Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A/W 2.4] Jak rozprawiłem się z "Cykaczem" 2.4
Autor Wiadomość
Grid 
Forumowicz

Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-03-2009, 21:38   

Marcino napisał/a:
a czy zdrowy silnik ma prawo zacykac jak stoi bez odpalania troche dłużej...?


Z instrukcji (strona 5-12):
"Po uruchomieniu silnika dają się słyszeć "kliknięcia". Jest to zjawisko związane z konstrukcją silnika. Dźwięki zanikają w miarę rozgrzewania się silnika."

Stukanie zaworów na zimnym i zdrowym silniku jest jak najbardziej normalne. Grunt żeby nie stukało jak silnik jest ciepły.

Pozdr,
Grid
 
 
j13mk 
Mitsumaniak


Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 284
Skąd: Car-nice (West Coast)
Wysłany: 13-03-2009, 18:34   

Panowie i Panie - poruszyłem temat na nowo, ale mój post został całkowicie pominięty :(
Gdyby któryś z forumowiczów mógł mi pomóc, będę wdzięczny...
Wcześniej nagrałem krótki filmik :arrow: patrz parę postów wcześniej.
Dzisiaj rano (naprawdę rano - o godz. 5:20) nagrałem dźwięk jaki wydobywa się z okolic zaznaczonych na foto...
Słychać ten dźwięk na "zimno", jak silnik się nagrzeje jest OK. Chociaż dzisiaj po 8h pracy, odpaliłem i była cisza nawet gdy silnik był zimny.

Co to może być? Czy to jest poruszane w temacie "cykanie"? Proszę o rady, jakie podjąć działania.
_________________
01706/KMM - J13MK
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 13-03-2009, 18:51   

U mnie nie bangla link.... znaczy link działa, tylko nic nie słychać ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
j13mk 
Mitsumaniak


Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 284
Skąd: Car-nice (West Coast)
Wysłany: 13-03-2009, 19:29   

Cytat:
U mnie nie bangla link
:?: nie no bangla ;) sprawdziłem na drugim kompie (trzy różne przeglądarki) i śmiga...
...przy 24 sekundzie odpalam
_________________
01706/KMM - J13MK
 
 
 
marius 
Nowy Forumowicz

Auto: galant2.4gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 16
Skąd: gdańsk
Wysłany: 13-03-2009, 19:40   

Sprawdz koło pasowe,u mnie się rozwulkanizowało i pasek przecierał osłone od rozrządu.
Dzwięk był podobny.Ciężko to sprawdzic bo wizualnie wszystko było ok.Okazało się przy wymianie rozrządu,dziura w osłonie była na wylot.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 13-03-2009, 19:58   

marius, moze miec racje, slychac jakby cos na boki rzucalo - oby nie wspomniane kolo.
Ale na poczatek sprobuj polac lekko woda, np. strzykawka pod paski. Zobacz czy dzwiek nie ucichnie. Ja tez myslalem od 2 dni ze dziwek jakby lozysko-polalem wode pod pasek i cisza. Co prawda chwilowa, ale juz wiem ze pasek do wymiany. Bo naciag pomogl na 2 km :)
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 13-03-2009, 21:12   

No moze tez takie odgłosy wydawac napinacz paska rozrządu...
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 13-03-2009, 22:55   

Na moje ucho rolka alternatora, lub wspomagania dociąga swych ostatnich dni. Piszczy tylko na zimnym i po odpaleniu odstanego auta? Spróbuj dla eksperymentu psiknąć WD40 na sztycy w okolice rolek (wiem, trudny dostęp...). Jak się uciszy to będziesz miał diagnozę na 100%.
Lepiej wymień oba paski klinowe i rolki wspomagania i alternatora.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
j13mk 
Mitsumaniak


Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 284
Skąd: Car-nice (West Coast)
Wysłany: 14-03-2009, 12:41   

Dzięki serdeczne za podpowiedzi :prayer:
KaWu napisał/a:
Ale na poczatek sprobuj polac lekko woda, np. strzykawka pod paski. Zobacz czy dzwiek nie ucichnie.
Tak też zrobiłem... ucichło. Polałem po pasku z przodu i najpewniej będzie to napinacz:

Problem będzie z dobrym mechanikiem... i nie wiem czy nie wymienić całości, tylko ile bedzie to kosztować?
_________________
01706/KMM - J13MK
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 16-03-2009, 08:52   

j13mk, to nie jest problem z zadnym napinaczem.
Poprostu masz pasek do wymiany.
Mnie tez juz wkurzalo czasami popiskiwanie i od soboty mam spokoj z paskiem Conti :)

Cytat:
tylko ile bedzie to kosztować?


30 zl
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
j13mk 
Mitsumaniak


Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 284
Skąd: Car-nice (West Coast)
Wysłany: 02-04-2009, 15:11   

KaWu napisał/a:
Poprostu masz pasek do wymiany.

Dzięki... wymienione i błoga cisza :mrgreen:
Koszt - 43 zł (pasek DAYCO)
Dzisiaj padła antena automatyczna... :( i znów wydatek.
_________________
01706/KMM - J13MK
 
 
 
tucci 
Mitsumaniak
TWIERDZA WROCLAW


Auto: EA5A '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 883
Skąd: DW
Wysłany: 17-04-2009, 11:12   

Ja rowniez wymienilem popychacze w ilosci 24sztuki tydzien temu, i jestem absolutnie zadowolony, pod maska panuje teraz idealna cisza a co najwazniejsze cisnienie oleju sie zwiekszylo bo caly uklad szczelniejszy :wink:
_________________
alteri vivas oportet, si vis tibi vivere
HISTORIA GALICJUSZA
OfLS-DonKnutrix
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 17-04-2009, 11:22   

Popychacze czy samoregulatory?
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
tucci 
Mitsumaniak
TWIERDZA WROCLAW


Auto: EA5A '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 883
Skąd: DW
Wysłany: 17-04-2009, 11:30   

JaGrab3 napisał/a:
Popychacze czy samoregulatory?


Jezeli pytanie to kierujesz do mnie to popychacze :lol:
_________________
alteri vivas oportet, si vis tibi vivere
HISTORIA GALICJUSZA
OfLS-DonKnutrix
 
 
cezarmadness
[Usunięty]

Wysłany: 06-05-2009, 17:52   

Ja także walczyłem z cykającymi hydropopychaczami w Cari 1.8GDI .Po ceramizerze
cykanie ustało na parę tyś. km. Później olałem temat i przestałem się przejmować cykaniem.
Znalazłem jednak w necie informacje o środku do wyciszania hydropopychaczy
HYDRO STÖSSEL ADDITIV i użyłem go w swoim silniku(przy każdej wymianie oleju 10W40 Magnatec).Na początku wydawało się że środek w ogóle nie pomógł lecz po przejechaniu paru tysi zmieniła się diametralnie kultura pracy silnika,cykanie prawie ustało(jest o wiele cichsze)
,a na dodatek im dłużej jeżdżę samochodem tym praca hydropopychaczy jest cichsza.

Wniosek.Lać przy każdej wymianie oleju szklankę tego specyfiku i jazda(musicie pamiętać
żeby dodawać go przy każdej wymianie oleju).Środek nie jest mega drogi,a skuteczny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.