 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:15 |
Nierównomierna praca silnika 4G69 mivec 2,4 |
Autor |
Wiadomość |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 02-02-2020, 11:29
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Prasowany ryż = gównolit = materiał do wyrobu różnych rzeczy stosowany w czasach wszelakich oszczędności i cięcia kosztów oraz nastawienia na skrócenie żywotności produktu.
Jest przeciwieństwem materiałów porządnych, stosowanych w czasach, gdy produkcja aut była nastawiona na wysoką jakość i niezawodność. |
Mi bardziej chodziło o podparcie tej tezy na jakiej podstawie tak wnioskujesz?
Znasz jakieś konkretne przypadki czy powielasz opinie krążące w internecie?
Na tym i na innych forach ludzie piszą bzdury np że silnik 4g69 nie nadaje się do gazu. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-02-2020, 18:55
|
|
|
Nadaje się każdy silnik benzynowy, bo to tylko paliwo, tak samo jak benzyna - tylko ma wyższą liczbę oktanową (w sensie większą odporność na spalanie stukowe) i niższą kaloryczność.
Pytanie tylko jak długo jest w stanie bez szwanku na nim działać bo współczesne silniki bardzo często paliwem się również chłodzą a lpg takich właściwości nie ma... |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 03-02-2020, 08:24
|
|
|
To nie jest silnik doładowany. W silnikach zasilanych LPG i dobrze wystrojonych EGT na gazie jest niższe niż na benzynie. Co do oktan to norma mówi że LPG ma minimum 89 więc nie jest powiedziane że będzie więcej niż benzyna.
W poprzednim silniku 4g92 też miałem gaz i nie widzę żeby ten nowszy co mam teraz 4g69 był w jakimś stopniu gorszy od poprzedniego. Regulacja luzów na śrubkę jest prosta i niezawodna. Przy sprawdzaniu luzów nie widzę żeby gniazda siadały. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 03-02-2020, 23:27
|
|
|
Ja podpierałem się tym co do parametrów LPG
https://www.orlenpaliwa.c...ony/Jakosc.aspx
A co do wypalonych głowic to i owszem zdarza się ale to bardziej z zaniedbania. Na LPG luzy trzeba kontrolować częściej tak samo układ zapłonowy.
Dla przykładu kolega z pracy który ma O1 z silnikiem 2.4 zdziwił się mocno że zawory się reguluje śrubką i że trzeba to sprawdzać. |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 12-07-2020, 18:42
|
|
|
CB4W_00 napisał/a: | Ja podpierałem się tym co do parametrów LPG
https://www.orlenpaliwa.c...ony/Jakosc.aspx
A co do wypalonych głowic to i owszem zdarza się ale to bardziej z zaniedbania. Na LPG luzy trzeba kontrolować częściej tak samo układ zapłonowy.
Dla przykładu kolega z pracy który ma O1 z silnikiem 2.4 zdziwił się mocno że zawory się reguluje śrubką i że trzeba to sprawdzać. |
Mój znajomy ma też outka z silnikiem 2,4 jak mu powiedziałem ,że są śrubki do regulacji zaworów to się zdziwił.Zaproponowałem mu ,że możemy razem wyregulować okazało się,że 3 wydechowe były podparte.Po tym zabiegu silnik zaczął chodzić równiutko. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 27-12-2021, 22:45
|
|
|
Wracając do tematu wątku czy ktokolwiek z udzielających się w temacie doszedł od czego mogą być drgania silnika na biegu jałowym?
U siebie zauważyłem że duża poprawa jest jak przegonie auto na trasie wtedy wolne obroty są praktycznie bez zarzutów. Jak jeżdżę dużo w koło komina to efekt się nasila.
Świece, cewki, przepustnica, kompresja jest ok. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 28-12-2021, 11:03
|
|
|
CB4W_00 napisał/a: | Wracając do tematu wątku czy ktokolwiek z udzielających się w temacie doszedł od czego mogą być drgania silnika na biegu jałowym? | Można napisać o tym encyklopedię. Wkurzało mnie że jak stoję na światłach, to czuję wibrację na kierownicy, powyżej 1000 rpm brak problemów, na trasie bajka. Ja u siebie w 4G63, wymieniałem napinacze osprzętu, rolki prowadzące, alternator, pompę wspomagania i tuleje gumowe zawieszenia silnika. Analizowałem pracę silnika krokowego przepustnicy, podmieniałem na inny lepszy, bez zmian. Planowałem testować dalej wtryskiwacze czy pracują równo, ale zarzuciłem temat a w międzyczasie sprzedałem samochód.
Narobiłem się jak głupi wymieniłem części dobre na lepsze i nic. Z perspektywy czasu, szkoda życia. |
|
|
|
 |
|
|