Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:56 |
[I 2.0T] po montażu lpg ,wrażenia |
Autor |
Wiadomość |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 11-07-2015, 07:23
|
|
|
Montowanie reduktora na styk nigdy nie ma sensu. Trzeba zostawić zawsze zapas mocy, by ciśnienie nie spadało przy pełnym obciążeniu. BTW ja bym poradził Ci KME Gold
Przyczyn szarpania może być wiele - od układu zapłonowego po sytuację, gdy na pełnym bucie wtryskiwacze gazowe nie wyrabiają i się zapentlają (leją non stop).
Myślę, że jeśli układ zapłonowy pracuje na benzynie w porządku, to i na gazolinie też będzie - ot kwestia regulacji.
Niestety nasze samochody są dość czułe na skład mieszanki i kiepsko wyregulowana instalacja LPG |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-07-2015, 07:36
|
|
|
Reduktor bardzo łatwo potwierdzić bądź wykluczyć nagrywając oscyloskop w programie od LPG z jazdy do odcinki. Na oscyloskopie będzie widać przebieg wartości ciśnienia i jeśli spadki od ustawionego będą max 0,3 bara to reduktor jest wystarczający, jeśli spadki będą większe, to reduktor za słaby lub rurka zasilająca reduktor w LPG ma jakieś zagięcia czy inne przewężenia i za mało gazu dociera do reduktora.
Jeśli chodzi o zapłon to jego niedomagania nieodczuwalne na benzynie na pewno będą odczuwalne na LPG więc nie ma się co sugerować do końca poprawną pracą na benzynie. |
|
|
|
 |
mckloucek
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-07-2015, 10:53
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi.
@W@sio - Wtryskiwacze mam Hana 2000/2001 niebieskie.
Badałem spaliny i w momencie pojawienie się szarpania mieszanka jest za bogata, może coś być na rzeczy. jakie masz ustawienia ciśnienia? Mi ustawili 1 bar i min 0,5 bara.
@plecho1 - czy układa zapłonowy można jakoś sprawdzić czy trzeba wymienić i zobaczyć co jest? Dzięki za info o ciśnieniu, na pewno w najbliższym czasie sprawdzę.
Mam nadzieję że po rozwiązaniu problemu wyklaruje się jakiś dobry zestaw do lpg.
BTW jeżeli chodzi o spalanie to w mieście 15,2l - 16l (16l w lato z klimą). Na trasie do 110 km/h spala poniżej 11l ale przy prędkości 140 km/h ok. 13l. To są wartości +15-20% w porównaniu do Pb. Wrażenia ze spokojnej jazdy na lpg są bardzo pozytywne, nie zauważyłem różnicy.
Jeszcze raz dzięki1 |
_________________ mckloucek |
|
|
|
 |
qba1983
Forumowicz
Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 116 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-07-2015, 08:00
|
|
|
tez mam kme nevo z goldem i wlasnie chcialem napisac ze tez mialem takie historie i mojj gazownik tez zauwazyl ze mieszanka jest za bogata przy tym szarpaniu. dal rade to wyregulowac ale po jakims czasie znow to wystapilo. znow poprawil i jest ok. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 12-07-2015, 10:36
|
|
|
mckloucek napisał/a: | Mi ustawili 1 bar i min 0,5 bara. |
Bardzo niskie masz ciśnienie jak na te wtryskiwacze. Ja bym Ci ustawił 1,2 bara, a minimalne to już zależy od tego jak reduktor wyrabia, dziwi mnie, że tak nisko Ci ustawili (wtryski pracują poprawnie powyżej 0,7 bara)
U mnie póki co siedzi jeszcze AC R01 RED i sobie wystroiłem właśnie na 1,2 bara dla wtryskiwaczy H2100 (przy Hanach H2000 miałem 1,3) przy wyższym przelewa jałowe obroty
U Ciebie prawdopodobnie to szarpanie pojawia się dlatego, że przy tak niskim ciśnieniu wtryskiwacze zaczynają lać non stop, dlatego też przelewa silnik.
Co do układu zapłonowego - przerabiałem temat, wsadziłem ponad 1000zł w cewki, kable i świece - co się okazało? Mam zapas dwóch zestawów cewek i kabli, oraz że właśnie nie układ zapłonowy był przyczyną problemów, ale instalacja gazowa przelewająca silnik, z czym gazownik sobie nie mógł poradzić, a z czym ja po długich bojach, testach, i uczeniu się podstaw strojenia LPG. sobie poradziłem |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
mckloucek
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-07-2015, 09:07
|
|
|
@ W@sio - Wielkie dzięki za wszystkie informacje.
Ja tylko uporam się z problemem dam znać, żeby został ślad.
@qba1983 - to ponowne ustawianie to może być regulacja ciśnienia na reduktorze. Mi właśnie zwiększał ciśnienie (na i tak zbyt małe) bo, jak mówił, membrana się poluzowała czy coś takiego. W każdym razie, reduktor nie trzymał zadanych parametrów. Na pewno mój czyli Silver.
[ Dodano: 19-08-2015, 09:41 ]
Udało się rozwiązać problem, przynajmniej taką mam nadzieję.
