Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Evo X - SST
Autor Wiadomość
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2009, 14:18   

Ali-En napisał/a:
No to czemu autem o momencie 151 Nm .....Moze wlasnie dlatego ze mial 171 KM ?

Czy jesteś tego pewny?
Bo według moich odręcznych wyliczeń, jeżeli masz 171km i max moment obrotowy 151Nm wychodzą straaaszne obroty :D
...uwzględniając spadek momentu przy max mocy- bardzooo straszne obroty..... :P




krzychu napisał/a:


jaceksu25 chodziło pewnie o tym żeby zwiększyć moc trzeba też zwiększyć moment ale proponował bym przy formułowaniu zdań zastanowić się jak napisać pewne rzeczy tak żeby inni zinterpretowali to we właściwy sposób.


Właśnie o to mi chodzi, aby zmusić co niektórych do myślenia. Nie zauważyłeś, że zawsze w taki sposób staram się wypowiadać?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez jaceksu25 14-02-2009, 21:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-02-2009, 14:30   

Z regulaminu

8. Zawsze pamiętaj, że
8.1. Forum jest przyjazne dla użytownika czyli nie bądź nieuprzejmy dla innych
8.2. Nie ma przymusu pisania na forum. Jeżeli coś Cię drażni nie musisz odpowiadać.


jaceksu25 napisał/a:

Właśnie o to mi chodzi, aby zmusić co niektórych do myślenia. Nie zauważyłeś, że zawsze w taki sposób staram się wypowiadać?
Pozdrawiam


Nie zauwazyłem.

Krzychu
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2009, 14:36   

krzychu, Szkoda mi moich nerwów ...
Ostatnio zmieniony przez jaceksu25 14-02-2009, 21:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-02-2009, 14:38   

jaceksu25 napisał/a:
.....skoro jest jakiś jeden koleś, który smrodzi....


O to mi chodziło i nie wiem gdzie widzisz podteksty.

jaceksu25 napisał/a:
Szkoda mi moich nerwów na co niektórych...


I właśnie o tym mówi regulamin paragraf 8.2.

Krzychu
 
 
sith
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2009, 15:03   

tomekrvf napisał/a:
sith napisał/a:
Co do mocy, to IX miała ograniczenie na 250 a była słabsza

Nie miała żadnej blokady prędkości.

Może i nie, ale Vmax. w papierach 250 przy mocy mniejszej o 15KM. Limiter obrotów pewnie był.
Przy takich prędkościach ponad 200 wiadomo, że osiągnięcie każdych kolejnych 10km/h wymaga coraz większych przyrostów mocy.
Dla ciekawostki, Vectra OPC (kombi) ma Vmax 265 przy mocy 280 a jest napewno cięższa. Tak więc myślę, że z inną skrzynią X w podstawowej wersji dociągnęłaby do 250 ale samo kręcenie silnikiem z taką prędkością zżera moc. Wiem, że dochodzi jeszcze opór 4x4, ale nie aż taki. Ludzie, co się dużo upalaniem zajmują, mówią że w IX nie ma sensu na dragach przeciągać silnika ponad 6500 bo potem silnik sam zżera moc którą produkuje. Trzeba zmieniać bieg. A tu już nie zmienisz :)

jaceksu25 napisał/a:
sith, to tak żeby jeszcze namieszać pozwól, że wcisnę swoją przypowiastkę o moim megacolcie ze skrzynią allshift :D

Otóż mam 6 biegów i na 5-ce auto pojedzie szybciej niż na 6-ce :wink:

Wiesz, to wcale nie jest dziwne i wielu autach tak bywa. Szczególnie w autach, gdzie jest nie za mocny silnik. Na forum Evo ludzie piszą o prędkościach rzędu 270km/h w Evo IX przy obrotach około 7000 a w X masz przy 250km/h - 7500 i odcinkę.
Wiadomo, że do Evo jest wiele "gratów" i modyfikacji, więc mogli o tym pomyśleć i dać jeszcze 6 jako nadbieg. Wtedy w podstawowej wersji Vmax. byłby osiągany na 5 biegu, ale w wersjach GT 350 czy mocniejszych, na 6.
Zresztą, kto ma X wie, jak przyśpiesza na 5 nawet w granicach 200km/h. Moim zdaniem za bardzo :) )

