Przesunięty przez: akbi 08-12-2008, 10:20 |
Obroty silnika przy zmianie biegów. |
Autor |
Wiadomość |
multikos
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan 1,6 Invite `15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 70 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-12-2015, 08:55
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. W tym problem, że jeździłem i jeżdżę wieloma samochodami - nowymi i starymi i naprawdę nigdy nie miałem takiej sytuacji. Fakt, że to mój pierwszy japoniec, bo wcześniej raczej to były niemieckie i francuskie autka.
No właśnie nie wiem, czy to nie ma żadnego znaczenia w sensie technicznym. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-12-2015, 08:56
|
|
|
multikos napisał/a: | No właśnie nie wiem, czy to nie ma żadnego znaczenia w sensie technicznym. |
Jak robisz przebiegi 20-40kkm rocznie i nie jeździsz cały czas w korku, to myślę, że to bez znaczenia.
Sprzęgło wymienisz przy 150-200kkm (np. oczywiście). |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
 |
marcink
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan Intense 4A92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 568 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-12-2015, 11:52
|
|
|
Brzm jakbyś za wcześnie dodawał gazu/zbyt wolno puszczał sprzęgło. Mam tak zawsze jak przesiadam między autami o różnym wieku/stopniu wyeksploatowania.
Z drugiej strony z tego co piszesz (spore doświadczenie, częste zmiany aut) coś może być na rzeczy ze sprzęgłem. Możesz zweryfikować to na przynajmniej 2 sposoby:
1) podjedź do aso i poproś mechanka, żeby to sprawdził/przejedź się z nim za kółkiem i zbacz czy też będzie miał problemy (jeśli nie, to oznacza, że to kwestia wprawy)
2) przejedż się demówką i sprawdź czy tam sprzęgło chodzi tak samo
Ps. Jaki masz przebieg? U mnie z czasem wszystko zaczyna chodzić lepiej (biegi, sprzęgło. Na początku musiałem je dociskać palcami dość mocno, żeby biegi wchodziły gładko poniżej pewnych obrotów). Mam najechane niecałe 6k km od 1 lipca. |
|
|
|
 |
multikos
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan 1,6 Invite `15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 70 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-12-2015, 14:37
|
|
|
Hej, dzięki! Wpadłem na podobne rozwiązania kilka dni temu Mechanik się przejechał i miał tak samo, ale on utrzymuje, że Lancery tak mają. Taka trochę spychologia. Nawet nie trochę. Jechałem inną demówką i mam wrażenie, że było dużo lepiej niż u mnie ale jednak podobne symptomy były - tylko, że ta demówka miała z 15 kilko km... więc... Np. nie miała w ogóle podbicia obrotów przy zmianie biegów! ale przy ruszaniu można było wyczuć i zobaczyć to falowanie / skakanie obrotów.
Przebieg mam 1000 km.
Z tym dodawaniem gazu i sprzęgłem. Kurcze, czego ja już nie robiłem. Naprawdę ogarniam te tematy
Mam już szczerze dosyć tego. Na razie delikatnie badam temat i stąd pytanie tutaj. Nie dam się spławić w ASO ale z drugiej stronę chcę mieć mocniejsze podstawy i pewność. |
|
|
|
 |
marcink
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan Intense 4A92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 568 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-12-2015, 16:04
|
|
|
Przy 1000 km masz dopiero co dotarty silnik, u mnie tak po ok 3000 wszystko zaczęło fajniej pracować (nie tylko sprzęgło ale też manetki za kierownicą chodzą dużo płynniej).
.. albo to ja się "dotarłem" tzn. przyzwyczaiłem. |
_________________ Mój misiek |
Ostatnio zmieniony przez marcink 14-12-2015, 19:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 14-12-2015, 17:17
|
|
|
multikos napisał/a: | Przebieg mam 1000 km |
to dopiero się przyzwyczajasz do auta- z czasem i sprzęgło ogarniesz |
_________________
 |
|
|
|
 |
LuckyLegs
Mitsumaniak

Auto: Lancer SB 1.8b
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 147 Skąd: WE
|
Wysłany: 15-12-2015, 07:46
|
|
|
U mnie jest podobnie ale przy uruchamianiu silnika - bez dotykania gazu obroty szybują na sekundę do ok 1500 i natychmiast opadają. Normalka czy usterka ? |
|
|
|
 |
marcink
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan Intense 4A92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 568 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-12-2015, 08:23
|
|
|
Normalka. |
_________________ Mój misiek |
|
|
|
 |
multikos
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan 1,6 Invite `15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 70 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-12-2015, 14:43
|
|
|
LuckyLegs napisał/a: | U mnie jest podobnie ale przy uruchamianiu silnika - bez dotykania gazu obroty szybują na sekundę do ok 1500 i natychmiast opadają. Normalka czy usterka ? |
Też tak mam. |
|
|
|
 |
|