Lancer 1.8 CVT |
Autor |
Wiadomość |
M@teusz607
Forumowicz M@teusz607
Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 198 Skąd: Radzyń Podlaski
|
Wysłany: 11-10-2011, 23:36
|
|
|
olosoft napisał/a: | na youtube jest tego sporo |
ale mało co jest na temat
Interesuje mnie dokładnie coś takiego jak to http://www.youtube.com/watch?v=46Tqa5vqe-A tylko że przy różnych prędkościach, a w takie spalanie przy 130 km/h nie potrafię uwierzyć jakoś
jaca71 napisał/a: | olosoft napisał/a:
torque converter czyli przemiennik momentu obrotowego
M@teusz607 napisał/a:
sprzęgło hydrokinetyczne
To jest to samo, chociaż druga nazwa jest ze wszech miar niesłuszna |
Czyli jest ta strata energi> paliwa przez ten element?
george2 napisał/a: | Motor przy tej przekładni kręci się w granicach 1300-2000 obrotów przy normalnej eksploatacji |
Jakoś ani trochę mi się nie widzi dynamika jazdy poniżej 2k RPM |
_________________ LPG- Stag 300 Premium+AC R01+Hana 2000 |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-10-2011, 23:54
|
|
|
M@teusz607, ogólnie jest tak: w trasie CVT będzie oszczędniejsze przy większych prędkościach, ze względu na maksymalne przełożenie skrzyni wyższe, niż 5-ty bieg w manualu.
W mieście pewnie będzie palił więcej niż manual, ze względu na konstrukcję (przeniesienie napędu) jak również ze względu na mniejszą kontrolę kierowcy na dobierane przełożenie (no chyba, że jeździsz na manualnym trybie). Mam na myśli ecodriving
Co do dynamiki:
M@teusz607 napisał/a: | Jakoś ani trochę mi się nie widzi dynamika jazdy poniżej 2k RPM |
Przecież to jest automat! Sam dobierze przełożenie aby uzyskać dobrą dynamikę. Jak depniesz, to "zredukuje" i wkręci się na 5000... Tak samo, jak zwykły automat... |
|
|
|
 |
olosoft
Mitsumaniak 02431/KMM

Auto: Sportback Instyle CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 223 Skąd: PL
|
Wysłany: 12-10-2011, 10:18
|
|
|
M@teusz607,
dynamiki poniżej 2000 obr/min nie ma żadnej, po prostu się toczysz płynnie i w miarę oszczędnie, jak wdepniesz to samochód nie zbiera się zbyt szybko bo wzrost obrotów i redukcja przełożenia zajmuje sporo czasu, można to przyspieszyć i od tego są łopatki, do CVT trzeba się przyzwyczaić i nauczyć tym jeździć żeby osiągnąć zadowalające spalanie, jazda z użyciem łopatek lub wybieraka jest bardzo dynamiczna (jak na tego typu przekładnię) i daje masę frajdy,
ze spalaniem nie jest tak różowo ale w normie dla tego rodzaju napędu, w moim przypadku 70% miasto/30% trasy wychodzi ok 10l/100km, za miastem przy nagrzanym silniku 6,7l to nie problem ale w mieście 12,5l przy zimnym też się zdarza,
co do żywotności skrzyni to sam bym chciał wiedzieć, prędzej jednak osiągnę termin wymiany płynu niż przebieg,
czy ktoś zrobił z CVT ponad 100kkm? czy ktoś miał awarię/wymianę przekładni CVT? |
|
|
|
 |
george2
Mitsumaniak
Auto: Lancer CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2010 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-10-2011, 14:08
|
|
|
Firma Jatco producent skrzyni wyprodukowała już ich ponad 10 milonów sztuk. Gbyby były awaryjne to by było o tym głośno. W USA i w Kanadzie Nissan daje na nie 10 lat gwarancji lub 150000 tys. mil. Stosowane są między innymi w Outlanderach i też na razie nie słychać o kłopotach i niech tak zostanie. Nasza skrzynia to F1CJA według Mitsubishi a JF 011E według Jatco. |
|
|
|
 |
cabaniarz
Mitsumaniak

Auto: LANCER SB 1.8 INTENSE 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 467 Skąd: EŁK
|
Wysłany: 12-10-2011, 18:40
|
|
|
george2 napisał/a: | 150000 tys. mil |
no chyba trochę przesadziłeś |
_________________ Mitsubishi LANCER SPORTBACK 1.8 INTENSE 2008
02390/KMM
 |
|
|
|
 |
george2
Mitsumaniak
Auto: Lancer CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2010 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-10-2011, 22:27
|
|
|
Masz rację kolego , gwarancja to 120000 tyś mil lub 10 lat. Swoją drogą to gdyby u nas była połowa tzn. 100000 tyś km lub 5 lat to też bym się cieszył.
