Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
04-05-2008, 01:33
[MSS ALL] SILNIK Apetyt na olej
Autor Wiadomość
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 08-11-2005, 06:51   

Robert Bryl.... słuchaj.. masz racje... tak samo jak ja czy Ty - poprostu domniemamy...
ja pisałem przypuszczenia, które w pierwszym momencie naszły mi na myśl, nagary i te sprawy, wiadomo że wszystkie syntetyki mają płukadełka - Castrol bardzo dobry olej, nie wiem czy nie lepszy od Mobila... ale wiesz jak to jest - jeden silnik będzie lubiał ten olej a drugi tamten, jeden lubi rosołek z makaronem a drugi po nim zwymiotuje... a nóż widelec akurat ten Castrol nie przysmakował temu silnikowi - wstąpiły jakieś specyficzne warunki pracy i sie wział i znagarzył na kanałach pierscionków...
Nie ma rzeczy nie możliwych..

Którz to wie....??

Pozdro
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
jezyk
[Usunięty]

Wysłany: 08-11-2005, 08:06   

widze zatem, ze zgodnie z moimi przypuszczeniami 2 litry na 15 000 km to stanowczo za duzo jak na przebieg 85 000 km.
Coz, samochodu to z tego powodu zmieniac nie bede :mrgreen: ale ciekaw jestem co na to powie serwis na nastepnym przegladzie - tym najwiekszym bo po 90 000 km :?
Ostatnio sprawdzalem zbieznosc, bylo nienajgorzej i choc obsluga nijak nie mogla sobie poradzic z komputerem to jakos tam ja ustawili. Przy okazji sprawdzilem stan akumulatora i co?? Trzyletni akyumulator z samochodu garazowanego z przebiegiem dziennym 40 km wg urzadzenia Boscha kwalifikuje sie do WYMIANY!!! (76% sprawnosci) i co Wy na to???
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-11-2005, 08:21   

No bo jak wierzysz urządzeniom Boscha to tak jest :D . Naprawiam ich narzędzia i twierdzę że aktualnie przynajmniej 1/2 ich produktów to szajs.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
jezyk
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-2005, 08:20   

wichura1 napisał/a:
No bo jak wierzysz urządzeniom Boscha to tak jest :D . Naprawiam ich narzędzia i twierdzę że aktualnie przynajmniej 1/2 ich produktów to szajs.

Tu sie moge w 100% zgodzic. Jeszcze zadne urzadzenie tej firmy w moim domowym gospodarstwie sie nie sprawdzil. Wlasnie mam wkretarke IXO do naprawy. Moze zatem wysle do Ciebie :lol: Jest jeszcze na gwarancji a juz sprzegielko szlag trafil :x
Wyglada ladnie ale do pracy przerzucilem sie na urzadzenia Hilti :lol: :lol:
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-11-2005, 09:36   

Serwis gwarancyjny jest tylko w Warszawie. IXO nie ma sprzęgła, prawdopodobnie posypała się przekładnia planetarna, ale spoko naprawią za darmo.

Nie porównuj urządzeń amatorskich (zielony BOSCH) z profesjonalnymi. Do pracy bardziej polecam Milwaukee. Szlifierki kątowe i narzędzia do drewna dla HILTI produkuje BOSCH,a cena jest prawie dwukrotnie wyższa. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24326
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-11-2005, 14:39   

ROMEL napisał/a:
nie wiem czy zdajecie sobie sprawe jaka jest prędkośc liniowa tłoka przy predkości obrotowej 7000rpm - i to właśnie za sprawa tej prędkości liniowej pierścionek zgarniający nie bedzie w stanie zgarnąć w 100% filmu oleju - choćby olej był wyprodukowany przez tajne laboratoria NASA, a pierścionej z super-hiper materiału kosmicznego..