Nie byliśmy pewni ciśnienia (czy jest wystarczające) więc zmieniliśmy Faro6 na Faro8. Nie pomogło. Następnie włożyłem GOLDa - też nie pomogło. Wprawdzie na GOLDie nie było spadków ciśnienia, ale szarpanie występowało nadal.
Po powrocie na Silver Turbo ciśnienie zostało zwiększone do 1,35 i przy maksymalnym obciążeniu leci do 1,25 - 1,2. Poszukiwania trwały dalej.
Po zaktualizowaniu sterownika, KME NEVO ma opcję monitorowania wtryskiwaczy. I ty był problem. Przy 4000 rpm wtryskiwacze otwierały się na - maksa 21 ms - bo dostawały takie info od komputera (komputer od lpg bierze dane z komputera pb i mnoży przez jakiś współczynnik).
Usunięcie problemu polegało na wpięciu się do cewki (w celu zbierania dokładnych informacji o obrotach) i wyregulowaniu wtryskiwaczy na każdym biegu. Została włączona emulacja - tego trochę nie rozumiem, co to dokładnie powoduje.
Jedno jest pewni, instalacja LPG bez kalibracji na drodze nie ma sensu! |
_________________ mckloucek |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-08-2015, 21:24
|
|
|
mckloucek, jeśli wszystko przekazałeś jak mówił gazownik to nie chcę Cie straszyć ale ten fachowiec albo jest leniem albo nie ma za bardzo pojęcia o LPG.
Ps. Napisz jakie masz dokładnie wtryski gazowe bo najprawdopodobniej w nich był i być może nadal jest problem. |
|
|
|
 |
mckloucek
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-08-2015, 08:29
|
|
|
tak dokładnie mi powiedział jak kalibrowaliśmy auto na drodze.
wtryski gazowe to HANA kolor niebieski.
jeszcze jedno info. wg odczytów z PC podczas kalibaracji turbo dmuchało 1,8 bara, nie wiem czy to ma jakiś wpływ? |
_________________ mckloucek |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 20-08-2015, 09:00
|
|
|
Turbo dmuchało 1,8 bara wg oprogramowania gazowego? Ono pokazuje ciśnienie wg map sensora liczone od 0 - próżnia, 1 bar - atmosferyczne, - 1,8 bara to 0,8 powyżej atmosferycznego... jakby Turbina dmuchnęła Ci przez dłuższy czas 1,8 bara to silnik mógłby tego nie przeżyć |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
mckloucek
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-09-2015, 10:45
|
|
|
Dzięki za info. Dziwne, że gaziarz się nie zna:(
Niestety po przejechaniu 1500 km, powrócił temat szarpania. Tym razem przy przyspieszaniu ze 120 do 140 km\h na piątym biegu. |
_________________ mckloucek |
|
|
|
 |
woojas25
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2.0t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2014 Posty: 124 Skąd: libiąż
|
Wysłany: 03-09-2015, 09:52
|
|
|
jest taki gostek w skawinie co ustawia samochody z turbo jest "prze magik"jak cos to dam ci nr do niego |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 03-09-2015, 11:40
|
|
|
mckloucek napisał/a: | Dzięki za info. Dziwne, że gaziarz się nie zna:(
Niestety po przejechaniu 1500 km, powrócił temat szarpania. Tym razem przy przyspieszaniu ze 120 do 140 km\h na piątym biegu. |
Bo niewielu gaziarzy robiło auta typu O1T stąd brak wiedzy u nich... szarpanie jest oznaką przelewania silnika... Najprawdopodobniej zmienilo sie ciśnienie na reduktorze
Odezwij się gdybyś był w Lublinie (do 9 września jestem na urlopie) chętnie pomogę |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
miron
Forumowicz
Auto: 2,4 mivec cvt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 326 Skąd: Świlcza
|
Wysłany: 04-09-2015, 21:20
|
|
|
Mi na 3-ce i 4-ce zaczął szarpać powyżej 4 tysięcy obrotów. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 05-09-2015, 00:04
|
|
|
Powiem wam, że już dawno nie miałem szarpania (a ustawiałem sam) na tyle, na ile moja obecna instalacja pozwala nie mniej jednak czeka mnie wymiana reduktora, bo ACR01 red nie daje rady... a po strojeniu benzyny na ukladzie paliwowym z Evo bedzie wymagał kanapki bądź dwóch reduktorów... |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Ptychol
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander TURBO 4W4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 14 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 22-04-2016, 20:39
|
|
|
Flash w swojej korespondencji napisał "...+ lubryfikacja". Nikt nie podjął tego temau. Napiszcie, czy warto to montować. Czytałem jeden artykuł - http://gazeo.pl/poradniki...tykul,5604.html i nie wiem do końca co o tym myśleć. Ktoś chce coś doradzić. Będę wdzięczny oczywiście |
_________________ TRZY DIAMENTY NA ZAWSZE!!!
Do 2016r. przez 12 lat ujeżdżałem Carismę z 1998r. - 373600km!!! I jeszcze będzie jeździć u innego. |
|
|
|
 |
|