Przesunięty przez: mkm 23-11-2009, 18:18 |
Tłumik - układ wydechowy - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
KrzysiekDLW
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 CY/xA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2017 Posty: 17 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 05-06-2022, 17:49
|
|
|
Dzień dobry!
Przyłączam się do pytania. W nocy skradziono mi katalizator. Szczęście w nieszczęściu, że sondy się ostały. Teraz pytanie- czy montaż uniwersalnego/zamiennika katalizatora ma sens? Czy lepiej od razu zainwestować w cały układ wydechowy w ASO za ok 5tys zł? |
|
|
|
 |
darek926
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1.8 B+LPG 143 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2020 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
dask
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 12 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 30-09-2022, 14:10
|
|
|
Witam.
Też "zniknął" mi katalizator. Czy możesz napisać jak sprawuje się ten uniwersalny?
[ Dodano: 19-03-2023, 23:27 ]
Odświeżam temat. Po kradzieży do mojego Lancera 1.8 09 wstawiony został uniwersalny euro4 do 2.0L. Dobrze było przez 5 miesięcy. po tym czasie pojawił się błąd P0420 czyli wydajność katalizatora poniżej progu. Sygnał sondy za katem jest praktycznie taki jak przed katem czyli kat uniwersalny się skończył. Szybko to nastąpiło niestety. Miałem nadzieję, że podziała chociaż ze dwa lata . Podpowiedzcie proszę jakie jest skuteczne i długotrwałe rozwiązanie tematu. Nie chodzi mi oczywiście o zakup oryginału z ASO lub zastosowanie emulatora sondy itp. Chcę mieć katalizator. Może kupić używkę z innego samochodu. Tylko z jakiego? Mam jeszcze jedno pytanie czy gdy w jakimś innym samochodzie występują dwa katalizatory (w kolektorze i drugi za drugą sondą lambda), pewnie euro5 i wyżej, to czy ten drugi, który najczęściej jest za drugą sondą lambda da się zastosować w euro4 jako jedyny? |
|
|
|
 |
Rajzaa
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer VII 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2023 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-05-2023, 18:07
|
|
|
Witam.
Muszę wymienić układ wydechowy w swoim Mitsubishi Lancer VII 1,6 117 KM. Z tłumikiem końcowym problemu nie ma, lecz nigdzie nie mogę dostać środkowego. I tu moje pytanie. Czy tłumik środkowy z Mitsubishi Lancer VII 1,8 140 KM będzie pasować do mojej wersji silnikowej? |
|
|
|
 |
dask
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 12 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 22-05-2023, 08:38
|
|
|
Odświeżam temat katalizatora. Czy komuś z szanownych forumowiczów udało się rozwiązać problem z "check engine" i błędem P0420 po instalacji katalizatora uniwersalnego. Może ktoś wie, jakiej firmy i jaki katalizator zastosować aby problemu nie było. Może ktoś wie jakie parametry miał katalizator fabryczny (wymiary, CPSI, itp.). W moim samochodzie fabrycznie był katalizator pojedynczy z sondami lambda przed i za katem. Sonda diagnostyczna nie była w obudowie katalizatora ale w rurze za katem. Chciałbym rozwiązać ten problem wreszcie skutecznie. Aktualnie mam założony "emulator" na drugiej lambdzie. Taka przedłużka z otworkiem. Niestety też co jakiś czas wyświetla się błąd 420. Nie traktuję tego jako rozwiązanie docelowe.
[ Dodano: 07-06-2023, 12:32 ]
Małe podsumowanie tego czego do tej pory się dowiedziałem i co zrobiłem. Może komuś się przyda.
Niestety prostego i taniego rozwiązania nie ma jeżeli chce się mieć spaliny odpowiadające normom i brak problemów z elektroniką.
