto: Lancer '08 INSTYLE 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 62
Skąd: Opolskie
Wysłany: 15-02-2018, 00:53   

Możesz opisać jak to dokładnie zrobiłeś ?
Ja co prawda mam europejski mały aku, bo na szybko musiałem kupić a niczego innego nie było i chcąc nie chcąc musiałem coś podłożyć, ale niewiele się zmieniło.
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 15-02-2018, 01:25   

hudy85 napisał/a:
Możesz opisać jak to dokładnie zrobiłeś ?
Ja co prawda mam europejski mały aku, bo na szybko musiałem kupić a niczego innego nie było i chcąc nie chcąc musiałem coś podłożyć, ale niewiele się zmieniło.

Nie ma tu wiele do opisywania. Pod akumulator podłożyłem deskę o wymiarach dna akumulatora i grubości ok. 15 mm. Przy zmienianiu biegu z 1 na 2 przestało zgrzytać. Przy mocowaniu klem musiałem kable nieco mocniej podciągnąć, bo są troszkę wyżej. Akumulator trochę trudniej się wkłada, trzeba odgiąć końcówkę rury od wlotu powietrza. Trochę trudniej przykręca się mocowanie, tj. tę łapę z góry, bo mniej miejsca. Poza tym bez zmian.
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
Golotheman 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2015
Posty: 448
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-02-2018, 12:08   

mazin, No dobrze. Ale co ta deska zmieniła ? Jak dwójka wchodzi, to cięgno się cofa. Ono się opiera o podstawę akumulatora czy co ? Co ma na celu ten zabieg ?

Bo sam fakt, że dwójka "chodzi lepiej" to jest jedna sprawa - czyli przejście z jedynki na dwójkę. A co innego przejście na 2 przez synchronizację. Raczej w tym drugim przypadku deska pod akumulator nie pomoże...

Czyli co - kable zawadzają o wybierak ? To czemu na wyłączonym biegi hulają jak halny w tatrach ?
_________________
Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
Ostatnio zmieniony przez Golotheman 15-02-2018, 12:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 15-02-2018, 12:21   

Golotheman napisał/a:
mazin, No dobrze. Ale co ta deska zmieniła ? Jak dwójka wchodzi, to cięgno się cofa. Ono się opiera o podstawę akumulatora czy co ? Co ma na celu ten zabieg ?

Bo sam fakt, że dwójka "chodzi lepiej" to jest jedna sprawa - czyli przejście z jedynki na dwójkę. A co innego przejście na 2 przez synchronizację. Raczej w tym drugim przypadku deska pod akumulator nie pomoże...


Nie mam pojęcia i nie podejmuję się dyskusji. Odnotowuję tylko obserwację, że wkurzający objaw zniknął. Trik pisał o tym lata temu, o ile dobrze pamiętam, teoria opiera się na przemieszczeniu kabla, ze względu na podniesienie klemy, co skutkuje jego niewielkim przesunięciem. Czy uciska on cięgno, czy dotyka czegoś innego - nie mam pojęcia. Zastrzegam, że objaw kilka razy w moim lancelocie zanikał, tj. chwilowo nie występował, bez żadnych działań z mojej strony, o czym zresztą też pisałem. Nie wiem, jak będzie teraz. le skoro znów zniknął, to z pewnością jest związany z umiejscowieniem kabla/kabli.
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
Golotheman 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2015
Posty: 448
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-02-2018, 12:25   

Sprawdzę u siebie, czy jest jakaś kolizja wybieraka, cięgien z czymkolwiek i dam znać.
_________________
Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 
 
sharky 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII sedan 1.6 2012 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2017
Posty: 103
Skąd: Kalisz
Wysłany: 15-02-2018, 13:41   

U mnie po odpaleniu auta biegi też czasami ciężko wchodzą. Na wyłączonym silniku wchodzą bez najmniejszego problemu. Akumulator mam oryginalny od nowości. Auto z polskiego salonu.
_________________
Mitsubishi Lancer VIII sedan, Invite, 1.6 MIVEC 117 KM, kolor biały + pakiet Black, 2012 r.
 
 
Golotheman 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2015
Posty: 448
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-02-2018, 07:15   

Patrzyłem wczoraj pod maskę, próbowałem się przyjrzeć na wybierak czy coś tam zawadza, ale nic nie widziałem. Na zimnym biegi chodzą jak złoto. Jak się odpali, na zimnym jest ciężko i wyraźnie czuć, że synchronizatory mają problem z nabraniem obrotów (łatwo to sprawdzić - rozpędźcie auto do 20-30 km/h i spróbujcie wrzucić 1, ale bardzo powoli i słuchać - słychać jak rozkręca się wałek na wejściu). Jak się rozgrzeje i rozbełta olej (po około 15-20km) jest lepiej. Ale czuć takie charakterystyczne opóźnienie na 2. Myślę, że tam jest już sieczka i trzeba będzie ten olej wymienić.

sharky, masz inny silnik - zatem też inną przekładnię. Więc sprawa się może trochę różnić.
_________________
Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 
 
sharky 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII sedan 1.6 2012 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2017
Posty: 103
Skąd: Kalisz
Wysłany: 16-02-2018, 19:39   

Golotheman, ja mimo niskiego przebiegu muszę dla świętego spokoju wymienić w końcu olej w skrzyni na nowy i zobaczyć czy będzie jakaś różnica. Zaszkodzić na pewno nie zaszkodzi, może tylko pomóc. Pisałem o tym tutaj :arrow: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58931&start=105 Nie wiem jeszcze tylko czy wlewać GL-3 (wg instrukcji) czy GL-4 (polecany przez kilka osób na forum).
_________________
Mitsubishi Lancer VIII sedan, Invite, 1.6 MIVEC 117 KM, kolor biały + pakiet Black, 2012 r.
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 20-02-2018, 15:37   

mazin napisał/a:
Czy uciska on cięgno, czy dotyka czegoś innego - nie mam pojęcia.
Też mi się tak wydaje. :wink:
Kable są u mnie tak przypięte.

Zastanawia mnie, jak to wygląda u was :?:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.