Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
06-04-2006, 22:43
[Carisma] FAQ diagnoza, odczyt, kasowanie, inspekcja błędów
Autor Wiadomość
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-01-2018, 10:55   

 
 
Adamus211 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8glx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2018
Posty: 3
Skąd: Bytom
Wysłany: 21-02-2018, 21:16   

Witam wszystkich fanów marki :)
Piszę w tym temacie, ponieważ mam problem z autkiem, mianowicie zapaliła się kontrolka CE, podczas próby odczytania błędu podanego w tym temacie, po podpięciu przewodu do terminala 1 oraz drugiego do masy, spaliło bezpiecznik od (zegarek, radio, światełko w środku), pytanie jak to teraz odczytać czy może jednak zrobiłem coś źle.
Autko Carisma 98 1.8glx PB/LPG.
Z góry dzięki za pomoc :)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-02-2018, 21:24   

Adamus211 napisał/a:
po podpięciu przewodu do terminala 1 oraz drugiego do masy

Ale zworkę robi się na pinach 1 i 4 :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
koniszua 
Forumowicz
koniszua

Auto: mitsubishi carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 40
Skąd: Kamienna
Wysłany: 21-02-2018, 21:53   

Sam szukając jak się podpina 'zworkę' do złącza cari 98 1,6 znalazłem szereg błędndych opisów złączy, nawet w tym bodaj poście był podany "odwrotny" opis wyprowadzeń potem skorygowany i opisany poprawnie. Ale nigdzie nie znalazłem opisu 'spinania z masą' :O
Nawet chyba próbowałem (po skasowaniu błędów odpięciem aku i ponownym sczytywaniu) odpalić silnik na zworce.. na szczęście nic się nie stało! :D
Ostatnio zmieniony przez koniszua 21-02-2018, 21:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adamus211 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8glx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2018
Posty: 3
Skąd: Bytom
Wysłany: 21-02-2018, 21:55   

W pierwszym poście tematu jest o tym wspomniane.
"2. podłączyć kabelek do terminalu nr. 1 na wtyku diagnostycznym, a drugi jego koniec wedle uznania do jakiejś śrubki z "masą" lub do terminalu nr. 4 który to jest terminalem "zerowym" znaczy GND"
 
 
koniszua 
Forumowicz
koniszua

Auto: mitsubishi carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 40
Skąd: Kamienna
Wysłany: 21-02-2018, 21:59   

Masa masie nie równa na złączu jest masa kompa a nie auta, niby drobna rzecz a robi różnicę.
 
 
systalon 
Nowy Forumowicz
SysTalon

Auto: carisma 1.6 SOHC @ 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 25
Skąd: Pomorza
Wysłany: 21-02-2018, 22:00   

Adamus211 czy dobrze wyczytałeś pin 1 ?



Bo wygląda jakbyś się wpiął w pin 16. ewentualnie sprawdź miernikiem , łącząc pin 1 i masę pojazdu nie powinno być żadnego napięcia.

Bizi78, wg schematów od mojej cari 1.6 1997r. pin 4 to inaczej po prostu "minus" w instalacji. Jak sczytuję błędy to bez różnicy czy połączę pin 1 z pinem 4 czy też z masą karoserii, na jedno wychodzi.
Chyba, że autko Adamusa211 ma już pełnoprawne OBD2 jak np. w GDI po 1999r. bodajże, wtedy nie ma możliwości sczytywania kodów błyskowych (w co raczej wątpię) .

Edit. Co racja to racja. Pin 4 to masa bezpośrednio z kompa, tylko, że jeszcze nigdy tak nie łączyłem. Podłączając interfejs czy też sczytując błędy zawszę łączę do masy i jeszcze nic się nie stało :)
Ostatnio zmieniony przez systalon 21-02-2018, 22:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-02-2018, 22:09   

Tutaj fotka zworki w space starze.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
systalon 
Nowy Forumowicz
SysTalon

Auto: carisma 1.6 SOHC @ 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 25
Skąd: Pomorza
Wysłany: 21-02-2018, 22:13   

U mnie w Cari Wtyk jest jak na załączonym przeze mnie zdjęciu, czyli do góry nogami porównując z wtykiem z SpaceStara Bizi78. I też oczywiście w innym miejscu umiejscowiony.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-02-2018, 22:15   

Adamus211, trochę zawiło napisałeś 8) .
Jakbyś napisał jak poniżej to bym się nie czepiał :wink: .