1. Najlepiej byłoby zainstalować używany oryginał ale praktycznie nie są dostępne i trudno znaleźć - mi się nie udało.
2. Zainstalowanie katalizator uniwersalnego ze średniej półki z wkładem ceramicznym dało efekt na 3-4 miesiące jeżeli chodzi o check engine. Po około 8 miesiącach sprawdziłem spaliny i o ile na wolnych obrotach lekko przekraczał górną granicę normy to przy powyżej 2tys. obr. było to już przekroczenie 2x. Spodziewałem się tego bo wykres sondy za katem niewiele różnił się od tego z sondy przed katem. Być może ten katalizator kupiłem po zbyt pobieżnym rozpoznaniu tematu ale tłumaczę to sobie tym, że byłem w potrzebie.
3. Zainstalowanie "emulatora" w postaci przedłużki do sondy za katalizatorem z otworem o średnicy ok. 3 mm nie daje nic. Zmniejszenie otworu powoduje, że czas między kolejnymi wystąpieniami błędów P0420 (wydajność katalizatora poniżej wymaganej) się wydłuża ale pojawia się za to czasami błąd P0137 (zbyt niskie napięcie sondy lambda za katalizatorem).
4. Na razie jestem przy kolejnym kroku rozwiązywania problemu. Po dalszym badaniu tematu i po rozmowie z przedstawicielem jednego z polskich producentów katalizatorów (inny niż ten pierwszy) zdecydowałem się zakupić dużo droższy od pierwszego katalizator z wkładem metalowym spełniający normę euro5 (wyższą niż wymagana dla mojego autka euro4) ze współczynnikiem cpsi 600 (600 kanalików na cal kwadratowy). Katalizator zamontowany już w samochodzie. Wykres sondy zdecydowanie lepszy niż z poprzednim katem. Jak na razie tylko kilkaset km przejechałem ale błędów nie widać. Może za jakiś czas zrobię ponownie analizę spalin.
Jeżeli ten katalizator rozwiąże sprawę to będę się cieszył. Jeżeli nie to na pewno nie będę wymieniał na następny. Zastosuję wówczas emulację elektroniczną.
Wiem, że zaraz ktoś powie po co to wszystko. Na pewno najtańszym rozwiązaniem będzie przelotka zamiast kata i check na desce. Trochę droższym "zaklejenie kontrolki" albo elektroniczna emulacja sondy za katem. Niestety wynika to z tego, że nie cierpię prowadzić samochodu ze świadomością, że coś z nim jest nie tak technicznie a można to naprawić. Nie musi być najpiękniejszy ale musi być 100% sprawny i bezpieczny - takie mam "natręctwo" . |
|
|
|
 |
Aygon
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2017 Posty: 7 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-06-2023, 11:10
|
|
|
Rajzaa napisał/a: | Witam.
Muszę wymienić układ wydechowy w swoim Mitsubishi Lancer VII 1,6 117 KM. Z tłumikiem końcowym problemu nie ma, lecz nigdzie nie mogę dostać środkowego. I tu moje pytanie. Czy tłumik środkowy z Mitsubishi Lancer VII 1,8 140 KM będzie pasować do mojej wersji silnikowej? |
Podbijam temat, nigdzie nie ma srodkowych ukladow, ew. tylko na zamowienie ale cena do gory i to mocno. |
|
|
|
 |
VanRaziel
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1.6 Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2015 Posty: 10 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 19-09-2023, 13:03
|
|
|
Hej Mitsumaniaki -> ostatnio wymieniałem tłumik końcowy -> robiłem to na raty -> najpierw wpadł Remus z nierdzewki ale mi nie podszedł w sensie dźwięku (Montowany do Lancer VIII sedan 1.6) Poniżej zdjęcia - gdyby ktoś z Was chciał się zaopatrzyć w końcowy do zapraszam do kontaktu.
 |
|
|
|
 |
Mariusz75
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer IX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2023 Posty: 1 Skąd: Licheń
|
Wysłany: 21-11-2023, 07:08
|
|
|
Oberwał się środkowy tłumik. Nigdzie nie mogę go dostać.
Mechanik twierdzi że jest w całości wraz z katem. Wymieniał ktoś z Was środkowy tłumik ?\
Dla 1,8 coś jeszcze znalazłem ale dal 1,6 lipa |
|
|
|
|
 |
KrystianZ03
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer VIII SB 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2023 Posty: 1 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-12-2023, 14:00
|
|
|
Rajzaa napisał/a: | Witam.
