Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
konserwacja podwozia
Autor Wiadomość
meritum69 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 DI-D 177 KM 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2019
Posty: 25
Skąd: Tarnów
Wysłany: 20-01-2020, 12:00   

Witam, z tego wynika że warto zrobić tą konserwację. Sam niestety nie dam rady tego zrobić. Znalazłem gościa który robi za około 1200 zł. Musze podjechać i zapytać jak on to robi i dam znać. Pozdrawiam
 
 
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-01-2020, 16:04   

Potrzebny kanał lub podnośnik oraz byłoby dobrze mieć sprężarkę. Zastanów się co chcesz zrobić czy tylko podwozie? Sugeruję wtrysnąć zabezpieczenie w profile wewnętrzne. Domyślam się, że skoro auto było eksploatowane w Polsce i ma ok 10 lat to korozji tam nie zatrzymasz, ale może spowolnisz. Profile można zabezpieczyć samodzielnie bo jest sporo chemii w sprayach. W podwoziu mało kto to robi ale warto postarać się zabezpieczyć podwozie nad zbiornikiem paliwa i w nadkolach oraz progach. Zwróć uwagę na mocowania wahaczy z przodu w sankach (również mocno korodują).
Jeśli masz daleko posunięty proces korozji raczej go nie zatrzymasz. Bądź przygotowany że w przyszłym roku trzeba to i owo poprawić.
Domyślam się, że za 1200zł facet zrobi to bez piaskowania. Ma to plusy i minusy. Piaskowanie oczyszcza do nawet gołej blachy, ale pył masz wszędzie. Szlifierka ze szczotką jest mniej dokładna z racji ograniczonego dostępu (nikt nie zdemontuje układu wydechowego i paliwowego oraz hamulcowego, który biegnie wzdłuż auta.
Ostatnia sprawa robienie teraz - zimą -konserwacji jest ryzykowne bo wszędzie jest sporo wilgoci, która siedzi w szczelinach i profilach. Najlepsza pora na zabieg to lato. Wszystko suche i szybko schnie.
 
 
radzik1 
Forumowicz

Auto: c-crosser
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 47
Skąd: BYDGOSZCZ
Wysłany: 20-01-2020, 20:02   

1200zł sprawdź w jaki sposób gość będzie to robił bo w tej cenie szału nie będzie.
 
 
KrzysiekC 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2018
Posty: 75
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-01-2020, 20:22   

Na temat konserwacji można wiele mówić czy pisać i jest wiele możliwości.
Co do czyszczenia podłoża to szlifierki nie polecam.
Klasa czystości podłoża powinna być co najmniej druga.
U mnie wykonuje piaskowanie.
Dalej pytanie o to czym się zabezpieczy oczyszczone podłoże.
Ja stosuje epoksydy utwardzoną chemicznie.
Inne farby rozpuszczalnikowe wymagają czasu na schnięcie A to jest zależna od temperatury.
Co do przygotowania prac trzeba jeszcze część elementów zdemontować by móc wszędzie wykonać konserwacje.
_________________
Krzysiek CarMitsu
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 21-01-2020, 11:08   

KrzysiekC napisał/a:
Ja stosuje epoksydy utwardzoną chemicznie.

Co to są "epoksydy utwardzone chemicznie"? :mrgreen:
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 372
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 21-01-2020, 16:27   

mkm napisał/a:
KrzysiekC napisał/a:
Ja stosuje epoksydy utwardzoną chemicznie.

Co to są "epoksydy utwardzone chemicznie"? :mrgreen:

IMO - dobre sformułowanie, zwłaszcza w kontekście farb rozpuszczalnikowych.
A "utwardzone chemicznie" (raczej "utwardzane") - znaczy, iż jest łączona żywica z utwardzaczem. Czasem jeszcze występuje przyśpieszacz albo inne dodatki, np. matujące.
Są jeszcze preparaty utwardzane termicznie, UV, itd.

Ale przypuszczam, że Ty to wiesz i tak tylko się droczysz :wink:
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 21-01-2020, 17:44   

Wszystkie rozpuszczalniki przynajmniej dwuskładnikowe wiążą tak samo "chemicznie".
Myślałem, że odkryłeś jakiś podkład wymagający jakiejś dodatkowej warstwy aktywatora.

W epoksydzie "pod konserwację" mało istotna jest twardość - najważniejszy parametr to higroskopijność.
Niestety podkłady ciągną wilgoć jak gąbka.
 
 
Krolec 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II 2.4 CV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2019
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-04-2020, 13:47   Konserwa podwozia

Witam,
Co do konserwacji podwozia to tak jak kolega napisał wyżej 1200zl to naprawdę mało. Bardzo dobra i dokładną robota plus droga chemia (na tym się nie żałuje) kosztuje. Sam to robię aktualnie, poczytałem różne opinie o zakładach i o chemii. Mój wyrok zapadł na poziomie 2300zl z nadkolami i konserwacją na calutkim spodzie wraz z profilami zamkniętymi. Dodał gwarancje perforacji oraz przegląd po zimie "jeśli coś wyjdzie to robię to we własnym zakresie". Zostawiam go w poniedziałek i w piątek odbiór.
Pozdro Mitsubrothers!
 
 
jakobi78 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2010 2.2 156 kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 21
Skąd: Fyllingsdalen
Wysłany: 15-05-2021, 23:40   

Czy ktoś poleci warsztat w Szczecinie w którym wykonują dobrą konserwacje podwozia? Chodzi mi o wyczyszczenie wszystkiego i konserwacje.
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 16-05-2021, 10:24   

Krolec, i jak wyszła ta koserwacja u Ciebie?
Wiem, ze to dopiero do zweryfikowania po zimie najlpiej, ale jak wrażenia "organoleptyczne", jak to wygląda? Rozumiem że robiłeś to w okolicach Warszawy?
_________________
Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11189
Skąd: Radomsko
Wysłany: 16-05-2021, 11:37   

Tomasz87 napisał/a:
Wiem, ze to dopiero do zweryfikowania po zimie najlpiej, ale jak wrażenia "organoleptyczne", jak to wygląda? Rozumiem że robiłeś to w okolicach Warszawy?

No to chyba czas najwyższy, bo już chyba po zimie :wink:
_________________

 
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 16-05-2021, 11:41   

jacek11, nie zauważyłem że to post z 2020 roku...
Tak, zatem Krolec, mów jak to tam u Ciebie wygląda?
Jak dobrze, to daj namiary proszę. :mrgreen:
_________________
Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.