http://paultan.org/2009/1...ssion-warranty/ |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 12-10-2011, 22:47
|
|
|
george2, przy wymianie oleju co 3-5tys. mil ? |
|
|
|
 |
M@teusz607
Forumowicz M@teusz607
Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 198 Skąd: Radzyń Podlaski
|
Wysłany: 12-10-2011, 23:30
|
|
|
george2 napisał/a: | 120000 tyś mil |
jak piszesz całą cyfrę to nie pisz "tyś" bo wyszło ci 120 milionów mil |
Ostatnio zmieniony przez M@teusz607 13-10-2011, 23:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-10-2011, 10:56
|
|
|
Chłopaki: 120 000 tys = 120 mln...
Czyli można powiedzieć, że niemalże(!) dożywotnia;) - z tego co pamiętam, to 1 mila "lądowa" to około 1600m, więc 120 tys *1'609 m = 193'080 km; czyli około 10 lat jeżdżenia..
Dużo. |
|
|
|
 |
george2
Mitsumaniak
Auto: Lancer CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2010 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-10-2011, 20:30
|
|
|
Trochę to śmieszne, napiszę więc niektórym jeszcze raz gwarancja w USA i Kanadzie na skrzynię CVT dla Nissana wynosi 120000 mil lub 10 lat. |
|
|
|
 |
M@teusz607
Forumowicz M@teusz607
Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 198 Skąd: Radzyń Podlaski
|
Wysłany: 13-10-2011, 23:44
|
|
|
RalfPi no dobra, ja też poprawiając się machnąłem ;P |
_________________ LPG- Stag 300 Premium+AC R01+Hana 2000 |
|
|
|
 |
george2
Mitsumaniak
Auto: Lancer CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2010 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-10-2011, 23:58
|
|
|
Jasne nie ma sprawy. Ważne żeby M@teusz607 kupił auto takie jak sobie wymarzy. |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 14-10-2011, 00:07
|
|
|
george2 napisał/a: | Trochę to śmieszne, napiszę więc niektórym jeszcze raz gwarancja w USA i Kanadzie na skrzynię CVT dla Nissana wynosi 120000 mil lub 10 lat. |
pod warunkiem nie ciągania przyczepki - montując hak tracisz ją |
|
|
|
 |
M@teusz607
Forumowicz M@teusz607
Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 198 Skąd: Radzyń Podlaski
|
Wysłany: 15-10-2011, 23:08
|
|
|
george2 napisał/a: | takie jak sobie wymarzy. |
Jakoś noworoczne podwyżki cen paliw- szczególnie LPG +1 zł wcale temu nie sprzyjają |
_________________ LPG- Stag 300 Premium+AC R01+Hana 2000 |
|
|
|
 |
Marcin8603
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2013 Posty: 12 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-02-2014, 14:00 Skrzynia biegów CVT
|
|
|
Witam,
Zastanawiam się nad Lancerem który ma automatyczną skrzynię biegów . Mam pytanie - czy są z nią jakieś problemy podczas użytkowania ? Czy jest awaryjna ? |
|
|
|
 |
|