Muszę wymienić układ wydechowy w swoim Mitsubishi Lancer VII 1,6 117 KM. Z tłumikiem końcowym problemu nie ma, lecz nigdzie nie mogę dostać środkowego. I tu moje pytanie. Czy tłumik środkowy z Mitsubishi Lancer VII 1,8 140 KM będzie pasować do mojej wersji silnikowej? |
Również podbijam. Tyle że szukam do wersji 1.5. Czy ktoś jest w stanie polecić jakiś sklep? Ewentualnie czy ktoś montował tłumik z wersji 1.8 do 1.5? Do Do wersji 1.8 można bez problemu dostać w dobrej cenie na znanym portalu, ale do 1.5 nie ma praktycznie nigdzie, a jak już jest to za miliony monet. |
|
|
|
 |
KrzysiekDLW
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 CY/xA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2017 Posty: 17 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 05-01-2024, 19:24
|
|
|
Niestety problem po kradzieży katalizatora powrócił. Po kradzieży został założony uniwersalny (nie mam pewności jakiej jakości został założony). Po ok 6tys km wyskoczył błąd. W serwisie koszt nowego to 7,5tys zł, więc na razie nie zdecydowałem się na wymianę. Pan w ASO powiedział mi bardzo niepokojąca rzecz: że przy niesprawnym katalizatorze silnik będzie podlewał za mocno benzyna, która będzie dostawała się do komory korbowej. Czy jest to prawda?
Ps. Czy ktoś ma namiar na uniwersalny katalizator, który wytrzyma dłużej niż 6tys km? |
|
|
|
 |
Fred.X
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 315 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 05-01-2024, 20:06
|
|
|
Coś mnie sie wydaje , że pitoli herezje |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-01-2024, 14:57
|
|
|
KrzysiekDLW napisał/a: | silnik będzie podlewał za mocno benzyna, która będzie dostawała się do komory korbowej. Czy jest to prawda? | najczęściej dotyczy to diesli i jest takie zjawisko, które powoduje przyrost ilości "oleju" i jego rozrzedzenie
ale to trochę inaczej działa w benzynie - główne sondy są zawsze przed katalizatorem a za - jeśli są - to tylko korekcyjne (nie mające wpływu na ilość dawki paliwa a na sprawdzanie działania sond pierwotnych) |
|
|
|
 |
KrzysiekDLW
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 CY/xA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2017 Posty: 17 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 07-01-2024, 18:44
|
|
|
Też tak sobie to tłumaczyłem. Że podlewanie paliwem dotyczy diesla, który ma zapchany DPF lub katalizator sądzą. Wydaje mi się, że po 6tys km katalizator uniwersalny, mimo że już nie spełnia swojej funkcji to nie jest zapchany w taki sposób aby w silniku znajdował się nadmiar niespalonej benzyny. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-01-2024, 19:29
|
|
|
W dobrze sterowanej benzynie to katalizator będzie służył długo, bardzo długo. On się prędzej stopi jak jakiś cylinder pracuje nieprawidłowo i paliwo nie jest spalane a leci dalej na układ wydechowy i spala się w katalizatorze... |
|
|
|
 |
dask
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 12 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 10-01-2024, 20:38
|
|
|
Z tego co się orientuję i z własnego doświadczenia to sonda lambda której sygnał sterownik silnika wykorzystuje do regulacji składu mieszanki jest przed katalizatorem. Do utrzymania składu stechiometrycznego katalizator nie jest więc potrzebny. Świecić się będzie check bo sygnał drugiej sondy podobny do sygnału z sony pierwszej z powodu braku kata spowoduje, że sterownik włączy sygnalizację nieprawidłowej pracy katalizatora. Jak nie miałem katalizatora to sygnał sondy pierwszej (regulacyjnej) dalej utrzymywał odpowiedni skład mieszanki. Korekty wtrysku też nie wychodziły poza pojedyncze procenty więc raczej silnik benzynowy się przez to nie zniszczy. |
|
|
|
 |
|