Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej do skrzyni redukcyjnej/mechanizmu różnicowego
Autor Wiadomość
VipoSek 
Nowy Forumowicz
Zwykły Hobbysta

Auto: Citroën C-Crosser 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2020
Posty: 2
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 22-01-2021, 11:00   

gosebus napisał/a:
, i na zimnym 1-2 bieg wchodzą bardzo ciężko.


Z tym to bym się zbytnio nie przejmował, u mnie mimo właściwego oleju też biegi czasami jjakby haczą, trzeba po prostu z początku na zimnym spokojnie, ostrożnie jeździć i poczekać aż się zagrzeje. Z tego co kojarzę w większości manuali tak jest. Co ciekawe nie musi to być związane wcale ze skrzynią biegów tylko z głupimi linkami od skrzyni biegów, które jak każdy metal się kurczą i rozciągają pod wpływem temperatury. Gdy w komorze silnika jest zimno i wszystko jest zimne linki mogą być po prostu przykurczone i biegi nie będą wchodziły jak w masło. Druga sprawa olej też musi się wszędzie rozprowadzić po skrzyni, olej do skrzyń przecież wcale nie jest aż tak lepki, więc spływa po dłuższym postoju. W nowym samochodach też się tak zdarza zależy po prostu od rozwiązania zmiany biegów. Miałem i mam tak też w VW Golf V 2.0 FSI, Transporter T5, 5.1 2.0TDI, Caddy 1.9TDI i inne po rozgrzaniu wchodzą jak w masło, no chyba, że się szarpie i strzela ze sprzęgła jak wariat to może coś nie wyjść. :badgrin: tak czy siak samochody nowe czy z małym przebiegiem też nie są aksamitne jak nie są rozgrzane.
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10727
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 22-01-2021, 11:51   

gosebus napisał/a:
Dobrze dobrałem? Zaznaczę, że po przeczytaniu 11 stron tematu, każdy pisze co innego..
Oleje zmieniam, ponieważ po wymianie skrzyni biegów, mechanik zalał do skrzyni 75W90 GL5, i na zimnym 1-2 bieg wchodzą bardzo ciężko.

Dobry wybór jesli chodzi o oleje do skrzyń. Haczy bo w90 masz zamiast 80W. U mnie w galancie pomogło i od zawsze jest dobrze.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 22-01-2021, 21:30   

gosebus napisał/a:
Do mojego 2.0 DID 2008 oleje wg http://mmc-manuals.ru/ to:
1. Skrzynia Biegów:
    DiaQueen NEW MULTI GEAR OIL SAE 75W-80 API GL-3 - 2.0L / 2.5L
    Wybrałem: Liqui Moly Getrieboil 75W80 GL3+ 1L - 20464

2. Reduktor skrzyni:
    Hypoid gear oil API classification GL-5, SAE90 - 0.54L
    Wybrałem: RAVENOL EPX SAE 90 API GL-5
    ale on nie ma dopisku, że przeznaczony do przekladni hipoidalnych, nic innego SAE90 nie mogłem znaleźć. Taki może być, czy szukać coś innego? Albo zastosować taki sam jak do dyfra 80W?

3. Dyfer:
    Hypoid gear oil API classification GL-5, SAE 80W - 0.5L
    Wybrałem: Liqui Moly HIPOIDALNY OLEJ PRZEKŁADNIOWY GL5 SAE 80W 1L - 1025


Dobrze dobrałem? Zaznaczę, że po przeczytaniu 11 stron tematu, każdy pisze co innego..
Oleje zmieniam, ponieważ po wymianie skrzyni biegów, mechanik zalał do skrzyni 75W90 GL5, i na zimnym 1-2 bieg wchodzą bardzo ciężko.


Niepotrzebnie się z tym rozterkujesz - po prostu wejdź na stronę jakiegoś ulubionego producenta olejów i w dobieraczce podaj dane swojego auta i już.

PS. A co Ty masz za wersję napędu - reduktor? No ja tam mam tylko transfer :-)
 
 
gosebus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 23
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-01-2021, 12:33   

Moody napisał/a:

Niepotrzebnie się z tym rozterkujesz - po prostu wejdź na stronę jakiegoś ulubionego producenta olejów i w dobieraczce podaj dane swojego auta i już.

PS. A co Ty masz za wersję napędu - reduktor? No ja tam mam tylko transfer :-)


Właśnie te katalogi zawierają błędne dane. Mechanik, co wcześniej wlał 75W90 do skrzyni, też posiłkował się katalogiem.
Skrzynia ma już właściwy 75W80 GL3 i jest jak powinno być :)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10727
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 27-01-2021, 14:38   

gosebus napisał/a:
Skrzynia ma już właściwy 75W80 GL3 i jest jak powinno być

No i o to chodzi.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
VG 
Forumowicz

Auto: 2x Outek 2.0/2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 213
Skąd: Macowieckie
Wysłany: 17-09-2022, 21:48   

Czy do O3 idzie do dyfra taki sam olej jak do O2 ?
 
 
Gac3k 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2 di-d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2022
Posty: 5
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 25-11-2022, 12:36   

gosebus napisał/a:
Moody napisał/a:

Niepotrzebnie się z tym rozterkujesz - po prostu wejdź na stronę jakiegoś ulubionego producenta olejów i w dobieraczce podaj dane swojego auta i już.

PS. A co Ty masz za wersję napędu - reduktor? No ja tam mam tylko transfer :-)


Właśnie te katalogi zawierają błędne dane. Mechanik, co wcześniej wlał 75W90 do skrzyni, też posiłkował się katalogiem.
Skrzynia ma już właściwy 75W80 GL3 i jest jak powinno być :)


Chyba coś w tym jest - w manualu do O2 do silnika 2.0 did jest olej “VW 50501/50601/50700”. Tutaj jest taki psikus bo z tego co zorientowałęm się to 2.0 did powinien mieć DPF'a. Jeśli jest DPF to przy VW nie używa się oleju 505.01 bo ma duża ilość popiołu wytwarzaną przy spalaniu i może ubić DPF'a. Norma dla DPF to 504.00/507.00, która jest wpisana.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.