Filtr powietrza - układ dolotowy. |
Autor |
Wiadomość |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-11-2017, 17:19
|
|
|
Fajnie, że coś spróbowałeś.
Taki test (rzetelny) może wymagać np. 11 pomiarów w obie strony przez 2 różnych kierowców (w podobnych warunkach pogodowych i tym samym samochodzie itd) + analiza statystyczna, albo przynajmniej powiedzmy po 3 pomiary na 3 hamowniach.
W przeciwnym razie - jak robimy np. 1 lub 2 pomiary, to błąd pomiaru może być rzędu 10%.
A to już jest baardzo duży błąd.
Powiedzmy albo 9.5s albo 11.3s. |
|
|
|
 |
Maciek6778
Forumowicz Maciek6778

Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2012 Posty: 54 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-12-2017, 09:51
|
|
|
Kiedyś miałem założony oryginalny dolot K&N, jednak wydawał mi się trochę za głośny i go sprzedałem (pewnie któryś mitsumaniak teraz na nim jeździ;)), założyłem K&N 33-2392 na którym z powodzeniem jeździłem chyba 4 lata. Ostatnio stwierdziłem, że może jednak głośniejszy byłby fajny..? W każdym razie nie uśmiechało mi się wydawać kupę kasy na kolejny oryginał, więc postanowiłem zrobić małe DIY. Kupiłem obudowę filtra z rurą, pierwszy lepszy filtr za 20zł (tylko, żeby sprawdzić wymiary) i kawałek uszczelki zaciskowej. Wewnątrz obudowę okleiłem piankową matą wygłuszającą. Efekt prac na zdjęciach. Filtr później wymieniłem bo ten tani brzmiał kiepsko i teraz jest o wiele lepiej. Dźwięk jest naprawdę przyjemny, a moim skromnym zdaniem filtr jest bardziej "obudowany" i osłonięty w stosunku do dolotu K&N. Poza tym nie ma żadnych problemów ze średnicami rur itp. Modyfikacji proszę nie traktować super poważnie, zrobiłem to z nudów, natomiast efekt jest na tyle zadowalający, że jeżdżę tak już z pół roku;)
DSC_0053 by Maciek6778, on Flickr
DSC_0055 by Maciek6778, on Flickr
DSC_0057 by Maciek6778, on Flickr |
|
|
|
 |
ziulas
Nowy Forumowicz
Auto: Colt RalliArt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2017 Posty: 15 Skąd: Stromiec
|
Wysłany: 14-01-2018, 19:25
|
|
|
Maciek6778, Kolego skąd wziąłeś kawałek rurki gdzie jest mocowanie przepływomierza, chce założyć taki filtr u siebie w Colcie Ralliart jednak mocowanie przepływki jest w obudowie filtra powietrza, adaptera nie mogę znaleźć nigdzie a jak jest to w kosmicznych pieniądzach. |
|
|
|
 |
Maciek6778
Forumowicz Maciek6778

Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2012 Posty: 54 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-01-2018, 09:49
|
|
|
ziulas napisał/a: | Maciek6778, Kolego skąd wziąłeś kawałek rurki gdzie jest mocowanie przepływomierza, chce założyć taki filtr u siebie w Colcie Ralliart jednak mocowanie przepływki jest w obudowie filtra powietrza, adaptera nie mogę znaleźć nigdzie a jak jest to w kosmicznych pieniądzach. |
Z obudowy, całą rurę z mocowaniem przeplywomierza wycialem z tej lewej części obudowy, ktorej nie ma na zdjęciu. Widać ta rurę na zdjeciu, filtr stożkowy jest założony na niej. |
|
|
|
 |
ziulas
Nowy Forumowicz
Auto: Colt RalliArt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2017 Posty: 15 Skąd: Stromiec
|
Wysłany: 16-01-2018, 11:29
|
|
|
U mnie się tak nie da ale mam zamiar taką rurkę właśnie wyciąc z takiej obudowy albo od outlander 2.4 mivec, występuje ten sam przepływomierz więc powinno pasować. Mam prośbę a byłbyś w stanie zmierzyć średnice tej rury zewnętrznej i wewnętrznej strony oraz średnice przepływki w miejscu uszczelki i jej głębokość montażową w tej rurze.
Jaki dałeś filtr stożkowy? Przy montażu filtra otwór montażowy pasowała czy dawałeś jakieś dystanse? |
|
|
|
 |
Maciek6778
Forumowicz Maciek6778

Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2012 Posty: 54 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-01-2018, 14:01
|
|
|
Wymiary bede mogl podac najwcześniej w weekend. A filtr k&n, montaz bez dodatkowych redukcji itp. Szukalem takiego, zeby srednica montazowa od razu pasowała |
|
|
|
 |
ziulas
Nowy Forumowicz
Auto: Colt RalliArt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2017 Posty: 15 Skąd: Stromiec
|
Wysłany: 16-01-2018, 15:25
|
|
|
Jak byś mógł podać wymiary byłbym bardzo wdzięczny Model filtra tez |
|
|
|
 |
Maciek6778
Forumowicz Maciek6778

Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2012 Posty: 54 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-01-2018, 15:42
|
|
|
ziulas napisał/a: | Jak byś mógł podać wymiary byłbym bardzo wdzięczny Model filtra tez |
Wymiary
- wysokość całkowita 160mm
- szerokość (dół 150mm) (góra 120mm)
- wysokość filtracji 130mm
- otwór montażowy 76mm
ale model też sprawdzę dopiero w domu w weekend |
|
|
|
 |
ziulas
Nowy Forumowicz
Auto: Colt RalliArt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2017 Posty: 15 Skąd: Stromiec
|
Wysłany: 16-01-2018, 22:42
|
|
|
Dzięki I wymiary rury w miejscu przepływki i samej przepływki tak dla mojej pewności ale to już rozumiem że po weekendzie. |
|
|
|
 |
Maciek6778
Forumowicz Maciek6778

Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2012 Posty: 54 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-01-2018, 21:59
|
|
|
ziulas napisał/a: | U mnie się tak nie da ale mam zamiar taką rurkę właśnie wyciąc z takiej obudowy albo od outlander 2.4 mivec, występuje ten sam przepływomierz więc powinno pasować. Mam prośbę a byłbyś w stanie zmierzyć średnice tej rury zewnętrznej i wewnętrznej strony oraz średnice przepływki w miejscu uszczelki i jej głębokość montażową w tej rurze.
Jaki dałeś filtr stożkowy? Przy montażu filtra otwór montażowy pasowała czy dawałeś jakieś dystanse? |
Więc tak:
średnica rury (tej na którą nakładamy filtr) - wewn 62mm, zewn 70mm,
średnica rury od przepływki (tutaj nie ma uszczelki) - wewn 32mm, zewn 35mm, całkowita głębokość do "kołnierza" - 63mm.
Filtr K&N 14084-2 |
|
|
|
 |
M4ci3X
Forumowicz fotopstryk-sadysta

Auto: sprzedany wrak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2016 Posty: 136 Skąd: LLB
|
Wysłany: 21-04-2018, 10:58
|
|
|
po przegrzebaniu tych kilkunastu stron i kilku podlinkowanych, pytanie o montaż wkładki K&N'a i zbliżonych zamienników - wymierzone przeze mnie wymiary filtra aktualnie zamontowanego:
długość: 270mm (pokrywa się z zamiennikami)
szerokość: 185mm (189mm u niektórych zamienników, mogłem niedomierzyć np zgiętą uszczelkę?)
wysokość: ~55mm cała wkładka (37mm w K&N 33-2392)
pytanie na dziś: jak upchnąć niższy filtr w większej puszce, jeśli jest składana jak kanapka na styk? macie może zdjęcia po montażu (najlepiej tego filtra u 4a92 do 2012)?
edit: wymiary OEMowego według jednego ze sklepów:
długość: 268mm
szerokość: 184.5mm
wysokość: 53.5mm |
|
|
|
 |
.swat.
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 412 Skąd: 3City
|
Wysłany: 21-04-2018, 19:01
|
|
|
U mnie filtr K&N 33-2392 wszedł na miejsce oryginalnego bez żadnego problemu.
Pasuje idealnie. |
|
|
|
 |
muka997
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 265 Skąd: Południe Polski
|
Wysłany: 22-04-2018, 08:06
|
|
|
u mnie podobnie 33-2392 pasuje, poza moją "wtopą" z dolnymi mocowaniami puchy przy pierwszym montażu to wszystko jest ok |
|
|
|
 |
M4ci3X
Forumowicz fotopstryk-sadysta

Auto: sprzedany wrak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2016 Posty: 136 Skąd: LLB
|
Wysłany: 24-04-2018, 13:40
|
|
|
przyznam narobili mi mętliku bo każdy z 3 sprzedawców z alledrogo który się odezwał mówi że tak nie da rady, z czego jeden sprawdzając po VIN że dla mojego samochodu nie ma odpowiednika filtra tego typu
klamry są na styk na te fabryczne 54mm, stąd też moje wcześniejsze pytanie jak to by się miało domknąć
czy mógłbym prosić jakiegoś szczęśliwego użyszkodnika o fotkę i ewentualnie grubość zamiennika z jego obudową, szczególnie na 4a92 poniżej 04.2012? |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 24-04-2018, 15:25
|
|
|
M4ci3X, Widziałeś jak wygląda filtr K&N 33-2392
Spójrz na zdjęcie, a zrozumiesz dlaczego musi pasować.
https://www.knfilters.com...3-2392_inst.pdf
|
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
|