film - filmem, tego nie podważam, ale ile tego oleju może się znaleźć na takich gładziach??? jaka to może być ilość w jednostkach układu SI??
bo pomijając smarowanie jakie ma silnik Robura (metalowy pręt-listewka, która napędzana jest wałem i zwyczajnie uderza w olej w misce rozchlapując go gdzie tylko można) to chyba tylko silnik 4G63 DOHC turbo ma natrysk oleju na denka tłoków - czyli może tam być oleju ponadnormatywna ilość - czyli ile może wciągnąć dobry silnik z tego filmu?? wie ktoś?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 10-11-2005, 16:00   

4G63 DOHC w E39 ma natrysk na tloki i zuzywa (po 180 kkm moj) ok. 1/10000 km Castrola RS 10w60. Zobaczymy teraz ile bedzie bral na gaziu, tyle bral na benzynce.

Glos w temacie palowania i braku zuzycia oleju: Moja teoria jest taka, ze jadac na duzych obciazeniach i z wysokimi obrotami olej MUSI sie zuzywac, przypuszczalnie nich to beda pikolitry (w ukladzie SI ;) ) w kazdym suwie silnika, ale jadac w ten sposob czesc benzyny przedostaje sie do oleju co kompensuje ubytki. Z praktyki przepalowania gti - olej po ostrej jezdzie smierdzi benzuna bardziej niz przy spokojnej jezdzie...
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
onufry
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2005, 12:14   

Moj misiek bral od 50kkm, przy ostrej jezdzie potrafil spalic 4l/100km!!! tak dobrze napisalem!!! zrobili mi na gwarancji okazalo sie ze pierscionki byly po pekane:(
wozli nawet po 1t towaru:) juz dawno sprzedany i poszedl w lekkiesze rece i jest ok do tej pory:)
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 15-11-2005, 09:12   

Krzyzak - Bartek...

Krzyzak - Co do tego filmu olejowego itd... wiadoma sprawa ze każdy silnik to indywidualna sprawa pisałem juz o tym... ile zużywa takze indywidualna sprawa.... rozchodziło sie tylko i wyłacznie o to że zawsze oleju ubedzie a nie przybędzie- chyba że coś z wtryskami nakopane....

Natrysk na denka tłoków nie tylko w silniku z turbiną, ja mam silnik 4G61 1,6 S i ma natrysk i z tego co kojarze nie musi byc wersja S żeby miał natrysk oleju... ale to tak tylko w drodze dopowiedzenia...

Bartuś - i o to właśnie chodzi... 1l \ 10000 i tak trzymać - żadna tragedia a wręcz norma przy średnim eksploatowaniu, a jak założysz gaziure może podskoczyc o dwie setki do góry, ale wcale nie jest powiedziane że na pewno...

Piszecie o układzie SI itd... ok piko itp... te sarkastycznie przez was przedstawiane pikolitry czy siakoś tam składaja sie na mililitry a później na litry , trzeba pamiętac o tym że tłoki robia więcej kilometrów - ruchem posuwisto-zwrotnym niż pokazuje nam to licznik przebiegu kilometrów autka....

Pozdrawiam

Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 15-11-2005, 10:02   

Romus - w pikolitrach nie bylo deka sarkazmu, dokladne mam przeliczenie u siebie w pracy - ploter "pluje" kroplami wielkosci 3 pikolitry, a wyplucie litra tuszu (ponad 300 ojro) nie stanowi zadnego problemu :) .....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24326
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-11-2005, 12:34   

Ja też podchodziłem bez sarkazmu - chciałem się szczerze dowiedzieć, czy ktoś ma takie dane. Fakt - nie tylko turbo ma natrysk oleju, ale inne też - z tym, że dotyczy to raczej wyżyłowanych silników (jak to w GTi).
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 15-11-2005, 12:40   

Kartka + kalkulator i znajac skok tloka, zakladajac srednie przelozenie w czasie jazdy latwo policzyc ile oleju spala silnik podczas jednego cyklu spalania spalajac 1l/10000 km. Przypuszczam, ze wyjda pikolitry, a przy spalaniu 10x wiekszym wyjdzie 10xwiecej.....

