 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Stożkowy filtr powietrza |
Autor |
Wiadomość |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-11-2009, 17:33
|
|
|
banzajek napisał/a: | da Ci z 15-20 KM max. |
Chyba w EVO tyle daje. Jak wywalisz katalizator, zasymulujesz drugą sondę do tego ktoś ma doświadczenie i dobrze policzy wydech to może się uda 5KM max. Więcej nie wyciśniesz jeśli by się dało to by producent zrobił lepszy wydech. Przecież producentowi nie chodzi o to żeby obniżać specjalnie moc silnika a jedynie jest ograniczony normami spalin, głośnością układu itd. Dodatkowo dobry wydech także musi być odpowiednio policzony ponieważ tak jak w dolocie występują zjawiska falowe. Np. zawór wydechowy zamyka się później a spaliny rozpędem dalej wylatują z silnika. Zaburzając ten efekt może się nawet obniżyć moc (to nie jest silnik turbo w którym za turbo czym większa rura i mniejszy opór tym lepiej)
Zrobisz wydech na przestrzał to już nie mówię o tym że policja i diagnosta może zabrać dowód to jeszcze ogłuchniesz na autostradzie, a w nocy będzie budził sąsiadów...
Jak ktoś chce coś zrobić z silnikiem to raczej w stronę kompleksowego tuningu. Planowanie głowicy, bardziej nastroszone wałki, wtedy sens zmiany dolotu i wylotu oraz podstawa remap. Do tego pliwko tylko 98,99. Wysilony silnik może wymagać zakutych tłoków itd itp. Tuning jest bardzo drogi taniej wychodzi zakup większego silnika szczególnie że można bez problemu kupić Lancera 2,4 MIVEC. Za pewne też można zrobić SWAP do tego silnika. Silnik bardzo ciekawy swoją droga. SWAP czy zmiana samochodu wychodzi po prostu taniej niż poważny tuning. Do tego nie wzrasta awaryjność samochodu.
A jak ktoś chce już coś zrobić ze swoim samochodem to ja w pierwszej kolejności pomyślał bym o hamulcach. Szczególnie że ona mają problem poradzić sobie z obecną mocą a co dopiero większa..... Wymiana tarcz na nacinano nawiercane + poważna klocki lub wymiana zacisków, tarcz na te z outlandera 2 tłoczkowe To jest coś sensownego. Inaczej pojedziesz na tor (bo rozumiem chyba nie chcesz się ścigać po drodze) parę zakrętów dohamowań i popłyniesz a hamulca nie będzie. Mocy nie braknie jak hamulca. |
|
|
|
 |
puntspusy
Forumowicz

Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 505 Skąd: dokąd
|
Wysłany: 28-11-2009, 19:59
|
|
|
ja np w hondzie po zrobieniu wydechu w postaci kolektor 4-2-1 + cat converter i reszta na dwoch przelotach i srednicy 2,25" ze 123km(katalog 125km) wskoczylem na 140km wiec mysle ze sie da tyle ze w mitsu bedzie trudniej do hondy na us ebayu jest mnostwo takich zestawow kopiowanych w chinach jota w jote z wydechu stworzonego przez skunk2
zabawa z silnikiem w NA to drogi szpas, w sensie walki planowanie itd
jak dla mnie to albo soft turbo ok 0,4bara albo swap na 4g63t albo drugie auto a to zostawiasz w spokoju |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-11-2009, 21:12
|
|
|
Swap na 2,4 MIVEC powinien być prosty. W końcu w USA taki montowali. Jest duża szansa że przeróbek było by mało na pewno łatwiej i mniej kombinowania niż przy uturbieniu.
Chciał bym też zobaczyć wykres od tych +17koni. Ile wzrósł moment? Bo może się okazać że po prostu max moc jest osiągana przy trochę większych obrotach, a przyrost momentu może być mizerny. Honda dodatkowo pewnie z zmiennymi fazami? |
|
|
|
 |
puntspusy
Forumowicz

Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 505 Skąd: dokąd
|
Wysłany: 30-11-2009, 08:26
|
|
|
prosze cie bardzo krzychu
honda ma oczywiscie zmienne fazy zwane vtec
honda po zakupie
honda po zrobieniu wydechu a przed walkiem w GMS Warszawa
honda po zrobieniu wydechu + walek stage 1 GMS
 |
|
|
|
 |
|
|