Pękł przewód od chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-03-2017, 14:41
|
|
|
To wymieniam go jak najszybciej.i teraz czy zamawiać od razu dolny i górny czy tylko górny?
[ Dodano: 09-03-2017, 12:57 ]
Hejka.Czy dolny wąż chłodnicy w galu 2.5 v6 jest taki sam jak w innych wersjach?Wiem,że górny nie.Czy faktycznie górny mozna zalozyć z opla astry classic 1,6 16V?Pytam,bo skoro napuchły mi już te węże od chłodniczki oleju to może i te od chłodnicy są już stare?Ten górny mozna łatwo zobaczyć i sprawdzzić ale ten dolny to już gorzej. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21958 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-03-2017, 13:00
|
|
|
Ewcia80, węże od chłodnicy zostaw. Jak nie są mechanicznie uszkodzone to nic im nie grozi. |
|
|
|
 |
More Than Explo
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2016 Posty: 115 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-03-2017, 22:51
|
|
|
Jakieś porady przy wymianie?
Nie mogę dobrać się do górnego węża chłodniczki oleju. Od góry zasłania mi wszystko górny wąż chłodniy, próbowałem go zdjąć ale strasznie ciasno siedzi, nie chce go siłą traktować bo mogę sobie dodatkowe koszty zrobić
Z której strony to podejść? Od dołu też jest ciasno, no i opaska jest zamontowana uszkami do góry, więc tak chyba był zakładany... |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 11-03-2017, 15:49
|
|
|
Cytat: | górny wąż chłodniy, próbowałem go zdjąć ale strasznie ciasno siedzi, nie chce go siłą traktować bo mogę sobie dodatkowe koszty zrobić |
Spróbuj delikatnie go podważyć i psiknąć WD-ka,na pewno zejdzie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14383 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-03-2017, 22:59
|
|
|
Ja dzisiaj wymieniłem oba te przewody od chlodniczki. Były masakrycznie spuchniete i miękkie jak balon. Zmieniłem też oring chlodniczki.
Przy okazji zauważyłem wyciek przy czujniku poziomu oleju. Okazało się że pod zgrzewanyn mocowaniem weszła korozja i podeszła pod uszczelke. Złożyłem na reinzosil, ale za szybko zalalem olejem i musiałem kleic od nowa. Generalnie warto też uszczelnic zaslepke przedniej głowicy. To z niej cieklo głównie na te przewody. |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 20-03-2017, 07:37
|
|
|
Hejka.Ja też po wymianie tych przewodów.W sumie to spuchniete mialam tylko ten dluzszy przewód na dolnym koncu.Mysle że jeszce z pol roku by wytrzymal.Ten krotszy w dobrm stanie.A gdzie jest czujnik poziomu oleju?Myslalam ze tylko bagnet to sprawdza.Moze ktos potrzebuje te przewody od chlodniczki? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14383 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-03-2017, 08:41
|
|
|
Czujnik poziomu oleju jest po prawej stronie z boku miski. |
|
|
|
 |
More Than Explo
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2016 Posty: 115 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-03-2017, 15:54
|
|
|
Ja również po wymianie!
Prowizorka nie udała mi się tak jakbym tego chciał, ostatecznie na górę poszedł wąż sylikonowy (niestety mocno się gnie w jednym miejscu, więc będę nad tym jeszcze pracował), a na dół poszedł stary wąż, obcięty w spuchniętym miejscu i założony z powrotem na króćce.
20km zrobione i nie było żadnych problemów.
Mam w bagażniku 2 inne węże hydrauliczne o średnicy 13mm, które próbowałem osadzić na króćcach. Są idealnie sztywne i wytrzymałe, odporne na wszystko, ale nie dałem rady ich zamontować. Próbowałem zrobić niewielką fazkę na średnicy wewnętrznej, rozpychałem i nic. Mało tam miejsca, żeby przyłożyć większą siłę i ciasno osadzić te węże, a szkoda. Miałbym spokój na zawsze
Wieczorem wrzucę parę zdjęć |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14383 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-03-2017, 17:35
|
|
|
Ja dopasowalem z innych aut. Do tego mocno wygietego włożyłem sprezyne. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24363 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-03-2017, 20:16
|
|
|
Ja kupiłem oryginały - 66+84zł raz na 20 lat to chyba niewielki koszt.
A do drugiego auta zastosowałem wąż Faro 14mm, wodny, z zamontowanymi opaskami, żeby zagięcie na łuku rozprostować. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14383 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-03-2017, 20:30
|
|
|
Lepiej dać sprezyne do środka.
U mnie to max na rok więc nie będę inwestowal w niego zresztą ostatnio nawet nie mam czasu wyskoczyć do ASO. Niby jedno miasto a min 1.5h muszę stracić. |
|
|
|
 |
More Than Explo
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2016 Posty: 115 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-03-2017, 00:21
|
|
|
Kilka fotek:
lekko zagięty górny wąż
https://scr.hu/2jKZ4X
pęknięty górny wężyk
https://scr.hu/Oo9V11
zbliżenie na pęknięcie:
https://scr.hu/vLOnKW
Po samodzielnej wymianie polecam zaopatrzyć się w długie szczypce do ściągania opasek, WD 40 do psiknięcia pod duże węże chłodnicy (strasznie długo walczyłem, żeby je zdjąć)
Kombinatorom, którym nie w głowie zakup oryginalnych wężyków życzę powodzenia!
Ja się nie poddałem i nadal będę próbował zrobić to lepiej... |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14383 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-03-2017, 14:18
|
|
|
Jak będę miał chwilę to zrobię foto u siebie. Ale generalnie dopasowane węże wyglądają jak oryginalne- nigdzie się nie załamuja. Jedynie opaski dałem skrecane bo nowe węże są sztywniejsze.
Jeszcze nigdy nie miałem problemu ze zdjęciem węży z chłodnicy. Wystarczy je pewnie scisnac - najpierw obracasz żeby się odkleil, a potem ściągasz.
Tak to wygląda u mnie :
https://goo.gl/photos/kHZvyqJTKydLsHrq8
Tak patrzę na foto i chyba muszę lepiej odkręcić filtr |
|
|
|
 |
More Than Explo
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2016 Posty: 115 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-03-2017, 15:20
|
|
|
O czym może świadczyć wklęśnięty górny wąż chłodnicy (ten duży) na zimnym silniku? Po odkręceniu korka w chłodnicy zassało przez niego powietrze i wąż wrócił do swojego kształtu. Nie ma żadnych ubytków płynu.
Coś jest nie tak, czy to normalny objaw? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14383 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-03-2017, 18:27
|
|
|
Do wymiany korek chłodnicy. Zawór w korku jest zatkany i nie puszcza płynu że zbiorniczka gdy w układzie robi się podcisnienie. |
|
|
|
 |
|