Olej do skrzyni redukcyjnej/mechanizmu różnicowego |
Autor |
Wiadomość |
alegator
Forumowicz
Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Maj 2017 Posty: 103 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19-03-2019, 21:10
|
|
|
ja już ogladałem ten film a swoje wynurzenia opieram na rysunkach. Nieważne , istotne jest to, że naped na tył nie jest realizowany poprzez sprzęgnięcie przekładni kątowej z lewą półośką i tyle. To odpowiedź na powtarzające się co jakiś czas pytania o to. Pozdr. |
_________________ Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę |
|
|
|
 |
mazi mitsubishi
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2017 Posty: 33 Skąd: Małogoszcz
|
|
|
|
 |
raptor
Forumowicz
Auto: Outlander II 2008 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Sty 2016 Posty: 82 Skąd: się biorą dzieci ?
|
Wysłany: 30-07-2019, 06:12
|
|
|
Ja wlałem tego Valvolin Heavy Duty Axle Oil GL-5 SAE 80W-90, 2x1L ponieważ potrzebujemy wlać 2 x 0.55-0.6 |
|
|
|
 |
toppk
Forumowicz
Auto: O2, glonojad, 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2014 Posty: 95 Skąd: RW
|
Wysłany: 06-08-2019, 18:41
|
|
|
To przelałeś prawie dwukrotnie |
|
|
|
 |
raptor
Forumowicz
Auto: Outlander II 2008 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Sty 2016 Posty: 82 Skąd: się biorą dzieci ?
|
Wysłany: 06-08-2019, 19:03
|
|
|
Do dyfra i transferu wchodzi po 0.55 wg serwisówki, skoro wiesz lepiej niż skośnoocy inżynierowie Mitsubishi to szacun. |
|
|
|
 |
toppk
Forumowicz
Auto: O2, glonojad, 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2014 Posty: 95 Skąd: RW
|
Wysłany: 06-08-2019, 19:06
|
|
|
A ty napisałeś, że wlałeś 2 x 1 L - czyli 2 litry.
Chyba, że ja nie zrozumiałem żartu.. (?) |
|
|
|
 |
piter614
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2017 Posty: 32 Skąd: polkowice
|
Wysłany: 09-01-2020, 11:49
|
|
|
Przeglądam ten wątek i widzę że każdy użytkownik poleca innej firmy olej
Nie ma znacznego info jaki dokładnie ?
Teraz właśnie i ja stoję na drodze do wymiany ale tylko dlatego że mi dwumasa padła i przy okazji wymienię oleje
polecacie konkretnie jakom firmę nie wiem np motul? |
|
|
|
 |
Bosy
Nowy Forumowicz
Auto: OutlanderII2.0DiDIntense+/2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 23 Skąd: Tarczyn
|
Wysłany: 18-02-2020, 15:26
|
|
|
Warunki gwarancji na naprawioną skrzynię biegow O2 2.0DiD.
1. Zalanie (każde) skrzyni olejem Motul 75W80 w ilości 2.6 litra !!!!!
2. Pierwsza wymiana oleju po 2k km.
3. Następne wymiany oleju w okresach 45k km. !!!!!!
Może przy takich warunkach eksploatacji wytrzyma ponad 250 k km 🙂 |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 20-02-2020, 22:10
|
|
|
Bosy napisał/a: | Warunki gwarancji na naprawioną skrzynię biegow O2 2.0DiD.
1. Zalanie (każde) skrzyni olejem Motul 75W80 w ilości 2.6 litra !!!!!
|
Z czym był problem w tej skrzyni?
2,6 litra? U mnie zaczyna kapać z otworu wlewowego/kontrolnego przy b.blisko 2 litrach ... |
|
|
|
 |
Bosy
Nowy Forumowicz
Auto: OutlanderII2.0DiDIntense+/2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 23 Skąd: Tarczyn
|
Wysłany: 23-02-2020, 16:38
|
|
|
Skrzynia biegów o przebiegu 250 k km (mój przebieg) zakupiona po awarii poprzedniej z deklarowany przebiegiem ok 120 k km, czyli w sumie ok 370 k km. Awaria 2, 3 i 4 bieg, prawdopodobnie łożyska.
Jej poprzedniczka przebieg też około 250 k km, uszkodzony wałek i koło 6 biegu (zerwany wieloklin) co jest wadą tych skrzyń. Podobno powyższy przebieg jest granicą ich wytrzymałości .