Edit:
Np. jadac 60 km/h pokonujemy 1 km w 1 minute. Mamy wtedy ok. 2500 obrotow silnika na minute, jadac na 4 biegu. Dla uproszczenia proponuje przyjac taka srednia.

Zatem:

10 000 km jadac 60 km/h pokonamy w 10 000 minut wiec silnik obroci sie 25 000 000 razy.

czyli kazdy z tlokow wykona 25 000 000 cykli gora-dol.

Zakladajac spalanie 1l oleju na 10 000 km daje nam spalanie 0,00000004 l czyli 40 nanolitrow na caly silnik czyli przy 4 cylindorwce 10 nl na 2 suwy, 20 nl na cykl pracy


hehe i nawet skok tloka nie byl potrzebny :wink:

Edit: glupota w krotnosciach:
20 nl = 20 000 pikolitrow, wiec calkiem sporo :wink:
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 15-11-2005, 19:56   

Ok - przepraszam - SARKAZM to za mocne słowo...

Krzyżaku - tak jak napisałem - każdy silnik to indywiduum.... można do każdego silnika z osobna zastosować wyliczenia Bartka wtedy będziemy zaopatrzeni w większą wiedzę jeśli chodzi o serducho naszego autka oraz jego zapotrzebowanie na różne media... w naszym przypadku OLEJ...

Bartuś - z wyliczeniami sie jak najbardziej zgadzam... grosz do grosza i........literek sie uzbiera :lol: :wink:

Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
DarekCz
[Usunięty]

Wysłany: 24-11-2005, 11:15   

dawno mnie tu nie było :oops: , ale to ja też się wypowiem. W prawdzie mam dysla i ma na budziku 276 tys. i od wymiany do wymiany nie dolewam (co 10 tys. wymiana), nie ma potrzeby. Kiedyś jeździłem na castrolu i pewien stary fachman mi powiedział że szkoda kasy za firmę płacić, i inne opakowanie. Wiem, że zaraz ktoś mnie zakrzyczy, że herezje pisze, ale na naszym krajowym lotosie półsyntetyku przejechałem już ponad 80 tys. i nie zaszkodziło to w niczym silnikowi. Gorzej bywa z jakością ropy na różnych stacjach, ale to inny temat.

Jerzyk sprawdź ciśnienie na cylindrach czy jest równe i w normie.
 
 
Japko 
Forumowicz
Rabbit Star

Auto: MSS 1,9 Di-D 2001 Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 107
Skąd: Polska
Wysłany: 16-04-2011, 21:07   

Ja od ostatniej wymiany przejechałem 10tys. Byłem na przeglądzie, przeszedł bez problemu, ale diagnosta zwrócil mi uwagę na "zaolejoną sprężarkę". Ciut się przejąłem i sprawdziłem poziom oleju. Okazuje się, że ubyło około pół skali. Sprężarkę jeszcze sam obejrzę, muszę się wybrać na kanał. Sam silnik nie daje złych znaków - chodzi super, pali mało, kopa ma nadal.
Tak sie zastanawiam gdzie moj olej :) Mechanik mi leje zawsze 5w30 (jakiś motorsport). Niby wszyscy go chwalą i zawsze robi wszystko solidnie, ale z tym olejem to mu chyba nie wyszło. Chcę zmienić na mobil1 5w50.

W zimę bardzo katowałem silnik. Były ogromne mrozy, auto stało na dworzu. Do pracy mam 3km i śmigałem na takie krótkie odcinki (5 minut jazdy + z 5 minut pracy silnika na parkingu podczas skrobania szyb). Nie nagrzewał się w takich warunkach. Może to spowodowało, że olej znikł?

Przebieg mam teraz 117tyś., martwię się, że będą jakieś poważne wydatki. Prosiłbym o poradę :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.