Outlander turbo silne szarpanie od 3tys obrotów |
Autor |
Wiadomość |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 28-04-2019, 16:32
|
|
|
turbodziuro, jak masz elm i torque to sprawdź sobie czy są jakieś błędy w sterowniku, podejrzyj działanie sondy( ma oscylować na jałowych w przedziale 0-1V) sprawdź korekty krótko i długoterminowe (stft i ltft), zobacz ile pompuje turbo w peaku, chociaż to wskazanie jest orientacyjnie nie jest zbyt dokładne. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Eroi
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I GEN
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2018 Posty: 5 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 30-04-2019, 20:22
|
|
|
tak się trochę dołączę do tematu z pytaniem, jakie te korekty powinny być? i jak one będą się w Torque nazywać? nie widziałem jeszcze "stft" ani "ltft" o których mówisz tylko np "długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa - bank1" nie znam się na tym jeszcze niestety aż tak dlatego miło by poznać tajniki |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 30-04-2019, 20:39
|
|
|
Eroi, dokładnie o to chodzi. Stft (short term...) to krótkoterminowe a ltft (long term...) to długoterminowe. Dawno już nie patrzyłem jakie ma stft seryjny outlander ale chyba okolice +10. Długoterminowe połowę tego około. To wszystko wartości orientacyjnie, ogólnie dobrze jak na jałowych stft jest bliskie zero.
Korekta stft dużo mówi o szczelności dolotu. Okolice +25 świadczą o nieszczelności i szybko wygenerują P0170. Natomiast jak dasz plaka czy jakiś łatwopalny preparat w dolot korekty lecą na minus co oznacza zbyt bogatą mieszankę. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
pingwin12
Forumowicz
Auto: Outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2020 Posty: 47 Skąd: Proszowice
|
Wysłany: 09-04-2020, 22:40
|
|
|
Żeby nie zakładać nowego tematu ja mam problem taki że na benzynie auto nie chodzi tak jak na LPG tj na LPG idzie lepiej jednak na gazie też ma dziwne objawy przy pełnym bucie auto idzie i przy ok 6 tys obr czuć takie silniejsze przyspieszenie coś jakby w hondzie vtec. Na 3 4 biegu przy wysokich obrotach odpuszczając gaz gwałtownie auto mocno szarpnie na LPG czuć to zdecydowanie mocniej niż na pb świece kable tuleje dyfra wymienione
Może ktoś coś podpowie a odległość |
|
|
|
 |
jaroo0
Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2010 Posty: 165 Skąd: BHA
|
Wysłany: 12-04-2020, 21:45
|
|
|
6k na 3cim biegu to jakieś 120/130 km/h? Cholera nie pamiętam
Problem opisujesz jadac na benzynie? Bo napisales niezrozumiale.
Jeżeli na benzynie jedzie do odcięcia, a na LPG (szybciej /lepiej to złudzenie bo nieznaczna różnica przy serii) szarpie to warto odwiedzić kogoś kto kuma strojenie LPG, wrzuci sonde w wydech i sprawdzi współczynnik AFR. Może dawka przy wyżej partii jest za uboga mimo że mapa LPG pokrywa się z benzynowa. Może parownik po cutoffie tak spompuje ze zawiesi się po spuszczeniu z 6k obrotów
Nasze maja strzal w okolicy 3k, przy 6k żaden kopa nie ma a jedynie odczuwać można spadek mocy i ostry wir w baku |
|
|
|
 |
pingwin12
Forumowicz
Auto: Outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2020 Posty: 47 Skąd: Proszowice
|
Wysłany: 13-04-2020, 11:45
|
|
|
Na gazie jest to szarpnięcie dużo bardziej odczuwalne. A benzynie mniej
[ Dodano: 13-04-2020, 12:50 ]
Reduktor mam kme gold wtryski barracuda wszystko nowe |
|
|
|
 |
roger18sx
Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lut 2020 Posty: 82 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 20-04-2021, 20:33
|
|
|
Pora trochę odświeżyć temat. Ostatnio w sobote wymieniłem sobie uszczelki pod pokrywą zaworów oraz nowe świece ngk irydowe. Po kilku dniach przy przyśpieszaniu występują takie jak by sekundowe przerwy w zapłonie. Nie zawsze się to dzieje. Występują na pb i gazie. W sterowniku ecu i lpg brak błędów.Doładowanie dochodzi do tych 0.9 więc ok.Jutro wymienię jeszcze dwa kabelki zapłonowe oraz zmniejszę odstęp na świecech. Wszystko szczelne egr czysty. Już jakiś czas temu zauważyłem że jeśli silnik pracuje na biegu jałowym a trzasnę maską lub uderzę w obudowe filtra powietrza to praca silnika się zmienia.Korenta długoterminowa to około 11. Na dniach muszę się wziąść za wymianę rozrządu.
[ Dodano: 25-04-2021, 19:12 ]
Przerwa zmniejszona do 0.7 mm . Auto działa poprawnie. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 25-04-2021, 19:57
|
|
|
Ja mam taki gorący apel do wszystkich, nie klepcie tych świec na 0,7mm tylko kupcie dedykowane IGR7AG i spokój na 50.000km za 240zł. Potem egt wzrośnie i te elektrody wpadają do silników i się kończy zabawa. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
roger18sx
Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lut 2020 Posty: 82 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 28-07-2021, 23:12
|
|
|
Założyłem świece ngk IGR6A-11 bo tak katalog dobrał przerwe zmniejszyłem. Auto zaczeło przerywać tak do 2800 obr tyłko na lpg.Zakupiłem boscha iryd , jest troche lepiej lecz dalej przerywa.Poszły nowe przewody ngk oraz dwie nowe cewki delphi. Najlepsze jest to że dawniej siedziały tam jakieś zwykłe tanie świece jednoelektrodowe i ponad rok auto działało idealnie. Więc posłucham kolegi i pewnie zainwestuje w ngk IGR7AG . Tak czasami bywa że chce się zrobić dobrze a wychodzi odwrotnie. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 29-07-2021, 08:22
|
|
|
Te przewody NGK to sobie można między bajki włożyć. Radzę zakupić Magnecor |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 622 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 29-07-2021, 10:34
|
|
|
W@sio napisał/a: | Te przewody NGK to sobie można między bajki włożyć. |
Potwierdzam, u mnie były przyczyną wszelkich problemów z wypadaniem zapłonów.
roger18sx napisał/a: | dwie nowe cewki delphi |
Daj znać za jakiś czas, jak się to to sprawdza. Bo jak na razie jest przekonanie, że żadne oprócz OEM nie dają rady (a OEM wiadomo, 2500 PLN sztuka ). |
|
|
|
 |
h404
Forumowicz
Auto: Outlander Mk1 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2019 Posty: 39 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 29-07-2021, 11:16
|
|
|
U mnie cewka Delphi w zwykłym 2.0 nie wytrzymała nawet roku. Bez zapowiedzi z wypadaniem zapłonu, od razu przepaliła się na jednym cylindrze. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
|
|
|
 |
roger18sx
Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lut 2020 Posty: 82 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 01-08-2021, 11:53
|
|
|
Załozyłem teraz tanie świece ngk v line takie jak ktoś wcześniej założył. Na niskich obrotach szarpania znikły lecz przy 4 tyś obr jest szarpnięcie. Cewki delphi raczej szału nie robią. Jak bym jezdził tylko na benzynie to myśle ża na tych zamiennikach dawało by radę. Najprawdopodobniej trzeba będzie wywalić to wszystko i wstawić 4 niezależne cewki. |
|
|
|
 |
|