Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamownia - wyniki, spostrzeżenia, porównania.
Autor Wiadomość
sla85 
Forumowicz

Auto: Lancer '09 1.8
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 38
Skąd: Szczecin
Wysłany: 06-08-2009, 23:45   

Oczywiscie ze fajny samochod:) tylko silnik wziety z motoru :wink:
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 06-08-2009, 23:48   

sla85 napisał/a:
Oczywiscie ze fajny samochod:) tylko silnik wziety z motoru :wink:


chyba śnieżnego :mrgreen:
dobra, gadu gadu a o 3 rano ruszam w traskę :roll:

Trik ta 98 podczas próby gdzie była tankowana?
 
 
sla85 
Forumowicz

Auto: Lancer '09 1.8
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 38
Skąd: Szczecin
Wysłany: 06-08-2009, 23:54   

hehe ja tez jutro nad Baltykiem bede:) ale ja mam blizej wiec ruszam dopiero po 17 :P
szerokosci!!
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-06-2010, 11:42   

Jako że byłem na hamowni odświeżę starego kotleta, oto wykres:

Hamowanie odbyło się
TUTAJ - tak jak napisane w komentarzach całkiem profesjonalnie podchodzą do tematu :)

PS tak się tylko pochwalić chciałem ;)
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3273
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 28-06-2010, 07:54   

jaca71 - nie źle ! :)
_________________

 
 
 
LancerGTS08 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer GTS 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-06-2010, 09:45   



http://s782.photobucket.c...nt=scan0936.jpg

2008 lancer GTS 2.0 MIVEC
_________________

 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 29-06-2010, 10:01   

Ten "test 4" to po mapie jakiejś, czy po dodatku?
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 29-06-2010, 14:52   

LancerGTS08, podjedz jeszcze na jakas inna hamownie, bo na tych wykresach jest bardzo duza "niescislosc"...
Dlaczego w miare wzrostu mocy nie rosnie moment obrotowy?
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-06-2010, 18:38   

mkm napisał/a:
Dlaczego w miare wzrostu mocy nie rosnie moment obrotowy?

Te grube wykresy (wyraźne) to jest test 3, a to jakby dorysowane ołówkiem to chyba test 4 ;) W teście 3 dziura w mocy pokrywa się z dziurą momentu. A w tym rysowanym ręcznie też moc pokrywa się z momentem. Ja tam nic dziwnego nie widzę poza tym że test 3 jest straszny :P

PS. Mój ładniejszy :P
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 29-06-2010, 19:48   

jaca71, patrzylem po tabelce:

Test3/Test8 161,6KM przy 6413 obr/min 217Nm przy 4114obr/min
Test4/Test9 172,5KM przy 6435 obr/min 217Nm przy 4776obr/min
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-06-2010, 20:16   

mkm, Bo moc to moment razy obroty (w skrócie). W drugim przypadku (test 4) nie ma górki w okolicach 4250 jak fabryka każe tylko trochę dalej prawie 5000. A moc maksymalna jest w okolicy 6400 gdzie momenty mimo dziwnej dziury są porównywalne. Z ich różnicy (momentów) bierze się też różnica w mocy maksymalnej.

Dziwny jest przebieg test 3. Dla mnie silnik się zakrztusił/zalał/detonacyjnie spalił paliwo albo jeszcze jakiś problem się pojawił.
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 01-07-2010, 15:42   

Kurde mocne te lancerki............ :roll:
 
 
daktaris 
Mitsumaniak

Auto: Lancer sportback 1.8
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 56
Skąd: Elbląg
Wysłany: 21-06-2015, 19:07   

Witam, da rade ktoś przeanalizować czy coś się nie zgadza ?

http://images66.fotosik.p...e6a7a707med.png

http://images66.fotosik.p...e6a7a707med.png
 
 
Mitsu_Gawlo 
Forumowicz


Auto: Lancer Sportback 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 68
Skąd: Pruszków
  Wysłany: 09-04-2016, 14:49   Wykres z hamowni

Wykres z hamowni dla mojego samochodu:



Moc: 124,6KM@6463obr/min
Moment obrotowy 167,0Nm@4111obr/min.
Paliwo Shell V-power 95. Hamownia obciążeniowa VTG w Warszawie.
wyścigów nie wygram, ale sporo lepiej niż gwarantuje producent :lol: :mrgreen: .
Chciałem przy okazji sprawdzić wkład filtra K@N, ale niestety ten co kupiłem nie pasował.

Moje skromne spostrzeżenia:

1. Poniżej 2000obr/min. i powyżej 6500obr/min. nie ma silnika :biggrin:

2. Dla 1500obr. i niższych można wyprzedzać tylko traktory :( ; unikać bardzie stromych wzniesień, moc na poziomie malucha (<30KM), na szczęście moment 2x większy - 90Nm (na podstawie aproksymacji).

3. Dla zakresu 1500-2000obr., niskie straty mocy, jazda spokojna - eko, najwyżej delikatne przyspieszanie, oszczędna jazda;

4. Dopiero od 2500obr można sensownie przyspieszać, a najlepiej od 3000obr;

5. Jeśli jedziesz na V biegu, masz około 1500obr i chcesz wyprzedzić musisz zredukować na IV lub nawet na III;

6 Nie ma sensu kręcić powyżej 5500 obrotów

7 strata na mocy (spalanie) rośnie nieliniowo (chyba parabolicznie).. Do 4000 obr są one w miarę niskie poniżej 20KM.
8. Silnik wyraźnie ustawiony pod liniowy wzrost mocy i w miarę stały moment obrotowy w jak najszerszym zakresie.

[ Dodano: 29-04-2016, 08:06 ]
Czy zwrócił ktoś uwagę na straty generowane w silnikach 1.6 i 1.8 na wykresach hamowni przedstawione w artykule:

Większy silnik to lepsze osiągi?

http://moto.onet.pl/porad...ze-osiagi/5wtsf

Wartości maksymalne strat na końcach:

Silnik 1.8 Pstrat max. (ok. 38KM)
Silnik 1.6 Pstrat max. (ok. 48KM) :!: U mnie na wykresie są podobne wartości.

Skąd takie różnice? I do tego podobno 1.6 pali mniej... Ciekawe.
Coś czuję, że to wszystko przez ekologów. Wywalił ktoś Kata?
_________________
Samochód marzeń: kup i zrób


 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-04-2016, 09:10   

W sumie ciekawy artykuł i wykres potwierdza to co organoleptycznie stwierdziłem (jeżdżąc i 1,5 i 1,8) i tu już wielokrotnie pisałem... do 4k rpm nawet między 1,5 a 1,8 różnica jest minimalna (tutaj jest 1,6 i jest jeszcze mniejsza)... dopiero depnięcie daje wyraźną różnice w przyśpieszeniu, ale jeszcze większą w spalaniu...
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.