Co do momentu i mocy, proponuje podręczniki od fizyki :) :)
 
 
deus_vvv 
Nowy Forumowicz

Auto: EVO X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Kalisz
Wysłany: 14-02-2009, 15:12   

sith napisał/a:
Wiadomo, że do Evo jest wiele "gratów" i modyfikacji, więc mogli o tym pomyśleć i dać jeszcze 6 jako nadbieg. Wtedy w podstawowej wersji Vmax. byłby osiągany na 5 biegu, ale w wersjach GT 350 czy mocniejszych, na 6.
Zresztą, kto ma X wie, jak przyśpiesza na 5 nawet w granicach 200km/h. Moim zdaniem za bardzo )

Co do momentu i mocy, proponuje podręczniki od fizyki


W 100% zgadzam sie z przedmowca :)
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-02-2009, 15:12   

:D
Ostatnio zmieniony przez jaca71 14-02-2009, 21:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2009, 15:16   

sith, ile minimalnie zszedłeś w spalaniu? Nie ukrywam, że byłem zdziwiony jak zobaczyłem EVO z średnim 12,3l/100km. :roll:
Ostatnio zmieniony przez jaceksu25 14-02-2009, 21:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ali-En
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2009, 15:46   

jaceksu25 napisał/a:
Ali-En napisał/a:
No to czemu autem o momencie 151 Nm .....Moze wlasnie dlatego ze mial 171 KM ?

Czy jesteś tego pewny?
Bo według moich odręcznych wyliczeń, jeżeli masz 171km i max moment obrotowy 151Nm wychodzą straaaszne obroty :D
...uwzględniając spadek momentu przy max mocy- bardzooo straszne obroty..... :P
A moze mi sie to snilo ... :shock: :lol:
Obroty rzedu 8500 byly na obrotomierzu, realnie nie mam pojecia, odciecie przesuniete w ECU do 8700 ;)
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2009, 15:55   

Ali-En, 8700 ... to jest może akceptowalne :wink: Co to było, jakiej pojemności?
 
 
sith
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2009, 16:19   

jaceksu25 napisał/a:
sith, ile minimalnie zszedłeś w spalaniu? Nie ukrywam, że byłem zdziwiony jak zobaczyłem EVO z średnim 12,3l/100km. :roll:

Zdziwiony że mało czy że dużo?? :)
A tak poważnie to:
1. Raz próbowałem zejść najniżej jak się da, trasa tylko 25km, bardzo lokalna, więc wioski, traktory ale bez TIR-ów i udało mi się na 8,6L. No ale jazda 80 i wyprzedzanie jak polonezem. Ta samą trasą próbowałem tego samego jak był nowy i poniżej 11L mi się nie udawało zejść.
2. Normalna jazda, taka jakbyś jechał autem 120-150 konnym, wyprzedzanie nie z pedałem w podłodze i mieszczę się w 12. Jak miał przebieg do 5tys to zejście poniżej 12L na trasie było trudne i wymagało wielu wyrzeczeń :)
3. Jazda agresywna, wyprzedzanie bez pardonu, ale prędkości nie wieksze niż 150-160, wtedy około 14-15 litrów, zależy ile wyprzedzasz na maksymalnym przyśpieszaniu. Jak wciśniesz np. na trójce pełnym ogniem to średnią szlag trafia :) :)
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2009, 16:42   

sith, 12,3 to bardzo mało. Jak piszesz 8,6 to całkowicie niezrozumiałe dla mnie wartości w tym aucie :wink:
A to, że można nim dać ognia miałem okazję osobiście się przekonać. Wzbudziło to we mnie także olbrzymią dozę ciekawości jak to jest w STI. Przyznam skromnie, że po EVOX miałem niemal bezpośrednie porównanie z jagiem XKR. I szczerze mówiąc nie wiem, co mam powiedzieć. Obydwa są zasadniczo inne, ale jednak bardziej ciągnie mnie w stronę xkr-a. Nie wiem jeszcze jak jest z SST.... ale może kiedyś....
 
 
Ali-En
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2009, 18:58   

jaceksu25 napisał/a:
Ali-En, 8700 ... to jest może akceptowalne :wink: Co to było, jakiej pojemności?
Honda CRX EE8 rocznik 1990 ;) pojemnosc 1.6, hamownia wyplula te 171 KM
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-02-2009, 19:13   

:D
Ostatnio zmieniony przez jaca71 14-02-2009, 21:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2009, 19:36   

Ali-En, co przerabiałeś? I jak to wytrzymują takie elementy jak np. alternator ( 8700 to jednak duża prędkość obr.)?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.