 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Evo X - SST |
Autor |
Wiadomość |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2009, 14:18
|
|
|
Ali-En napisał/a: | No to czemu autem o momencie 151 Nm .....Moze wlasnie dlatego ze mial 171 KM ?
|
Czy jesteś tego pewny?
Bo według moich odręcznych wyliczeń, jeżeli masz 171km i max moment obrotowy 151Nm wychodzą straaaszne obroty
...uwzględniając spadek momentu przy max mocy- bardzooo straszne obroty.....
krzychu napisał/a: |
jaceksu25 chodziło pewnie o tym żeby zwiększyć moc trzeba też zwiększyć moment ale proponował bym przy formułowaniu zdań zastanowić się jak napisać pewne rzeczy tak żeby inni zinterpretowali to we właściwy sposób.
|
Właśnie o to mi chodzi, aby zmusić co niektórych do myślenia. Nie zauważyłeś, że zawsze w taki sposób staram się wypowiadać?
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez jaceksu25 14-02-2009, 21:08, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-02-2009, 14:30
|
|
|
Z regulaminu
8. Zawsze pamiętaj, że
8.1. Forum jest przyjazne dla użytownika czyli nie bądź nieuprzejmy dla innych
8.2. Nie ma przymusu pisania na forum. Jeżeli coś Cię drażni nie musisz odpowiadać.
jaceksu25 napisał/a: |
Właśnie o to mi chodzi, aby zmusić co niektórych do myślenia. Nie zauważyłeś, że zawsze w taki sposób staram się wypowiadać?
Pozdrawiam |
Nie zauwazyłem.
Krzychu |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2009, 14:36
|
|
|
krzychu, Szkoda mi moich nerwów ... |
Ostatnio zmieniony przez jaceksu25 14-02-2009, 21:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-02-2009, 14:38
|
|
|
jaceksu25 napisał/a: | .....skoro jest jakiś jeden koleś, który smrodzi.... |
O to mi chodziło i nie wiem gdzie widzisz podteksty.
jaceksu25 napisał/a: | Szkoda mi moich nerwów na co niektórych... |
I właśnie o tym mówi regulamin paragraf 8.2.
Krzychu |
|
|
|
 |
sith [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2009, 15:03
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | sith napisał/a: | Co do mocy, to IX miała ograniczenie na 250 a była słabsza |
Nie miała żadnej blokady prędkości. |
Może i nie, ale Vmax. w papierach 250 przy mocy mniejszej o 15KM. Limiter obrotów pewnie był.
Przy takich prędkościach ponad 200 wiadomo, że osiągnięcie każdych kolejnych 10km/h wymaga coraz większych przyrostów mocy.
Dla ciekawostki, Vectra OPC (kombi) ma Vmax 265 przy mocy 280 a jest napewno cięższa. Tak więc myślę, że z inną skrzynią X w podstawowej wersji dociągnęłaby do 250 ale samo kręcenie silnikiem z taką prędkością zżera moc. Wiem, że dochodzi jeszcze opór 4x4, ale nie aż taki. Ludzie, co się dużo upalaniem zajmują, mówią że w IX nie ma sensu na dragach przeciągać silnika ponad 6500 bo potem silnik sam zżera moc którą produkuje. Trzeba zmieniać bieg. A tu już nie zmienisz
jaceksu25 napisał/a: | sith, to tak żeby jeszcze namieszać pozwól, że wcisnę swoją przypowiastkę o moim megacolcie ze skrzynią allshift
Otóż mam 6 biegów i na 5-ce auto pojedzie szybciej niż na 6-ce |
Wiesz, to wcale nie jest dziwne i wielu autach tak bywa. Szczególnie w autach, gdzie jest nie za mocny silnik. Na forum Evo ludzie piszą o prędkościach rzędu 270km/h w Evo IX przy obrotach około 7000 a w X masz przy 250km/h - 7500 i odcinkę.
Wiadomo, że do Evo jest wiele "gratów" i modyfikacji, więc mogli o tym pomyśleć i dać jeszcze 6 jako nadbieg. Wtedy w podstawowej wersji Vmax. byłby osiągany na 5 biegu, ale w wersjach GT 350 czy mocniejszych, na 6.
