Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ESP za i przeciw
Autor Wiadomość
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 22-09-2009, 21:02   

gdyby ESP bylo takie be kierowcy F1 tak by nie plakali po tym jak zabroniono im go uzywac,
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-09-2009, 21:49   

arturro napisał/a:
gdyby ESP bylo takie be kierowcy F1 tak by nie plakali po tym jak zabroniono im go uzywac,

im zabrali "tylko" kontrole trakcji TC ESP nie mieli :) Tylny napęd z taką mocą to jednak różnica.
Ale np. w WRC i F1 ABS się nie używa :)
 
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-09-2009, 22:52   

Ja mam następujące doświadczenia z ESP.
1. Jak się chce dynamicznie ruszyć (na granicy palenia gumy) to trzeba wyłączyć. Przy włączonym też można, ale lekkie przesadzenie skutkuje kompletnym zdławieniem obrotów...
2. Zima, wszystko zasypane, trasa Szczyrk-Wisła przez przełęcz :mrgreen:
I teraz dwa sposoby: ESP włączone, pedał w podłogę i jedziemy. ESP non stop działa (świeci się kontrolka), cały czas poślizgi, jedzie się powoli bo cały czas dusi obroty, ale idealnie po torze (tylko wszyscy cię wyprzedzają :( )
Sposób drugi: wyłączamy ESP i jedziemy szybciej, ale dużo mniej pewnie. (ale za to można sobie pomagać ręcznym :twisted: )
3. Jadę trzypasmówką, zielone, a nagle wyjeżdża mi koleś z lewej (on skręcał w lewo i postanowił przeskoczyć). Ja po hamulcach (ABS), widzę że nie wyhamuję, więc puszczam hamulec i z wciśniętym sprzęgłem wykonuję bardzo szybki manewr lewo-prawo-prosto. I włączyło się ESP, ale nie wiem na ile mi pomogło, może bez niego by mnie obróciło?
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 22-09-2009, 23:14   

Luk napisał/a:
I teraz dwa sposoby: ESP włączone, pedał w podłogę i jedziemy. ESP non stop działa (świeci się kontrolka), cały czas poślizgi, jedzie się powoli bo cały czas dusi obroty, ale idealnie po torze (tylko wszyscy cię wyprzedzają :( )


tu dziala ASR

Luk napisał/a:
I włączyło się ESP, ale nie wiem na ile mi pomogło, może bez niego by mnie obróciło?


napewno ci pomoglo bo np. temu chlopakowi nie, a mial identyczna sytuacje http://www.poranny.pl/app...ION06/129985981
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-09-2009, 23:31   

Luk napisał/a:
Ja po hamulcach (ABS), widzę że nie wyhamuję, więc puszczam hamulec i z wciśniętym sprzęgłem wykonuję bardzo szybki manewr lewo-prawo-prosto. I włączyło się ESP, ale nie wiem na ile mi pomogło, może bez niego by mnie obróciło?


Powinieneś nie odpuszczać hamulca tylko wcześniej rozpocząć manewr omijania (w końcu podczas hamownia masz kontrolę co prawda samochód zachowuje się bardzo podsterownie ale można spokojnie wykonać manewr omijania na wciśniętym hamulcu). A czy pomogło to zależy kiedy zareagowało... i ile miałeś miejsca po ominięciu po podejrzewam że dopiero po próbie powrotu na prawy zareagowało wtedy jest duża szansa na nadsterowność i jeśli nie byłeś przygotowany na kontrowanie to tak pomogło Ci. Tak ja to widzę.

Zastanawiam się też jak sobie to "pomagacie" ręcznym no ale dobra może ja nie umiem jeździć.
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 23-09-2009, 08:01   

krzychu napisał/a:
Zastanawiam się też jak sobie to "pomagacie" ręcznym no ale dobra może ja nie umiem jeździć.

W mojej sytuacji, auto tylko troche zareagowało na ruch kierownicą. Tzn. koła skręcone ale auto przejeżdża tylko np 20st ze 110st które powinno pokonać żeby zaliczyć pełen łuk i ze skręconymi kołami ślizga się w stronę krawążnika( lewe przednie jako pierwsze może zaliczyć krawężnik). ESP coś tam dłubie ale mało skutecznie. Pozostaje zaciągnąć hamulec ręczny i dokończyć obrót pojazdu tyłkiem i dodanie gazu by wyciągnąć auto w stronę prostej. Niestety pozostaje ominąć samochód znajomego :shock: stojący po przeciwnej stronie ulicy. Znowu kontra, ręczny z gazem (tym razem żeby szybciej wykręcić przód), prosta. wszystko to na dystansie ok 40-50m.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
Ostatnio zmieniony przez Trik 25-09-2009, 13:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-09-2009, 10:29   

krzychu napisał/a:
Powinieneś nie odpuszczać hamulca

Wiem, ale mam taki odruch (zresztą wielu znajomych też tak ma) z czasów kiedy nie bylo ABS... :evil:
 
 
retregon 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 2.0 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2015
Posty: 20
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 25-06-2015, 12:50   [CY4A 2.0] Lancer 2.0 ES wersja USA - brak ESP - pytanko

Jestem posiadaczem tego o to Lancera, jednak irytuje mnie jedna bardzo ważna kwestia. Mianowicie: BRAK ESP. Na różnych forach piszą o tym, że jest możliwość zamontowania tego układu w aucie który tego nie posiada. W moim aucie jest tylko zaślepka od przycisku ESP. Czy spotkaliście się już z montateż układu w Lancerach bez fabrycznie zamontowanego?
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 25-06-2015, 14:10   

Napisz do kolegi TOKYO. On coś dłubał w tym temacie. Istnieje ryzyko, :biggrin: że jest w stanie Ci pomóc.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.