Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej do skrzyni redukcyjnej/mechanizmu różnicowego
Autor Wiadomość
alegator 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 103
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-03-2019, 21:10   

ja już ogladałem ten film a swoje wynurzenia opieram na rysunkach. Nieważne , istotne jest to, że naped na tył nie jest realizowany poprzez sprzęgnięcie przekładni kątowej z lewą półośką i tyle. To odpowiedź na powtarzające się co jakiś czas pytania o to. :axe: Pozdr.
_________________
Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę
 
 
mazi mitsubishi 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 33
Skąd: Małogoszcz
Wysłany: 29-07-2019, 22:12   

https://youtu.be/Za9AA96Tz-c
Ostatnio zmieniony przez mazi mitsubishi 31-07-2019, 13:32, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
raptor 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2008 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 82
Skąd: się biorą dzieci ?
Wysłany: 30-07-2019, 06:12   

Ja wlałem tego Valvolin Heavy Duty Axle Oil GL-5 SAE 80W-90, 2x1L ponieważ potrzebujemy wlać 2 x 0.55-0.6 :lol:
 
 
toppk 
Forumowicz

Auto: O2, glonojad, 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 95
Skąd: RW
Wysłany: 06-08-2019, 18:41   

To przelałeś prawie dwukrotnie :wink:
 
 
raptor 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2008 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 82
Skąd: się biorą dzieci ?
Wysłany: 06-08-2019, 19:03   

Do dyfra i transferu wchodzi po 0.55 wg serwisówki, skoro wiesz lepiej niż skośnoocy inżynierowie Mitsubishi to szacun.
 
 
toppk 
Forumowicz

Auto: O2, glonojad, 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 95
Skąd: RW
Wysłany: 06-08-2019, 19:06   

A ty napisałeś, że wlałeś 2 x 1 L - czyli 2 litry. :wink:
Chyba, że ja nie zrozumiałem żartu.. (?)
 
 
piter614 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2017
Posty: 32
Skąd: polkowice
Wysłany: 09-01-2020, 11:49   

Przeglądam ten wątek i widzę że każdy użytkownik poleca innej firmy olej
Nie ma znacznego info jaki dokładnie ?
Teraz właśnie i ja stoję na drodze do wymiany ale tylko dlatego że mi dwumasa padła i przy okazji wymienię oleje
polecacie konkretnie jakom firmę nie wiem np motul?
 
 
Bosy 
Nowy Forumowicz

Auto: OutlanderII2.0DiDIntense+/2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 23
Skąd: Tarczyn
Wysłany: 18-02-2020, 15:26   

Warunki gwarancji na naprawioną skrzynię biegow O2 2.0DiD.
1. Zalanie (każde) skrzyni olejem Motul 75W80 w ilości 2.6 litra !!!!!
2. Pierwsza wymiana oleju po 2k km.
3. Następne wymiany oleju w okresach 45k km. !!!!!!

Może przy takich warunkach eksploatacji wytrzyma ponad 250 k km 🙂
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 20-02-2020, 22:10   

Bosy napisał/a:
Warunki gwarancji na naprawioną skrzynię biegow O2 2.0DiD.
1. Zalanie (każde) skrzyni olejem Motul 75W80 w ilości 2.6 litra !!!!!


Z czym był problem w tej skrzyni?
2,6 litra? U mnie zaczyna kapać z otworu wlewowego/kontrolnego przy b.blisko 2 litrach ...
 
 
Bosy 
Nowy Forumowicz

Auto: OutlanderII2.0DiDIntense+/2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 23
Skąd: Tarczyn
Wysłany: 23-02-2020, 16:38   

Skrzynia biegów o przebiegu 250 k km (mój przebieg) zakupiona po awarii poprzedniej z deklarowany przebiegiem ok 120 k km, czyli w sumie ok 370 k km. Awaria 2, 3 i 4 bieg, prawdopodobnie łożyska.
Jej poprzedniczka przebieg też około 250 k km, uszkodzony wałek i koło 6 biegu (zerwany wieloklin) co jest wadą tych skrzyń. Podobno powyższy przebieg jest granicą ich wytrzymałości :cry: .
Na moją uwagę co do ilości oleju naprawiający zasugerował napełnianie przez wykrecony czujnik biegu wstecznego :? . Cóż jego gwarancja więc tak zrobiłem. :)
 
 
dartex2 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 hdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2019
Posty: 3
Skąd: Zdunska Wola
Wysłany: 20-07-2020, 22:15   