Zresztą, kto ma X wie, jak przyśpiesza na 5 nawet w granicach 200km/h. Moim zdaniem za bardzo )
Co do momentu i mocy, proponuje podręczniki od fizyki |
|
|
|
 |
deus_vvv
Nowy Forumowicz
Auto: EVO X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 23 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 14-02-2009, 15:12
|
|
|
sith napisał/a: | Wiadomo, że do Evo jest wiele "gratów" i modyfikacji, więc mogli o tym pomyśleć i dać jeszcze 6 jako nadbieg. Wtedy w podstawowej wersji Vmax. byłby osiągany na 5 biegu, ale w wersjach GT 350 czy mocniejszych, na 6.
Zresztą, kto ma X wie, jak przyśpiesza na 5 nawet w granicach 200km/h. Moim zdaniem za bardzo )
Co do momentu i mocy, proponuje podręczniki od fizyki |
W 100% zgadzam sie z przedmowca |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-02-2009, 15:12
|
|
|
|
Ostatnio zmieniony przez jaca71 14-02-2009, 21:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2009, 15:16
|
|
|
sith, ile minimalnie zszedłeś w spalaniu? Nie ukrywam, że byłem zdziwiony jak zobaczyłem EVO z średnim 12,3l/100km. |
Ostatnio zmieniony przez jaceksu25 14-02-2009, 21:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Ali-En [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2009, 15:46
|
|
|
jaceksu25 napisał/a: | Ali-En napisał/a: | No to czemu autem o momencie 151 Nm .....Moze wlasnie dlatego ze mial 171 KM ?
|
Czy jesteś tego pewny?
Bo według moich odręcznych wyliczeń, jeżeli masz 171km i max moment obrotowy 151Nm wychodzą straaaszne obroty
...uwzględniając spadek momentu przy max mocy- bardzooo straszne obroty.....
| A moze mi sie to snilo ...
Obroty rzedu 8500 byly na obrotomierzu, realnie nie mam pojecia, odciecie przesuniete w ECU do 8700 |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2009, 15:55
|
|
|
Ali-En, 8700 ... to jest może akceptowalne Co to było, jakiej pojemności? |
|
|
|
 |
sith [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2009, 16:19
|
|
|
jaceksu25 napisał/a: | sith, ile minimalnie zszedłeś w spalaniu? Nie ukrywam, że byłem zdziwiony jak zobaczyłem EVO z średnim 12,3l/100km. |
Zdziwiony że mało czy że dużo??
A tak poważnie to:
1. Raz próbowałem zejść najniżej jak się da, trasa tylko 25km, bardzo lokalna, więc wioski, traktory ale bez TIR-ów i udało mi się na 8,6L. No ale jazda 80 i wyprzedzanie jak polonezem. Ta samą trasą próbowałem tego samego jak był nowy i poniżej 11L mi się nie udawało zejść.
2. Normalna jazda, taka jakbyś jechał autem 120-150 konnym, wyprzedzanie nie z pedałem w podłodze i mieszczę się w 12. Jak miał przebieg do 5tys to zejście poniżej 12L na trasie było trudne i wymagało wielu wyrzeczeń
3. Jazda agresywna, wyprzedzanie bez pardonu, ale prędkości nie wieksze niż 150-160, wtedy około 14-15 litrów, zależy ile wyprzedzasz na maksymalnym przyśpieszaniu. Jak wciśniesz np. na trójce pełnym ogniem to średnią szlag trafia |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2009, 16:42
|
|
|
sith, 12,3 to bardzo mało. Jak piszesz 8,6 to całkowicie niezrozumiałe dla mnie wartości w tym aucie
A to, że można nim dać ognia miałem okazję osobiście się przekonać. Wzbudziło to we mnie także olbrzymią dozę ciekawości jak to jest w STI. Przyznam skromnie, że po EVOX miałem niemal bezpośrednie porównanie z jagiem XKR. I szczerze mówiąc nie wiem, co mam powiedzieć. Obydwa są zasadniczo inne, ale jednak bardziej ciągnie mnie w stronę xkr-a. Nie wiem jeszcze jak jest z SST.... ale może kiedyś.... |
|
|
|
 |
Ali-En [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2009, 18:58
|
|
|
jaceksu25 napisał/a: | Ali-En, 8700 ... to jest może akceptowalne Co to było, jakiej pojemności? | Honda CRX EE8 rocznik 1990 pojemnosc 1.6, hamownia wyplula te 171 KM |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-02-2009, 19:13
|
|
|
|
Ostatnio zmieniony przez jaca71 14-02-2009, 21:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2009, 19:36
|
|
|
Ali-En, co przerabiałeś? I jak to wytrzymują takie elementy jak np. alternator ( 8700 to jednak duża prędkość obr.)? |
|
|
|
 |
|
|