Adamus211 napisał/a:
po podpięciu przewodu do terminala 1 oraz drugiego końca przewodu do masy
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Adamus211 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8glx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2018
Posty: 3
Skąd: Bytom
Wysłany: 21-02-2018, 22:20   

Jutro to jeszcze raz sprawdzę i spróbuje ponownie.
Jeszcze jedno pytanko, autko jest z automatem, ale to raczej nie ma wpływu na odczytywanie błędów.
Ostatnio obroty falowały, CE się zaświeciło(nie mrugało) po czyszczeniu przepustnicy oraz przepływki wszystko wróciło do normy, obroty się ustabilizowały na poziomie 1.5k(troszkę wysoko-dla testu), autko dużo lepiej się zbierało, natomiast następnego dnia znów CE, ale obroty stały dalej na 1.5k, minęły dwa tygodnie od czyszczenia i obroty dziś spadły znowu do poziomu 500-1000, oczywiście znów ma tzw, muła.
Jutro postaram sie odczytać błędy i dam znać czy się udało.
Dzięki wszystkim za aktualną pomoc :)
 
 
koniszua 
Forumowicz
koniszua

Auto: mitsubishi carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 40
Skąd: Kamienna
Wysłany: 21-02-2018, 22:31   

systalon napisał/a:
Edit. Co racja to racja. Pin 4 to masa bezpośrednio z kompa, tylko, że jeszcze nigdy tak nie łączyłem. Podłączając interfejs czy też sczytując błędy zawszę łączę do masy i jeszcze nic się nie stało :)

W elektronice potrafi to mieć znaczenie. Wszystko zależy od zastosowanych połączeń/zabezpieczeń w danym modelu. Kolega może mieć problem... bo albo źle połączył (niewłaściwie) albo zadziałało zabezpieczanie właśnie.
Ja kopałem ze 3 dni zanim sie"odważyłem" zworkę dać ;)
U mnie zadziałało :)

[ Dodano: 19-09-2018, 19:59 ]
Poproszę ponownie o pomoc w odczycie kodów :|
https://youtu.be/Nw8Zz0wi-Yg
miałem 11 i 24, pierwszy czujnik licznika drugi sonda lambda oba zostały bo czujnik dalej nie podłączony a lambda świruje przez nieszczelność tłumika (zlikwidowałem 2 mam 3 wiec błąd ciągle wraca :| ) interesuję mnie czy jakieś nowe się pojawiły bo mam od dziś problem z układem paliwowym 0v zasilania benzyną odpala tylko w trybie awaryjnym na LPG, po odpaleniu na LPG gdy silnik chodzi zasilanie pompy w baku jest. Niestety nie mogę sprawdzić wtedy czy na benzynie będzie działać bo nie da się wyłączyć LPG.
A odczytanie tych mignięć w cari to masakra normalnie dla mnie , mi wychodzi ciągle 11 i 24 :|
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-09-2018, 20:37   

No i takie błędy są :) Są ciągle powtarzane, długie mignięcia to dziesiątki a krótkie to jedności. Trochę dziwnie to działa w Carismie, na samym początku kontrolka ze świecenia ciągłego przechodzi odrazu do mrugania bez żadnej przerwy i to pierwsze świecenie jest dość długie co często wprowadza w błąd mniej doświadczonych :) dlatego najlepiej poczekać na powtórkę.
 
 
koniszua 
Forumowicz
koniszua

Auto: mitsubishi carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 40
Skąd: Kamienna
Wysłany: 20-09-2018, 04:59   

Zgadza się pierwszy odczyt mi nie wychodzi a potem problemem jest wyłapać kiedy zaczyna się powtórka ;)
 
 
masa777 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9TD 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2019
Posty: 1
Skąd: Parczew
Wysłany: 01-01-2019, 18:08   

Witam.
Mam Mitsubishi Carisma 1.9TD 2000r. na pompie Lucas. Kilkanaście sekund po odpaleniu dochodzi metaliczne rechotanie z silnika, później się ucisza, czasem zagra jak na plaku. Check na odpalonym silniku włączy się na parę sekund i zaraz gaśnie, za parę minut pracy powtarza się to.
Trochę poczytałem fora i wyszło mi że ten silnik można diagnozować tylko metodą na spinacz. Podobno VAG KKL FTDI 232 + EVO Scan jest dobry do 1,8GDI, z benzyną mój kolega tym zestawem też się łączył ale do 1.9TD już nie bo rozumiem, że transmisja idzie w tym autku innymi protokołami ISO...

Pytanie jest takie czy istnieje interfejs i program, który pozwoliłby mi podglądać błędy i wartości rzeczywiste oraz kasować błędy z silnika 1.9TD 2000r. ? Najbardziej zależy mi na silniku, chociaż AirBag i ABS też byłoby fajnie podiagnozować.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.