Wymieniłem w tylnim moście a teraz się powiesiłem ponieważ nie wiem.gfzie są śruby do spuszczania z przodu.sciagnolem obudowę i są 2 mozliwosci .Pierwsza to dwie śruby w skrzyni na torksyy lub dalej niedaleko śruby spustowej oleju jest kolejną na klucz chyba 24tyle że nie widziałem wlewu.Pomozecie bo przeszukałem pod outlanderem inpeugocie i nie mam jednoznacznej odpowiedzi.ChodI oczywiście o wymianę oleju w dyfrze przednim.Prosze o pilna odpowiedź bo jutro ruszam w trasę a auto rozgrzebane

[ Dodano: 21-07-2020, 10:03 ]
Chciałbym wysłać zdjęcia ale jestem świeży i nie wiem jak

[ Dodano: 21-07-2020, 10:12 ]
https://imageshack.com/i/pnmu6rJfj
https://imageshack.com/i/pmWx96qXj

[ Dodano: 21-07-2020, 11:18 ]
Sorry za zaśmiecanie ale naprawdę od wczoraj siedzę i szukam tych śrub i za cholerę nie mogę znaleźć.SadE że to śruba z 2 zdjęcia ale jeśli nią spuszce to nie mogę znaleźć wlewu(no chyba że jest pod tą blaszka na 4 sruby
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-07-2020, 11:46   

Poszukaj w manualu, powinno być pokazane.
http://mmc-manuals.ru/man...12/index_M1.htm
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
dartex2 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 hdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2019
Posty: 3
Skąd: Zdunska Wola
Wysłany: 21-07-2020, 17:26   

Siedzę już godzinę i nie znalazłem. Znalazlem.uklad ale nic o wlewie

[ Dodano: 21-07-2020, 19:20 ]
Zrobione.Oczoplasu dostałem od szukania ale znalazłem .dzięki
 
 
VipoSek 
Nowy Forumowicz
Zwykły Hobbysta

Auto: Citroën C-Crosser 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2020
Posty: 2
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 23-11-2020, 23:21   

dartex2 napisał/a:
Siedzę już godzinę i nie znalazłem. Znalazlem.uklad ale nic o wlewie

[ Dodano: 21-07-2020, 19:20 ]
Zrobione.Oczoplasu dostałem od szukania ale znalazłem .dzięki


Siemka mam ten sam problem w 2.2 HDI, ale C-Crosser (ale to to samo).
Tylny dyfer wymieniony olej, a przód? :butthead:
Spustową widać, ale gdzie jest wlewowa? :shock:
I gdzie jest spustowa i wlewowa od manualnej skrzyni.. nie ruszałem nic bo jak nie jestem pewny to lepiej nie ruszać bo się złą wykręci śrubę na skrzyni i biegów nie będę miał :badgrin:

Mógłbyś nakierować na, której stronie jaki dział znalazłeś te informacje gdzie są te korki lub byłoby znakomicie jakbyś zrobił 2 zdjęcia ze strzałkami dla potomnych.

Z góry wielkie dzięki!!


EDIT:

Dobra już mam...

dla potomnych ...

Skrzynia:




Rozdzielacz z przodu obok skrzyni:


Źródło: http://mmc-manuals.ru/man...09/index_M1.htm


Jutro porobię zdjęcia oryginale kolorowe i wstawię gdzie i które to śruby.
Dzięki i pozdrawiam forumowiczów.
 
 
 
gosebus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 23
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21-01-2021, 17:09   

Do mojego 2.0 DID 2008 oleje wg http://mmc-manuals.ru/ to:
1. Skrzynia Biegów:
    DiaQueen NEW MULTI GEAR OIL SAE 75W-80 API GL-3 - 2.0L / 2.5L
    Wybrałem: Liqui Moly Getrieboil 75W80 GL3+ 1L - 20464

2. Przekładnia kątowa skrzyni:
    Hypoid gear oil API classification GL-5, SAE90 - 0.54L
    Wybrałem: RAVENOL EPX SAE 90 API GL-5
    ale on nie ma dopisku, że przeznaczony do przekladni hipoidalnych, nic innego SAE90 nie mogłem znaleźć. Taki może być, czy szukać coś innego? Albo zastosować taki sam jak do dyfra 80W?

3. Dyfer:
    Hypoid gear oil API classification GL-5, SAE 80W - 0.5L
    Wybrałem: Liqui Moly HIPOIDALNY OLEJ PRZEKŁADNIOWY GL5 SAE 80W 1L - 1025


Dobrze dobrałem? Zaznaczę, że po przeczytaniu 11 stron tematu, każdy pisze co innego..
Oleje zmieniam, ponieważ po wymianie skrzyni biegów, mechanik zalał do skrzyni 75W90 GL5, i na zimnym 1-2 bieg wchodzą bardzo ciężko.
Ostatnio zmieniony przez gosebus 27-01-2021, 12:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.