Na moją uwagę co do ilości oleju naprawiający zasugerował napełnianie przez wykrecony czujnik biegu wstecznego . Cóż jego gwarancja więc tak zrobiłem. |
|
|
|
 |
dartex2
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.2 hdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2019 Posty: 3 Skąd: Zdunska Wola
|
Wysłany: 20-07-2020, 22:15
|
|
|
Wymieniłem w tylnim moście a teraz się powiesiłem ponieważ nie wiem.gfzie są śruby do spuszczania z przodu.sciagnolem obudowę i są 2 mozliwosci .Pierwsza to dwie śruby w skrzyni na torksyy lub dalej niedaleko śruby spustowej oleju jest kolejną na klucz chyba 24tyle że nie widziałem wlewu.Pomozecie bo przeszukałem pod outlanderem inpeugocie i nie mam jednoznacznej odpowiedzi.ChodI oczywiście o wymianę oleju w dyfrze przednim.Prosze o pilna odpowiedź bo jutro ruszam w trasę a auto rozgrzebane
[ Dodano: 21-07-2020, 10:03 ]
Chciałbym wysłać zdjęcia ale jestem świeży i nie wiem jak
[ Dodano: 21-07-2020, 10:12 ]
https://imageshack.com/i/pnmu6rJfj
https://imageshack.com/i/pmWx96qXj
[ Dodano: 21-07-2020, 11:18 ]
Sorry za zaśmiecanie ale naprawdę od wczoraj siedzę i szukam tych śrub i za cholerę nie mogę znaleźć.SadE że to śruba z 2 zdjęcia ale jeśli nią spuszce to nie mogę znaleźć wlewu(no chyba że jest pod tą blaszka na 4 sruby |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
dartex2
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.2 hdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2019 Posty: 3 Skąd: Zdunska Wola
|
Wysłany: 21-07-2020, 17:26
|
|
|
Siedzę już godzinę i nie znalazłem. Znalazlem.uklad ale nic o wlewie
[ Dodano: 21-07-2020, 19:20 ]
Zrobione.Oczoplasu dostałem od szukania ale znalazłem .dzięki |
|
|
|
 |
VipoSek
Nowy Forumowicz Zwykły Hobbysta
Auto: Citroën C-Crosser 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2020 Posty: 2 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 23-11-2020, 23:21
|
|
|
dartex2 napisał/a: | Siedzę już godzinę i nie znalazłem. Znalazlem.uklad ale nic o wlewie
[ Dodano: 21-07-2020, 19:20 ]
Zrobione.Oczoplasu dostałem od szukania ale znalazłem .dzięki |
Siemka mam ten sam problem w 2.2 HDI, ale C-Crosser (ale to to samo).
Tylny dyfer wymieniony olej, a przód?
Spustową widać, ale gdzie jest wlewowa?
I gdzie jest spustowa i wlewowa od manualnej skrzyni.. nie ruszałem nic bo jak nie jestem pewny to lepiej nie ruszać bo się złą wykręci śrubę na skrzyni i biegów nie będę miał
Mógłbyś nakierować na, której stronie jaki dział znalazłeś te informacje gdzie są te korki lub byłoby znakomicie jakbyś zrobił 2 zdjęcia ze strzałkami dla potomnych.
Z góry wielkie dzięki!!
EDIT:
Dobra już mam...
dla potomnych ...
Skrzynia:
Rozdzielacz z przodu obok skrzyni:
Źródło: http://mmc-manuals.ru/man...09/index_M1.htm
Jutro porobię zdjęcia oryginale kolorowe i wstawię gdzie i które to śruby.
Dzięki i pozdrawiam forumowiczów. |
|
|
|
 |
gosebus
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsu Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 23 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21-01-2021, 17:09
|
|
|
Do mojego 2.0 DID 2008 oleje wg http://mmc-manuals.ru/ to:
1. Skrzynia Biegów:
DiaQueen NEW MULTI GEAR OIL SAE 75W-80 API GL-3 - 2.0L / 2.5L
Wybrałem: Liqui Moly Getrieboil 75W80 GL3+ 1L - 20464
2. Przekładnia kątowa skrzyni:
Hypoid gear oil API classification GL-5, SAE90 - 0.54L
Wybrałem: RAVENOL EPX SAE 90 API GL-5
ale on nie ma dopisku, że przeznaczony do przekladni hipoidalnych, nic innego SAE90 nie mogłem znaleźć. Taki może być, czy szukać coś innego? Albo zastosować taki sam jak do dyfra 80W?
3. Dyfer:
Hypoid gear oil API classification GL-5, SAE 80W - 0.5L
Wybrałem: Liqui Moly HIPOIDALNY OLEJ PRZEKŁADNIOWY GL5 SAE 80W 1L - 1025
Dobrze dobrałem? Zaznaczę, że po przeczytaniu 11 stron tematu, każdy pisze co innego..
Oleje zmieniam, ponieważ po wymianie skrzyni biegów, mechanik zalał do skrzyni 75W90 GL5, i na zimnym 1-2 bieg wchodzą bardzo ciężko. |
Ostatnio zmieniony przez gosebus 27-01-2021, 12:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|