 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Informacje n/t Pajero II |
Autor |
Wiadomość |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13-01-2014, 02:11
|
|
|
Nie 4, nie 8 - a 5 (pięć). Tyle mam czujników położenia wodzika mam w PIII. I o tej wersji SS mówię. Są jeszcze 3 czujniki obrotów w obudowie - w sumie 8 na reduktorze.
Cytat: | Jak się nie będzie zgadzał sygnał położenia wajchy to nie dopniesz przodu bo sterownik nie otworzy zaworów. |
Przód jest w Pajero ROZPINANY. Pozycją normalną jest przód zapięty. Podane podciśnienie go rozpina. Mowa o siłowniku w przednim dyfrze. Awaria układu sterowania tegoż siłownika, zaworków, podciśnienia powoduje nie odłączenie.
Kiedy miga nam środkowa ikonka centralnego dyf. na desce sygnalizująca usterkę Jest o tym mowa w instrukcji obsługi., siłownik ustawi nam wodzik w skrzyni redukcyjnej na 4H. To jest ten tryb awaryjny.
P. S.
A czemu Ty człowieku taki agresywny jesteś dla każdego ? |
|
|
|
 |
TangoKK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 359 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 13-01-2014, 05:44
|
|
|
Nie zawsze zgadzam się z Czortunio, ale tym razem w pełni go popieram. Napęd SS daje nie tylko komfort, ale też poczucie bezpieczeństwa. Jadąc w trasie w warunkach zimowych (bardzo wiało) były odcinki gdzie asfalt był czarny i suchy, a w innych miejscach nawiany śnieg i cholernie ślisko. Gdybym musiał co chwilę zapinać i rozpinać napędy pewnie bym tego zaniechał, jechał na samym tyle i skończył w rowie (albo jechał 40km/h). Właśnie wjeżdżając z suchego odcinka w zakręt na którym był śnieg i ślisko wyniosło mnie na pobocze gdyby nie zapięty napęd na dwie osie.....?
Jak to mówią w niju mobile "ja wole SS bo lepiej mieć więcej niż mniej" |
_________________ HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY |
|
|
|
 |
michoł
Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2011 Posty: 179 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 13-01-2014, 07:31
|
|
|
no to teraz Hankajoanka na pewnowie czym się różni sport od II ;p
Nie zniechęcaj się, zawsze jest tylu zwolenników co i przeciwników, sama musisz wybrać co dla Ciebie lepsze.
Nie daj sobie wmówić że Sport i wszystkie samochody z napędem na tył to puszki dla samobójców ! Samą skrzynią się nie jeździ i nie zastąpi ona dobrych opon i rozwagi kierowcy !! wszytko trzeba robić z głową.
Fakt że SS ma tą dodatkową zaletę ale samochody które jej nie mają tez są fajne
A są też sporty ze stanów z napędem AWD, ale ciężko trafić |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 13-01-2014, 09:31
|
|
|
Kolego Czortunio, nie piszemy o Pajero III tylko o II jeśli nie zauważyłeś. Ja nie piszę o PIII bo go nie mam i nie wiem ale o PII L200/Sport które mam i wiem. Są 4 czujniki na reduktorze i awaria czujnika położenia wajchy napędów powoduje, że sterownik nie odłączy podciśnienia i nie zapnie przodu, gdyż nie wie, że przestawiłeś wajchę z pozycji 2H. Wał przedni wtedy pracuje ale półoś nadal jest odpięta. A tryb awaryjny polega na tym, że trzeba wyjść z auta, otworzyć maskę i ściągnąć rurki z elekrozaworów przy wajsze ustawionej na 4H. Tyle w temacie.
Sport od Pajero II różni się wieloma rzeczami ale to jeszcze zależy, który Sport bo różnice są duże pomiędzy rocznikami Sporta. Sporty są ze sprzęgiełkami automatami z przodu i ze stałymi zabierakami. Są z pełnym ES (dopinanie i odpinanie w czasie jazdy) i z dopinanym przodem, który odpina się gasząc silnik. Nie da się powiedzieć, że Sport od Pajero różni się tym i tym nie biorąc pod uwagę konkretnych aut.
Co stoi na przeszkodzie by zapinać i rozpinać napędy w czasie jazdy? Jakieś przeciwskazania? Nie można? Nie da się? Psuje się czy zużywa?
Siłownik ustawi nam wodzik w Pajero II. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
Marcus65
Forumowicz

Auto: Pajero II, 3.5, long, '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 139 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-01-2014, 11:41
|
|
|
Czartunio, Heilsberg, vel Bestia nie jest agresywny. Taki jego urok po prostu Ręczę Ci, że to naprawdę spoko gość.
Pozdro
Marcus |
_________________ Pojara V6 3500 '94, długa i szybka |
|
|
|
 |
|
|